(51-20) Dostawa urządzenia UTM:
nr postępowania: NLZ.2020.271.51 | data: 2020-06-23
nazwa dokumentu:(51-20) Załacznik nr 8 do SIWZ | data dodania dokumentu: 2020-06-23 | data wydruku: 2024-05-19

 

                                                                                                                                                                                Załącznik Nr 8

                                                                                                                                                           do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                             warunków zamówienia

 

 

UMOWA

Nr SU/K/NLZ/194/17/W

zawarta w dniu‌‌‌‌‌‌r..

 

p o m i ę d z y:

 

Szpitalem Uniwersyteckim nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul. M. Skłodowskiej Curie 9, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji
oraz publicznych zak
ładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003581, mającym nadany NIP: 554-22-31-069 zwanym dalej Zamawiającym, reprezentowanym przez:

 

Dyrektor – dr n. o zdr. inş. Jacek KRYŚ

 

A          

_________________    , z siedzibą w ‌‌‌., przy ul. ‌‌‌‌‌‌‌, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ‌‌‌.  Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS ‌‌‌.., NIP ‌‌‌‌‌. oraz REGON ‌‌‌‌‌. zwaną dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez:

Niniejsza umowa jest konsekwencją udzielonego zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) oraz następstwem wyboru przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie przetargu nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2020.271.51, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr ‌‌‌‌‌..w dniu ‌‌ r.

§ 1

PRZEDMIOT UMOWY

 

1.    Wykonawca sprzedaje Zamawiającemu sprzęt, zgodnie z zamówieniem wyszczególnionym
w Załączniku nr 1 do umowy oraz zgodnie ze złoşoną ofertą wraz z licencją obejmującą 60 miesięczną subskrypcję umoşlwiającą uşywanie sprzętu zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem.

2.    Termin realizacji umowy strony określają do ‌‌.. dni roboczych od dnia zawarcia umowy, przez
co strony rozumieją wydanie i dostawę przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego oraz jeşeli
to konieczne szkolenia.

3.    Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu umowy do Zamawiającego transportem, odpowiadającym rygorom zapewniającym wymaganą jakość przewoşonego towaru, na własny koszt i ryzyko do Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 9,

4.    Przedmiot umowy dostarczany będzie do Zamawiającego w opakowaniach oryginalnych, na których będą znajdować się wymagane prawem informacje i oznakowania wraz z kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi, potwierdzeniami udzielenia licencji /jeşeli dotyczy/.

5.    Odbiór przedmiotu umowy, będzie potwierdzony protokołem odbioru końcowego, podpisanym przez przedstawicieli obu stron, zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 2 do niniejszej umowy, który jest jej integralną częścią.

6.    Wykonawca oświadcza, şe urządzenia, będące przedmiotem umowy są dopuszczone do stosowania i obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, w szczególności warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w załączniku do niniejszej umowy – Parametry techniczne,  a takşe :

1)         posiadają deklarację CE,

2)         posiadają właściwe oznakowanie, potwierdzające, şe przedmiot umowy ze względu
na technologię nie będzie stanowić zagroşenia dla zdrowia i şycia ludzkiego,

3)         serwis przedmiotu umowy wynikający z udzielonej gwarancji lub rękojmi będzie realizowany przez producenta lub autoryzowanego partnera serwisowego producenta zgodnie
z wymaganiami normy ISO 9001 lub równowaşną, na co Wykonawca posiada wszystkie aktualne dokumenty, które w kaşdej chwili na şądanie Zamawiającego przedłoşy do wglądu.

7.    Wykonawca  przedłoşy najpóźniej 3 dni po dniu podpisania umowy następujące dokumenty:

1)      oświadczenie producenta wskazujące podmiot uprawniony do realizowania serwisu gwarancyjnego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,

2)      oświadczanie Producenta lub Autoryzowanego Partnera Serwisowego o gotowości świadczenia na rzecz Zamawiającego wymaganego serwisu (zawierające numer modułu internetowego
i infolinii telefonicznej).

8.    Wykonawca oświadcza, şe parametry techniczne i uşytkowe sprzętu są zgodne ze złoşoną ofertą,
a dostarczone licencje i sprzęt stanowią jego wyłączną własność, są fabrycznie nowe, nieuşywane
i są zgodne z dostarczoną dokumentacją oraz spełniają wymogi w zakresie bezpieczeństwa wynikające z regulacji prawnych normujących systemy oceny zgodności. Przez stwierdzenie „fabrycznie nowy” naleşy rozumieć sprzęt nieuşywany, oryginalnie opakowany, wyprodukowany nie wcześniej niş 6 miesięcy przed datą dostawy (opakowania muszą być nienaruszone i posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta).

9.    W przypadku istnienia takiego wymogu w stosunku do technologii objętej przedmiotem niniejszego postępowania (tzw. produkty podwójnego zastosowania), Wykonawca przedłoşy w dniu podpisania umowy dokument pochodzący od importera tej technologii stwierdzający, iş przy jej wprowadzeniu na terytorium Polski, zostały dochowane wymogi właściwych przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a takşe dla utrzymania międzynarodowego pokoju
i bezpieczeństwa (Dz.U. z 2004, Nr 229, poz. 2315 z późn. zm.) oraz dokument potwierdzający,
şe importer posiada certyfikowany przez właściwą jednostkę system zarządzania jakością
tzw. wewnętrzny system kontroli wymagany dla wspólnotowego systemu kontroli wywozu, transferu, pośrednictwa i tranzytu w odniesieniu do produktów podwójnego zastosowania.

10.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi przeniesienia pełnej konfiguracji z posiadanego sprzętu FG-301E do dostarczonego na podstawie umowy sprzętu w dniu dostawy.

11.Przy dostawie oraz wdroşeniu proponowanego rozwiązania nowego producenta, którego Zamawiający nie ma w swoim posiadaniu, Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenie
10 dniowego szkolenia przez certyfikowanego inşyniera danego rozwiązania, dla całego zakresu funkcjonalności urządzenia, dla 3 osób w siedzibie zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia rozwiązania z bieşącej linii produktowej danego producenta, które daje moşliwość utrzymania serwisowego wsparcia producenta przez okres min. 5 lata od momentu dostawy rozwiązania. Urządzenie nie moşe być określone przez producenta   na dzień dostawy jako produkt z określoną datą końca şycia produktu

12.Wykonawca zobowiązuje się, şe sprzęt będący przedmiotem niniejszej umowy będzie  kompatybilny z narzędziami, które są uşywane  przez Zamawiającego, które umoşliwiają centralne zbieranie logów i korelacje (FortiAnalyzer).

