Zamawiający: SZPITAL UNIWERSYTECKI NR 1 IM. DR. A.
JURASZA W BYDGOSZCZY 85 – 094 BYDGOSZCZ, ul. M. Skłodowskiej
– Curie 9; tel. (0-52) 585–40–00, fax (0-52) 585-40-76 strona internetowa: www.jurasza.pl SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA NLZ.2019.271.93 na: „dostawę
paliw płynnych do samochodów słuşbowych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 (Wspólny
Słownik Zamówień Publicznych CPV: 09100000-0 paliwa, 09132100-4 benzyna bezołowiowa, 09134100-8 olej
napędowy) 1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1.1 Postępowanie prowadzone jest w trybie
przetargu nieograniczonego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.),
zwanego dalej ustawą Pzp, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyraşonej w
złotych równowartości kwoty w wysokości 144.000 euro. 1.2 Zamawiający informuje, şe będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w
trakcie postępowania, 2. OPIS PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA 2.1 Przedmiotem
zamówienia są
dostawy paliw
płynnych oraz płynów eksploatacyjnych i drobnych akcesoriów do samochodów
słuşbowych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza 2.2 Przedmiot
zamówienia obejmuje 2 niepodzielne
części (przy czym na części 1 i 2 – naleşy złoşyć
ofertę niepodzielną – części kompatybilne od jednego wykonawcy), z zastrzeşeniem, iş oferta Część
1: Dostawa oleju napędowego ON i benzyny
bezołowiowej PB; Część
2: Dostawa doraźna płynów eksploatacyjnych
i drobnych akcesoriów. 2.3 Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia dla kaşdej z części został przedstawiony w załączniku 3. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA 3.1 Olej napędowy i benzyna bezołowiowa
powinny spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z
dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych
(Dz.U. z 2015 r. poz. 1680 ze zm.) oraz odpowiednio norm PN-EN 228:2013-04 i
PN-EN 590:2013-12. 3.2 Wskazane przez Zamawiającego normy
zostały podane wyłącznie w celu określenia wymaganych parametrów jakościowych, jakimi
co najmniej winny odpowiadać zamawiane produkty. Takie parametry pozwolą
Zamawiającemu na utrzymanie standardów koniecznych do zapewnienia wymaganej
jakości. 3.3 Dostawa paliw płynnych do samochodów
słuşbowych (i do kanistrów) Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. A. Jurasza w
Bydgoszczy oraz płynów eksploatacyjnych i akcesoriów będzie dokonywana poprzez
sprzedaş w sieci publicznych stacji paliwowych bezgotówkowo, z wykorzystaniem
kart paliwowych, przypisanych do poszczególnych pojazdów, oraz na okaziciela (w
przypadku tankowania do kanistrów). Zamawiający zobowiązuje się do
niezwłocznego poinformowania Wykonawcy o kaşdorazowym przypadku utraty,
kradzieşy lub zniszczenia karty, a Wykonawca zobowiązuje się w takim wypadku
anulować utraconą, skradzioną lub zniszczoną kartę. Odpowiedzialność
Zamawiającego z tytułu zakupu paliwa w przypadku utraty lub kradzieşy karty
3.5Karty paliwowe
umoşliwiające bezgotówkowy zakup paliw zostaną wydane Zamawiającemu 3.5 Karty paliwowe pozostaną przez cały okres
obowiązywania umowy własnością Wykonawcy, 3.6 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy posiadają koncesję na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z
wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2019
r. poz. 755). 3.7 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować ogólnokrajową (w Polsce) siecią
publicznych stacji paliw płynnych zaopatrzonych w paliwa będące przedmiotem
zamówienia. Zamawiający wymaga, by Wykonawca posiadał przynajmniej 4 stacje 3.8 Sprzedaş paliwa realizowana będzie wg cen
detalicznych obowiązujących w chwili sprzedaşy na stacjach paliw Wykonawcy, z uwzględnieniem
udzielonego upustu. Po kaşdorazowej sprzedaşy paliwa pracownikowi Zamawiającego
dokonującemu zakupu wydane będzie potwierdzenie, 3.9 Zamawiający, w trakcie realizacji zamówienia,
w zaleşności od bieşącego zapotrzebowania oraz 3.10 Zamawiający wymaga wystawiania faktur w
wersji elektronicznej. Fakturę moşna przesłać Zamawiającemu na adres:
faktury-kancelaria@jurasza.pl lub za pomocą platformy PEF dostępnej na stronie
https://efaktura.gov.pl/(numer identyfikacyjny skrzynki odbiorczej
Zamawiającego: PL5542231069). 3.11 Zamawiający zastrzega sobie, w ramach
przedmiotu umowy, prawo do şądania od Wykonawcy zwiększenia rozmiaru dostaw
jednego asortymentu, kosztem odpowiedniego wartościowo zmniejszenia dostaw
innego asortymentu (w stosunku do wielkości określonych w formularzu cenowym)
przy niezmienionej całkowitej wartości przedmiotu umowy. 3.12 Zamawiający przewiduje zmianę paragrafu
umowy, w ten sposób, şe okres obowiązywania umowy zostanie przedłuşony, z tym
zastrzeşeniem, iş nie więcej niş o ¼ pierwotnie określonego okresu
obowiązywania umowy tylko i wyłącznie z zaistnieniem okoliczności polegającej
na ratowaniu şycia i zdrowia ludzkiego, w sposób polegający na prowadzeniu
procesu leczenia w sposób ciągły 3.13 Zamawiający nie ma obowiązku złoşenia zamówienia
do pełnej wartości umowy. 3.14 W przypadku złoşenia przez Zamawiającego w
okresie obowiązywania umowy trzech uzasadnionych reklamacji, Zamawiający jest
uprawniony do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym. 3.15 Zamawiający zastrzega
sobie moşliwość skorzystania z zapisów art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy 3.16 Zamawiający wymaga, aby
Wykonawcy zapoznali się i stosowali: „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych”
obowiązujące na terenie Zamawiającego, „Zobowiązanie
do zachowania poufności”, „Wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny
pracy przy zakupach”, „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm
zewnętrznych”, „Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala” oraz
„Klauzula informacyjna”, stanowiące
załączniki do załącznika nr 8 do SIWZ (Główne postanowienia umowy). 4. OFERTY WARIANTOWE I CZĘŚCIOWE ORAZ INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH
UZUPEŁNIAJĄCYCH
4.1 Zamawiający
nie dopuszcza moşliwości składania
oferty wariantowej w rozumieniu art. 83 ustawy Pzp. 4.2 Zamawiający dopuszcza moşliwości składania ofert
częściowych, z zastrzeşeniem, iş oferta 4.3 Zamawiający nie
przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w rozumieniu
art. 67 ust. 1 5. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA I WARUNKI PŁATNOŚCI 5.1 Wymagany termin realizacji
zamówienia – sukcesywnie, w okresie 36 miesięcy od dnia określonego w
umowie/ daty podpisania umowy. 5.2 Dokonanie płatności odbywać będzie się dwa razy w miesiącu za pomocą faktur
zbiorczych z terminem płatności 14 dni, licząc od
daty wystawienia faktury przez Wykonawcę. Faktura zbiorcza zawierać będzie datę
tankowania, rodzaj i ilość pobranego paliwa, datę zakupu, cenę jednostkową
brutto 1 litra paliwa, wartość brutto zatankowanego paliwa i numer
rejestracyjny pojazdu. Zamawiający dopuszcza, aby zamiast daty tankowania
wpisanej na fakturze zbiorczej, Wykonawca do faktury zbiorczej przesyłał
Zamawiającemu elektroniczne zestawienie transakcji uzupełniające fakturę o datę
i godzinę transakcji. 6. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW 6.1
Wykonawcy nie mogą podlegać wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 6.2
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy spełniają warunki określone a)
kompetencji
lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to
(dotyczy części 1) Warunek
ten będzie spełniony jeśli Wykonawcy wykaşe, iş posiada koncesję wydaną przez
Urząd Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi objętymi niniejszym
zamówieniem zgodnie Opis sposobu dokonywania oceny
spełnienia tego warunku: Ocena spełnienia postawionego powyşej warunku
dokonywana będzie w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu i
dokumencie wyszczególnionym w pkt. 7.1. a) i b) SIWZ. b)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego
warunku: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie şadnych wymagań, których
spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać. c)
zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek ten będzie spełniony, jeśli Wykonawca
wykaşe, iş dysponuje lub będzie dysponować ogólnokrajową (w
Polsce) siecią publicznych stacji paliw płynnych zaopatrzonych w paliwa będące
przedmiotem zamówienia. Wymagane są 4 stacje w kaşdym województwie, w tym 3 z 4
czynne całodobowo. W województwie kujawsko-pomorskim 1 stacja musi znajdować
się Dotyczy części 1: Ponadto Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu
dot. zdolności technicznej lub zawodowej, jeşeli wykaşe, şe
wykonał w sposób naleşyty, w okresie
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeşeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną, lecz nie więcej niş trzy dostawy
toşsame lub podobne do przedmiotu zamówienia o
wartości łącznie nie mniejszej niş:
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz
których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te
dostawy zostały wykonane lub są wykonywane naleşycie. Opis sposobu dokonywania oceny
spełnienia tego warunku: Ocena spełnienia postawionego powyşej warunku
dokonywana będzie w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu i dokumencie wyszczególnionym w pkt. 7.1. a) i c) SIWZ. 6.3
Wykonawcy występujący wspólnie: - winni
ustanowić pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zwarciu umowy w
sprawie zamówienia, - ponoszą
solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy, - warunki
określone przez Zamawiającego muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicy
konsorcjum. 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY a)
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, którego, wzór
stanowi załącznik nr 3 do SIWZ; b)
koncesji
wydanej przez Urząd Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi objętymi
niniejszym zamówieniem zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 755); c)
dotyczy części nr 1 i 2: wykazu przynajmniej 4 stacji w kaşdym województwie, w
tym minimum 3 z 4 czynne całodobowo; w województwie kujawsko-pomorskim 1 stacja
musi się znajdować w Bydgoszczy, w odległości nie większej niş 8 km od siedziby
udzielającego zamówienie, wzór stanowi załącznik nr 7
do SIWZ. 7.2
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których
mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający şąda złoşenia: a)
oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – wzór
stanowi załącznik nr 4 do SIWZ,
b)
aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeşeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp,
wystawionego nie wcześniej niş 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert. 7.3
W celu potwierdzenia braku podstaw
wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, a)
jeşeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o
których mowa w pkt. 7.2 b) SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, şe nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej
niş 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b)
jeşeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt. 7.3 a) SIWZ, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie, w którym określa się takşe osoby uprawnione do
reprezentowania wykonawcy, złoşone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 7.4
Pozostałe wymagane od Wykonawców dokumenty: a)
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, s.c.) kaşdy oddzielnie przedstawi
dokumenty wykazujące brak podstaw do wykluczenia oraz listę podmiotów naleşących do
tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 369) albo
informację o tym, şe nie naleşy do grupy kapitałowej. Ponadto do oferty dołączą pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność W związku z powyşszym dokumenty wymienione
powyşej muszą złoşyć oddzielnie wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia np. wszyscy uczestnicy konsorcjum lub wspólnicy spółki cywilnej (dla przykładu: nie
jest skuteczne złoşenie przez konsorcjum lub spółkę cywilną jednego wspólnego oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu
z postępowania. Kaşdy ze wspólników/uczestników spółki cywilnej/konsorcjum musi przedłoşyć oświadczenie,
dotyczące wyłącznie jego osoby). b)
Zamawiający şąda wskazania przez Wykonawcę części
zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, wypełniając załącznik nr 6 do SIWZ. Brak informacji,
c)
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby
innych podmiotów, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp na zasadach określonych w art. 26
ust. 2b ustawy Pzp Zamawiający şąda podania przez Wykonawcę nazw tych podwykonawców
(firm), zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp wypełniając załącznik nr 3 pkt 5 do SIWZ. d)
Wykonawca moşe polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezaleşnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iş będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym
celu pisemne zobowiązanie (oświadczenie) tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia na okres korzystania z
nich przy wykonywaniu zamówienia (złoşone w oryginale). Zobowiązanie naleşy złoşyć wraz z ofertą. e)
Podmiot, który zobowiązał
się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie f)
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej informacji, 7.5
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę,
który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony
powaşnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku
zamierzonego działania lub raşącego niedbalstwa nie wykonał lub nienaleşycie
wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych
środków dowodowych. 7.6
Zamawiający nie wykluczy z postępowania Wykonawcy,
który udowodni, şe podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe,
które mają zapobiec zawinionemu i powaşnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w
przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków lub
zobowiązał się do ich naprawienia. 7.7
Zamawiający, na
podstawie art. 24aa ustawy Pzp, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada,
czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie
podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeşeli
wykonawca, o którym mowa w zdaniu powyşej, uchyla się od zawarcia umowy lub nie
wnosi wymaganego zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy, zamawiający moşe
zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w
postępowaniu wykonawca, który złoşył ofertę najwyşej ocenioną spośród
pozostałych ofert. 7.8
Zamawiający zastrzega sobie, na
podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, moşliwość wezwania wykonawcy, którego
oferta została najwyşej oceniona do złoşenia w wyznaczonym terminie aktualnych
na dzień złoşenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, 7.9
Wykonawca nie jest obowiązany do
złoşenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia z postępowania, jeşeli Zamawiający
posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub moşe je uzyskać
za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów
publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2019 r.
poz. 700). 7.10
Ocena warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie
na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów ujętych w
pkt. 7 SIWZ powyşej według zasady spełnia/nie spełnia. 8
INFORMACJE O SPOSOBIE
POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I
DOKUMENTÓW 8.1
Wszelkie oświadczenia,
wnioski, zapytania, zawiadomienia oraz informacje związane 8.2
Jeşeli dokumenty,
informacje, oświadczenia itp. zostaną przekazane za pośrednictwem poczty
elektronicznej, na şądanie jednej ze stron strona druga ma obowiązek
potwierdzenia ich otrzymania. 8.3
Osobami uprawnionymi ze
strony Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami są: a)
w sprawach dotyczących
procedury przetargowej: mgr Magdalena Zdziebłowska, telefon/fax 052/
585-40-96; b)
w sprawach dotyczących
przedmiotu zamówienia: mgr inş. Adam Łassa, telefon 052/ 585-43-52. 8.4
Wykonawca moşe zwrócić się do Zamawiającego o
wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia przesyłając je na adres e-mail: m.zdzieblowska@jurasza.pl. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niş na 2 dni przed upływem
terminu składania ofert, pod warunkiem, iş wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ
wpłynął do Zamawiającego nie później niş do końca dnia, w którym upływa połowa
wyznaczonego terminu składania ofert. Przedłuşenie przez Zamawiającego terminu
składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w
zdaniu pierwszym. 8.5
Jeşeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o
którym mowa powyşej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający moşe
udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania 8.6
Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający
przekaşe Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez
ujawniania źródła zapytania i jednocześnie opublikuje zapytania i
wyjaśnienia na swojej stronie internetowej www.jurasza.pl. 8.7
Informacje i wyjaśnienia
niewymagające formy pisemnej moşna uzyskać telefonicznie od poniedziałku do
piątku w godzinach 800 – 1400. 8.8
Wszelkie wezwania oraz zawiadomienia (w tym o
rozstrzygnięciu postępowania) zostaną przesłane Wykonawcom na adres e-mail
wskazany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 9
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 9.1 Zamawiający
wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu (łącznie z podaną godziną)
składania ofert wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ (art. 45 ustawy Pzp) w wysokości
dla kaşdej część nr 1 – 2.167,00
PLN, część nr 2 – 85,00
PLN, w jednej z nişej
wymienionych form: a)
pieniądzu – przelew na rachunek bankowy
Zamawiającego w Santander Bank Polska S.A.
