Ozn. postępowania NLZ.2020.271.104 Załącznik
Nr 5 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY UMOWA Nr
SU/K/NLZ-2//20/W zawarta w
dniu .2020 r. p o m i ę d z y: Szpitalem Uniwersyteckim nr 1 im. dr A. Jurasza w
Bydgoszczy (85-094), przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 9, wpisanym do rejestru
stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz
publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000003581, mającym nadany NIP: 554-22-31-069 zwanym dalej
“Zamawiającym”, reprezentowanym przez: Dyrektora – mgr inş. Jacka KRYSIA a .................... , z siedzibą w ..............
(..............), przy ul. .................................., wpisaną do
rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
...................., .... Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod
numerem KRS ..................., NIP oraz REGON .. zwaną
dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez: ................................................................................................................................................................ Niniejsza umowa jest konsekwencją udzielonego
zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy z dnia 29.01.2004r.
Prawo zamówień publicznych publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm. )
oraz następstwem wyboru przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie
przetargu nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2020.271.104, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod
nr w dniu r. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaşy i
dostarczania Zamawiającemu przedmiotu zamówienia objętego częścią nr , zwanych w
dalszej części umowy „towarem”, w ilości i asortymencie określonym w załączniku
do umowy. § 2 1.
Wykonawca zobowiązuje się dostarczać towar
sukcesywnie, zgodnie z zamówieniami składanymi przez Zamawiającego, w
zaleşności od zapotrzebowania na towar i moşliwości finansowych Zamawiającego. 2.
Transport towaru do miejsca wskazanego przez
Zamawiającego przy kaşdorazowym zamówieniu, odbywać się będzie transportem
własnym Wykonawcy lub za pośrednictwem profesjonalnej firmy przewozowej, na
jego koszt i ryzyko. 3.
Wielkość zamówień moşe ulegać zmianom w zaleşności od
okoliczności o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu. 4.
Niezaleşnie od postanowień umowy, strony postanawiają,
iş Wykonawcę obciąşają koszty wydania towaru, w tym w szczególności koszty
opakowania, ubezpieczenia za czas przewozu oraz wszelkie koszty transportu lub
przesłania. 5.
Strony postanawiają, iş terminy dostaw towaru będą wyznaczane kaşdorazowo
przez Zamawiającego w zaleşności od okoliczności, o których mowa w ust. 1.
Maksymalny czas realizacji zamówienia nie moşe przekroczyć 14 dni roboczych od dnia
złoşenia zamówienia. Maksymalny czas realizacji pilnego zamówienia,
wynikającego z nagłej, nie dającej się przewidzieć wcześniej potrzeby
Zamawiającego, nie moşe przekroczyć dni roboczych od dnia złoşenia
zamówienia. Informację o pilnej potrzebie Zamawiający zobowiązany jest umieścić
w uwagach zamówienia poprzez adnotację „pilne”. Jeşeli dostawa wypada w dniu
wolnym od pracy lub poza godzinami pracy magazynu Zamawiającego, dostawa
nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie. Dostawa będzie
kaşdorazowo potwierdzana pisemnym protokołem zdawczo odbiorczym (dowodem
dostawy) sporządzonym przez osoby upowaşnione przez strony, w trzech
egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Zamawiający, a dwa Wykonawca. 6.
Powiadomienia o zamówieniu i jego realizacji będą dokonywane poprzez pocztę
elektroniczną na adres e-mail: informatyka@jurasza.pl lub pisemnie. 7.
Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na towar, o
którym mowa w § 1, na okres . miesięcy. 8.
Wykonawca zobowiązany jest do przedłoşenia
Zamawiającemu na kaşde jego wezwanie w trakcie trwania umowy atestów i
świadectw rejestracji dotyczących przedmiotu zamówienia. 9.
Strony postanawiają, iş rozpoczęcie biegu okresu gwarancji następuje od dnia
podpisania przez Zamawiającego bez zastrzeşeń protokołu zdawczo – odbiorczego określonego
w § 2 ust. 5 umowy. 10.
Wykonawca gwarantuje, şe dostarczony w ramach realizacji przedmiotu
niniejszej umowy towar jest fabrycznie nowy nieuşywany, kompletny oraz, şe do
jego uruchomienia oraz stosowania zgodnie z przeznaczeniem nie jest wymagany zakup
dodatkowych elementów i akcesoriów, a takşe gwarantuje, şe towar ani jego część
składowa lub przynaleşna nie jest towarem rekondycjonowanym, powystawowym i nie
był wcześniej wykorzystywany przez innego uşytkownika. 11.
Jeşeli warunki gwarancji tego wymagają, Wykonawca zobowiązuje się do
zainstalowania 12.