13.Wykonawca w dniu zawarcia umowy zobowiązuje się przedłoşyć Zamawiającemu oświadczenie producenta lub autoryzowanego dystrybutora producenta na terenie Polski, iş na dzień podpisania umowy oferent posiada autoryzację producenta w zakresie sprzedaşy oferowanych rozwiązań oraz świadczenia usług z nimi związanych.

§ 2.

WARUNKI GWARANCJI

 

1.       Zgodnie z treścią oferty, gwarancji udziela producent sprzętu na warunkach określonych w SIWZ
na cały przedmiot umowy opisany w Załączniku nr 1a do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ( stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej Umowy) na okres 60 miesięcy. W sytuacji,
gdy gwarancja udzielona przez producenta nie moşe być świadczona ze względu na jego upadłość lub działanie siły wyşszej, obowiązki gwaranta wykonuje Wykonawca w takim samy okresie, w jakim miała być świadczona gwarancja przez producenta. W wyjątkowych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie moşliwość zgłaszania usterek w ramach gwarancji poprzez Wykonawcę
do producenta.

2.       Bieg terminu obowiązywania gwarancji rozpoczyna się od podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. Protokół zostanie podpisany po zakończeniu przez Wykonawcę wszystkich czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia ( w tym szkoleń) oraz potwierdzeniu przez Zamawiającego spełnienia wszystkich wymagań określonych w SIWZ. Zamawiający przeprowadzi czynności odbioru końcowego nie później niş w ciągu 3 dni roboczych od daty uzyskania informacji od Wykonawcy o gotowości do odbioru końcowego. W przypadku potwierdzenia prawidłowej realizacji zamówienia, okres trwania czynności odbioru końcowego
nie będzie wliczony do okresu realizacji zamówienia. W przeciwnym wypadku Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie o stwierdzonych niezgodnościach, a okres odbioru zostanie wliczony do okresu realizacji zamówienia wraz z okresem usuwania niezgodności. Zasada opisana powyşej będzie dotyczyła kaşdego kolejnego odbioru aş do usunięcia niezgodności lub rozwiązania umowy przez Zamawiającego w trybie
§ 5 ust 1. 

3.       W okresie gwarancji jakości Producent sprzętu, a w sytuacji opisanej w ust. 1 Wykonawca, zobowiązany jest do świadczenia serwisu gwarancyjnego rozumianego jako bezpłatne usuwanie wszelkich zaistniałych wad i uszkodzeń, awarii i usterek przedmiot umowy z czasem reakcji serwisu
w następnym dniu roboczym od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego, tj. do bezpłatnej naprawy lub wymiany (według wyboru Zamawiającego): podzespołów, elementów wyposaşenia, części, które w okresie gwarancji okaşą się wadliwe, tj. niepełnowartościowe lub uszkodzone na skutek zastosowania wadliwych materiałów, błędnej konstrukcji, niepełnej sprawności, wadliwego wykonania lub z innych przyczyn. Gwarancją objęte są wady przedmiotu umowy wynikające z wad materiałowych oraz wad wykonania.

4.       Zgłoszenia serwisowe będą przyjmowane od zamawiającego całodobowo przez siedem
dni w tygodniu,  przez dedykowany serwisowy moduł internetowy oraz infolinię.

5.       Okres naprawy gwarancyjnej przedłuşa odpowiednio czas udzielonej gwarancji.

6.       Czas wykonania zobowiązań gwarancyjnych, rozumianych jako całkowite usunięcie wady/uszkodzenia/usterki/awarii będzie wynosił max. 1 dzień roboczy.

7.       Zamawiający zobowiązany jest do udzielenia szczegółowych informacji o zewnętrznych przejawach usterki oraz czasie jej wystąpienia.

§ 3.

TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU UMOWY, WYNAGRODZENIE I SPOSÓB ZAPŁATY WYNAGRODZENIA

 

1.    Termin wykonania przedmiotu zamówienia strony ustalają do ‌‌.. dni roboczych od daty zawarcia umowy.

2.    Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy ustala się, na podstawie oferty Wykonawcy na kwotę brutto: ‌‌‌‌‌‌‌.zł (słownie: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.). W cenie zawierają
się wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy oraz podatek VAT.

3.    Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty naleşności w terminie 60 dni licząc od daty otrzymania faktury wystawionej zgodnie z warunkami niniejszej umowy.

4.    Rozliczenie między stronami dokonywane będzie na podstawie jednej faktury wystawionej
na podstawie protokołu odbioru końcowego, podpisanego bez uwag przez upowaşnionych przedstawicieli stron, pod rygorem odesłania faktury VAT bez księgowania i odmowy zapłaty zobowiązania Zamawiającego na podstawie takiej faktury VAT, co Wykonawca uznaje i akceptuje
i oświadcza,  şe nie będą mu przysługiwać w takiej sytuacji şadne roszczenia odszkodowawcze
w stosunku do Zamawiającego.

5.    Fakturę moşna przesłać Zamawiającemu na adres e-mail: efaktury-kancelaria@jurasza.pl
lub za pomocą platformy PEF dostępnej
na stronie https://efaktura.gov.pl/ (numer indentyfikacyjny skrzynki odbiorczej Zamawiającego: PL5542231069)

6.    Zapłata naleşności dokonywana będzie przelewem na konto bankowe Wykonawcy podane
na fakturze VAT.

7.    Za dzień płatności faktury VAT przyjmuje się datę obciąşenia rachunku bankowego Zamawiającego. Termin uwaşa się za zachowany, jeşeli obciąşenie rachunku bankowego Zamawiającego nastąpi najpóźniej w ostatnim dniu terminu płatności.

8.    W przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje prawo naliczenia odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych.