nr rachunku: 64-1500-1360-1213-6008-5200-0000 na dowodzie wpłaty naleşy
zaznaczyć „Dostawy paliw płynnych
do samochodów i sprzętu Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 b)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym şe poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pienięşnym, c)
gwarancjach bankowych, d)
gwarancjach ubezpieczeniowych, e)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy Zamawiający zaleca, aby wadium składane dla wybranych części obejmowało
jasny opis, których części dotyczy. 9.2
W przypadku wnoszenia wadium w formie pienięşnej
Zamawiający zaleca, aby oryginał lub kopia dowodu wpłaty dołączony został do
oferty. W kaşdym przypadku oryginał lub kopia dowodu wpłaty nie moşe być
doręczony Zamawiającemu później niş do upływu terminu wskazanego 9.3 W przypadku wnoszenia wadium w formie
niepienięşnej beneficjentem musi być Zamawiający. Zamawiający zaleca, aby kopia
dokumentu dołączona została do oferty. Oryginał dokumentu nie moşe być
doręczony Zamawiającemu później niş do upływu terminu (łącznie z godziną), 9.4 W przypadku wnoszenia wadium w formie
gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Zamawiający wymaga, aby wystawiona
gwarancja była bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze şądanie
Zamawiającego. 9.5 Wykonawca, który wycofał swoją ofertę,
a zabezpieczył ją wadium, powinien wystąpić do Zamawiającego na piśmie o
dokonanie zwrotu wadium w formie i wysokości, w której je wniósł. 10
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 10.1
Wykonawca składający
ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni, a bieg terminu związania
ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 10.2
Termin związania ofertą moşe zostać przedłuşony
przez Wykonawcę samodzielnie. 10.3
Termin związania ofertą moşe zostać przedłuşony na
wniosek Zamawiającego, przy czym prawo to przysługuje Zamawiającemu
jednorazowo. 10.4
Przepis art. 85 ust. 2
ustawy Pzp stosuje
się odpowiednio. 11
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 11.1
Kaşdy Wykonawca moşe złoşyć tylko jedną ofertę we
wskazanym miejscu i w wyznaczonym terminie. Uczestnik konsorcjum pod rygorem odrzucenia oferty jego i oferty konsorcjum,
nie moşe złoşyć samodzielnie odrębnej oferty w przedmiotowym postępowaniu. 11.2
Ofertę składa się w formie
pisemnej i wyłącznie w języku polskim w formie zapewniającej czytelność jej
treści, w formacie nie większym niş A4. Zamawiający
nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej. 11.3
Ofertę składa się na druku formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) wraz
z którym naleşy złoşyć następujące, odpowiednio wypełnione dokumenty: a)
formularz cenowy (załącznik nr
2 do SIWZ), b)
oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3 do SIWZ), c)
oświadczenie o niepodleganiu
wykluczeniu (załącznik nr 4 do SIWZ), d)
pełnomocnictwa (jeşeli
dotyczy), e)
wykaz części zamówienia,
których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeşeli dotyczy) (załącznik
nr 6 do SIWZ), f)
zobowiązanie podmiotu
trzeciego (jeşeli dotyczy) – pkt 7.5 b) SIWZ. Wykonawca,
którego oferta zostanie oceniona najwyşej, na wezwanie Zamawiającego będzie
zobligowany do złoşenia dokumentów lub/i oświadczeń potwierdzających okoliczności,
11.4
W przypadku załączenia do oferty dokumentów
wymienionych sporządzonych w innym języku niş polski, Wykonawca zobowiązany
jest załączyć je wraz z tłumaczeniem i osobiście je poświadczyć. 11.5
W przypadku, o którym mowa w § 16 ust.
2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich moşe
şądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu 11.6 Oświadczenia
dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji
polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące
podwykonawców, składane są w oryginale. 11.7 Dokumenty
inne niş oświadczenia, o których mowa w pkt. 11.5 SIWZ, składane są w oryginale
lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 11.8 Poświadczenia za
zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego
zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się 11.9 Kaşda strona
oferty, jak i miejsce wniesienia zmian (poprawki, uzupełnienia, skreślenia
itp.) powinna być parafowana przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń
woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy, a w przypadku
podpisania oferty przez inną osobę wymagane jest dołączenie do oferty
stosownego pełnomocnictwa. 11.10 Oferta musi być złoşona w formie uniemoşliwiającej jej przypadkowe
zdekompletowanie – arkusze (kartki) oferty muszą być kolejno ponumerowane,
zszyte lub połączone inną techniką 11.11 Osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy
lub pełnomocnik muszą złoşyć podpisy na formularzach, oświadczeniach i
załącznikach w miejscach do tego przeznaczonych. 11.12 Składane podpisy powinny dać się jednoznacznie
zidentyfikować, przy czym za podpis osoby uprawnionej uznaje się własnoręczny,
czytelny podpis lub imienną pieczątkę z parafą osoby upowaşnionej. 11.13 Ofertę naleşy złoşyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu oznaczonym
nazwą i adresem Wykonawcy z dopiskiem: „Oferta
na zakup paliw płynnych do samochodów
słuşbowych i sprzętu Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy dokonywany na
podstawie identyfikacyjnych kart paliwowych” NLZ.2019.271.93 Nie otwierać przed dniem 30.12.2019 r. godz. 1100 11.14
W
przypadku ofert dostarczanych przez firmy kurierskie, Wykonawca zobowiązany
jest na kopercie doręczyciela umieścić dopisek OFERTA PRZETARGOWA NLZ.2019.271.93 11.15
Opakowanie
oferty powinno być zamknięte w sposób zabezpieczający jej nienaruszalność do
terminu otwarcia ofert. 11.16
Oferta
złoşona w kancelarii Zamawiającego zostanie potwierdzona, tj. zostanie wpisana
na ofercie data i godzina złoşenia. 11.17
Wykonawca moşe zmienić lub wycofać złoşoną ofertę
przed upływem terminu do składania ofert. 11.18
Zmiany naleşy złoşyć według takich samych zasad jak
ustalona dla składania ofert, z dopiskiem na zmienionej części oferty oraz
kopercie przygotowanej zgodnie z wymogami niniejszej specyfikacji „zmiana do
oferty”. 11.19
Wykonawca moşe wycofać złoşoną przez siebie ofertę
pod warunkiem, şe pisemne powiadomienie wpłynie do Zamawiającego przed upływem
terminu do składania ofert. 11.20
Wykonawca nie moşe wycofać złoşonej przez siebie
oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu do składania ofert. 11.21
Dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym równieş
przedstawione w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego,
za wyjątkiem podanych w art. 97 ust. 2 ustawy Pzp) 11.22
Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, jeşeli Wykonawca, nie później niş w terminie składania ofert określonym
w pkt. 12 SIWZ zastrzeşe, şe nie mogą
być one udostępniane oraz wykaşe, iş zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. Ww. informacje zgodnie z odpowiednimi wyrokami Sądu
Antymonopolowego i Sądu Najwyşszego naleşy umieścić w wewnętrznej kopercie oraz
opisać „Tajemnica przedsiębiorstwa”. 11.23
Zamawiający informuje, şe w sytuacji kiedy
Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa,
ale nie dołączył jednocześnie do oferty uzasadnienia tego faktu
potwierdzającego, wówczas Zamawiający ma prawo uznać, şe zastrzeşenie w tym
zakresie jest nieskuteczne, a informacje jako błędnie zastrzeşone zostaną
ujawnione, o czym Wykonawca zostanie powiadomiony. 11.24
Jeşeli przedstawione przez Wykonawcę uzasadnienie,
po przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie – nie zostanie uznane za
wystarczające – wówczas Zamawiający uzna, şe zastrzeşenie tajemnicy
przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje nim objęte zostaną ujawnione,
o czym wykonawca zostanie powiadomiony. 11.25
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału
w postępowaniu. 12
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I
OTWARCIA OFERT 12.1
Ofertę naleşy złoşyć w siedzibie Zamawiającego - w
Kancelarii Głównej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M.
Skłodowskiej-Curie 9 (piętro -1, pokój nr 6) 12.2
Otwarcie ofert nastąpi dnia 30.12.2019 r. o godz. 830 w siedzibie Zamawiającego, w
Dziale Logistyki i Zamówień Publicznych, pokój nr 22a w budynku „A”. 12.3
Zakres informacji podawanych podczas otwarcia
Zamawiający poda zgodnie z art. 86 ustawy Pzp. 13
OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY 13.1
Cenę oferty Wykonawca podaje w odpowiednio
wypełnionym formularzu oferty i formularzu cenowym, stanowiących odpowiednio załączniki
nr 1 i 2 do niniejszej specyfikacji. Dodatkowo 13.2
Cena oferty to cena
jednostkowa netto pomnoşona przez ilość zamówienia z uwzględnieniem podatku od
towarów i usług (VAT) wynikająca z formularza cenowego stanowiącego załącznik 13.3
Wykonawca w ofercie winien zaoferować cenę i upust jednoznaczny
i ostateczny, który nie podlega negocjacjom. Maksymalna cena oraz upust
określone przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, zostaną przeniesione do
umowy. 13.4
Cena
brutto oferty zawiera wszystkie
koszty niezbędne do wykonania zamówienia. 13.5
Wszystkie
ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres waşności umowy i nie
będą podlegały zmianom. 13.6
Cenę oferty naleşy podać w walucie polskiej,
poniewaş w takiej walucie dokonywane będą rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcą, z którym zostanie zawarta umowa 13.7
Zamawiający nie przewiduje dokonywania rozliczeń w
walucie obcej. UWAGA: Cenę oferty oraz inne wartości wykazane w Formularzu oferty naleşy
przedstawić 14
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI
ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY 14.1
W odniesieniu do Wykonawców,
którzy spełnili postawione warunki udziału w postępowaniu 14.2
Dokonując wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierować
się dwoma kryteriami jakim są (dotyczy części nr 1 i 2): Cena brutto [C] – 60 % wysokość stałego
upustu w % [T] – 40 % 14.3
Oferty będą oceniane w odniesieniu do
najkorzystniejszych danych przedstawionych przez wykonawców odpowiednio w
zakresie kryterium, w następujący sposób: Dla części 1: 14.3.1
Oferta z najnişszą ceną brutto [C] otrzyma
maksymalną ilość punktów w kryterium „cena paliw”, a pozostałym ofertom
zostanie przypisana odpowiednio mniejsza liczba punktów, zgodnie ze wzorem: Oferta o najnişszej cenie brutto Cena paliw [C] = (---------------------------------------------------------
x 100) x waga kryterium, tj. 60 %, Cena brutto oferty badanej gdzie: C – wartość punktowa badanej oferty
– cena. 14.3.2
Oferta z najwyşszym zaoferowanym upustem otrzyma
maksymalną liczbę punktów Wysokość stałego upustu w % od kaşdego litra zakupionego paliwa oferty
badanej niepodlegającej odrzuceniu Upust [T]
= (--------------------------------------------------------------------- x 100)
x waga kryterium, tj. 40 %, Wysokość
najwyşszego stałego oferowanego upustu w % od kaşdego litra
zakupionego paliwa gdzie: T – wartość punktowa badanej oferty
– wysokość stałego upustu.