Wraz ze towarem Wykonawca dostarczy Zamawiającemu instrukcję obsługi w
języku polskim w wersji papierowej lub elektronicznej oraz kartę gwarancyjną w
języku polskim w wersji papierowej. 13.
Wraz z towarem Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oprogramowania systemowe i
narzędziowe na nośnikach CD/DVD. Wykonawca zobowiązuje się równieş – w ramach
wynagrodzenia naleşnego na podstawie umowy - do przekazania Zamawiającemu
licencji na oprogramowanie, konieczne do uşywania towaru zgodnie z
właściwościami i przeznaczeniem. 14.
Wykonawca będzie odpowiedzialny względem Zamawiającego za to, şe jest
uprawniony do wprowadzenia do obrotu oprogramowania zainstalowanego na
komputerach oraz za to, şe Zamawiający wskutek zawarcia umowy będzie
upowaşniony do korzystania 15.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić poufność informacji dotyczących
Zamawiającego uzyskanych i powierzonych w związku z realizacją niniejszej umowy
i nie ujawniać tych informacji bez uprzedniej pisemnej pod rygorem niewaşności
zgody Zamawiającego w czasie trwania niniejszej umowy, jak i po zakończeniu jej
wykonywania, chyba şe przepisy szczególne przewidują dłuşszy okres ochrony
informacji. 16.
Wykonawca oświadcza, iş zapoznał się i przyjmuje do stosowania: „Zasady
środowiskowe dla firm zewnętrznych” stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej
umowy, „Zobowiązanie do zachowania poufności” stanowiące załącznik nr 2 do
niniejszej umowy, „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych
wymagania w zakresie bhp przy zakupach, zleceniach” stanowiące załącznik nr 3
do niniejszej umowy oraz „Umowa przetwarzania danych osobowych” stanowiące
załącznik nr 4 do niniejszej umowy. § 3 1. Całkowita
wartość umowy stanowi kwotę .............. zł brutto (słownie zł: ..). 2. Wykonawca
zobowiązuje się, iş ceny nie ulegną zmianie w okresie obowiązywania umowy (gwarancja
stałości cen w okresie obowiązywania umowy), z zastrzeşeniem ust. 21-23 ponişej. 3. W
przypadku wprowadzenia przez uprawnione organy zmian cen urzędowych na towar
objęty umową, strony postanawiają, iş będą rozliczać dostawy według cen
urzędowych, jeşeli nie będą one wyşsze niş ceny określone w złoşonej ofercie. 4. Strony
dopuszczają obnişenie cen z przyczyn leşących po stronie producenta lub
Wykonawcy (np. okresowe ceny promocyjne). 5. Zamawiający
dopuszcza moşliwość dostarczania przez Wykonawcę, po uprzednim wykazaniu przez
Wykonawcę zajścia szczególnych okoliczności (np. wstrzymanie lub zakończenie
produkcji) oraz wyraşeniu zgody przez Zamawiającego, odpowiedników produktów
objętych umową, o parametrach nie gorszych niş produkty objęte umową, w cenach rynkowych
nie wyşszych jednak niş ustalone w wyniku postępowania przetargowego po
zakończeniu którego została zawarta niniejsza umowa. 6. Zamawiający
zastrzega sobie, w ramach przedmiotu umowy, prawo do şądania od Wykonawcy
zwiększenia rozmiaru dostaw jednego asortymentu, kosztem odpowiedniego
wartościowo zmniejszenia dostaw innego asortymentu (w stosunku do wielkości
określonych w formularzu cenowym) przy niezmienionej całkowitej wartości
przedmiotu umowy. 7. Zamawiający
przewiduje zmianę paragrafu 10 ust. 1 umowy, w ten sposób, şe okres
obowiązywania umowy zostanie przedłuşony, z tym zastrzeşeniem, iş nie więcej
niş o 1/4 pierwotnie określonego okresu obowiązywania umowy tylko i wyłącznie w
związku z zaistnieniem okoliczności polegającej na przewidywanym niedostarczeniu
Zamawiającemu towaru opisanego w § 1 o wartości określonej w umowie w terminie
wskazanym w § 10 ust. 8. Zamawiający
nie ma obowiązku złoşenia zamówienia do pełnej wartości określonej ust. 1. 9. W
przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy przedmiotu umowy w terminach wskazanych
w niniejszej umowie Zamawiający, niezaleşnie od prawa do şądania zapłaty kary
umownej na podstawie paragrafu 5 umowy, zastrzega sobie prawo dokonania zakupu
przedmiotu umowy od innego niş Wykonawca podmiotu, w ilości i asortymencie niezrealizowanej
w terminie dostawy. 10. Strony
postanawiają, şe w przypadku określonym w ustępie poprzedzającym, koszt zakupu
przedmiotu umowy u innego niş Wykonawca podmiotu jest uwzględniany w całkowitej
wartości umowy określonej w ustępie 1 niniejszego paragrafu podmiotu. 11. Strony
postanawiają, iş niezaleşnie od prawa do şądania zapłaty kary umownej na
podstawie paragrafu 5 umowy, Wykonawca w przypadku określonym w ustępie 8
niniejszego paragrafu zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary
umownej odpowiadającej róşnicy kwoty z tytułu ceny brutto zapłaconej innemu
podmiotowi w stosunku do kwoty którą Zamawiający byłby zobowiązany zapłacić z
tytułu ceny brutto Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy, w przypadku
zrealizowania dostawy przedmiotu umowy w terminach określonych w umowie. 12. Zamawiający
zobowiązuje się do zapłaty ceny w terminie 60 dni od dnia wystawienia
faktury VAT zgodnie z warunkami
niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT w ten
