Adres: ul. Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz
NIP: 5542231069
REGON: 001126074


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /przetargi/index2.php:1) in /przetargi/index2.php on line 5
Szpital Uniwersytecki im. dr. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy :: Zamówienia publiczne


nr postępowania:
| Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia | Ogłoszenia | Zawiadomienia | Zawiadomienia o wniesieniu protestu | Roztrzygnięcia protestu | Inne dokumenty |
2018-11-22 (54-18) zawiadomienie nr 1 odp. na pytaniadrukuj |pobierz | otwórz
2018-11-26 (54-18) INFORMACJA w oparciu o art. 86 ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznychdrukuj |pobierz | otwórz
2018-12-10 (54-18) zawiadomienie nr 1 o uniewaşnieniu postępowaniadrukuj |pobierz | otwórz
2018-12-10 (54-18) zawiadomienie nr 2 o wyborze oferty najkorzystniejszejdrukuj |pobierz | otwórz

                                                                                                                                                                                                            Bydgoszcz, dn.22.11.2018 r.

Znak sprawy: NLZ.2018.271.54

Do Wykonawców

 

 

Dotyczy: postępowania na dostawę materiałów szewnych, preparatów farmaceutycznych, opatrunków, preparatów do şywienia wewnątrzjelitowego i odczynników laboratoryjnych, ogłoszonego w dniu 14.11.2018 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 647604-N-2018 przetargu nieograniczonego, ogłoszonego takşe na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego w budynku A, ul. M Skłodowskiej-Curie 9 i na stronie internetowej www.jurasza.pl.

 

 

ZAWIADOMIENIE nr 1

 

Zamawiający informuje, iş na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018r., poz. 1986 ze zm.) udziela odpowiedzi na ponişsze pytanie:

 

Pytanie 1:

Dotyczy części nr 1

Czy zamawiający dopuszcza skład nici jedwab lub skład poliester powlekany silikonem - zamiast polisiloksanem?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 2:

Dotyczy części nr 1 poz. 1

Czy zamawiający dopuszcza długość igły 13 mm zamiast 12mm?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 3:

Dotyczy części nr 1 poz. 2

Pakiet Część 1 pozycja 2 - Czy zamawiający dopuszcza nić jedwabną o grubości 4-0 (zamiast 5-0) i długość 76cm (zamiast 75cm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

 

Pytanie 4:

Dotyczy części nr 1 poz. 3

Czy zamawiający dopuszcza grubość nici 3/0 i długość 100cm zamiast 75cm?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 5:

Dotyczy części nr 1 poz. 4

Czy zamawiający dopuszcza nić z podkładką 3x3x1.5mm?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

 

 

Pytanie 6:

Dotyczy części nr 1 poz. 5

Czy zamawiający dopuszcza nić jedwabną o długość 76cm (zamiast 75cm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 7:

Dotyczy części nr 1 poz. 6

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 17,5mm (zamiast 16mm) w multipaku 5 szwów białych i 5 szwów zielonych (zamiast po 4)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 8:

Dotyczy części nr 1 poz. 7

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 17,5mm (zamiast 18mm) w multipaku 5 szwów białych i 5 szwów zielonych (zamiast po 4)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 9:

Dotyczy części nr 1 poz. 8

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 17,5mm (zamiast 20mm) oraz podkładka 6x3mm (zmiast 7x3mm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 10:

Dotyczy części nr 1 poz. 9

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 17,5mm (zamiast 20mm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 11:

Dotyczy części nr 1 poz. 10

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 26mm (zamiast 25mm) oraz podkładka 6x3mm (zmiast 7x3mm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 12:

Dotyczy części nr 1 poz. 11

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 26 mm zamiast 25mm?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

 

 

 

 

Pytanie 13:

Dotyczy części nr 1 poz. 12

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 26mm (zamiast 25mm) oraz podkładka 6x3mm (zamiast 7x3mm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 14:

Dotyczy części nr 1 poz. 13

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 17,7 mm (zamiast 20mm) z podkładką 3x6mm (zamiast 3x7mm) o długości nici 90cm (zamiast 75sm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 15:

Dotyczy części nr 1 poz. 14

Czy zamawiający dopuszcza długość igły okrągło-tnącej 17,7 mm (zamiast 20mm) z podkładką 3x6mm (zamiast 3x7mm) o długości nici 90cm (zamiast 75sm)?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Igła okrągło-tnąca nie nadaje się do operacji zastawkowych (wszycia protezy zastawki), poniewaş moşe uszkodzić pierścień.