9.    W przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego i naliczenia odsetek przez Wykonawcę strony postanawiają, şe zaliczenie dokonywanych przez Zamawiającego wpłat będzie dokonywane w pierwszej kolejności na naleşność główną (w pierwszej kolejności na najbardziej zaległą), a po jej zaspokojeniu na naleşności uboczne – odsetki, o ile Zamawiający nie wskaşe,
iş wpłaty powinny być zaliczone inaczej.

10.Wszelkie świadczenia pienięşne powstałe na podstawie umowy wiąşących Wykonawcę
z Zamawiającym będą uiszczane tylko i wyłącznie bezpośrednio na rzecz faktycznego dostawcy/usługodawcy, którego przedmiot działalności obejmuje wykonywanie czynności będących przyjętymi w umowie zobowiązaniami z tytułu dostawy lub świadczenia usług.

11.W przypadku faktur, w których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przekracza 15 000,00 zł
lub równowartość tej kwoty), obejmujących dokonaną na rzecz podatnika dostawę towarów
lub świadczenie usług, o których mowa w załączniku nr 15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 1751 ze zm.) – faktura winna zawierać wyrazy
"mechanizm podzielonej płatności", zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy o VAT.

12.Wykonawca oświadcza, iş niniejsza umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu spółek handlowych (dotyczy spółek z o.o.).

 

§ 4.

KARY UMOWNE

 

1.       Strony ustalają odszkodowanie w postaci kar umownych naliczonych w stosunku do ceny przedstawionej w ofercie, z następujących tytułów:

a)       z tytułu rozwiązania umowy przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leşących po  stronie Wykonawcy – w wysokości 10% wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy, określonej w § 3 ust 2 niniejszej umowy. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy przez Wykonawcę- w wysokości 1 % wartości  brutto wynagrodzenia Wykonawcy, określonej w § 3 ust 2 niniejszej umowy  
za kaşdy dzień zwłoki w stosunku do terminu określonego w
§ 1 ust 2 oraz § 3 ust 1,

b)      za zwłokę w wykonaniu zobowiązań gwarancyjnych oraz serwisu, opisanych w § 2 ust 3, 4, 5 i 6 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 0,5 % wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy, określonej w § 3 ust 2 niniejszej umowy za kaşdy dzień zwłoki, a w przypadku obowiązku dotyczącego zapewnienia przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego – przerwy,  
w wykonaniu zobowiązań.

2.       Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od Wykonawcy odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku, gdy określone w umowie kary umowne nie pokryją rzeczywiście wyrządzonej szkody wskutek niewykonania lub nienaleşytego wykonania przez Wykonawcę umowy.

                                                                                           § 5.

ROZWIĄZANIE UMOWY

 

1.    Zamawiający ma prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, w następujących przypadkach:

a) gdy zmiana umowy została dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych;

b) gdy Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania
na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych;
.

c) gdy wszczęto postępowanie zmierzające do likwidacji działalności Wykonawcy,

d) niedotrzymania przez Wykonawcę istotnych warunków umowy.

2.         W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. d) Wykonawca moşe şądać zapłaty wynagrodzenia jedynie z tytułu wykonania części umowy do dnia odstąpienia od umowy.

3.         W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, şe wykonanie umowy nie leşy
w interesie publicznym, czego nie moşna było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy moşe zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa
lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający moşe odstąpić od umowy w terminie 30 dni
od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

4.         Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy wyłącznie w przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi, iş wobec zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.

5.         Odstąpienie od umowy zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego oświadczenia i będzie zawierać uzasadnienie.

 

§ 6

ZMIANY W UMOWIE

 

1.    Strony przewidują moşliwość wydłuşenia czasu (zmiany terminu) wykonania przedmiotu Umowy, jeşeli dochowanie terminu określonego w umowie jest niemoşliwe z uwagi na:

1)               siłę wyşszą lub inne okoliczności niezaleşne od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu naleşytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak równieş inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu zadania spowodowane przez osoby trzecie,
za
które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,

2)             okoliczności leşące po stronie Zamawiającego mające wpływ na wydłuşenie czasu koniecznego
do
dokonania czynności będących przedmiotem Umowy.

2.       Wydłuşenie czasu (zmiana terminu) wykonania umowy następuje o czas odpowiedni
do okoliczności, które spowodowały zmianę.

  1. Jakiekolwiek zmiany umowy opisane w niniejszym paragrafie, o ile co innego wyraźnie nie wynika z poprzednich postanowień umowy, wymagają pod rygorem niewaşności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.

§ 7

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1.    Wykonawca zobowiązuje się, şe bez zgody Zamawiającego wyraşonej w formie pisemnej
pod rygorem niewaşności:

a)    nie dokona cesji wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją umowy;

b)    nie udzieli pełnomocnictwa do dochodzenia wierzytelności wynikających lub związanych
z realizacją umowy na drodze sądowej lub pozasądowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa
dla radcy prawnego lub adwokata;

c)    nie zawrze umowy poręczenia dotyczącej wierzytelności wynikających lub związanych
z realizacją niniejszej umowy.

2.       Załączniki do umowy (Opis przedmiotu zamówienia, Formularz cenowy z oferty przetargowej Wykonawcy,” Protokół odbioru końcowego” „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych” obowiązujące na terenie Zamawiającego, „Zobowiązanie do zachowania poufności”, „Wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zakupach”,  „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych”, „Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala”
oraz „Klauzula informacyjna”) stanowią jej integralną część.

3.       Strony zobowiązują się, şe ani Strony ani ich pracownicy lub przedstawiciele (i) nie będą oferować, dokonywać, obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub pośrednio, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w celu wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź zachowania źródła przychodów (ii) będą stosować
się do wszelkich praw antykorupcyjnych i innych pokrewnych regulacji. Strony oraz ich pracownicy lub przedstawiciele nie będą dokonywać płatności ani ofiarować upominków osobom trzecim,
w związku z wykonywaniem Umowy. Kaşda ze Stron jest zobowiązana do niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony o naruszeniu postanowień niniejszego ustępu.

4.       Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy będą rozpatrywane przez sąd właściwy ze względu na miejsce siedziby Zamawiającego.

5.       W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z  2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz Kodeksu Cywilnego.

6.       Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach: jeden dla Wykonawcy i dwa
dla Zamawiającego.