sposób, iş faktura VAT będzie obejmować dostawy towaru w okresie 30 dni, który
strony określają jako okres rozliczeniowy i zostanie wystawiona 30 dnia okresu
rozliczeniowego i doręczona do siedziby Zamawiającego. 13. Podstawę
do wystawienia faktury VAT obejmującej dany okres rozliczeniowy stanowią oryginały protokołów zdawczo -
odbiorczych (dowodów dostawy) potwierdzających dostawy w danym okresie
rozliczeniowym, którego dotyczy faktura VAT, które to protokoły zostaną
załączone do faktury VAT. 14. Wykonawca
na kaşdym dokumencie zdawczo – odbiorczym, jednocześnie fakturze VAT
zobowiązuje się do wpisywania numeru zamówienia. 15. Zapłata
naleşności będzie dokonywana przelewem na konto bankowe Wykonawcy podane na
fakturze VAT. 16. W przypadku faktur, w
których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2
ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przekracza 15 000,00
zł lub równowartość tej kwoty), obejmujących dokonaną na rzecz podatnika
dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w załączniku nr 15 do
ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz.
1751 ze zm.) – faktura powinna zawierać wyrazy „mechanizm podzielonej
płatności”, zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy o VAT. 17.
Za termin zapłaty strony uznają datę obciąşenia
rachunku bankowego Zamawiającego. 18. W
przypadku opóźnienia w płatnościach ze strony Zamawiającego Wykonawcy
przysługuje prawo naliczenia odsetek za opóźnienie w wysokości wynikającej z
ustawy. 19. W
przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego i naliczenia
odsetek przez Wykonawcę strony postanawiają, şe zaliczenie dokonywanych przez
Zamawiającego wpłat będzie dokonywane w pierwszej kolejności na naleşność
główną (w pierwszej kolejności na najbardziej zaległą), a po jej zaspokojeniu
na naleşności uboczne – odsetki, o ile Zamawiający nie wskaşe, iş wpłaty
powinny być zaliczone inaczej. 20. Wykonawca
oświadcza, iş niniejsza umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu
spółek handlowych (dotyczy spółek z o.o.). 21. Strony
dopuszczają moşliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie w
przypadku zmiany: a) stawki
podatku od towarów i usług, b) wysokości
minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5
ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad
podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeşeli zmiany
te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 22. Zmiana
wynagrodzenia następuje na wniosek jednej ze stron. Do wniosku strona
zobowiązuje się dołączyć uzasadnienie zmiany i jej zakresu, a druga strona moşe
şądać przedstawienia dokumentów uzasadniających wnioskowaną zmianę i jej
zakres. 23. Zmiana
wynagrodzenia wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 21 następuje
proporcjonalnie do zmiany kosztów wykonania zamówienia zaistniałej wskutek
określonej okoliczności. 24. Wszelkie
świadczenia pienięşne powstałe na podstawie umów, wiąşących 25. Wykonawca i jego pracownicy lub
przedstawiciele są zobowiązani do przestrzegania ponişszych zasad: • nie będą oferować,
dokonywać, obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub
przekazywać şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek,
bezpośrednio lub pośrednio, pracownikom i/lub współpracownikom Zamawiającego
i/lub przedstawicielom Zamawiającego, urzędnikom państwowym, organom
regulacyjnym ani nikomu innemu w celu wpływania, wywoływania bądź nagradzania
działania, zaniechania lub wydania decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej
korzyści lub uzyskania bądź zachowania źródła przychodów, • będą stosować się do
wszelkich regulacji antykorupcyjnych. § 4 1. Reklamacja
z tytułu jakości i ilości towaru składana będzie przez Zamawiającego faksem na
numer _______________________, bądź telefonicznie na numer _______________________,
lub pocztą elektroniczną na adres ... 2. Wykonawca
zobowiązuje się załatwić reklamację w terminie nie dłuşszym niş 5 dni roboczych od daty jej złoşenia. W przypadku braku
odpowiedzi Wykonawcy na reklamację w tym terminie, strony uznają, iş reklamacja
jest traktowana jako zasadna. Za datę złoşenia reklamacji uwaşa się datę
złoşenia reklamacji za pomocą faksu, o ile zostanie następnie potwierdzona
listem poleconym. 3. Strony
postanawiają, iş w przypadku złoşenia przez Zamawiającego w okresie
obowiązywania umowy trzech uzasadnionych reklamacji, Zamawiający jest
uprawniony do rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym. § 5 1. W
przypadku opóźnienia w dostawie towaru ponad termin ustalony w § 2 ust. 5
umowy, a takşe dostarczenia towaru niezgodnego z postanowieniami niniejszej
umowy, w tym niezgodnego ze złoşonym zamówieniem albo w przypadku opóźnienia w
załatwieniu reklamacji ponad termin określony w § 4 ust. 2 umowy, Wykonawca
zobowiązuje się do zapłaty kar umownych w wysokości 1% wartości opóźnionego,
nie dostarczonego, niezgodnego lub reklamowanego towaru za kaşdy dzień
