Załącznik
Nr 8 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia UMOWA Nr SU/K/NLZ/194/17/W zawarta w dniur.. p o m
i ę d z y: Szpitalem Uniwersyteckim nr 1 im. dr A.
Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 9, wpisanym do
rejestru stowarzyszeń, innych organizacji
społecznych i zawodowych,
fundacji Dyrektor – dr n.
o zdr. inş. Jacek KRYŚ A _________________ , z siedzibą w ., przy ul. ,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w . Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego, pod numerem KRS .., NIP . oraz REGON . zwaną
dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez: Niniejsza umowa jest konsekwencją udzielonego
zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy z dnia 29.01.2004r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) oraz następstwem
wyboru przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie przetargu
nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2020.271.51, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień
Publicznych pod nr ..w dniu r. § 1 PRZEDMIOT UMOWY 1.
Wykonawca sprzedaje Zamawiającemu
sprzęt, zgodnie z zamówieniem wyszczególnionym 2.
Termin realizacji umowy strony
określają do .. dni roboczych od dnia zawarcia umowy, przez 3.
Wykonawca zobowiązany
jest do dostarczenia przedmiotu umowy do Zamawiającego transportem,
odpowiadającym rygorom zapewniającym wymaganą jakość przewoşonego towaru, na
własny koszt i ryzyko do Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul. M.
Skłodowskiej – Curie 9, 4.
Przedmiot umowy dostarczany będzie
do Zamawiającego w opakowaniach oryginalnych, na których będą znajdować się
wymagane prawem informacje i oznakowania wraz z kartami gwarancyjnymi,
instrukcjami obsługi, potwierdzeniami udzielenia licencji /jeşeli dotyczy/. 5.
Odbiór przedmiotu umowy, będzie
potwierdzony protokołem odbioru
końcowego, podpisanym przez przedstawicieli
obu stron, zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 2 do niniejszej umowy,
który jest jej integralną częścią. 6.
Wykonawca
oświadcza, şe urządzenia, będące przedmiotem umowy są dopuszczone do stosowania
i obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i
spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, w szczególności warunki
określone w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w załączniku do
niniejszej umowy – Parametry techniczne, a takşe : 1)
posiadają deklarację CE, 2)
posiadają właściwe oznakowanie,
potwierdzające, şe przedmiot umowy ze względu 3)
serwis przedmiotu umowy wynikający
z udzielonej gwarancji lub rękojmi będzie realizowany przez producenta lub
autoryzowanego partnera serwisowego producenta zgodnie 7. Wykonawca przedłoşy najpóźniej
3 dni po dniu podpisania umowy następujące dokumenty: 1) oświadczenie producenta wskazujące podmiot uprawniony do
realizowania serwisu gwarancyjnego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, 2) oświadczanie Producenta lub Autoryzowanego Partnera Serwisowego o
gotowości świadczenia na rzecz Zamawiającego wymaganego serwisu (zawierające
numer modułu internetowego 8.
Wykonawca oświadcza, şe parametry
techniczne i uşytkowe sprzętu są zgodne ze złoşoną ofertą, 9.
W przypadku istnienia takiego
wymogu w stosunku do technologii objętej przedmiotem niniejszego postępowania
(tzw. produkty podwójnego zastosowania), Wykonawca przedłoşy w dniu podpisania
umowy dokument pochodzący od importera tej technologii stwierdzający, iş przy
jej wprowadzeniu na terytorium Polski, zostały dochowane wymogi właściwych
przepisów prawa, w tym ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o obrocie z zagranicą
towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa
państwa, a takşe dla utrzymania międzynarodowego pokoju 10.Wykonawca
zobowiązany jest do wykonania usługi przeniesienia pełnej konfiguracji z
posiadanego sprzętu FG-301E do dostarczonego na podstawie umowy sprzętu w dniu
dostawy. 11.Przy dostawie
oraz wdroşeniu proponowanego rozwiązania nowego producenta, którego Zamawiający
nie ma w swoim posiadaniu, Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenie 12.Wykonawca zobowiązuje się, şe sprzęt będący przedmiotem niniejszej
umowy będzie kompatybilny z narzędziami,
które są uşywane przez Zamawiającego,
które umoşliwiają centralne zbieranie logów i korelacje (FortiAnalyzer). 13.Wykonawca w
dniu zawarcia umowy zobowiązuje się przedłoşyć Zamawiającemu oświadczenie
producenta lub autoryzowanego dystrybutora producenta na terenie Polski, iş na
dzień podpisania umowy oferent posiada autoryzację producenta w zakresie
sprzedaşy oferowanych rozwiązań oraz świadczenia usług z nimi związanych. § 2. WARUNKI
GWARANCJI 1.