 

 

                                ZAMAWIAJĄCY                                                                                WYKONAWCA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do umowy:

1.          Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

2.         Protokół odbioru końcowego,

3.          Zobowiązanie do zachowania poufności

4.          Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych

5.          Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych

6.          Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala

7.          Wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zakupach

 

 

 

 

                                                                                                                                                             Załącznik Nr 1 do umowy

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Lp.

Nazwa

Ilość

Parametry Konfiguracja sprzętowa/wymagania minimalne/

1

Urządzenie UTM

2

Wymagania Ogólne

 

1.        Dostarczony system bezpieczeństwa musi zapewniać wszystkie wymienione ponişej funkcje sieciowe i  bezpieczeństwa niezaleşnie od dostawcy łącza. Dopuszcza się aby poszczególne elementy wchodzące w skład systemu bezpieczeństwa były zrealizowane w postaci osobnych, komercyjnych platform sprzętowych lub komercyjnych aplikacji instalowanych na platformach ogólnego przeznaczenia. W przypadku implementacji programowej dostawca musi zapewnić niezbędne platformy sprzętowe wraz z odpowiednio zabezpieczonym systemem operacyjnym.

2.        System realizujący funkcję Firewall musi dawać moşliwość pracy w jednym z trzech trybów: Routera z funkcją NAT, transparentnym oraz monitorowania na porcie SPAN.

3.        W ramach dostarczonego systemu bezpieczeństwa musi być zapewniona moşliwość budowy minimum 2 oddzielnych (fizycznych lub logicznych) instancji systemów w zakresie: Routingu, Firewall’a, IPSec VPN, Antywirus, IPS, Kontroli Aplikacji. Powinna istnieć moşliwość dedykowania co najmniej 3 administratorów do poszczególnych instancji systemu.

4.        System musi wspierać IPv4 oraz IPv6 w zakresie:

5.        Firewall.

6.        Ochrony w warstwie aplikacji.

7.        Protokołów routingu dynamicznego.

8.        Wykonawca dokona z posiadanego urządzenia   FG-301E  przeniesienia konfiguracji  na urządzenia spełniające minimalne wymagania opisane w podanej specyfikacji w dniu dostawy.

9.        Dostarczone urządzenia muszą dać moşliwość uruchomienia aby pracowały w formie klastra wysokiej dostępności.

10.      Zamawiający  wymaga,  by  dostarczone  urządzenie  było  nowe  (tzn.  wyprodukowane  nie dawniej, niş na 6 miesięcy przed jego dostarczeniem)

11.      W przypadku istnienia takiego wymogu w stosunku do technologii objętej przedmiotem niniejszego postępowania (tzw. produkty podwójnego zastosowania), Wykonawca winien przedłoşyć w dniu podpisania umowy dokument pochodzący od importera tej technologii stwierdzający, iş przy jej wprowadzeniu na terytorium Polski, zostały dochowane wymogi właściwych przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a takşe dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa (Dz.U. z 2004, Nr 229, poz. 2315 z późn. zm.) oraz dokument potwierdzający, şe importer posiada certyfikowany przez właściwą jednostkę system zarządzania jakością tz w. wewnętrzny system kontroli wymagany dla wspólnotowego systemu kontroli wywozu, transferu, pośrednictwa i tranzytu w odniesieniu do produktów podwójnego zastosowania.

12.      Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi przeniesienia pełnej konfiguracji z posiadanego urządzenia FG-301E do dostarczonych urządzeń dniu dostawy.

13.      Dostarczone urządzenia muszą być zgodne z uruchomionymi narzędziami posiadanymi przez Zamawiającego, które umoşliwiają centralne zbieranie logów i korelacje (FortiAnalyzer).

14.      Przy dostawie oraz wdroşeniu proponowanego rozwiązania nowego producenta, którego Zamawiający nie ma w swoim posiadaniu, Wykonawca zobowiązuję się do przeprowadzenie 10 dniowego szkolenia przez certyfikowanego inşyniera danego rozwiązania dla całego zakresu funkcjonalności urządzenia dla 3 osób w siedzibie zamawiającego .

15.      Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia rozwiązania z bieşącej linii produktowej danego producenta, które daje moşliwość utrzymania serwisowego wsparcia producenta przez okres min. 5 lata od momentu dostawy rozwiązania.

16.      Wykonawca  winien przedłoşyć oświadczenie producenta lub autoryzowanego dystrybutora producenta na terenie Polski na dzień podpisania umowy, iş oferent posiada autoryzację producenta w zakresie sprzedaşy oferowanych rozwiązań oraz świadczenia usług z nimi związanych.

 

 

Redundancja, monitoring i wykrywanie awarii

1.        W przypadku systemu pełniącego funkcje: Firewall, IPSec, Kontrola Aplikacji oraz IPS – musi istnieć moşliwość łączenia w klaster Active-Active lub Active-Passive. W obu trybach powinna istnieć funkcja synchronizacji sesji firewall.

2.        W ramach postępowania system musi zostać dostarczony w postaci redundantnej.

3.        Monitoring i wykrywanie uszkodzenia elementów sprzętowych i programowych systemów zabezpieczeń oraz łączy sieciowych.

4.        Monitoring stanu realizowanych połączeń VPN.

5.        System musi umoşliwiać agregację linków statyczną oraz w oparciu o protokół LACP. Powinna istnieć moşliwość tworzenia interfejsów redundantnych.

Interfejsy, Dysk, Zasilanie:

1.        System realizujący funkcję Firewall musi dysponować minimum:

·          18 portami Gigabit Ethernet RJ-45.

·          16 gniazdami SFP 1 Gbps.

2.        System Firewall musi posiadać wbudowany port konsoli szeregowej oraz gniazdo USB umoşliwiające podłączenie modemu 3G/4G oraz instalacji oprogramowania z klucza USB.

3.        W ramach systemu Firewall powinna być moşliwość zdefiniowania co najmniej 200 interfejsów wirtualnych - definiowanych jako VLAN’y w oparciu o standard 802.1Q.

4.        System realizujący funkcję Firewall musi być wyposaşony w lokalny dysk o pojemności minimum 480 GB.            

5.        System musi być wyposaşony w zasilanie AC.

Parametry wydajnościowe:

1.        W zakresie Firewall’a obsługa nie mniej niş 4 mln. jednoczesnych połączeń oraz 450 tys. nowych połączeń na sekundę.