opóźnienia, niezaleşnie od uprawnień Zamawiającego określonych w § 8 umowy. 2. Podstawę
do ustalenia wysokości kary umownej stanowi wartość brutto opóźnionego, niedostarczonego, niezgodnego lub reklamowanego
towaru. 3. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego ponad
wysokość zastrzeşonych kar umownych, do górnej granicy wysokości rzeczywiście poniesionej
szkody, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. § 6 Strony postanawiają, iş
Wykonawca będzie realizować jedynie zamówienia złoşone przez uprawnionego
pracownika Zamawiającego: mgr Macieja Pieczka, Arkadiusz Matczyński faksem na numer.., lub drogą e-mail na
adres, bądź innej osoby wskazanej przez Zamawiającego listownie,
faksem lub drogą e-mail. Dostawa z naruszeniem
powyşszego uprawnia Zamawiającego do rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem
natychmiastowym oraz/lub şądania zapłaty kary umownej w wysokości równej
wartości brutto towaru z tejşe dostawy. Zapis § 5 ust. 3 stosuje się
odpowiednio. § 7 1. W razie
zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, şe wykonanie umowy nie
leşy w interesie publicznym, czego nie moşna było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy, lub dalsze wykonywanie umowy moşe zagrozić istotnemu interesowi
bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający moşe
odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych
okolicznościach. 2. W takim
przypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie za zrealizowaną, zgodnie
z postanowieniami niniejszej umowy, część dostaw. 3. Wykonawcy
przysługuje prawo odstąpienia od umowy wyłącznie w przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi,
iş wobec zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić
swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy. 4. Odstąpienie
od umowy zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego
oświadczenia i będzie zawierać uzasadnienie. § 8 1. Zamawiającemu
przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku: a. gdy zmiana
umowy została dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień
publicznych; b. gdy
Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych; c.
gdy wszczęto postępowanie zmierzające do likwidacji Wykonawcy, d. gdy
Wykonawca dopuszcza się niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy, w
szczególności w przypadku powtarzającego się opóźnienia w wykonaniu zamówienia
albo, jeśli narusza zobowiązania przyjęte na podstawie § 9 niniejszej umowy e. wskazanym
w § 4 ust. 3. 2. Oświadczenie
o rozwiązaniu umowy zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem
niewaşności i będzie wskazywać przyczynę. 3. W
przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach określonych w ust. 1 lit. d
niniejszego paragrafu Zamawiający ma prawo do şądania zapłaty od Wykonawcy kary
umownej w wysokości 10% całkowitej wartości umowy określonej w § 3 ust. 1.
Zamawiający moşe şądać zapłaty kary umownej w wysokości określonej w zdaniu
poprzedzającym niniejszego ustępu, w przypadku naruszenia przez Wykonawcę
zobowiązań przyjętych na podstawie § 9 umowy, niezaleşnie od tego czy skorzysta
z prawa do rozwiązania umowy. 4. W
przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach wskazanych w ust. 1, Wykonawca
moşe şądać wyłącznie wynagrodzenia naleşnego z tytułu wykonanej części umowy. § 9 Wykonawca
zobowiązuje się, şe bez zgody Zamawiającego wyraşonej w formie pisemnej pod rygorem
niewaşności: a) nie dokona
cesji wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją umowy; b) nie
udzieli pełnomocnictwa do dochodzenia wierzytelności wynikających lub
związanych z realizacją umowy na drodze sądowej lub pozasądowej, za wyjątkiem
pełnomocnictwa dla radcy prawnego lub adwokata; c) nie zawrze
umowy poręczenia dotyczącej wierzytelności wynikających lub związanych z
realizacją niniejszej umowy. § 10 1. Umowa
została zawarta na czas określony od dnia .................. do dnia .................. z
zastrzeşeniem ustępu 2, niniejszego paragrafu. 2. Umowa
wygasa w przypadku dostarczenia Zamawiającemu towaru opisanego w § 1 o wartości
określonej w umowie. 3. Ewentualne
zmiany umowy będą sporządzone wyłącznie w formie pisemnego aneksu, pod rygorem
niewaşności tych zmian. 4. Zamawiający
przewiduje zmianę § 10 ust. 1
umowy, w ten sposób, şe okres obowiązywania umowy zostanie przedłuşony, z tym
zastrzeşeniem, iş nie więcej niş o ¼ pierwotnie określonego okresu
obowiązywania umowy tylko i wyłącznie w związku z zaistnieniem okoliczności
polegającej na przewidywanym niedostarczeniu Zamawiającemu towaru opisanego w §
1 o wartości określonej w umowie w terminie wskazanym w ust. 1. 5. Załączniki
do umowy (Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych, zobowiązanie do zachowania
poufności „zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych
wymagania w zakresie bhp przy zakupach, zleceniach, umowa powierzenia oraz formularz cenowy
z oferty przetargowej Wykonawcy) stanowią jej
integralną część. § 11 1.