Zgodnie z treścią oferty,
gwarancji udziela producent sprzętu na warunkach określonych w SIWZ 2.
Bieg terminu obowiązywania
gwarancji rozpoczyna się od podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego.
Protokół zostanie podpisany po zakończeniu przez Wykonawcę wszystkich czynności
związanych z realizacją przedmiotu zamówienia ( w tym szkoleń) oraz
potwierdzeniu przez Zamawiającego spełnienia wszystkich wymagań określonych w
SIWZ. Zamawiający przeprowadzi czynności odbioru końcowego nie później niş w
ciągu 3 dni roboczych od daty uzyskania informacji od Wykonawcy o gotowości do
odbioru końcowego. W przypadku potwierdzenia prawidłowej realizacji zamówienia,
okres trwania czynności odbioru końcowego 3.
W okresie gwarancji jakości
Producent sprzętu, a w sytuacji opisanej w ust. 1 Wykonawca, zobowiązany jest
do świadczenia serwisu gwarancyjnego rozumianego jako bezpłatne usuwanie
wszelkich zaistniałych wad i uszkodzeń, awarii i usterek przedmiot umowy z czasem
reakcji serwisu 4.
Zgłoszenia serwisowe będą przyjmowane
od zamawiającego całodobowo przez siedem 5.
Okres naprawy gwarancyjnej
przedłuşa odpowiednio czas udzielonej gwarancji. 6.
Czas wykonania zobowiązań
gwarancyjnych, rozumianych jako całkowite usunięcie wady/uszkodzenia/usterki/awarii
będzie wynosił max. 1 dzień roboczy. 7.
Zamawiający zobowiązany jest do
udzielenia szczegółowych informacji o zewnętrznych przejawach usterki oraz
czasie jej wystąpienia. §
3. TERMIN WYKONANIA
PRZEDMIOTU UMOWY, WYNAGRODZENIE I SPOSÓB ZAPŁATY WYNAGRODZENIA 1.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia strony
ustalają do .. dni roboczych od
daty zawarcia umowy. 2. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie
przedmiotu umowy ustala się, na podstawie oferty Wykonawcy na kwotę brutto:
.zł (słownie: .). W cenie zawierają 3. Zamawiający
zobowiązuje się do zapłaty naleşności w terminie 60 dni licząc od daty
otrzymania faktury wystawionej zgodnie z warunkami niniejszej umowy. 4. Rozliczenie między stronami dokonywane będzie
na podstawie jednej faktury wystawionej 5.
Fakturę
moşna przesłać Zamawiającemu na adres e-mail: efaktury-kancelaria@jurasza.pl 6. Zapłata naleşności
dokonywana będzie przelewem na konto bankowe Wykonawcy podane 7.
Za dzień płatności faktury VAT przyjmuje się
datę obciąşenia rachunku bankowego Zamawiającego. Termin uwaşa się za
zachowany, jeşeli obciąşenie rachunku bankowego Zamawiającego nastąpi
najpóźniej w ostatnim dniu terminu płatności. 8. W przypadku opóźnienia lub
zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje prawo naliczenia
odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych. 9.
W przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego i naliczenia
odsetek przez Wykonawcę strony postanawiają, şe zaliczenie dokonywanych przez
Zamawiającego wpłat będzie dokonywane w pierwszej kolejności na naleşność
główną (w pierwszej kolejności na najbardziej zaległą), a po jej zaspokojeniu
na naleşności uboczne – odsetki, o ile Zamawiający nie wskaşe, 10.Wszelkie świadczenia pienięşne powstałe