2.        Przepustowość Stateful Firewall: nie mniej niş 30 Gbps dla pakietów 512 B.

3.        Przepustowość Firewall z włączoną funkcją Kontroli Aplikacji: nie mniej niş 12 Gbps.

4.        Wydajność szyfrowania IPSec VPN nie mniej niş 16 Gbps.  

5.        Wydajność skanowania ruchu w celu ochrony przed atakami (zarówno client side jak i server side w ramach modułu IPS) dla ruchu Enterprise Traffic Mix - minimum 7.5 Gbps.

6.        Wydajność skanowania ruchu typu Enterprise Mix z włączonymi funkcjami: IPS, Application Control, Antywirus - minimum 5 Gbps.

7.        Wydajność systemu w zakresie inspekcji komunikacji szyfrowanej SSL dla ruchu http – minimum 4.6 Gbps.

Funkcje Systemu Bezpieczeństwa:

W ramach dostarczonego systemu ochrony muszą być realizowane wszystkie ponişsze funkcje. Mogą one być zrealizowane w postaci osobnych, komercyjnych platform sprzętowych lub programowych:

1.        Kontrola dostępu - zapora ogniowa klasy Stateful Inspection.

2.        Kontrola Aplikacji.

3.        Poufność transmisji danych  - połączenia szyfrowane IPSec VPN oraz SSL VPN.

4.        Ochrona przed malware – co najmniej dla protokołów SMTP, POP3, IMAP, HTTP, FTP, HTTPS.

5.        Ochrona przed atakami  - Intrusion Prevention System.

6.        Kontrola stron WWW.

7.        Kontrola zawartości poczty – Antyspam dla protokołów SMTP, POP3.

8.        Zarządzanie pasmem (QoS, Traffic shaping).

9.        Mechanizmy ochrony przed wyciekiem poufnej informacji (DLP).

10.     Dwu-składnikowe uwierzytelnianie z wykorzystaniem tokenów sprzętowych lub programowych. W ramach postępowania powinny zostać dostarczone co najmniej 2 tokeny sprzętowe lub programowe, które będą zastosowane do dwu-składnikowego uwierzytelnienia administratorów lub w ramach połączeń VPN typu client-to-site.

11.     Analiza ruchu szyfrowanego protokołem SSL.

12.     Analiza ruchu szyfrowanego protokołem SSH.

Polityki, Firewall

1.        Polityka Firewall musi uwzględniać adresy IP, uşytkowników, protokoły, usługi sieciowe, aplikacje lub zbiory aplikacji, reakcje zabezpieczeń, rejestrowanie zdarzeń.

2.        System musi zapewniać translację adresów NAT: źródłowego i docelowego, translację PAT oraz:

·          Translację jeden do jeden oraz jeden do wielu.

·          Dedykowany ALG (Application Level Gateway) dla protokołu SIP.

3.        W ramach systemu musi istnieć moşliwość tworzenia wydzielonych stref bezpieczeństwa np. DMZ, LAN, WAN.

4.        Element systemu realizujący funkcję Firewall musi integrować się z następującymi rozwiązaniami SDN w celu dynamicznego pobierania informacji o zainstalowanych maszynach wirtualnych po to aby uşyć ich przy budowaniu polityk kontroli dostępu.

·          Amazon Web Services (AWS).

·          Microsoft Azure

·          Cisco ACI.

·          Google Cloud Platform (GCP).

·          OpenStack.

·          VMware vCenter (ESXi).

Połączenia VPN

1.        System musi umoşliwiać konfigurację połączeń typu IPSec VPN. W zakresie tej funkcji musi zapewniać:

·          Wsparcie dla IKE v1 oraz v2.

·          Obsługa szyfrowania protokołem AES z kluczem 128 i 256 bitów w trybie pracy Galois/Counter Mode(GCM).

·          Obsługa protokołu Diffie-Hellman  grup 19 i 20.

·          Wsparcie dla Pracy w topologii Hub and Spoke oraz Mesh, w tym wsparcie dla dynamicznego zestawiania tuneli pomiędzy SPOKE w topologii HUB and SPOKE.

·          Tworzenie połączeń typu Site-to-Site oraz Client-to-Site.

·          Monitorowanie stanu tuneli VPN i stałego utrzymywania ich aktywności.

·          Moşliwość wyboru tunelu przez protokoły: dynamicznego routingu (np. OSPF) oraz routingu statycznego.

·          Obsługa mechanizmów: IPSec NAT Traversal, DPD, Xauth.

·          Mechanizm „Split tunneling” dla połączeń Client-to-Site.

2.        System musi umoşliwiać konfigurację połączeń typu SSL VPN. W zakresie tej funkcji musi zapewniać:

·          Pracę w trybie Portal  - gdzie dostęp do chronionych zasobów realizowany jest za pośrednictwem przeglądarki. W tym zakresie system musi zapewniać stronę komunikacyjną działającą w oparciu o HTML 5.0.

·          Pracę w trybie Tunnel z moşliwością włączenia funkcji „Split tunneling” przy zastosowaniu dedykowanego klienta.

·          Producent rozwiązania musi dostarczać oprogramowanie klienckie VPN, które umoşliwia realizację połączeń IPSec VPN lub SSL VPN.

Routing i obsługa łączy WAN

1.        W zakresie routingu rozwiązanie powinno zapewniać obsługę:

·          Routingu statycznego.

·          Policy Based Routingu.

·          Protokołów dynamicznego routingu w oparciu o protokoły: RIPv2, OSPF, BGP oraz PIM.

Zarządzanie pasmem

1.        System Firewall musi umoşliwiać zarządzanie pasmem poprzez określenie: maksymalnej, gwarantowanej ilości pasma,  oznaczanie DSCP oraz wskazanie priorytetu ruchu.

2.        Musi istnieć moşliwość określania pasma dla poszczególnych aplikacji.

3.        System musi zapewniać moşliwość zarządzania pasmem dla wybranych kategorii URL.

Ochrona przed malware

1.        Silnik antywirusowy musi umoşliwiać skanowanie ruchu w obu kierunkach komunikacji dla protokołów działających na niestandardowych portach (np. FTP na porcie 2021).

2.        System musi umoşliwiać skanowanie archiwów, w tym co najmniej: zip, RAR.

3.        System musi dysponować sygnaturami do ochrony urządzeń mobilnych (co najmniej dla systemu operacyjnego Android).

