Ogłoszenie nr 529746-N-2019 z dnia
2019-03-26 r.
Szpital Uniwersytecki nr 1 im. dr. A.
Jurasza w Bydgoszczy: Świadczenie usług w zakresie utrzymania stałej
sprawności technicznej aparatury i sprzętu medycznego będącego na wyposaşeniu
Stacji Dializ Kliniki Nefrologii
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub
programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się
wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub
działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami
grup społecznie marginalizowanych
Nie
Naleşy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób naleşących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niş 30%, osób zatrudnionych przez zakłady
pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny
zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot,
któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu
zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeşeli tak, naleşy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania
wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej –
mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Uniwersytecki nr 1 im. dr. A.
Jurasza w Bydgoszczy, krajowy numer identyfikacyjny 11260740000000,
ul. ul. M.
Skłodowskiej-Curie 9 , 85-094 Bydgoszcz,
woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska,
tel. 525 854 304, e-mail zamowienia@jurasza.pl, faks525 854 076.
Adres strony internetowej (URL): www.jurasza.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym moşna uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE
ZAMÓWIENIA (jeşeli dotyczy):
Podział obowiązków między
zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w
przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych
państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest
odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za
przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie
będzie udzielane przez kaşdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie
zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
moşna uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.jurasza.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
www.jurasza.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
moşna uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu naleşy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę składa się w formie pisemnej i wyłącznie w języku polskim w formie
zapewniającej czytelność jej treści. Ofertę naleşy złoşyć w siedzibie
Zamawiającego.
Adres:
Kancelaria Główna Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M.
Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi moşna
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie
usług w zakresie utrzymania stałej sprawności technicznej aparatury i sprzętu
medycznego będącego na wyposaşeniu Stacji Dializ Kliniki Nefrologii
Numer referencyjny: NLZ.2019.271.14
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o moşliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu moşna składać w
odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do
udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które moşe zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres,
rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie
zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego
- określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających
na codziennej obsłudze, utrzymaniu w gotowości do pracy oraz stałej sprawności
technicznej aparatury i sprzętu medycznego będącego na wyposaşeniu Kliniki
Nefrologii, Pracowni Koncentratów, Stacji Dializ oraz Stacji uzdatniania wody w
Klinice Rehabilitacji określonych w wykazie aparatury i sprzętu stanowiącym
załącznik nr 9 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej
dalej SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 50421000-2
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeşeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: 36 lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia
do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie şadnych
warunków Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek
dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej za spełniony, jeśli Wykonawca
wykaşe, şe jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
nie nişszą niş 150 000,00 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: wykaşe, şe wykonał, a w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych równieş wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeşeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę toşsamą lub podobną usłudze w
zakresie utrzymania stałej sprawności technicznej aparatury i sprzętu
medycznego będącego na wyposaşeniu Stacji Dializ na kwotę minimum 180 000 zł;
wykaşe, şe dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą: -
uprawnienia (certyfikat uprawnień serwisowych wydanych przez upowaşnione
serwisy producentów urządzeń posiadanych przez Stację Dializ, tj.: Gambro, Culligan, Bellco, Fresenius, Baxter
(zgodnie z wykazem aparatury i sprzętu objętego umową, a stanowiącym załącznik
nr 9 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia)), - uprawnienia
energetyczne (waşne świadectwa kwalifikacyjne) E grupa 1 w zakresie
p.2„Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyşszym
niş 1 kV” .
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia
określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający
przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa
wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH
PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU
ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu
wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE
ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST.
1 PKT 3 USTAWY PZP:
7.4. W celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający zaşąda od
Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyşej oceniona, przedstawienia na wezwanie
i w terminie wskazanym przez Zamawiającego następujących dokumentów: 1) odpisu
z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeşeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.