Parametry podlegające ocenie [ T ] :
Powyşsze naleşy oświadczyć na druku formularza ofertowego
(załącznik nr 1 do SIWZ) w punkcie 2 Dla części 2: 14.3.3
Oferta z najnişszą ceną brutto [C] otrzyma
maksymalną ilość punktów w kryterium „cena paliw”, a pozostałym ofertom
zostanie przypisana odpowiednio mniejsza liczba punktów, zgodnie ze wzorem: Oferta o
najnişszej cenie brutto Cena paliw [C] =
(--------------------------------------------------------- x 100) x waga
kryterium, tj. 60 %, Cena brutto oferty badanej gdzie: C – wartość punktowa badanej oferty
– cena. 14.3.4
Oferta z najwyşszym zaoferowanym upustem otrzyma
maksymalną liczbę punktów Wysokość stałego upustu w % od
kaşdego zakupionego akcesorium lub płynu
eksploatacyjnego oferty badanej niepodlegającej odrzuceniu Upust [T]
= (--------------------------------------------------------------------- x 100)
x waga kryterium, tj. 40 %, Wysokość najwyşszego oferowanego
upustu w % gdzie: T – wartość punktowa badanej oferty
– wysokość stałego upustu. Parametry podlegające ocenie [ T ] :
Powyşsze naleşy
oświadczyć na druku formularza ofertowego (załącznik nr 1 do SIWZ) w punkcie 2 14.4 Ostateczną ocenę oferty stanowi suma
punktów uzyskanych w kryteriach określonych w pkt. 14.3 SIWZ, obliczona wg
wzoru: Dla części 1: Suma punktów = Cena paliw + Upust Dla części 2: Suma punktów = Cena
części 2 + Upust 14.5
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z
najwyşszą ilością uzyskanych punktów, spełniająca wymagania ustawy Pzp oraz
niniejszej specyfikacji. 14.6
Jeşeli
Wykonawca w parametrach „Wysokość stałego upustu” nie wskaşe TAK
lub NIE Zamawiający uzna, şe Wykonawca NIE oferuje powyşszego parametru i przyzna mu za ten parametr 0
punktów. 14.7
Jeşeli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej
ze względu na to, şe złoşone oferty przedstawiają taki sam bilans ceny i innych
kryteriów oceny ofert, spośród tych ofert wybierze ofertę z nişszą ceną. 14.8 Jeşeli nie moşna wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na
to, şe dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych
kryteriów oceny ofert, a ponadto oferty mają taką samą cenę – wówczas
Zamawiający, w wyznaczonym przez siebie terminie, wezwie wykonawców, których
oferty przedstawiają taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert do
złoşenia ofert dodatkowych. 14.9 Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować
cen lub kosztów wyşszych niş zaoferowane w złoşonych ofertach. 15
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY
ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 15.1
Zamawiający zaprosi
Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do podpisania umowy 15.2
Jeşeli
najkorzystniejszą ofertę złoşą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złoşą umowę
regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843). 15.3
Jeşeli zmiana albo rezygnacja z
podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest obowiązany wykazać
Zamawiającemu, şe proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie
spełnia je w stopniu nie mniejszym niş podwykonawca, na którego zasoby
wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o
udzielenie zamówienia. 15.4
Dotyczy części 1 i 2: Wzór wniosku o wydanie kart
Wykonawca przedłoşy Zamawiającemu najpóźniej w dniu zawarcia umowy do Działu
Logistyki i Zamówień Publicznych. 16 WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO
WYKONANIA UMOWY Zamawiający nie şąda od Wykonawcy
zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy, o którym mowa w art. 147 ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 17 GŁÓWNE
POSTANOWIENIA UMOWY 17.1
Zamawiający wymaga od
wybranego Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w załączniku nr 8 do niniejszej specyfikacji, tj.
„Główne postanowienia umowy”. 17.2
Przyjmuje się, şe główne postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji niezakwestionowane
pisemnie przed upływem terminu składania ofert, zostaną przyjęte przez
Wykonawcę bez zastrzeşeń w chwili jej podpisania. 18 POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY 18.1
Środki ochrony prawnej określone są w dziale VI
ustawy i przysługują Wykonawcy, a takşe innemu podmiotowi, jeşeli ma lub miał
interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub moşe ponieść szkodę w wyniku
naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 18.2
Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o
zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują równieş
organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp. 18.3
Na podst. art. 180 ust. 2 ustawy Pzp odwołanie
przysługuje wyłącznie wobec czynności: a)
opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków
udziału w postępowaniu; b)
wykluczenia odwołującego z postępowania o
udzielenie zamówienia; c)
odrzucenia oferty odwołującego. 18.4
Na podstawie art. 181 ust 1 ustawy Pzp Wykonawca
moşe, w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania, poinformować
Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego
lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy,
na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp. 18.5
Skarga do sądu przysługuje na orzeczenie Krajowej
Izby Odwoławczej. Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały
w rozdziale 3 ustawy Pzp. 19
POSTANOWIENIA KOŃCOWE 19.1
Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia wraz z załącznikami moşna pobrać nieodpłatnie 19.2
W sprawach nieuregulowanych w
niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,
Kodeksu cywilnego oraz obowiązujące przepisy wykonawcze. Załączniki: 1.
Formularz oferty 2.
Formularz cenowy 3.
Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w zw. z art.
25a ust. 1 ustawy Pzp, 4.
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w
zw. z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, 5.
Oświadczenie o przynaleşności lub braku
przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej 6.
Wykaz części zamówienia,
których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, 7.
Wykaz
stacji paliw Wykonawcy, 8.
Główne postanowienia
umowy, 9.
Klauzula
informacyjna z art. 13 RODO, 10.
Szczegółowy
opis przedmiotu zamówienia. Komisja
przetargowa w składzie: 1. mgr inş. Magdalena Marciniak 2. mgr Małgorzata Ptasznik-Rudnicka 3. mgr inş. Adam Łassa 4. mgr Magdalena Zdziebłowska przedkłada do zatwierdzenia niniejszą SIWZ wraz z
załącznikami. Bydgoszcz, dn. 16.12.2019 r. Zatwierdził: DYREKTOR SZPITALA
UNIWERSYTECKIEGO nr 1 im. dr A. Jurasza
w Bydgoszczy /-/ dr n. o zdr.
inş. Jacek Kryś Ozn. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 1 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia SZPITAL UNIWERSYTECKI nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy ul.
M. Skłodowskiej-Curie 9 85-094 B Y D G O S Z C Z FORMULARZ OFERTOWY Nawiązując
do ogłoszonego w dniu 16.12.2019 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 636768-N-2019 przetargu
nieograniczonego, ogłoszonego takşe na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Zamawiającego i na stronie internetowej www.jurasza.pl pod
nazwą „dostawa paliw płynnych oraz
płynów eksploatacyjnych i drobnych akcesoriów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1
im. A. Jurasza w Bydgoszczy dokonywana na podstawie identyfikacyjnych kart
paliwowych” – nr postępowania NLZ.2019.271.93, nişej podpisani działając w imieniu i
na rzecz:
1.
Maksymalna wartość oferty, która zostanie przeniesiona do § 5 ust. 2 umowy to: · (dotyczy części nr 1) Cena
paliw.......................................................zł brutto (tj. z
podatkiem VAT) słownie:................................................................................................................................ ·
(dotyczy części nr 2) Cena płynów eksploatacyjnych i
drobnych akcesoriów zł brutto (tj. z podatkiem VAT) słownie:
. 2.
W okresie realizacji zamówienia udzielamy
Zamawiającemu stałego upustu ·
dla części nr 1 .... % od kaşdego litra zakupionego paliwa (z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku); ·
dla części nr 2 .... % (z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku); 3.