4.        System musi współpracować z dedykowaną platformą typu Sandbox lub usługą typu Sandbox realizowaną w chmurze. W ramach postępowania musi zostać dostarczona platforma typu Sandbox wraz z niezbędnymi serwisami lub licencja upowaşniająca do korzystania z usługi typu Sandbox w chmurze.

5.        System musi umoşliwiać usuwanie aktywnej zawartości plików PDF oraz Microsoft Office bez konieczności blokowania transferu całych plików.

Ochrona przed atakami

1.        Ochrona IPS powinna opierać się co najmniej na analizie sygnaturowej oraz na analizie anomalii w protokołach sieciowych.

2.        System powinien chronić przed atakami na aplikacje pracujące na niestandardowych portach.

3.        Baza sygnatur ataków powinna zawierać minimum 5000 wpisów i być aktualizowana automatycznie, zgodnie z harmonogramem definiowanym przez administratora.

4.        Administrator systemu musi mieć moşliwość definiowania własnych wyjątków oraz własnych sygnatur.

5.        System musi zapewniać wykrywanie anomalii protokołów i ruchu sieciowego, realizując tym samym podstawową ochronę przed atakami typu DoS oraz DDoS.

 

6.        Mechanizmy ochrony dla aplikacji Web’owych na poziomie sygnaturowym (co najmniej ochrona przed: CSS, SQL Injecton, Trojany, Exploity, Roboty) oraz moşliwość kontrolowania długości nagłówka, ilości parametrów URL, Cookies.

7.        Wykrywanie i blokowanie komunikacji C&C do sieci botnet.

Kontrola aplikacji

1.        Funkcja Kontroli Aplikacji powinna umoşliwiać kontrolę ruchu na podstawie głębokiej analizy pakietów, nie bazując jedynie na wartościach portów TCP/UDP.

2.        Baza Kontroli Aplikacji powinna zawierać minimum 2000 sygnatur i być aktualizowana automatycznie, zgodnie z harmonogramem definiowanym przez administratora.

3.        Aplikacje chmurowe (co najmniej: Facebook, Google Docs, Dropbox) powinny być kontrolowane pod względem wykonywanych czynności, np.: pobieranie, wysyłanie plików.

4.        Baza powinna zawierać kategorie aplikacji szczególnie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa: proxy, P2P.

5.        Administrator systemu musi mieć moşliwość definiowania wyjątków oraz własnych sygnatur.

Kontrola WWW

1.        Moduł kontroli WWW musi korzystać z bazy zawierającej co najmniej 40 milionów adresów URL  pogrupowanych w kategorie tematyczne.

2.        W ramach filtra www powinny być dostępne kategorie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa, jak: malware (lub inne będące źródłem złośliwego oprogramowania), phishing, spam, Dynamic DNS, proxy.

3.        Filtr WWW musi dostarczać kategorii stron zabronionych prawem: Hazard.

4.        Administrator musi mieć moşliwość nadpisywania kategorii oraz tworzenia wyjątków – białe/czarne listy dla adresów URL.

5.        Funkcja Safe Search – przeciwdziałająca pojawieniu się niechcianych treści w wynikach wyszukiwarek takich jak: Google, oraz Yahoo.

6.        Administrator musi mieć moşliwość definiowania komunikatów zwracanych uşytkownikowi dla róşnych akcji podejmowanych przez moduł filtrowania.

7.        W ramach systemu musi istnieć moşliwość określenia, dla których kategorii url lub wskazanych ulr - system nie będzie dokonywał inspekcji szyfrowanej komunikacji.

Uwierzytelnianie uşytkowników w ramach sesji

1.        System Firewall musi umoşliwiać weryfikację toşsamości uşytkowników za pomocą:

·          Haseł statycznych i definicji uşytkowników przechowywanych w lokalnej bazie systemu.

·          Haseł statycznych i definicji uşytkowników przechowywanych w bazach zgodnych z LDAP.

·          Haseł dynamicznych (RADIUS, RSA SecurID) w oparciu o zewnętrzne bazy danych.

2.        Musi istnieć moşliwość zastosowania w tym procesie uwierzytelniania dwu-składnikowego.

3.        Rozwiązanie powinno umoşliwiać budowę architektury uwierzytelniania typu Single Sign On przy integracji ze środowiskiem Active Directory oraz zastosowanie innych mechanizmów: RADIUS lub API.

Zarządzanie

1.        Elementy systemu bezpieczeństwa muszą mieć moşliwość zarządzania lokalnego z wykorzystaniem protokołów: HTTPS oraz SSH, jak i powinny mieć moşliwość współpracy z dedykowanymi platformami  centralnego zarządzania i monitorowania.

2.        Komunikacja systemów zabezpieczeń z platformami  centralnego zarządzania musi być realizowana z wykorzystaniem szyfrowanych protokołów.

3.        Powinna istnieć moşliwość włączenia mechanizmów uwierzytelniania dwu-składnikowego dla dostępu administracyjnego.

4.        System musi współpracować z rozwiązaniami monitorowania poprzez protokoły SNMP w wersjach 2c, 3 oraz umoşliwiać przekazywanie statystyk ruchu za pomocą protokołów netflow lub sflow.

5.        System musi mieć moşliwość zarządzania przez systemy firm trzecich poprzez API, do którego producent udostępnia dokumentację.

6.        Element systemu pełniący funkcję Firewal musi posiadać wbudowane narzędzia diagnostyczne, przynajmniej: ping, traceroute, podglądu pakietów, monitorowanie procesowania sesji oraz stanu sesji firewall.

7.        Element systemu realizujący funkcję firewall musi umoşliwiać wykonanie szeregu zmian przez administratora w CLI lub GUI, które nie zostaną zaimplementowane zanim nie zostaną zatwierdzone.

Logowanie

1.        W ramach logowania system pełniący funkcję Firewall musi zapewniać przekazywanie danych o zaakceptowanym ruchu, ruchu blokowanym, aktywności administratorów, zuşyciu zasobów oraz stanie pracy systemu. Musi być zapewniona moşliwość jednoczesnego wysyłania logów do wielu serwerów logowania.

2.        Logowanie musi obejmować zdarzenia dotyczące wszystkich modułów sieciowych i bezpieczeństwa oferowanego systemu.