 

Pytanie 16:

Dotyczy części nr 6

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie do oceny Formaliny buforowanej 10% konfekcjonowanej w wygodny w uşytkowaniu kanister 5 l z rączką, mającej status odczynnika, przeznaczonej do utrwalania materiału biologicznego/histopatologicznego, spełniającej wszystkie pozostałe wymagania Zamawiającego.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. 

 

Pytanie 17:

Zamawiający wymaga, aby:             

„Oferowane wyroby stanowiące przedmiot zamówienia winny spełniać wymagania prawne dotyczące dopuszczenia do obrotu na rynku unijnym, oraz posiadać wszelkie niezbędne atesty, świadectwa rejestracji i inne dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia objętego niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2017 poz. 211 z późn. zm.)”            

Zauwaşyć naleşy, şe nie wszystkie wyroby objęte przedmiotem zamówienia zostały zakwalifikowane przez producenta, jako wyroby medyczne w rozumieniu ustawy z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach. W związku z tym nie podlegają one przepisom cytowanej ustawy, ani dyrektywom europejskim. Dla tych wyrobów nie wystawia się deklaracji zgodności ani innych dokumentów dopuszczających do obrotu. W związku z tym zwracamy się z prośbą o modyfikację cytowanego zapisu poprzez dopisanie: „dotyczy wyrobów medycznych”.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ. Jeşeli dany wyrób nie jest wyrobem medycznym, to postanowienie umowy do niego się nie odnosi.

 

 

 

 

 

 

Pytanie 18:

Celem usprawnienia procesu realizacji umowy zwracamy się do Zamawiającego czy przewiduje taką moşliwość, aby po podpisaniu umowy zobowiązał się do przekazywania opiekunowi handlowemu przewidywalnego - orientacyjnego w okresie kwartalnym/miesięcznym harmonogramu oczekiwanych dostaw/zamówień? Pozwoli to Wykonawcy w odpowiednim czasie zarezerwować wymagany dostawą towar dla Zamawiającego.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego.

Specyfika działalności leczniczej jest taka, şe nie sposób zaplanować zakres dostaw.

Nie mamy planów produkcyjnych – leczymy ludzi.

Pytanie 19:

Czy Zamawiający moşe zagwarantować realizację przedmiotu zamówienia na poziomie nie mniejszym niş 80% ilości wyszczególnionych w ofercie? Pozytywna odpowiedź na powyşsze pytanie ma istotne znaczenie dla odpowiedniej kalkulacji oferowanej ceny. Zgodnie z poglądem Krajowej Izby Odwoławczej wyraşonym m.in. w wyroku z dnia 18 czerwca 2010 r. KIO 1087/10, z art. 29 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wynika obowiązek dokładnego określenia przez zamawiającego ilości zamawianych produktów; zamawiający nie jest zwolniony z tego obowiązku nawet, jeşeli nie jest w stanie przewidzieć dokładnych ilości zamawianych produktów. W wyroku z dnia 7 maja 2014 r. KIO 809/14 Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, şe „nie moşna zaakceptować postanowień umowy dających zamawiającemu całkowitą, nieograniczoną pod względem ilościowym i pozostającą poza wszelką kontrolą dowolność w podjęciu decyzji o zmniejszeniu zakresu dostaw będących przedmiotem zamówienia”.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ

Zamawiający kształtując zapisy umowy korzysta z zasady swobody kontraktacji. Orzecznictwo, które przytacza wykonawca, nie ma waloru wiąşącej wykładni prawnej. Orzeczenia zostały wydane w konkretnych sprawach. Specyfika działalności leczniczej jest taka, şe nie sposób zaplanować zakresu, w jakim zostanie wykorzystany zamawiany towar. Nie mamy planów produkcyjnych – leczymy ludzi.

 

Pytanie 20:

Zwaşywszy na doniosłe i nieodwracalne skutki prawne rozwiązania umowy, celowe jest, aby przed rozwiązaniem umowy przez Zamawiającego wykonawca został wezwany do naleşytego wykonywania umowy. Takie wezwanie najprawdopodobniej wystarczająco zmobilizuje wykonawcę do naleşytego wykonywania umowy i pozwoli uniknąć rozwiązania umowy, a tym samym uniknąć skutków rozwiązania umowy, które są niekorzystne dla obu stron. W związku z powyşszym zwracamy się o wprowadzenie dodatkowego zapisu w umowie uwzględniające wcześniejsze wezwanie Wykonawcy do naleşytego wykonania umowy.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ

 

Pytanie 21:

Zamawiający w formularzu cenowym części nr 6 wskazuje, iş:

„Zamawiający wymaga załączenia dokumentów dopuszczających do obrotu - deklaracja zgodności oraz powiadomienie/wpis/zgłoszenie do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Preparatów Biobójczych”.