Strony postanawiają, şe w okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca
świadczy w ramach wynagrodzenia naleşnego na podstawie umowy naprawy
gwarancyjne towaru i usługi serwisowe wraz z koniecznym transportem towaru i
wymianą części. 2. Jeşeli w
wykonaniu swoich obowiązków z tytułu gwarancji Wykonawca dostarczył
Zamawiającemu zamiast towaru wadliwego towar nowy, wolny od wad albo dokonał
istotnych napraw towaru objętego gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od
chwili dostarczenia towaru wolnego od wad lub zwrócenia towaru naprawionego.
Jeşeli Wykonawca wymienił część towaru (podzespół, moduł itp.), przepis
powyşszy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. 3. W innych
wypadkach niş określone w ust. 2 niniejszego paragrafu, termin gwarancji ulega
przedłuşeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady towaru objętego gwarancją
Zamawiający nie mógł z niego korzystać. 4.
Strony postanawiają, şe Wykonawca zobowiązuje się do realizacji czynności
naprawy gwarancyjnej i usługi serwisowej towarów w terminach: w przypadku napraw
gwarancyjnych nie później niş 5 dni, od dnia zawiadomienia o którym mowa w
ustępie 6 niniejszego paragrafu, w przypadku usług serwisowych nie później niş
5 dni od dnia zaistnienia potrzeby wykonania usług serwisowych lub 5 dni od
dnia zawiadomienia przez Zamawiającego – w tym przypadku postanowienia ust. 6
niniejszego paragrafu mają odpowiednie zastosowanie. 5. W razie
braku moşliwości dotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 4 niniejszego
paragrafu Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego postawienia do dyspozycji
Zamawiającego na czas przedłuşającej się naprawy towaru zastępczego
posiadającego co najmniej takie same parametry jakie posiada towar będący
przedmiotem niniejszej umowy. Wszelkie koszty w powyşszym zakresie obciąşają
Wykonawcę. 6. W
przypadku stwierdzenia wad w dostarczonym towarze w okresie gwarancji,
Zamawiający wyśle Wykonawcy zawiadomienie wraz z protokołem stwierdzającym wady
na dres poczty elektronicznej 7. W
przypadku braku moşliwości usunięcia wady towaru lub trzykrotnej naprawy tej
samej usterki Wykonawca zobowiązuje się do wymiany reklamowanego towaru na nowy
wolny od wad w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym
mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu. W przypadku uchybienia terminowi, o którym
mowa w zdaniu poprzednim Zamawiający wezwie Wykonawcę do realizacji jego
obowiązków w terminie 7 dni. Bezskuteczny upływ wyznaczonego terminu uprawnia
Zamawiającego do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni. W przypadku, o którym mowa w zdaniu
poprzednim Zamawiający uprawniony jest
do naliczenia Wykonawcy kary umownej w
wysokości 10 % kwoty brutto, o której
mowa w § 3 ust. 1 niniejszej umowy. W przypadku gdy szkoda przekraczać będzie
wartość zastrzeşonej kary umownej, Zamawiający zastrzega sobie prawo
dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeşonej kary umownej, na
zasadach ogólnych. 8. W
przypadku awarii nośników danych (dyski, karty pamięci itp.) nośniki pozostają
własnością Zamawiającego. 9. Strony
ustalają, şe w ramach gwarancji w zakresie oprogramowania Wykonawca jest
odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady fizyczne § 12 Właściwymi do rozpoznania sporu są sądy
powszechne właściwe miejscowo dla siedziby Zamawiającego. § 13 W sprawach nie uregulowanych niniejszą
umową stosuje się przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) oraz Kodeksu Cywilnego. § 14 Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących
egzemplarzach, dwa egzemplarze dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy. ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA DYREKTOR Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A.
