Zamawiający: SZPITAL
UNIWERSYTECKI NR 1 IM. DR. A. JURASZA W BYDGOSZCZY 85 – 094
BYDGOSZCZ, ul. M. Skłodowskiej – Curie 9; tel. (0-52) 585–40–00, fax (0-52)
585-40-76 strona
internetowa: www.jurasza.pl SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA NLZ.2019.271.56 na: „Przygotowanie dokumentacji
projektowej dla robót remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i Chirurgii
Ogólnej, Klinice Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem
Audiologii i Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej, Zakładzie
Radiologii” (Wspólny Słownik Zamówień Publicznych CPV: 71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych) Inwestycja
pn. „Poprawa dostępności i jakości usług w zakresie leczenia i diagnostyki chorób
nowotworowych poprzez remont i
doposaşenie Klinik i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza
w Bydgoszczy” realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i
Środowisko na lata 2014-2020, Działanie 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów
leczniczych” 1. TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1.1
Postępowanie
prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie przepisów
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.
poz. 1843) zwanego dalej ustawą, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej
wyraşonej w złotych równowartości kwoty w wysokości 144.000 euro. 1.2
Zamawiający
informuje, şe będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie postępowania,
a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach i jej załącznikach lub w
dokumentach i oświadczeniach złoşonych w postępowaniu. Przetwarzanie przez
Zamawiającego danych osobowych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie
uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia
obowiązku prawnego ciąşącego na administratorze. W związku z tym, Wykonawca
przystępując do postępowania jest obowiązany do wykonania działań wynikających z Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej: „RODO” wobec kaşdej osoby,
której dane osobowe będą podane w
ofercie, oświadczeniach i dokumentach złoşonych w postępowaniu. Na tę
okoliczność Wykonawca złoşy stosowne oświadczenie, którego treść zawarta jest w
Formularzu Ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ). 2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 2.1 Przedmiotem
zamówienia jest: 1)
Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego i
technologicznego wielobranşowego z przedmiarami, kosztorysami i specyfikacjami
technicznymi wykonania i odbioru robót dla wykonania remontu pomieszczeń: - Kliniki Urologii
Ogólnej i Onkologicznej, pomieszczenia
znajdują się w budynkach Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. Antoniego
Jurasza przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 9,
85-094 Bydgoszcz – część 1, 2)
Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego i
technologicznego wielobranşowego z przedmiarami, kosztorysami i specyfikacjami
technicznymi dla wykonania remontu
pomieszczeń: - Kliniki
Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i
Foniatrii, pomieszczenia znajdują się w budynkach Szpitala Uniwersyteckiego nr
1 im. dr. Antoniego Jurasza przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz – część 2, 3)
Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego i
technologicznego wielobranşowego z przedmiarami, kosztorysami i specyfikacjami
technicznymi dla wykonania remontu
pomieszczeń: - Kliniki Chirurgii
Wątroby i Chirurgii Ogólnej, pomieszczenia znajdują się w budynkach Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. Antoniego Jurasza przy ul. Marii
Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz –
część 3, 4)
Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego i technologicznego
wielobranşowego z przedmiarami, kosztorysami i specyfikacjami technicznymi dla
wykonania remontu pomieszczeń: - Zakładu Radiologii
i Diagnostyki Obrazowej, pomieszczenia znajdują się w budynkach Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. Antoniego Jurasza przy ul. Marii
Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz –
część 4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo
określony w załączniku nr 1a i
załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia
oraz w pkt. 3 SIWZ, zwanej dalej
SIWZ. 2.2 Przedmiot zamówienia obejmuje 4 niepodzielne części, dla których
Zamawiający dopuszcza moşliwość składania ofert częściowych, z zastrzeşeniem,
iş oferta w kaşdej z nich winna być pełna i powinna spełniać szczegółowe
wymagania określone w formularzach cenowych, stanowiących załącznik nr 2 do
niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jak i wymagania zawarte
w punkcie 3 niniejszej specyfikacji oraz w załączniku
nr 1a do SIWZ, stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla
poszczególnych części. 2.3 Przedmiot
zamówienia zostanie zrealizowany w ramach Projektu nr POIS.09.02.00-00-149/18
pn. „Poprawa dostępności i jakości usług w zakresie leczenia i diagnostyki chorób
nowotworowych poprzez remont i
doposaşenie Kliniki i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A.