Oświadczamy, şe: a.
zapoznaliśmy się z warunkami
przeprowadzanego postępowania i nie wnosimy do nich zastrzeşeń oraz posiadamy
wszystkie niezbędne informacje do przygotowania oferty, b.
akceptujemy postanowienia SIWZ, c.
cena oferty zawiera wszystkie koszty niezbędne
do wykonania zamówienia, d.
uwaşamy się za związanych niniejszą
ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert, e.
akceptujemy główne postanowienia umowy,
nie wnosząc uwag i zastrzeşeń, a w przypadku wyboru naszej oferty zobowiązujemy
się do ich zawarcia w stosownych terminach. f.
akceptujemy i zobowiązujemy się do
spełniania od dnia podpisania umowy przez cały okres jej obowiązywania wszystkich
wymagań zawartych w punkcie 3 niniejszej specyfikacji. 4.
Częścią oferty są ponişsze dokumenty stanowiące
załączniki do niniejszego formularza ofertowego: Załączniki: nr 1 - aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, nr 2 - formularz
cenowy, nr 3 - oświadczenie
o spełnianiu warunków
określonych w art. 22 ust. 1w związku z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, nr 4 - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust. 1 w zw. z
art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, nr 5 - oświadczenie
o przynaleşności lub braku przynaleşności do grupy kapitałowej, nr 5 - dowód wniesienia wadium, nr 6 - koncesja
wydana przez Urząd Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi objętym
niniejszym zamówieniem zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
Prawo energetyczne (tekst jednolity - Dz. U. z 2018 r. poz. 755), nr 7 - wykaz
stacji paliw stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ, inne
: 5.
Oferta zawiera .. stron kolejno
ponumerowanych i trwale połączonych. ...... (data i podpisy
przedstawicieli Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 2 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia FORMULARZ CENOWY Dotyczy części nr 1:
* Wykonawca
ustali cenę brutto za 1 litr paliwa podaną w złotych, wyliczoną jako średnia
arytmetyczna cen brutto z 3 stacji paliwowych Wykonawcy, jednej zlokalizowanej
na terenie miasta Bydgoszczy w
odległości nie większej niş 8 km od siedziby Zamawiającego oraz dwóch pozostałych czynnych całodobowo
zlokalizowanych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, wykazanych **Uzyskaną cenę brutto z pozycji
1 i 2 w kolumnie 5 naleşy sumować i przenieść do załącznika nr 1 do SIWZ
stanowiącego (formularza ofertowy) dla części nr 1. Dotyczy części nr 2:
* Uzyskaną cenę brutto w kolumnie 5
naleşy przenieść do załącznika nr 1 do SIWZ stanowiącego (formularza ofertowy)
dla części nr 2. ...... (data i podpisy
przedstawicieli Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 3 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia Wykonawca: .. (pełna nazwa/firma, adres,
w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) reprezentowany przez: (imię, nazwisko,
stanowisko/podstawa do reprezentacji) Oświadczenie wykonawcy składane
na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa
Pzp), DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU Na potrzeby postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Dostawa paliw płynnych oraz płynów eksploatacyjnych i drobnych
akcesoriów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. A. Jurasza INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCY: Oświadczam, şe spełniam warunki udziału
w postępowaniu określone przez Zamawiającego .. (miejscowość), dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) INFORMACJA W ZWIĄZKU Z POLEGANIEM NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW: Oświadczam, şe w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego w
pkt. 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (znak sprawy: NLZ.2019.271.93),
polegam na zasobach następującego/ych podmiotu/ów:
.....,
(wskazać podmiot i określić odpowiedni
zakres dla wskazanego podmiotu). .. (miejscowość), dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI: Oświadczam, şe wszystkie informacje
podane w powyşszych oświadczeniach są aktualne .. (miejscowość), dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 4 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia Wykonawca: . (pełna nazwa/firma, adres,
w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) reprezentowany przez: . (imię, nazwisko,
stanowisko/podstawa do reprezentacji) Oświadczenie
wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa
Pzp), DOTYCZĄCE
PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn. „Dostawa paliw płynnych oraz płynów eksploatacyjnych i drobnych
akcesoriów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. A. Jurasza OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY: 1.
Oświadczam,
şe nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie 2.
Oświadczam,
şe nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie ..
(miejscowość), dnia .. r. (podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Oświadczam, şe zachodzą w stosunku do
mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. . ustawy Pzp (podać mającą zastosowanie podstawę
wykluczenia spośród wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt. 13-14, 16-20 lub art. 24
ust. 5 ustawy Pzp). Jednocześnie oświadczam, şe w związku z ww.
okolicznością, na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp podjąłem następujące
środki naprawcze: ............. .. (miejscowość), dnia . r. . (podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODMIOTU, NA KTÓREGO
ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA: Oświadczam, şe następujący/e podmiot/y,
na którego/ych zasoby powołuję się w niniejszym postępowaniu, tj.:
. (podać
pełną nazwę/firmę, adres, a takşe w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL,
KRS/CEiDG) nie podlega/ją wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia. .. (miejscowość), dnia . r. (podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE
PODWYKONAWCY NIEBĘDĄCEGO PODMIOTEM, NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA: Oświadczam, şe następujący/e podmiot/y,
będący/e podwykonawcą/ami: ... (podać pełną nazwę/firmę, adres, a takşe .. (miejscowość), dnia . r. (podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE
PODANYCH INFORMACJI: Oświadczam, şe wszystkie informacje
podane w powyşszych oświadczeniach są aktualne .. (miejscowość), dnia . r. (podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 5 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia .................................................... pieczątka firmowa Wykonawcy OŚWIADCZENIE o przynaleşności
lub braku przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2019
r. poz. 369) Oznaczenie
postępowania NLZ.2019.271.93 Składając
ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu
nieograniczonego na : „Dostawę paliw płynnych oraz płynów eksploatacyjnych i drobnych akcesoriów
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. A. Jurasza w Bydgoszczy dokonywana na
podstawie identyfikacyjnych kart paliwowych” oświadczam,
şe naleşę / nie naleşę* do tej samej / şadnej* grupy kapitałowej z
innymi Wykonawcami, którzy złoşyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski
o dopuszczenie do udziału w niniejszym postępowaniu. *
niepotrzebne skreślić Wykaz
wykonawców naleşących do tej samej grupy kapitałowej, którzy złoşyli oferty
W
załączeniu dowody wskazujące, şe istniejące między wykonawcami naleşącymi do
tej samej grupy kapitałowej, powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. .. (miejscowość), dnia . r. (podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) UWAGA: Oświadczenie naleşy złoşyć w terminie 3 dni od zamieszczenia przez
Zamawiającego na stronie internetowej www.jurasza.pl, informacji z otwarcia ofert zawierającej
nazwy i adresy wykonawców, którzy złoşyli oferty. Ozn. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 6 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia .................................................... pieczątka firmowa Wykonawcy WYKAZ CZĘŚCI ZAMÓWIENIA, KTÓRYCH WYKONANIE WYKONAWCA ZAMIERZA POWIERZYĆ
PODWYKONAWCOM Informuję, iş powierzymy wykonanie części zamówienia podwykonawcom
w nw. zakresie (części):
*
niepotrzebne skreślić ............................................ ................................................................. Miejscowość i data podpis i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy Dot.
postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr 7 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia .................................................................... (pieczęć adresowa lub nazwa wykonawcy) Wykaz stacji paliw Wykonawcy zgodnie z rozpisanym warunkiem udziału określonym w rozdziale 6.2
c) SIWZ dla części nr 1 i 2, tj.: wymagane
jest posiadanie przynajmniej 4 stacji w kaşdym województwie, w tym minimum 3 z 4
czynne całodobowo;
* Niepotrzebne skreślić **Nie wymagana stacja paliw czynna całodobowo
w przypadku gdy stacja paliw połoşona na terenie Bydgoszczy w odległości nie
większej niş 8 km od siedziby Zamawiającego jest czynna całodobowo.
........... miejscowość i data podpis i pieczątka imienna osoby/osób upowaşnionych do
reprezentowania Wykonawcy Dot. postępowania NLZ.2019.271.93 Załącznik Nr
8 do
specyfikacji istotnych warunków zamówienia GŁÓWNE
POSTANOWIENIA UMOWY UMOWA Nr SU/K/NLZ-2//19/W zawarta w dniu .
.2019r. p o m i ę d z y: Szpitalem Uniwersyteckim nr
1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul. M. Skłodowskiej
– Curie 9,
wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych
organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki
zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd
Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003581, mającym
nadany NIP: 554-22-31-069 zwanym dalej “Zamawiającym”,
reprezentowanym przez: Dyrektora – dr. n. o zdr. mgr inş. Jacka KRYSIA a .................... , z
siedzibą w
.............. (..............), przy ul. ..................................,
wpisaną do
rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd
Rejonowy w ......................... Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego, pod numerem KRS ..................., NIP oraz REGON .. zwaną dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez: ..................................................................................................................................................................... Niniejsza umowa jest konsekwencją
udzielonego zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz.
