NLZ.2019.271.22 Dotyczy: postępowania o
udzielenie zam—wienia publicznego na dostawę lampy RTG do tomografu komputerowego Somatom Definition AS SN: 64802 ogłoszenie w Biuletynie Zam—wień
Publicznych pod numerem 530468-N-2019
z
dnia 27.03.2019r., stronie internetowej Zamawiającego www.jurasza.pl oraz na tablicy ogłoszeń w
siedzibie Zamawiającego w budynku A, ul. M Skłodowskiej-Curie 9.
ZAWIADOMIENIE NR 1 I. W związku ze złożonymi pytaniami, na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zam—wień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) Zamawiający udziela poniższych wyjaśnień: Pytanie nr 1: Pytanie dot. SIWZ rozdz. 3 pkt. 3.2 Czy Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy
przedstawienia dokumentu potwierdzającego powiadomienie prezesa urzędu
rejestracji Produkt—w Leczniczych, Wyrob—w Medycznych i Produkt—w Biob—jczych o sprowadzanych lampach na terytorium RP w
sytuacji, gdy dany Wykonawca dostarczył taką samą lampę do CT, kt—ra jest
przedmiotem postępowania? Zwracamy uwagę, że każdy podmiot, kt—ry dokonuje
sprowadzenia zza granicy wyr—b medyczny obowiązany jest od daty sprowadzenia w
ciągu 7 dni dokonać odpowiedniego powiadomienia. Odpowiedź: Nie
wymaga. Pytanie nr 2: Pytanie dot. SIWZ rozdz. 3 pkt. 3.3 a) Czy Zamawiający potwierdzi, że Wykonawca musi zapewnić wykonanie ww.
przepis—w? Odpowiedź: Nie. Pytanie nr 3: Pytanie dot. SIWZ rozdz. 3 pkt. 3.2 Celem uniknięcia nieporozumień wynikających ze
składanych oświadczeń prosimy wskazanie w kt—rym momencie Wykonawca ma
przedstawić wymagane dokumenty wymienione we wskazanym punkcie? Odpowiedź: Nie
wymaga. Pytanie nr 4: Pytanie dot. Zał. Nr 2 do SIWZ Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca ma obowiązek
posiadania umowy/dokumentu potwierdzającego legalność nabycia kod—w serwisowych
i ich używania. Jednocześnie zwracamy uwagę, że na rynku polskim
pojawili się wykonawcy, kt—rzy twierdzą, że to po stronie Zamawiającego jest
dostarczenie mu dostępu do oprogramowania serwisowego. Brak wyraźnego wskazania
może skutkować problemami interpretacyjnymi, kt—ra ze stron (Zamawiający czy
Wykonawca) odpowiedzialna jest za posiadanie odpowiednich licencji do
korzystania z oprogramowania serwisowego, niezbędnego do wykonanie usług
opisanych w SIWZ. Odpowiedź: Nie wymaga
potwierdzenia. Pytanie nr 5: Pytanie dot. Zał. Nr 2 do SIWZ Czy przedmiotowe zam—wienie ma wykonać inżynier posiadający aktualne
szkolenia wystawione przez producenta lub jednostkę szkolącą upoważnioną przez
producenta do przeprowadzania szkoleń serwisowych przedmiotowej aparatury, czy
dowolna osoba bez uprawnień? Odpowiedź:
Zamawiający nie precyzuje wymagań odnośnie powyższego. Pytanie nr 6: Pytanie dot. Zał. Nr 7 do SIWZ Umowa par. 3 ust. 6 Prosimy o usunięcie - wysokość kary umownej musi być
określona tak by Wykonawca m—gł sobie oszacować ryzyko, tutaj wysokość kary
umownej jest uzależniona od zdarzenia przyszłego, niepewnego. Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody. Pytanie nr 7: Pytanie dot. Zał. Nr 7 do SIWZ Umowa par. 3 ust. 7 w
związku z par. 3 ust. 3 Prosimy o odpowiednią modyfikację zapis—w. Zwracamy
uwagę, że zgodnie z polskim prawodawstwem fakturę wystawia się w określonym
czasie za zrealizowany przedmiot zam—wienia. Tu przedmiotem zam—wienia jest