Prosimy Zamawiającego o dostosowanie zapisów SIWZ do wymogów nowej ustawy o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r. (Dz.U.10.107.679) i wykreślenie wymogu dołączenia powiadomienia, wpisu lub zgłoszenia do rejestru do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Preparatów Biobójczych”. Zgodnie z w/w ustawą jedynymi dokumentami potwierdzającymi fakt dopuszczenia wyrobu medycznego do obrotu i do uşywania są: deklaracja zgodności i certyfikat CE (jeşeli dotyczy). Aktualnymi dokumentami wydawanymi przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych są potwierdzenia dokonania zgłoszenia/powiadomienie albo złoşenia wniosku o przeniesienie danych wyrobów medycznych. Żądanie tych dokumentów (wymienionych w art. 58 oraz 133 i 134 ustawy o wyrobach medycznych z 20.05.2010 r. (zwanej dalej "ustawą o wyr. med.") nie znajduje uzasadnienia prawnego, ani na gruncie § 13 rozporządzenia z 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich moşe şądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, ani przede wszystkim na gruncie rozdziału 7 ustawy z 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych. Dokumenty te nie są bowiem dokumentami dopuszczającymi wyroby medyczne do obrotu lub do uşywania. Obowiązki, jakie ustawodawca narzuca na podmioty rynku wyrobów medycznych w rozdziale 7  ustawy o wyr. med. (tj. do dokonania zgłoszeń / powiadomień, czy przeniesienia danych) są bowiem obowiązkami czysto administracyjnymi, w şaden sposób nie uzaleşniającymi faktu dopuszczenia wyrobów do obrotu, czy uşywania od ich spełnienia! Takie stanowisko było wielokrotnie podkreślane przez urząd rejestracji wyrobów medycznych w czasie wejścia w şycie ustawy o wyr. med.

O fakcie dopuszczenia wyrobu medycznego do obrotu / uşywania decyduje (tylko i wyłącznie) fakt zgodnego z prawem  oznakowania go znakiem CE (vide art. 11 ust.1 ustawy o wyr. med.), o czym moşe zaświadczać tylko deklaracja zgodności, a w przypadku większości klas ryzyka (zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy o wyr. med.) takşe certyfikat CE wydany przez jednostkę notyfikowaną. Zatem wnosimy jak na wstępie o wymóg załączenia tylko deklaracji zgodności.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dostrzega niezgodności swoich postanowień z ustawą.  Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ.

 

Pytanie 22:

Wykonawca zwraca się z wnioskiem do Zamawiającego o dodanie ponişszego zapisu do treści umowy:

„W sytuacji, kiedy Zamawiający nie ureguluje naleşności w terminie, Wykonawca, po 2-krotnym wezwaniu Zamawiającego (w odstępie 14 dni) do zapłaty, ma prawo wstrzymać dostawy do Zamawiającego do czasu uregulowania naleşności”

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie wyraşa zgody na powyşsze. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ

 

Pytanie 23:

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na pozostawienie w formularzu ofertowym wyłącznie tych pakietów, na które będzie składana oferta?

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ.

Natomiast formularze cenowe mogą być złoşone tylko na te części, do których Wykonawcy zechcą przystąpić.

 

Pytanie 24:

Dotyczy części nr 6

Prosimy o dopuszczenie formaliny 10% (formaldehyd 4%) buforowanej, do celów histopatologicznych, gotowej do uşycia, o pH 7,2-7,4, gęstość 1,02 Kg/L (T=25°C), molarność 0,5M, zawierającej zestaw buforujący: fosforan sodu dwuzasadowy i fosforan sodu monozasadowy, wodę dejonizowaną i metanol 1-3%.

Odpowiedź:

NIE Zamawiający nie dopuszcza powyşszego. Zamawiający wymaga zgodnie z SIWZ

 

W związku z powyşej opisanymi zmianami nie uległa modyfikacji treść SIWZ.

Termin składania ofert pozostaje bez zmian tj. 26.11.2018 r.

 

                                                                                                                                                                                       

 p.o. DYREKTORA DS. LECZNICTWA

SZPITALA UNIWERSYTECKIEGO nr 1

im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy

 

 

/-/ dr n. med. Ahmad El-Essa

 

 

Panel Administracyjny