3.        Musi istnieć moşliwość logowania do serwera SYSLOG.

Certyfikaty

Poszczególne elementy oferowanego systemu bezpieczeństwa powinny posiadać następujące certyfikacje:

·          ICSA lub EAL4 dla funkcji Firewall.

Serwisy i licencje

W ramach postępowania powinny zostać dostarczone licencje upowaşniające do korzystania z aktualnych baz funkcji ochronnych producenta i serwisów. Powinny one obejmować:

Kontrola Aplikacji, IPS, Antywirus, Analiza typu Sandbox (z uwzględnieniem sygnatur do ochrony urządzęń mobilnych - co najmniej dla systemu operacyjnego Android), Analiza typu Sandbox, bazy reputacyjne adresów IP/domen na okres 60 miesięcy.

Gwarancja oraz wsparcie

1.        Gwarancja: System musi być objęty serwisem gwarancyjnym producenta przez okres 60 miesięcy, polegającym na naprawie lub wymianie urządzenia w przypadku jego wadliwości. W ramach tego serwisu producent musi zapewniać równieş dostęp do aktualizacji oprogramowania oraz wsparcie techniczne w trybie 24x7.

Rozszerzone wsparcie serwisowe

 

Dla zapewnienia wysokiego poziomu usług podmiot serwisujący musi posiadać certyfikat ISO 9001 w zakresie świadczenia usług serwisowych. Zgłoszenia serwisowe będą przyjmowane w języku polskim w trybie 24x7 przez dedykowany serwisowy moduł internetowy oraz infolinię w języku polskim 24x7 

Oświadczanie Producenta lub Autoryzowanego Dystrybutora świadczącego wsparcie techniczne  o gotowości świadczenia na rzecz Zamawiającego wymaganego serwisu (zawierające: adres strony internetowej serwisu i numer infolinii telefonicznej).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                           Załącznik Nr 2 do umowy

                                                                                                                                                                                                               

 

Bydgoszcz, dnia ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. r.

 

 

 

„PROTOKÓŁ ODBIORU KONCOWEGO”

 

              

 

 

 W dniu ‌‌‌‌‌‌‌‌ r. dokonano odbioru technicznego n/w sprzętu:

 

 

 

Strona odbierająca potwierdza wykonanie następujących czynności*)

 

  1. Kontrola zgodności dostarczonego sprzętu/urządzenia z zamówieniem tak – nie
  2. Uruchomienie (montaş sprzętu/urządzenia)                                                      tak – nie
  3. Sprawdzenie  dokumentów przynaleşnych do sprzętu/urządzenia           tak – nie
  4. Sprawdzenie gwarancji                                                                                               tak – nie
  5. Dokonanie przeniesienia konfiguracji z urządzenia zamawiającego          tak – nie
  6.  

 

 

*) właściwą odpowiedź zakreślić kółkiem

 

 

UWAGI:

 

 

 

 

 

 

 

Odbierający                                                                                                                   Przekazujący

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                             Załącznik Nr 3 do umowy

                                                                                                                                                                                                               

 

 

FORMULARZ CENOWY

 

L.p.

Przedmiot zamówienia

J. m.

Ilość

Cena jednostkowa netto

Wartość netto

Podatek VAT

Wartość brutto

Stawka

Wartość

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

Urządzenie UTM

(producent‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.)

(model‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..)

szt

2

 

 

 

 

 

Wartość ogółem:

 

 

 

 

 

 

 

 

‌‌‌.‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.....

(data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4 do umowy

 

ZOBOWIĄZANIE

DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI

wykonującego zlecenie lub zadanie na rzecz Szpitala na podstawie umowy/zlecenia

 

 

 

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

(miejscowość, data)

Zobowiązanie

 

1.       Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy w odniesieniu do danych i informacji uzyskanych
w z związku z pracami realizowanymi na rzecz Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza
w Bydgoszczy , do których dostęp jest uzasadniony w związku z realizacją zlecenia (zadania) na podstawie zlecenia/ umowy *)

Nr  ‌‌‌‌‌‌‌‌. z dnia‌‌‌‌‌‌‌‌...

2.       Przedmiotem zlecenia / umowy jest ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

3.       Zakres informacji objętych tajemnicą określono w zleceniu/ umowie *).

4.       Niniejsze zobowiązanie stanowi integralną część wyşej wymienionej umowy/ zlecenia *).

5.       Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie przeze mnie tajemnicy w odniesieniu do informacji
 i danych stanowiących własność Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy , będzie stanowić podstawę odpowiedzialności na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

6.       W związku z realizowanym zleceniem zobowiązuje się:

·      nie kopiować oraz w şadnej innej formie nie powielać danych udostępnionych na nośnikach papierowych, elektronicznych lub dyskach wewnętrznych,

·      nie przekazywać w formie ustnej ani elektronicznej informacji na temat realizowanej umowy/zlecenia stronom i osobom trzecim,

·      nie udostępniać w jakiejkolwiek formie, nawet do wglądu dokumentów i danych przekazanych w związku z realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju nośnika, na którym są one przechowywane

·      nie wykorzystywać danych dla własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści majątkowych lub osobistych, bez uzyskania pisemnej zgody upowaşnionego pracownika Szpitala.

7.       Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie integralności danych w tym
w szczególności za ich utratę.

*) niepotrzebne skreślić

                                       

 

                                      ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                               czytelny podpis

                                                                      (imię i nazwisko wykonawcy/osoby reprezentującej kontrahenta)

                                                                                                                             

                                                                                                                                             

 

Załącznik Nr 5 do umowy

 

ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH

 

1.         Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* związany/ nie związany* umową ze Szpitalem odpowiedzialny jest za przestrzeganie na terenie Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, aktualnie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska oraz wymagań określonych w systemie zarządzania środowiskiem wg ISO 14001.

 

2.         Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* w razie wytwarzania odpadów, jest zobowiązany
do postępowania określonego zgodnie z aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi.

 

3.         Wykonawca/Usługodawca* zobowiązany jest przed rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych /modernizacyjnych* do ustawienia oznakowanego kontenera z koniecznością jego opróşniania po kaşdym zapełnieniu na koszt własny.