dostawa lampy rtg wraz z montażem. Zatem po wykonaniu
niezbędnych czynności wykonawca obowiązany jest wystawić fakturę za
zrealizowany przedmiot zam—wienia w całości. Z księgowego punktu widzenia nie
jest możliwe wystawienie cząstkowej faktury za zrealizowany w całości przedmiot
umowy. Tym samym Zapis jest nieadekwatne do przedmiotu zam—wienia - będzie
jedna dostawa i tym samym powinna być wystawiona jedna faktura z ewentualnym
harmonogramem zapłaty zgodnie z wymogami SIWZ. Pozostawiając takie zapisy dotyczące
sposobu wystawiania faktury Zamawiający automatycznie wymusza na Wykonawcy
postępowanie niezgodne z polskim prawem podatkowym. Zwracamy uwagę także na
fakt, że będzie tylko jeden protok—ł zdawczo-odbiorczy, kt—ry zostanie
wygenerowany bezpośrednio po wykonanym przedmiocie zam—wienia. Uprzejmie prosimy o odpowiednią modyfikację. Odpowiedź:
Zamawiający zmodyfikował zapisy wzoru umowy w ¤ 3 ust. 2, 3 i
7 oraz pkt. 5.2 SIWZ. Pytanie nr 8: Pytanie dot. Zał. Nr 7 do SIWZ Umowa par. 3 ust. 10 Zwracamy się z prośbą o zastosowanie jako podstawy
naliczania kar odsetek ustawowych. Prosimy o nadanie następującego brzmienia
ustępowi: W przypadku op—źnienia w zapłacie ze strony
Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje prawo naliczenia odsetek ustawowych. Odpowiedź: Zamawiający
wyraża zgodę na powyższe. Zmiany zostały naniesione we wzorze umowy. Pytanie nr 9: Pytanie dot. Zał. Nr 7 do SIWZ Umowa par. 8 ust. 2 Czy Zamawiający dopisze na końcu ustępu niższe
sformułowanie? Oświadczenie winno być poprzedzone pisemnym pod rygorem
nieważności wezwaniem do należytego wykonania umowy i wyznaczeniem terminu
dodatkowego Tego rodzaju wcześniejsze wezwanie - w formie pisemnej
i z wyznaczeniem odpowiedniego terminu - Wykonawcy do należytego wykonania
umowy, zanim dojdzie do odstąpienia od umowy - kt—re jest
"najdrastyczniejszą" (nadzwyczajną) formą rozwiązania problem—w
występujących w trakcie wykonywania umowy - jest wskazaną, powszechną i
należytą praktyką występującą tak na rynku um—w prywatnych, jak i um—w
publicznych. Odpowiedź: Zamawiający
wyraża zgodę na powyższe. Zmiany zostały naniesione we wzorze umowy. II. Zamawiający
informuje, iż w związku z udzielonymi odpowiedziami na powyższe pytania na
podstawie art. 38 ust. 4 oraz 6 ustawy Pzp dokonał
modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunk—w Zam—wienia oraz ogłoszenia o
zam—wieniu w poniższym zakresie, dokonując jednocześnie przesunięcia
składania ofert na podstawie art.
12 a ust. 1 ustawy Pzp: Ż
termin
składania ofert zostaje wyznaczony na dzień 08.04.2019 r. godz. 11:00 Ż termin otwarcia ofert zostaje wyznaczony na
dzień 08.04.2019 r. na
godz. 14:00 Jednocześnie Zamawiający informuje, iż Wykonawcy pragnący złożyć ofertę w toczącym
się postępowaniu są zobligowani do złożenia oferty przygotowanej w oparciu o
zamieszczoną na stronie internetowej, tj. www.jurasza.pl, zmodyfikowaną treść ăSIWZ po modyfikacji z dn. 02.04.2019 r.Ó, w kt—rej zawarte są modyfikacje niezbędne do
przygotowania oferty. DYREKTOR ds. Technicznych i Eksploatacji
SZPITALA UNIWERSYTECKIEGO nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy /-/
mgr inż. Magdalena Marciniak
Sporządziła:
M.W (52 585 77 57) |