1 ustawy Pzp, 2) w przypadku podmiotów zagranicznych:
a) Jeşeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w 7.4.1) składa
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, şe nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niş 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert. b) Jeşeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa w ust. 7.4.2)a) zastępuje się je dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument
miał dotyczyć, złoşone przed notariuszem lub przed organem sądowym
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym
ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce
zamieszkania tej osoby. 3) Zamawiający şąda od wykonawcy, który polega na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a
ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych
w pkt. 7.4.1) lub 7.4.2) SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO
W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY
PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
7.3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków Zamawiający
zaşąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyşej oceniona, złoşenia w
wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złoşenia oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a które zostały opisane w pkt. 6.1 SIWZ, tj.: 1)
dokumentu potwierdzającego, şe Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na sumę gwarancyjną nie nişszą niş 150 000,00 zł; 2) wykazu usług (z
uwzględnieniem pkt. 6.1 3) c), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeşeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane naleşycie, przy
czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeşeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich
naleşyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niş 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert. (wzór stanowi załącznik nr 12 do SIWZ). 3)
wykazu osób (z uwzględnieniem pkt. 6.1 3) c), skierowanych przez wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a takşe zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi załącznik nr 11 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO
W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY
PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE
W pkt III.3) - III.6)
7.5 Pozostałe wymagane od Wykonawców
dokumenty: a) Wykonawca moşe w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezaleşnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. b) Wykonawca, który polega na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, şe
realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w
szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. (ZOBOWIĄZANIE
NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ) c) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej
lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który
zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez
Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba şe za
nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. d) Zamawiający ocenia, czy
udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe
lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez
wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24
ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. e) Jeşeli zdolności
techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o
którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają
spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec
tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający şąda, aby Wykonawca w terminie
określonym przez Zamawiającego: • zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub
podmiotami lub • zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części
zamówienia, jeşeli wykaşe zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację
finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. f) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp, moşe przedstawić dowody na to, şe podjęte przez niego
środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności
udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem
skarbowym, zadośćuczynienie pienięşne za doznaną krzywdę lub naprawienie
szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami
ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i
kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub
przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu
zdania pierwszego nie stosuje się, jeşeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem
zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie
zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego
zakazu. g) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umoşliwiającym naleşyte
wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z
tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający moşe
şądać dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów
innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez
wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - zakres i okres udziału innego
podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego
wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. h) Wykonawca, który powołuje się
na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw
wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków
udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu,
wypełniając odpowiednio załącznik nr 4 oraz 3 do SIWZ. i) Wykonawca, który
zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania
braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu,
zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, którego wzór stanowi
załącznik nr 4 do SIWZ. j) Wykonawca moşe powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia
wykonawcy z odpowiedzialności za naleşyte wykonanie tego zamówienia. k) W
przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np.
konsorcjum, s. c.) oświadczenie składa kaşdy z wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym kaşdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak
podstaw wykluczenia. Ponadto do oferty dołączą pełnomocnictwo (w oryginale lub
notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii) pełnomocnika
upowaşniające do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Kaşdy ze wspólników/uczestników spółki cywilnej/konsorcjum musi
przedłoşyć oświadczenie, dotyczące wyłącznie jego osoby. l) Zamawiający şąda
wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców,
wypełniając załącznik nr 6 do SIWZ i załączając do oferty. (jeşeli dotyczy). m)
Jeşeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego
zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1
ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków
udziału w postępowaniu wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, şe
proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu
nie mniejszym niş podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w
trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. n) Wykonawca, w terminie 3 dni od
dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86
ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie
o przynaleşności lub braku przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej, o
której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy Pzp.
Wraz ze złoşeniem oświadczenia, wykonawca moşe przedstawić dowody, şe
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik nr 5 do SIWZ). (Oświadczenie
naleşy złoşyć w siedzibie Zamawiającego - w Kancelarii Głównej Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9). 7.6.
Zamawiający zastrzega sobie moşliwość na podstawie art. 24aa ustawy Pzp, najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy
wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeşeli wykonawca, o
którym mowa w zdaniu powyşej. uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi
wymaganego zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy, zamawiający moşe zbadać,
czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu
wykonawca, który złoşył ofertę najwyşej ocenioną spośród pozostałych ofert.
7.7. Zamawiający zastrzega sobie, na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, moşliwość wezwania wykonawcy, którego oferta została
najwyşej oceniona do złoşenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złoşenia
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.
25 ust. 1 ustawy Pzp, a które zostały opisane w pkt.