1843 ze zm.) oraz następstwem wyboru przez Zamawiającego najkorzystniejszej
oferty w trybie przetargu nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2019.271.93, ogłoszonego w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod nr . w dniu
..2019 r. § 1 1.
Przedmiotem umowy są dostawy paliw płynnych
oraz płynów eksploatacyjnych i drobnych akcesoriów do
samochodów słuşbowych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza 2.
Zamawiający przewiduje zakup paliwa do samochodów słuşbowych
Zamawiającego 1) 40 000
litrów oleju napędowego ON, 2) 12 000
litrów benzyny bezołowiowej Pb-95. 3.
Sprzedaş, o której mowa w ust. 1 i 2 dokonywana będzie na
stacjach paliw naleşących do Wykonawcy na terenie całego
kraju, z zastrzeşeniem, şe Wykonawca zagwarantuje Zamawiającemu w całym
okresie trwania umowy moşliwość zakupu
paliwa na co najmniej jednej stacji paliw połoşnej na
terenie miasta Bydgoszczy, w odległości nie większej niş 8 km od siedziby Zamawiającego
(mieszczącej się przy ul..). § 2 1.
Sprzedaş będzie
dokonywana bezgotówkowo, z wykorzystaniem kart paliwowych, przypisanych do poszczególnych
pojazdów oraz, w przypadku tankowania do kanistrów, na
okaziciela. 2.
Karty paliwowe, umoşliwiające bezgotówkowy
zakup paliw zostaną wydane
Zamawiającemu 3.
Za wydanie kart paliwowych dla kaşdego
pojazdu słuşbowego Zamawiającego Wykonawca nie pobiera
opłaty. 4.
Zamawiający zobowiązuje się do niezwłocznego
poinformowania Wykonawcy (za pośrednictwem poczty
elektronicznej, na adres __________________) o kaşdorazowym
przypadku utraty, kradzieşy lub zniszczenia karty, a Wykonawca zobowiązuje się do anulowania utraconej,
skradzionej lub zniszczonej karty. Zamawiający
dopuszcza moşliwość dokonywania
samodzielnej blokady kart poprzez indywidualnie dedykowana stronę internetową – aktywną 24h/7 – do której
Wykonawca umoşliwi Zamawiającemu dostęp, bez
dodatkowych opłat. 5.
Odpowiedzialność Zamawiającego z tytułu zakupu paliwa w przypadku utraty, kradzieşy karty 6.
Karty paliwowe pozostają przez cały okres
obowiązywania umowy własnością Wykonawcy, 7.
Na wniosek Zamawiającego,
Wykonawca nieodpłatnie wyda Zamawiającemu
bezgotówkowe płatnicze karty paliwowe do nowo zakupionych pojazdów słuşbowych
Zamawiającego w terminie określonym w
ustępie 1. 8.
Koszty związane z obsługą kart
paliwowych w całym okresie realizacji zamówienia
ponosi Wykonawca. § 3 1.
Całkowita wartość umowy stanowi
kwotę .. zł brutto (słownie zł: .). 2.
Sprzedaş paliwa do
pojazdów realizowana będzie wg cen detalicznych
obowiązujących w chwili sprzedaşy na
stacjach paliw Wykonawcy, z zastrzeşeniem
ust. 3 ponişej. 3.
Strony dopuszczają obnişenie cen z przyczyn leşących po stronie producenta
lub Wykonawcy (np. okresowe ceny promocyjne). 4.
Po kaşdorazowej sprzedaşy paliwa pracownikowi
Zamawiającego dokonującemu zakupu wydane będzie
potwierdzenie, w którym podana będzie m.in. ilość i rodzaj zakupionego paliwa, wartość sprzedaşy oraz
numer rejestracyjny samochodu, do którego
zatankowano paliwo. Zapis ten nie dotyczy dostawy paliwa do agregatów prądotwórczych
Zamawiającego. 5.
Rozliczenie z Zamawiającym za
sprzedane paliwo odbywać się będzie po
cenach detalicznych obowiązujących w
chwili sprzedaşy, pomniejszonych o upust wskazany w ofercie. Naleşność 6.
Cena brutto bez upustu jednego litra pobranego paliwa nie moşe być wyşsza od
uwidocznionej na dystrybutorze w miejscu i dniu sprzedaşy w
rozumieniu § 12
Rozporządzenia Ministra Rozwoju 7.
Wykonawca udzieli upustu cenowego – określonego
jednakową stawką dla kaşdego
rodzaju paliwa. 8.
Wykonawca udzieli upustu cenowego – określonego
jednakową stawką dla kaşdego
zakupionego akcesorium lub płynu eksploatacyjnego. 9.
Za datę zapłaty
przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego
Wykonawcy. 10.
Zamawiający zastrzega sobie, w ramach przedmiotu umowy, prawo do şądania od
Wykonawcy zwiększenia rozmiaru dostaw jednego asortymentu, kosztem odpowiedniego
wartościowo zmniejszenia dostaw innego asortymentu (w stosunku do wielkości określonych w
formularzu cenowym) przy niezmienionej całkowitej
wartości przedmiotu umowy. 11.
Zamawiający
nie ma obowiązku złoşenia zamówienia do pełnej wartości określonej ust. 1. 12.
Z tytułu róşnicy między przewidywaną ilością nabywanego paliwa, a
faktycznie zakupioną Wykonawcy nie przysługują şadne roszczenia. 13.
W przypadku, gdy Wykonawca nie
dostarczy przedmiotu umowy w terminach wskazanych 14.
Strony postanawiają, şe w przypadku
określonym w ustępie poprzedzającym, koszt zakupu przedmiotu umowy u innego niş
Wykonawca podmiotu jest uwzględniany w całkowitej wartości umowy określonej w
ustępie 1 niniejszego paragrafu podmiotu. 15.
Strony postanawiają, iş niezaleşnie od
prawa do şądania zapłaty kary umownej na podstawie paragrafu 5 umowy, Wykonawca
w przypadku określonym w ustępie 9 niniejszego paragrafu zobowiązuje się do
zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej odpowiadającej róşnicy kwoty 16.
Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty
w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT
za zakup paliw płynnych oraz płynów eksploatacyjnych i drobnych akcesoriów do
samochodów słuşbowych Zamawiającego, zgodnie z warunkami niniejszej umowy, na
konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Zamawiający wymaga przesłania faktur w
wersji elektronicznej na adres: efaktury-kancelaria@jurasza.pl. Zamawiający wymaga
równieş dostarczenia faktur w formie papierowej. 17.
Zapłata
naleşności będzie dokonywana przelewem na konto bankowe Wykonawcy wskazane na
fakturze VAT. 18. W przypadku
opóźnienia w zapłacie ze strony Zamawiającego Wykonawcy przysługuje prawo naliczenia
odsetek za opóźnienie w wysokości odsetek ustawowych za opóźnienie w
transakcjach handlowych. 19.
Wykonawca
zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT w ten sposób, iş faktura VAT będzie
obejmować dostawy towaru w zakresie jednego zamówienia, który strony określają
jako zakres rozliczeniowy i zostanie
wystawiona po dokonaniu ostatniej dostawy z danego zakresu rozliczeniowego i
doręczona do siedziby Zamawiającego. 20.
W przypadku faktur, w
których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2
ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przekracza
15 000,00 zł lub równowartość tej kwoty), obejmujących dokonaną na rzecz
podatnika dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w załączniku nr
15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r.
poz. 1751 ze zm.) – faktura musi zawierać wyrazy „mechanizm podzielonej
płatności”, zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy o VAT. 21.
W przypadku opóźnienia lub zwłoki w
zapłacie ze strony Zamawiającego i naliczenia odsetek przez Wykonawcę strony
postanawiają, şe zaliczenie dokonywanych przez Zamawiającego wpłat będzie
dokonywane w pierwszej kolejności na naleşność główną (w pierwszej kolejności
na najbardziej zaległą), a po jej zaspokojeniu na naleşności uboczne – odsetki,
o ile Zamawiający nie wskaşe, iş wpłaty powinny być zaliczone inaczej. 22.
Wykonawca oświadcza, iş niniejsza
umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu spółek handlowych
(dotyczy spółek z o.o.). 23.
Strony
dopuszczają moşliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie a.
stawki
podatku od towarów i usług, b.
wysokości
minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5
ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c.
zasad
podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne jeşeli zmiany te będą miały wpływ na koszty
wykonania zamówienia przez Wykonawcę, d. zasad gromadzenia i wysokości wpłat do
pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa 24.