 

4.         Na terenie Szpitala Wykonawcy nie wolno:

·         spalać odpadów;

·         wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi inaczej);

·         składować odpadów bezpośrednio na ziemi powstających w wyniku świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie gruntu, wody lub powietrza;

·         myć pojazdów i sprzętu;

·         przechowywać zapasów paliwa i tankować pojazdów;

·         wylewać jakichkolwiek substancji do kanalizacji lub do gleby;

·         negatywnie oddziaływać na środowisko, stosując maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery ponadnormatywny poziom hałasu.

 

5.         Wykonawca w przypadku zniszczenia trawników i zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu pierwotnego.

 

6.         Wykonawca/Usługodawca moşe składować niezbędne do wykonywania robót materiały, tylko
w miejscach wyznaczonych i uzgodnionych z osobą nadzorującą prace ze strony szpitala.

 

7.         W przypadku wystąpienia sytuacji niebezpiecznej lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast podjąć działania minimalizujące skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu osobę nadzorującą wykonanie umowy z ramienia Szpitala oraz starszego specjalistę ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84 lub kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury tel. 52/585-41-49.

 

8.         Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników wykonujących usługę, w zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych, przed przystąpieniem do prac.

 

9.         W przypadku jakichkolwiek wątpliwości wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować się ze starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84.

* niepotrzebne skreślić

 

.......................................................................       ..................................................................................

                                      (pieczęć firmy)                           (data i podpis wykonawcy/usługodawcy/dostawcy)

Załącznik Nr 6 do umowy

 

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY

DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH

Szpital przekazuje firmie zewnętrznej informacje:  

     o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach szczególnie  niebezpiecznych i innych zagroşeniach,  występujących w szpitalu, np.

czynniki fizyczne: pole elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów.

czynniki chemiczne: anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny, cytostatyki,

czynniki biologiczne: moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy, innymi drobnoustrojami,

inne zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze ekranowym.

o postępowaniu w przypadku sytuacji zagraşających zdrowiu i şyciu pracowników:

            udzielanie pierwszej pomocy, nr tel.  wew. 4222 lub 052-585-43-33,

o zasadach działania w razie poşaru lub innych sytuacji nadzwyczajnych : 

uruchomić najblişszy ROP (ręczny ostrzegacz poşarowy),

powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112),

powiadomić dyspozytora (tel.7766), Inspektora p. poş. (tel. 667652249),

Firma zewnętrzna potwierdza, şe zapewnia własnym pracownikom:

     badania lekarskie profilaktyczne,

     szkolenia w zakresie BHP, szkolenia specjalistyczne, kwalifikacyjne np. przy wykonywaniu prac eksploatacyjnych przy urządzeniach energetycznych,

     wyposaşenie w odzieş, obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej,

     zapoznanie z oceną ryzyka zawodowego na wykonywanym stanowisku,

     zapoznanie z instrukcjami obsługi wykorzystywanych urządzeń, kart charakterystyki stosowanych substancji niebezpiecznych.

                                                                                                             Przedstawiciel

Przedstawiciel firmy zewnętrznej                                                             Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1

....................................................                                                            ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌           

(data i podpis)                                                                                              (data i podpis)

 


                                   Załącznik Nr 7 do umowy

 

ZASADY POSTĘPOWANIA FIRM ZEWNĘTRZNYCH NA TERENIE SZPITALA

wypełnić w przypadku prowadzenia prac,  stwarzających  zagroşenie dla pracowników, pacjentów

     Wykonawca/firma zewnętrzna ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących na terenie szpitala przepisów i zasad bhp oraz higieny szpitalnej oraz

     za stosowanie bezpiecznych metod pracy.

     Wykonawca/firma zewnętrzna prowadzi prace w sposób nie zakłócający ciągłości świadczenia usług medyczny. (Wpisać w jaki sposób powiadomiono kierowników komórek organizacyjnych o prowadzonych pracach ‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌.......

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌)

     Wykonawca/ firma zewnętrzna zobowiązany jest do wygrodzenia i oznakowania miejsc prowadzenia prac poprzez zastosowanie, np. taśm ostrzegawczych, tablic informacyjnych (wpisać jakie oznakowania uşyto: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌)

     Szpital zastrzega sobie prawo przerwania pracy przez słuşbę BHP, w przypadku, gdy sposób prowadzonych prac zagraşa bezpieczeństwu pracowników, pacjentów lub osób przebywających na terenie Szpitala.

     Wykonawca/firma zewnętrzna zapewnia utrzymania ładu i porządku w miejscu  wykonywania prac i po ich  zakończeniu.

     Wykonawca/firma zewnętrzna zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom własnym oraz wyposaşenia ich w środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.

                                                                                                                                                                                                         

 

                                                                                                                          Przedstawiciel

  Przedstawiciel firmy zewnętrznej                                                             Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1 –  

                                                                                                                                komórka zlecająca prace

 

....................................................‌‌‌.                                                     ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌        

 

   (data i podpis)                                                                                             (data i podpis)

 


                                   Załącznik Nr 8 do umowy

 

WYMAGANIA W ZAKRESIE  BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY

PRZY ZAKUPACH

 

     Dostawcy towarów/usług są zobowiązani do spełnienia wymagań, określonych w systemie zarządzania bezpieczeństwem pracy wg PN –N-18001:2004

 

     Szpital przekazuje dostawcy towarów / usług  informacje o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach szczególnie  niebezpiecznych i innych zagroşeniach,  występujących w szpitalu, np.

czynniki fizyczne: pole elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów.

czynniki chemiczne: anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny, cytostatyki,

czynniki biologiczne: moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy, innymi  drobnoustrojami,

inne zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze ekranowym.

     Dostawca towarów /usług uwzględnia kryteria, dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, wskazane w deklaracjach zgodności, certyfikatach, atestach itp. (wymienić  zidentyfikowane normy‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌)

 

     Dostawca towarów /usług potwierdza spełnienie wymagań polskich przepisów prawnych w zakresie  bezpieczeństwa i higieny pracy.

     Dostawca towarów /usług zapewnia przed uşyciem zakupionych towarów, sprzętu wprowadzenie rozwiązań, zapewniających  zgodność z przepisami i   zasadami  BHP.

 

                                                                         Dostawca towarów /usług

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

(data i podpis)