7 SIWZ. 7.8. Ocena warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie
dostarczonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów ujętych w pkt. 7 SIWZ
powyşej według zasady spełnia/nie spełnia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający şąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
9.1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu (łącznie z
podaną godziną) składania ofert wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ. (art. 45 ustawy) w
wysokości: 5 020,00 zł w jednej z nişej wymienionych form: a) pieniądzu –
przelew na rachunek bankowy Zamawiającego w Santander Bank Polska S.A. nr
rachunku: 64-1500-1360-1213-6008-5200-0000 na dowodzie wpłaty naleşy zaznaczyć
“Przetarg na świadczenie usług w zakresie utrzymania stałej sprawności
technicznej aparatury i sprzętu medycznego będącego na wyposaşeniu Stacji
Dializ Kliniki Nefrologii – NLZ.2019.271.14”, oraz w tytule przelewu podać nr
NIP, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym şe poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pienięşnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, g)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
9.2 W przypadku wnoszenia wadium w formie pienięşnej Zamawiający zaleca, aby
oryginał lub kopia dowodu wpłaty dołączony został do oferty. W kaşdym przypadku
oryginał lub kopia dowodu wpłaty nie moşe być doręczony Zamawiającemu później
niş do upływu terminu wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ. W przypadku wnoszenia wadium
w formie pienięşnej wniesienie w terminie nastąpi wówczas, gdy wskazany powyşej
rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem
terminu (łącznie z podana godziną), o którym mowa w pkt. 12.1 SIWZ. 9.3 W
przypadku wnoszenia wadium w formie niepienięşnej beneficjentem musi być
Zamawiający. Zamawiający zaleca, aby kopia dokumentu dołączona została do
oferty. Oryginał dokumentu nie moşe być doręczony Zamawiającemu później niş do
upływu terminu (łącznie z godziną), o którym mowa w pkt. 12.1 SIWZ. Przez
doręczenie uznaje się złoşenie oryginału dokumentu w kasie siedziby
Zamawiającego budynek B pok. 2, czynnej od poniedziałku do piątku z wyjątkiem
środy (chyba, şe 10 dzień danego miesiąca przypadać będzie w środę to kasa
będzie czynna w tym właśnie dniu, w tej sytuacji następny dzień czyli czwartek
będzie dniem, w którym kasa będzie nieczynna) w godzinach 10:00-13:00, z
zastrzeşeniem wskazanego w zdaniu poprzednim terminu (łącznie z godziną)
przyjęcia dokumentu w dniu składania ofert. 9.4 W przypadku wnoszenia wadium w
formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Zamawiający wymaga, aby
wystawiona gwarancja była bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze
şądanie Zamawiającego. 9.5 Wykonawca, który wycofał swoją ofertę, a
zabezpieczył ją wadium, powinien wystąpić do Zamawiającego na piśmie o
dokonanie zwrotu wadium w formie i wysokości, w której je wniósł.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Naleşy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złoşenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złoşenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złoşenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złoşenie oferty wariantowej
Nie
Złoşenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złoşeniem oferty
zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złoşenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złoşonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Naleşy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie
prowadzona:
Naleşy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Naleşy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złoşyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria
|
Znaczenie
|
„C” – cena ryczałtowa
|
60,00
|
„PJ” – parametry jakościowe
|
40,00
|
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeşenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby
ofert:
Naleşy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeşeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Naleşy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której
jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i
identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne
urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji
elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji
elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złoşyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji
elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Naleşy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 11 1. Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem
natychmiastowym, w przypadku: a. gdy zmiana umowy została dokonana z
naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych; b. gdy
Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych;. c. gdy wszczęto
postępowanie o ogłoszenie upadłości, postępowanie naprawcze lub w przypadku
likwidacji działalności Wykonawcy, d. gdy Wykonawca dopuszcza się niewykonania
lub nienaleşytego wykonania umowy, w szczególności w przypadku powtarzającego
się opóźnienia w wykonaniu zamówienia albo, jeśli narusza zobowiązania przyjęte
na podstawie § 12 niniejszej umowy e. wskazanym w § 7 ust. 3. f. gdy nie wykona
obowiązku, o którym mowa w §5 ust. 3, §5 ust. 4 lub §9 ust. 3 niniejszej umowy,
zawyşy wartość wystawionej przez siebie faktury lub ma miejsce powtarzające się
lub znaczne opóźnienie (ponad 72 godziny) wykonanie w wykonaniu obowiązków
wynikających z niniejszej umowy 2. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy zostanie
sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności i będzie wskazywać
przyczynę. 3. W przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach określonych w
ust. 1 lit. d, e lub f niniejszego paragrafu Zamawiający ma prawo do şądania
zapłaty od Wykonawcy kary umownej w wysokości 10% całkowitej wartości umowy
określonej w § 6 ust. 1. Zamawiający moşe şądać zapłaty kary umownej w
wysokości określonej w zdaniu poprzedzającym niniejszego ustępu równieş w
przypadku naruszenia przez Wykonawcę zobowiązań przyjętych na podstawie § 12
umowy, niezaleşnie od tego czy skorzysta z prawa do rozwiązania umowy. 4. W
przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach opisanych w ust. 1 lit. f
niniejszego paragrafu, zapis § 9 ust. 4 i §8 ust. 3 umowy stosuje się
odpowiednio. 5. W przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach wskazanych w
ust. 1, Wykonawca moşe şądać wyłącznie wynagrodzenia naleşnego z tytułu
wykonanej części umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeşeli
dotyczy):
Środki słuşące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2019-04-03, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się uniewaşnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budşetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się uniewaşnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeşeli środki słuşące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE
OFERT CZĘŚCIOWYCH