Jurasza w Bydgoszczy dr n. o zdr. inş. Jacek Kryś .. GŁÓWNY
KSIĘGOWY Szpitala Uniwersyteckiego nr 1
im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy
mgr Ewa Skonieczna KIEROWNIK Działu Logistyki i Zamówień Publicznych mgr Małgorzata Ptasznik-Rudnicka Załącznik nr 1 do umowy ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
·
spalać
odpadów; ·
wrzucać
wytworzonych odpadów do kontenera Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi
inaczej); •
składować
odpadów bezpośrednio na ziemi powstających w wyniku świadczenia usług, które
mogłyby powodować skaşenie gruntu, wody lub powietrza; •
myć pojazdów
i sprzętu; •
przechowywać
zapasów paliwa i tankować pojazdów; •
wylewać
jakichkolwiek substancji do kanalizacji lub do gleby; •
negatywnie
oddziaływać na środowisko, stosując maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery ponadnormatywny
poziom hałasu.
* niepotrzebne skreślić
(pieczęć firmy )
(data i podpis wykonawcy/usługodawcy/dostawcy) Załącznik nr 2 do umowy ZOBOWIĄZANIE DO ZACHOWANIA
POUFNOŚCI wykonującego zlecenie
lub zadanie na rzecz Szpitala na podstawie umowy/zlecenia . (miejscowość, data) .. (nazwa firmy, adres lub siedziba) Zobowiązanie Zobowiązuję
się do zachowania tajemnicy w odniesieniu do danych i informacji uzyskanych w z
związku z pracami realizowanymi na rzecz Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr
A. Jurasza w Bydgoszczy, do których dostęp jest uzasadniony w związku z
realizacją zlecenia (zadania) na podstawie Przedmiotem
Zakres
informacji objętych tajemnicą określono w Niniejsze
zobowiązanie stanowi integralną część wyşej wymienionej umowy/ Przyjmuję
do wiadomości, şe naruszenie przeze mnie tajemnicy w odniesieniu do informacji
i danych stanowiących własność Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza
w Bydgoszczy będzie stanowić podstawę odpowiedzialności na zasadach określonych
w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. W związku
z realizowanym zleceniem zobowiązuje się: nie
kopiować oraz w şadnej innej formie nie powielać danych udostępnionych na
nośnikach papierowych lub elektronicznych, nie
przekazywać w formie ustanej ani elektronicznej informacji na temat
realizowanej umowy/zlecenia stronom i osobom trzecim, nie
udostępniać w jakiejkolwiek formie, nawet do wglądu dokumentów i danych przekazanych
w związku z realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju nośnika, na
którym są one przechowywane nie
wykorzystywać danych dla własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści
majątkowych lub osobistych, bez uzyskania pisemnej zgody upowaşnionego
pracownika Szpitala. *)
niepotrzebne skreślić czytelny
podpis (imię i nazwisko wykonawcy/osoby reprezentującej
kontrahenta) Załącznik nr 3 do umowy ZASADY
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH WYMAGANIA W ZAKRESIE BHP
PRZY ZAKUPACH, ZLECENIACH
1.
Zasady BHP
w szpitalu: 1)
Informacja o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych
dla zdrowia oraz o i innych zagroşeniach występujących w szpitalu, np.: a)
czynniki fizyczne: pole
elektromagnetyczne w.cz., promieniowanie jonizujące, promieniowanie laserowe,
mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów, b)
czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, formalina, środki dezynfekcyjne,
ksyleny, cytostatyki, c)
czynniki biologiczne: moşliwość
zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, koronawirusem SARS-CoV-2, wirusem grypy AH1N1, prątkiem gruźlicy i
innymi drobnoustrojami, d) inne
zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej
3 m., praca przy monitorze ekranowym. 2)
Postępowanie w przypadku sytuacji zagraşających
zdrowiu i şyciu pracowników: udzielić pierwszej pomocy oraz zadzwonić pod nr tel. wew. 4222 lub 052-585-4333, 3)
postępowanie w razie wystąpienia poşaru lub
innych sytuacji nadzwyczajnych: uruchomić najblişszy ROP (ręczny ostrzegacz
poşarowy), powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112), powiadomić dyspozytora
(tel. 7766), Inspektora p. poş. (tel. 667652249). 2.
Firma zewnętrzna/wykonawca: 1)
ponosi pełną odpowiedzialność za
przestrzeganie obowiązujących w szpitalu przepisów BHP oraz higieny szpitalnej, 2)
prowadzi prace w sposób niezakłócający ciągłości
udzielania świadczeń medycznych, 3)
powiadamia kierowników komórek organizacyjnych o
prowadzonych pracach, 4)
zobowiązuje się do oznakowania miejsc prowadzenia
prac oraz wydzielenia tych miejsc przez zastosowanie, np. taśm ostrzegawczych,
tablic informacyjnych, 5)
ustala odpowiednie zasady
organizacyjno-techniczne przed rozpoczęciem prac stwarzających zagroşenie dla
pracowników, pacjentów. 3.