Zmiana
wynagrodzenia następuje na wniosek jednej ze stron. Do wniosku strona
zobowiązuje się dołączyć uzasadnienie zmiany i jej zakresu, a druga strona moşe
şądać przedstawienia dokumentów uzasadniających wnioskowaną zmianę i jej
zakres. 25.
Zmiana
wynagrodzenia wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 22 następuje
proporcjonalnie do zmiany kosztów wykonania zamówienia zaistniałej wskutek ww.
okoliczności. 26.
Podstawę
do wystawienia faktury VAT obejmującej dany okres rozliczeniowy stanowią
oryginały protokołów zdawczo - odbiorczych (dowodów dostaw) lub potwierdzeń
zakupu wydawane pracownikowi Zamawiającego po kaşdorazowej sprzedaşy paliwa,
potwierdzających dostawy 27.
Za
dzień sprzedaşy uznaje się ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego. 28.
Wszelkie
świadczenia pienięşne powstałe na podstawie umów, wiąşących Wykonawcę 29.
Strony
zobowiązują się, şe ani Strony ani ich pracownicy lub przedstawiciele (i) nie
będą oferować, dokonywać, obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek
płatności lub przekazywać şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi
łapówek, bezpośrednio lub pośrednio, urzędnikom państwowym, organom
regulacyjnym ani nikomu innemu w celu wpływania, wywoływania bądź nagradzania
działania, zaniechania lub wydania decyzji w celu zagwarantowania
nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź zachowania źródła przychodów (ii)
będą stosować się do wszelkich praw antykorupcyjnych i innych pokrewnych
regulacji. Strony oraz ich pracownicy lub przedstawiciele nie będą dokonywać
płatności ani ofiarować upominków osobom trzecim, § 4 1.
Wykonawca gwarantuje odpowiednią jakość sprzedawanego paliwa,
zgodną z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9
października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z
2015 r. poz. 1680 ze zm.) oraz odpowiednio norm PN-EN 228:2013-04 i PN-EN
590:2013-12. 2.
Wykonawca gwarantuje şe stacje paliw spełniają wymogi przewidziane
przepisami dla stacji paliw, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z
dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przemysłowe dalekosięşne słuşące
do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz.U. 3.
Wykonawca oświadcza, şe posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi, zgodnie z wymogami
ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity - Dz.U. z
2018 r. poz. 755). 4.
Reklamacja z tytułu jakości i ilości
towaru składana będzie przez Zamawiającego faksem na numer
_______________________, bądź telefonicznie na numer _______________________,
lub pocztą elektroniczną na adres ..., a następnie listem poleconym do Wykonawcy w
terminie do 14 dni od daty stwierdzenia wady towaru oraz niezwłocznie po
stwierdzeniu, moşliwych do sprawdzenia w momencie dostawy, braków ilościowych w
dostawie. 5.
Wykonawca zobowiązuje się załatwić
reklamację w terminie wskazanym w § 4
ust. 4 umowy od daty jej złoşenia. W przypadku braku odpowiedzi Wykonawcy na
reklamację w tym terminie, strony uznają, iş reklamacja jest traktowana jako
zasadna. Za datę złoşenia reklamacji uwaşa się datę złoşenia reklamacji za
pomocą faksu, o ile zostanie następnie potwierdzona listem poleconym. 6.
Strony postanawiają, iş w przypadku
złoşenia przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy trzech uzasadnionych
reklamacji, Zamawiający jest uprawniony do rozwiązania niniejszej umowy ze
skutkiem natychmiastowym. § 5 1.
W
przypadku opóźnienia w dostawie towaru ponad termin ustalony w § 9 ust. 1
umowy, a takşe dostarczenia towaru niezgodnego z postanowieniami niniejszej
umowy, w tym niezgodnego 2.
Podstawę
do ustalenia wysokości kary umownej stanowi wartość brutto opóźnionego,
niedostarczonego, niezgodnego lub reklamowanego towaru. 3.
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego ponad
wysokość zastrzeşonych kar umownych, do górnej granicy wysokości rzeczywiście
poniesionej szkody, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. § 6 1.
W razie zaistnienia istotnej zmiany
okoliczności powodującej, şe wykonanie umowy nie leşy 2.
W takim przypadku Wykonawcy
przysługuje jedynie wynagrodzenie za zrealizowaną, zgodnie 3.
Wykonawcy przysługuje prawo
odstąpienia od umowy wyłącznie w przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi, iş wobec
zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich
zobowiązań umownych wobec Wykonawcy. 4.
Odstąpienie od umowy zostanie
sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego oświadczenia i
będzie zawierać uzasadnienie. § 7 1.
Zamawiającemu przysługuje prawo
rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, a. gdy
zmiana umowy została dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e ustawy
Pzp, b. gdy
Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, c. gdy
wszczęto postępowanie zmierzające do likwidacji działalności Wykonawcy, d. gdy
Wykonawca dopuszcza się niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy, e. wskazanym
w § 4 ust. 6. 2.
Oświadczenie o rozwiązaniu umowy
zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności i będzie
wskazywać przyczynę. 3.
W przypadku rozwiązania umowy w
okolicznościach określonych w ust. 1 lit. d niniejszego paragrafu Zamawiający
ma prawo do şądania zapłaty od Wykonawcy kary umownej w wysokości 10% całkowitej
wartości umowy określonej w § 3 ust. 1. Zamawiający moşe şądać zapłaty kary
umownej w wysokości określonej w zdaniu poprzedzającym niniejszego ustępu, w
przypadku naruszenia przez Wykonawcę zobowiązań przyjętych na podstawie § 8
umowy, niezaleşnie od tego czy skorzysta z prawa do rozwiązania umowy. 4.
W przypadku rozwiązania umowy w
okolicznościach wskazanych w ust. 1, Wykonawca moşe şądać wyłącznie
wynagrodzenia naleşnego z tytułu wykonanej części umowy. § 8 Wykonawca zobowiązuje
się, şe bez zgody Zamawiającego wyraşonej w formie pisemnej pod rygorem
niewaşności: a) nie dokona cesji wierzytelności
wynikających lub związanych z realizacją umowy, b) nie udzieli pełnomocnictwa do dochodzenia
wierzytelności wynikających lub związanych c) nie zawrze umowy poręczenia dotyczącej
wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją niniejszej umowy. § 9 1.
Umowa
zostaje zawarta na czas określony,
tj. 36 miesięcy od dnia . r., 2.
Strony
umowy ustalają, şe obowiązywanie niniejszej
umowy zakończy się przed wskazanym wyşej terminem w przypadku, gdy: 1)
przed
upływem 36 miesięcy Zamawiający dokona zakupu
maksymalnej ilości paliw, o której mowa w § 1 ust. 2 umowy, 2)
wartość zakupionego paliwa osiągnie maksymalną wartość określoną w § 3 ust. 1 niniejszej umowy. 3.
Zamawiający dopuszcza moşliwość przedłuşenia okresu obowiązywania umowy, nie dłuşej niş 4.
Ewentualne zmiany umowy będą
sporządzone wyłącznie w formie pisemnego aneksu, pod rygorem niewaşności tych
zmian. 5.
Wykonawca oświadcza, şe zapoznał się i
przyjmuje do stosowania: „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych”,
stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej umowy, „Zobowiązanie do zachowania
poufności”, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ, „Zasady
bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych”, stanowiące załącznik nr
3a do niniejszej umowy, „Wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
przy zakupach”, stanowiące załącznik nr 3b do niniejszej umowy, „Zasady
postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala”, stanowiące załącznik nr 4
do niniejszej umowy, „Klauzula informacyjna z art. 13 RODO”, stanowiąca
załącznik nr 6 do niniejszej umowy oraz formularz cenowy z oferty przetargowej
Wykonawcy, stanowiący załącznik nr 7 do niniejszej umowy. Wymienione powyşej
załączniki stanowią integralną część niniejszej umowy. § 10 Właściwymi
do rozpoznania sporu są sądy powszechne właściwe miejscowo dla siedziby
Zamawiającego. § 11 W
sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz Kodeksu
Cywilnego. § 12 Umowę sporządzono w
trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa egzemplarze dla Zamawiającego ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA ....................................................
.......................................................... Załącznik nr 1 do
umowy ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH 1.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca*
związany/ nie związany* umową ze Szpitalem odpowiedzialny jest za
przestrzeganie na terenie Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w
Bydgoszczy, aktualnie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie ochrony
środowiska oraz wymagań określonych w systemie zarządzania środowiskiem wg ISO
14001. 2.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca*
w razie wytwarzania odpadów, jest zobowiązany do postępowania określonego
zgodnie z aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi. 3.
Wykonawca/Usługodawca*
zobowiązany jest przed rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych
/modernizacyjnych* do ustawienia oznakowanego kontenera z koniecznością jego
opróşniania po kaşdym zapełnieniu na koszt własny. 4.