na podstawie umowy wiąşących Wykonawcę 11.W przypadku faktur, w
których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2
ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przekracza 15 000,00
zł 12.Wykonawca
oświadcza, iş niniejsza umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu
spółek handlowych (dotyczy spółek z o.o.). §
4. KARY UMOWNE 1.
Strony ustalają odszkodowanie w postaci
kar umownych naliczonych w stosunku do ceny przedstawionej w ofercie, z
następujących tytułów: a)
z tytułu rozwiązania umowy przez
Zamawiającego od umowy z przyczyn leşących po stronie Wykonawcy – w
wysokości 10% wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy, określonej w § 3 ust 2 niniejszej umowy. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy przez
Wykonawcę- w wysokości 1 % wartości brutto
wynagrodzenia Wykonawcy, określonej w § 3 ust 2 niniejszej umowy b)
za zwłokę w wykonaniu zobowiązań
gwarancyjnych oraz serwisu, opisanych w § 2 ust 3, 4, 5 i 6 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w
wysokości 0,5 % wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy, określonej w § 3 ust 2 niniejszej umowy za kaşdy dzień zwłoki, a w przypadku
obowiązku dotyczącego zapewnienia przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego –
przerwy, 2.
Zamawiający zastrzega sobie prawo
dochodzenia od Wykonawcy odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku, gdy
określone w umowie kary umowne nie pokryją rzeczywiście wyrządzonej szkody
wskutek niewykonania lub nienaleşytego wykonania przez Wykonawcę umowy. §
5. ROZWIĄZANIE UMOWY 1. Zamawiający
ma prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, w następujących
przypadkach: a) gdy zmiana umowy została
dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych; b) gdy Wykonawca w chwili
zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania c) gdy wszczęto postępowanie zmierzające
do likwidacji działalności Wykonawcy, d) niedotrzymania
przez Wykonawcę istotnych warunków umowy. 2.
W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. d) Wykonawca
moşe şądać zapłaty wynagrodzenia jedynie z tytułu wykonania części umowy do
dnia odstąpienia od umowy. 3.
W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, şe
wykonanie umowy nie leşy 4.
Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy wyłącznie w
przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi, iş wobec zaistnienia nieprzewidzianych
okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec
Wykonawcy. 5. Odstąpienie od umowy zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego oświadczenia i będzie zawierać uzasadnienie. § 6 ZMIANY W UMOWIE 1.
Strony przewidują moşliwość
wydłuşenia czasu (zmiany terminu) wykonania przedmiotu Umowy, jeşeli dochowanie terminu
określonego w umowie jest niemoşliwe z uwagi na: 1)
siłę wyşszą lub inne okoliczności
niezaleşne od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu
naleşytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak równieş
inne przeszkody lub utrudnienia w
wykonywaniu zadania spowodowane przez osoby trzecie, 2)
okoliczności leşące po
stronie Zamawiającego mające wpływ na wydłuşenie czasu koniecznego 2. Wydłuşenie czasu (zmiana terminu) wykonania umowy następuje o czas
odpowiedni
§ 7 POSTANOWIENIA
KOŃCOWE a) nie dokona cesji wierzytelności
wynikających lub związanych z realizacją umowy; b) nie udzieli
pełnomocnictwa do dochodzenia wierzytelności wynikających lub związanych c) nie zawrze umowy
poręczenia dotyczącej wierzytelności wynikających lub związanych 2. Załączniki do umowy (Opis
przedmiotu zamówienia, Formularz cenowy z oferty przetargowej Wykonawcy,”
Protokół odbioru końcowego” „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych”
obowiązujące na terenie Zamawiającego, „Zobowiązanie do zachowania poufności”,
„Wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zakupach”, „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla
firm zewnętrznych”, „Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala”
3. Strony zobowiązują się, şe ani Strony
ani ich pracownicy lub przedstawiciele (i) nie będą oferować, dokonywać,
obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać
şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub
pośrednio, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w celu
wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania
decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź
zachowania źródła przychodów (ii) będą stosować 4. Spory wynikłe na tle realizacji
niniejszej umowy będą rozpatrywane przez sąd właściwy ze względu na miejsce
siedziby Zamawiającego. 5. W sprawach nieuregulowanych
niniejszą umową stosuje się przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.
poz. 1843 ze zm.) oraz Kodeksu Cywilnego. 6. Umowę sporządzono w trzech
jednobrzmiących egzemplarzach: jeden dla Wykonawcy i dwa ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA Załączniki do umowy: 1.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 2.
Protokół odbioru końcowego, 3.
Zobowiązanie do zachowania poufności 4.
Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych 5.
Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych 6.
Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala 7.
Wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zakupach Załącznik
Nr 1 do umowy
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Załącznik Nr 2 do umowy Bydgoszcz,
dnia . r. „PROTOKÓŁ ODBIORU KONCOWEGO”
W dniu
r. dokonano odbioru technicznego n/w sprzętu: Strona odbierająca potwierdza wykonanie
następujących czynności*)
*) właściwą odpowiedź zakreślić kółkiem UWAGI: Odbierający
Przekazujący Załącznik
Nr 3 do umowy FORMULARZ
CENOWY
....... (data i podpisy
przedstawicieli Wykonawcy) Załącznik Nr 4 do umowy ZOBOWIĄZANIE DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI wykonującego zlecenie lub zadanie na rzecz Szpitala na podstawie
umowy/zlecenia . (miejscowość,
data) Zobowiązanie 1. Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy w odniesieniu do danych i
informacji uzyskanych Nr . z dnia... 2.
Przedmiotem
zlecenia / umowy jest . 3. Zakres informacji objętych tajemnicą określono w zleceniu/ umowie
*). 4. Niniejsze zobowiązanie stanowi integralną część wyşej wymienionej
umowy/ zlecenia *). 5. Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie przeze mnie tajemnicy w
odniesieniu do informacji 6. W związku z realizowanym zleceniem zobowiązuje się: ·
nie kopiować oraz w şadnej innej
formie nie powielać danych udostępnionych na nośnikach papierowych,
elektronicznych lub dyskach
wewnętrznych, ·
nie przekazywać w formie ustnej
ani elektronicznej informacji na temat realizowanej umowy/zlecenia stronom i
osobom trzecim, ·
nie udostępniać w jakiejkolwiek
formie, nawet do wglądu dokumentów i danych przekazanych w związku z
realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju nośnika, na którym są one
przechowywane ·
nie wykorzystywać danych dla
własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści majątkowych lub
osobistych, bez uzyskania pisemnej zgody upowaşnionego pracownika Szpitala. 7.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie
integralności danych w tym *) niepotrzebne skreślić
czytelny podpis (imię i nazwisko wykonawcy/osoby
reprezentującej kontrahenta) Załącznik Nr 5 do umowy ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH 1.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* związany/ nie
związany* umową ze Szpitalem odpowiedzialny jest za przestrzeganie na terenie
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, aktualnie
obowiązujących przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska oraz wymagań
określonych w systemie zarządzania środowiskiem wg ISO 14001. 2.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* w razie
wytwarzania odpadów, jest zobowiązany 3.
Wykonawca/Usługodawca* zobowiązany jest przed
rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych /modernizacyjnych* do ustawienia
oznakowanego kontenera z koniecznością jego opróşniania po kaşdym zapełnieniu
na koszt własny. 4.
Na terenie Szpitala Wykonawcy nie wolno: ·
spalać odpadów; ·
wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera
Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi inaczej); ·
składować odpadów bezpośrednio na ziemi powstających
w wyniku świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie gruntu, wody lub
powietrza; ·
myć pojazdów i sprzętu; ·
przechowywać zapasów paliwa i tankować pojazdów; ·
wylewać jakichkolwiek substancji do kanalizacji
lub do gleby; ·
negatywnie oddziaływać na środowisko, stosując
maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery ponadnormatywny poziom
hałasu. 5.
Wykonawca w przypadku zniszczenia trawników i
zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu pierwotnego. 6.
Wykonawca/Usługodawca moşe składować niezbędne do
wykonywania robót materiały, tylko 7.
W przypadku wystąpienia sytuacji niebezpiecznej
lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo Wykonawca/Usługodawca/Dostawca
zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast podjąć działania minimalizujące
skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu osobę nadzorującą wykonanie
umowy z ramienia Szpitala oraz starszego specjalistę ds. ochrony środowiska
tel. 52/585-41-84 lub kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury tel.
52/585-41-49. 8.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest
przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników wykonujących usługę, w
zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych, przed przystąpieniem do
prac. 9.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości
wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować się ze
starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84. * niepotrzebne skreślić .......................................................................