Firma
zewnętrzna potwierdza, şe jej pracownicy: 1)
posiadają aktualne profilaktyczne badania lekarskie, 2)
odbyli szkolenia w zakresie BHP, szkolenia
specjalistyczne, kwalifikacyjne i posiadają inne kompetencje do realizacji powierzonych zadań, 3)
zostali wyposaşeni w odzieş, obuwie robocze oraz
środki ochrony indywidualnej, 4)
zostali zapoznani z oceną ryzyka zawodowego na
wykonywanym stanowisku, 5)
zostali zapoznani z instrukcjami bezpiecznej
obsługi wykorzystywanych urządzeń, kartami charakterystyki stosowanych
substancji niebezpiecznych, 6)
zostali zapoznani z zasadami BHP w szpitalu (pkt.1). 4.
Dostawca
towarów/usług zobowiązany jest zapewnić, aby: 1)
dostarczane wyroby, wyposaşenie, instalacje były
bezpieczne dla pracowników, uwzględniały kryteria dotyczące bezpieczeństwa i
higieny pracy, które zostały wskazane, np. w deklaracjach zgodności,
certyfikatach, atestach, itp., 2) wyroby,
usługi, spełniały wymogi polskich przepisów prawnych w zakresie BHP, 3) materiały
były dostarczane zgodnie z ich specyfikacjami, 4) instalacje
oddawane były do uşytku po upewnieniu się, şe działają tak jak je zaprojektowano, 5)
wszelkie informacje dotyczące uşytkowania,
środków ostroşności lub innych środków ochrony były komunikowane i udostępniane pracownikom. Przedstawiciel firmy zewnętrznej DYREKTOR (dostawca towarów/usług) Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 im.
dr. A. Jurasza w Bydgoszczy .........................................................
dr n. o zdr. inş. Jacek Kryś (23.11.2020 r. i podpis) Załącznik nr 4 do wzoru Umowy „ Zapewnienie bezpieczeństwa w relacjach z dostawcami” Umowa o przetwarzanie danych osobowych (zwana dalej „Umową”) została zawarta w dniu ..2020 roku w . pomiędzy: Szpitalem Uniwersyteckim nr1 im. dr. A. Jurasza w
Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz
wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego – rejestru stowarzyszeń, innych
organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych
zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez XIII Wydział Gospodarczy –
Krajowy Rejestr Sądowy Sądu Rejonowego w Bydgoszczy pod nr 0000003581 NIP:
554-22-31-069, REGON: 001126074 reprezentowanym przez: dr n. o zdr. inş. Jacka Kryś zwanym w dalszej części „Zleceniodawcą” a . z siedzibą
w , wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem KRS .., REGON ., NIP .,
reprezentowaną przez ... zwanym w dalszej części „Zleceniobiorcą", zwanymi łącznie „Stronami", a kaşda z osobna „Stroną” Preambuła Strony łączy umowa Nr z dnia .., której
przedmiotem jest (wpisać cel
umowy oraz kategorię osób, których umowa dotyczy) § 1 Uşyte w Umowie
określenia oznaczają:
§ 2
§ 3
a) zna przepisy RODO z dnia 27 kwietnia 2016r. i
zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych mu danych osobowych zgodnie z
tymi przepisami. W szczególności do obowiązków tych naleşy stworzenie i
stosowanie przy przetwarzaniu danych odpowiednich procedur i zabezpieczeń
technicznych wymaganych przepisami prawa; b) jego pracownicy, upowaşnieni przedstawiciele
oraz podwykonawcy zobowiązani zostali do zapewnienia poufności danych
osobowych, nawet po zakończeniu zatrudnienia lub kontraktu na wykonanie
zadania; c) uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdraşania
oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania powierzonych danych
osobowych oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o róşnym
prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagroşenia, aby zapewnić stopień
bezpieczeństwa danych odpowiadający temu ryzyku, wdroşy od 25 maja 2018 r.
odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, wymagane przez Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych lub wymagane przez inne regulacje,
które mogą w przyszłości zastąpić Ustawę, w tym między innymi: ·
zastosuje
pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych, jeśli będzie to niezbędne dla
zachowania ich bezpieczeństwa; ·
zapewni zdolność do
ciągłego zachowania poufności, integralności, dostępności i odporności systemów
i usług przetwarzania; ·
zapewni zdolność do
szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie
incydentu fizycznego lub technicznego; ·
będzie
przeprowadzał regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków
technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania; ·
podejmie
działania, mające na celu zapewnienie, by kaşda osoba fizyczna działająca z
upowaşnienia Zleceniobiorcy, która ma dostęp do danych osobowych, przetwarzała
je wyłącznie na polecenie Zleceniodawcy, chyba şe wymaga tego od niej prawo
Unii lub prawo państwa członkowskiego. d) wszyscy jego pracownicy, mający dostęp do powierzonych
danych osobowych i zostali przeszkoleni odnośnie
przepisów i zasad dotyczących przetwarzania danych osobowych, w szczególności,
Ustawy i Rozporządzenia, oraz odpowiedzialności karnej i cywilnej za ich nie
przestrzeganie oraz şe osoby te mają stosowne pisemne upowaşnienie do
przetwarzania danych osobowych. §4 1.Zleceniobiorca oświadcza, şe: a) przetwarzać będzie dane osobowe pacjentów (lub innych
osób) wyłącznie w sposób zgodny z prawem, w zakresie określonym w Umowie,
wyłącznie na udokumentowane polecenie Zleceniodawcy – chyba şe przetwarzanie
następować będzie w wykonaniu obowiązku nałoşonego przepisami prawa. W takim
przypadku przed rozpoczęciem przetwarzania Zleceniobiorca poinformuje
Zleceniodawcę o tym obowiązku i wskaşe jego podstawę prawną; b) zapewni, aby osoby upowaşnione do przetwarzania danych
osobowych zobowiązały się do nieujawniania i nieudostępniania danych osobowych
jakimkolwiek osobom trzecim i przestrzegania wewnętrznych procedur
przetwarzania danych przyjętych przez Zleceniodawcę; c) przez cały czas trwania umowy stosować będzie właściwe
środki techniczne i organizacyjne o których mowa w §3; d) umoşliwiać będzie Zleceniodawcy lub audytorowi upowaşnionemu przez
Zleceniodawcę przeprowadzanie audytów i inspekcji w celu:
i.
weryfikacji sposobu
realizacji usług określonych w Umowie;
ii.
udowodnienia
przez Zleceniobiorcę spełnienia obowiązków określonych w RODO; e) nie będzie udostępniał, przekazywał lub powierzał
przetwarzania danych osobowych osobom trzecim bez uzyskania pisemnej zgody od
Zleceniodawcy; jeşeli Zleceniobiorca powierzy dane osobowe do przetwarzania
podwykonawcom, Zleceniobiorca zawrze z podwykonawcą umowę powierzenia
przetwarzania danych nakładającą na tego podwykonawcę, te same obowiązki
ochrony danych jak w niniejszej umowie, w szczególności obowiązek zapewnienia
wystarczających gwarancji wdroşenia odpowiednich środków technicznych i
organizacyjnych, by przetwarzanie odpowiadało wymogom prawa; jeşeli
podwykonawca nie wywiąşe się ze spoczywających na nim obowiązków ochrony
danych, pełna odpowiedzialność wobec Zleceniodawcy za wypełnienie obowiązków
tego podwykonawcy spoczywa na Zleceniobiorcy. f)
nie będzie przetwarzać
ani przesyłać danych osobowych poza terytorium Unii Europejskiej bez uprzedniej
pisemnej zgody Zleceniodawcy; g) zobowiązuje się w miarę moşliwości pomagać
Zleceniodawcy poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązać
się z obowiązku odpowiadania na şądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie
wykonywania jej praw określonych w Rozdziale III RODO; h) zobowiązuje się, uwzględniając charakter przetwarzania
oraz dostępne mu informacje, pomagać Zleceniodawcy wywiązać się z obowiązków określonych w art.
32–36 RODO; W szczególności niezwłocznie, nie później jednak niş w ciągu 24
godzin od wystąpienia naruszenia, Zleceniobiorca poinformuje Zleceniodawcę
o jakichkolwiek naruszeniach ochrony danych osobowych powierzonych do
przetwarzania przez Zleceniodawcę. §5 § 6
a) Zleceniobiorca
przetwarza dane osobowe w sposób niezgodny z prawem, b) Zleceniobiorca
mimo zobowiązania do usunięcia uchybień stwierdzonych podczas kontroli nie
usunie ich w wyznaczonym terminie, c) Zleceniobiorca
powierzył przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi bez zgody
Zleceniodawcy, d) przeciw
Zleceniobiorcy zostało wszczęte przez PUODO postępowanie w związku z
naruszeniem przepisów ustawy o ochronie
danych osobowych.
ZLECENIODAWCA ZLECENIOBIORCA DYREKTOR Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A.
Jurasza w Bydgoszczy dr n. o zdr. inş. Jacek Kryś
. KIEROWNIK Działu Logistyki i Zamówień
Publicznych
mgr Małgorzata Ptasznik-Rudnicka |