Na terenie Szpitala
Wykonawcy nie wolno: · spalać odpadów; · wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera Zleceniodawcy (chyba, şe
umowa stanowi inaczej); · składować odpadów bezpośrednio na ziemi powstających w wyniku
świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie gruntu, wody lub powietrza; · myć pojazdów i sprzętu; · przechowywać zapasów paliwa i tankować pojazdów; · wylewać jakichkolwiek substancji do kanalizacji lub do gleby; ·
negatywnie oddziaływać na
środowisko, stosując maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery
ponadnormatywny poziom hałasu. 5.
Wykonawca w przypadku
zniszczenia trawników i zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu
pierwotnego. 6.
Wykonawca/Usługodawca moşe
składować niezbędne do wykonywania robót materiały, tylko w miejscach
wyznaczonych i uzgodnionych z osobą nadzorującą prace ze strony szpitala. 7.
W przypadku wystąpienia
sytuacji niebezpiecznej lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast
podjąć działania minimalizujące skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu
osobę nadzorującą wykonanie umowy z
ramienia Szpitala oraz starszego specjalistę ds. ochrony środowiska tel.
52/585-41-84 lub kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury tel. 52/585-41-49. 8.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca
zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników
wykonujących usługę, w zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych,
przed przystąpieniem do prac. 9.
W przypadku jakichkolwiek
wątpliwości wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować
się ze starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84. * niepotrzebne skreślić (pieczęć firmy ) (data i podpis
wykonawcy/usługodawcy/dostawcy) Załącznik nr 2 do umowy ZOBOWIĄZANIE DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI wykonującego zlecenie lub zadanie na
rzecz Szpitala na podstawie umowy/zlecenia . (miejscowość, data) (imię i nazwisko oraz nazwa firmy) (adres lub siedziba) Zobowiązanie 1.
Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy
w odniesieniu do danych i informacji uzyskanych Nr . z dnia
.. r. Przedmiotem zlecenia / umowy jest
.......................... . Zakres informacji objętych tajemnicą
określono w 2.
Niniejsze zobowiązanie stanowi
integralną część wyşej wymienionej umowy/ 3.
Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie
przeze mnie tajemnicy w odniesieniu do informacji 4.
W związku z realizowanym zleceniem
zobowiązuje się: · nie kopiować oraz w şadnej innej formie
nie powielać danych udostępnionych na nośnikach papierowych lub elektronicznych, · nie przekazywać w formie ustanej ani
elektronicznej informacji na temat realizowanej umowy/ · nie udostępniać w jakiejkolwiek formie,
nawet do wglądu dokumentów i danych przekazanych · nie wykorzystywać danych dla własnych
celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści majątkowych lub osobistych. 5.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie
integralności danych w tym *) niepotrzebne skreślić czytelny podpis (imię i nazwisko wykonawcy/ osoby reprezentującej kontrahenta) Załącznik
nr 3a do umowy ZASADY
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH Szpital przekazuje firmie zewnętrznej
informacje: o
czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach szczególnie niebezpiecznych i innych zagroşeniach, występujących w szpitalu, np. czynniki fizyczne: pole elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie
jonizujące, promieniowanie laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie,
transport pacjentów. czynnik chemiczne: anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki
dezynfekcyjne, ksyleny, cytostatyki, czynniki biologiczne: moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS,
prątkiem gruźlicy, innymi drobnoustrojami, inne zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do o postępowaniu w przypadku sytuacji
zagraşających zdrowiu i şyciu pracowników: udzielanie pierwszej pomocy, nr tel. wew. 4222 lub 052-585-4333, o zasadach działania w razie poşaru lub
innych sytuacji nadzwyczajnych: uruchomić najblişszy ROP (ręczny
ostrzegacz poşarowy), powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub
112), powiadomić dyspozytora (tel.7766),
Inspektora p. poş. (tel. 667652249), Firma zewnętrzna potwierdza, şe zapewnia własnym
pracownikom:
badania lekarskie profilaktyczne,
szkolenia w zakresie BHP, szkolenia
specjalistyczne, kwalifikacyjne np. przy wykonywaniu prac eksploatacyjnych przy
urządzeniach energetycznych,
wyposaşenie w odzieş, obuwie robocze
oraz środki ochrony indywidualnej,
zapoznanie z oceną ryzyka zawodowego na
wykonywanym stanowisku,
zapoznanie z instrukcjami obsługi wykorzystywanych
urządzeń, kart charakterystyki stosowanych substancji niebezpiecznych.
Przedstawiciel Przedstawiciel firmy zewnętrznej Szpitala
uniwersyteckiego Nr 1 .....................................................
(data i podpis) (data
i podpis) Załącznik nr 3b do umowy WYMAGANIA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY PRZY ZAKUPACH Dostawcy towarów/usług są zobowiązani
do spełnienia wymagań, określonych w systemie zarządzania bezpieczeństwem pracy
wg PN –N-18001:2004 Szpital przekazuje dostawcy towarów /
usług informacje o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach
szczególnie niebezpiecznych i innych
zagroşeniach, występujących w szpitalu,
np. czynniki fizyczne: pole elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie
jonizujące, promieniowanie laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie,
transport pacjentów. czynnik chemiczne: anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki
dezynfekcyjne, ksyleny, cytostatyki, czynniki biologiczne: moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS,
prątkiem gruźlicy, innymi chorobami zakaźnymi, inne zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3
m., powyşej 3 m., praca przy monitorze ekranowym.
Dostawca
towarów /usług uwzględnia kryteria, dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy,
wskazane w deklaracjach zgodności, certyfikatach, atestach itp. (wymienić
zidentyfikowane normy. )
Dostawca
towarów /usług potwierdza spełnienie wymagań polskich przepisów prawnych w
zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Dostawca
towarów /usług zapewnia przed uşyciem zakupionych towarów, sprzętu wprowadzenie
rozwiązań, zapewniających zgodność z
przepisami i zasadami BHP.
Dostawca
towarów /usług (data
i podpis) Załącznik nr 4 do umowy ZASADY POSTĘPOWANIA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
NA TERENIE SZPITALA Wykonawca/firma zewnętrzna ponosi pełną
odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących na terenie szpitala przepisów
i zasad bhp oraz higieny szpitalnej oraz za stosowanie bezpiecznych metod
pracy. Wykonawca/firma zewnętrzna prowadzi
prace w sposób nie zakłócający ciągłości świadczenia usług medycznych. (Wpisać w jaki sposób powiadomiono
kierowników komórek organizacyjnych ) Wykonawca/ firma zewnętrzna zobowiązany
jest do wygrodzenia i oznakowania miejsc prowadzenia prac poprzez zastosowanie,
np. taśm ostrzegawczych, tablic informacyjnych (wpisać jakie oznakowania uşyto: ) Szpital zastrzega sobie prawo
przerwania pracy przez słuşbę BHP, w przypadku, gdy sposób prowadzonych prac
zagraşa bezpieczeństwu pracowników, pacjentów lub osób przebywających na
terenie Szpitala. Wykonawca/firma zewnętrzna zapewnia
utrzymania ładu i porządku w miejscu
wykonywania prac i po ich
zakończeniu. Wykonawca/firma zewnętrzna zobowiązany
jest do zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom własnym oraz wyposaşenia ich w
środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.
Przedstawiciel Przedstawiciel firmy zewnętrznej
Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1 –
komórka
zlecająca prace ....................................................
(data i podpis)
(data i podpis) Załącznik nr 5 do umowy KLAUZULA
INFORMACYJNA
Zgodnie
z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
kwietnia 2016 r. 1. Administratorem
Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Uniwersytecki Nr1 im. dr. Antoniego
Jurasza w Bydgoszczy. 2. Pani/Pana
dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego o sygn. .. prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego. 3. Odbiorcami
Pani/Pana danych osobowych będą osoby
lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu
o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 4. Pani/Pana
dane osobowe przechowywane będą zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeşeli
czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy. 5. Posiada
Pani/Pan prawo do şądania od administratora dostępu do danych osobowych, 6. W
przypadku uznania, şe Pani/Pana prawa zostały naruszone ma Pani/Pan prawo wniesienia
skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 7. Podanie
danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy ustawy Pzp, a w
pozostałym zakresie jest dobrowolne. Dane
kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jerzy Nowak, Na
podstawie art. 7 ust. 1 RODO oświadczam, iş wyraşam zgodę na przetwarzanie
przez administratora, którym jest Szpital Uniwersytecki Nr 1 im. dr. Antoniego
Jurasza w Bydgoszczy, moich danych osobowych w celu przeprowadzenia procedury
postępowania przetargowego oraz na tej podstawie podpisanej stosownej
umowy. Powyşsza zgoda została wyraşona dobrowolnie
zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO. . Data i czytelny
podpis osoby do kontaktu |