.................................................................................. (pieczęć
firmy) (data i podpis
wykonawcy/usługodawcy/dostawcy) Załącznik
Nr 6 do umowy ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
I HIGIENY PRACY DLA
FIRM ZEWNĘTRZNYCH Szpital przekazuje firmie zewnętrznej
informacje:
o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia,
o pracach szczególnie niebezpiecznych i
innych zagroşeniach, występujących w
szpitalu, np. czynniki fizyczne: pole
elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie
laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów. czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny,
cytostatyki, czynniki biologiczne:
moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy, innymi
drobnoustrojami, inne zagroşenia: praca zmianowa, w
porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze
ekranowym. o postępowaniu w przypadku sytuacji zagraşających
zdrowiu i şyciu pracowników: udzielanie pierwszej pomocy, nr tel.
wew. 4222 lub 052-585-43-33, o zasadach działania w razie poşaru lub innych
sytuacji nadzwyczajnych : uruchomić najblişszy ROP (ręczny ostrzegacz
poşarowy), powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112), powiadomić dyspozytora (tel.7766), Inspektora p.
poş. (tel. 667652249), Firma zewnętrzna potwierdza, şe
zapewnia własnym pracownikom:
badania lekarskie profilaktyczne,
szkolenia w zakresie BHP, szkolenia
specjalistyczne, kwalifikacyjne np. przy wykonywaniu prac eksploatacyjnych przy
urządzeniach energetycznych,
wyposaşenie w odzieş, obuwie robocze oraz środki
ochrony indywidualnej,
zapoznanie z oceną ryzyka zawodowego na wykonywanym
stanowisku,
zapoznanie z instrukcjami obsługi wykorzystywanych
urządzeń, kart charakterystyki stosowanych substancji niebezpiecznych.
Przedstawiciel Przedstawiciel
firmy zewnętrznej
Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1 ....................................................
(data i podpis)
(data i podpis) Załącznik Nr
7 do umowy ZASADY
POSTĘPOWANIA FIRM ZEWNĘTRZNYCH NA TERENIE SZPITALA wypełnić
w przypadku prowadzenia prac,
stwarzających zagroşenie dla
pracowników, pacjentów
Wykonawca/firma zewnętrzna ponosi pełną
odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących na terenie szpitala przepisów
i zasad bhp oraz higieny szpitalnej oraz
za stosowanie bezpiecznych metod pracy.
Wykonawca/firma zewnętrzna prowadzi prace w sposób
nie zakłócający ciągłości świadczenia usług medyczny. (Wpisać w jaki sposób powiadomiono kierowników komórek organizacyjnych o
prowadzonych pracach ......... )
Wykonawca/ firma zewnętrzna zobowiązany jest do
wygrodzenia i oznakowania miejsc prowadzenia prac poprzez zastosowanie, np.
taśm ostrzegawczych, tablic informacyjnych (wpisać
jakie oznakowania uşyto: )
Szpital zastrzega sobie prawo przerwania pracy
przez słuşbę BHP, w przypadku, gdy sposób prowadzonych prac zagraşa
bezpieczeństwu pracowników, pacjentów lub osób przebywających na terenie
Szpitala.
Wykonawca/firma zewnętrzna zapewnia utrzymania ładu
i porządku w miejscu wykonywania prac i
po ich zakończeniu.
Wykonawca/firma zewnętrzna zobowiązany jest do
zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom własnym oraz wyposaşenia ich w środki
ochrony indywidualnej i zbiorowej.
Przedstawiciel
Przedstawiciel firmy zewnętrznej
Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1 –
komórka
zlecająca prace .....................................................
(data i
podpis)
(data i podpis) Załącznik Nr 8
do umowy WYMAGANIA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY PRZY ZAKUPACH
Dostawcy towarów/usług są zobowiązani do spełnienia
wymagań, określonych w systemie zarządzania bezpieczeństwem pracy wg PN
–N-18001:2004
Szpital przekazuje dostawcy towarów / usług informacje o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach
szczególnie niebezpiecznych i innych
zagroşeniach, występujących w szpitalu,
np. czynniki fizyczne: pole
elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie
laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów. czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny,
cytostatyki, czynniki biologiczne:
moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy,
innymi drobnoustrojami, inne zagroşenia: praca zmianowa, w
porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze
ekranowym.
Dostawca towarów /usług uwzględnia kryteria,
dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, wskazane w deklaracjach zgodności,
certyfikatach, atestach itp. (wymienić zidentyfikowane normy. )
Dostawca towarów /usług potwierdza spełnienie
wymagań polskich przepisów prawnych w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy.
Dostawca towarów /usług zapewnia przed uşyciem
zakupionych towarów, sprzętu wprowadzenie rozwiązań, zapewniających zgodność z przepisami i zasadami
BHP.
Dostawca towarów /usług (data i podpis) |