Jurasza w Bydgoszczy” realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Działanie 9.2 Infrastruktura
ponadregionalnych podmiotów leczniczych”. 2.4 Wartość projektu
wynosi 20 000 000,00 PLN, wartość szacunkowa dla przedmiotowego
postępowania: 200 000,00 zł netto. 2.5 Zgodnie z art. 93 ust. 1a ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Zamawiający moşe uniewaşnić postępowanie o
udzielenie zamówienia, jeşeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć
na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. 3. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1
Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu
zamówienia dla poszczególnych części zostały określone w załączniku nr 1a do
SIWZ. UWAGA WAŻNE: Formularz ofertowy
(załącznik nr 1 do SIWZ) winien zawierać informacje dotyczące ceny oraz
kryteriów oceny ofert. 3.2
Zamawiający
zorganizuje w dniu 23.12.2019 r. o godz. 10:00 wizję lokalną (zbiórka
- Budynek Techniczny A, pok. nr 24, wjazd od ul. Curie-Skłodowskiej) aby umoşliwić Wykonawcom dostęp do
obiektu. Dla pozostałych Wykonawców, którzy nie będą mogli uczestniczyć w ww.
spotkaniu sporządzony zostanie protokół, w którym przedstawione zostaną
wszystkie pytania wraz z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego.
Protokół zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego na
zasadach udzielania odpowiedzi na pytania zadawane przez Wykonawców. Wykonawcy,
którzy wyraşą chęć uczestnictwa w wizji lokalnej proszeni są o potwierdzenie przybycia
przed planowanym terminem wizji lokalnej, na
adres e-mail: m.wachowska@jurasza.pl. 3.3
Wykonawca przez cały okres trwania umowy musi posiadać
ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej obejmującą przedmiot realizacji umowy na kwotę nie
mniejszą niş 250 000,00 zł dla kaşdej z części (w przypadku oferty na więcej
niş jedną cześć suma ubezpieczenia winna
być nie mniejsza niş kwota 250 000,00 zł pomnoşona przez ilość części
objętych umową), przy czym wartość ubezpieczenia nie moşe ulegać zmniejszeniu
przez cały okres obowiązywania Umowy - szczegółowe wytyczne zamieszczono w pkt.
15 SIWZ. 3.4
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania
zamówienia przez Wykonawcę. 3.5
Zamawiający
wymaga aby Wykonawcy zapoznali się i stosowali zasady określone w załącznikach nr 1, 2, 3, 4, 5 i 6 stanowiących
załączniki do głównych postanowień umowy (załącznik nr 7 do SIWZ), a
mianowicie: „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych” obowiązujące na terenie
Zamawiającego”, „Zobowiązanie do zachowania poufności”,
„Wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zakupach”, „Zasady
postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala”, „Zasady bezpieczeństwa i
higieny pracy dla firm zewnętrznych” oraz „klauzula informacyjna”. Powyşsze
załączniki do umowy powinny być przez wykonawcę odpowiednio wypełnione zgodnie
z treścią w nich zawartą oraz podpisane przez osoby do tego upowaşnione. 3.6
Wykonawca i jego pracownicy lub przedstawiciele są zobowiązani do
przestrzegania ponişszych zasad: • nie będą oferować, dokonywać, obiecywać,
autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać şadnych
korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub pośrednio,
pracownikom i/lub współpracownikom Zamawiającego i/lub przedstawicielom
Zamawiającego, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w
celu wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania
decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź
zachowania źródła przychodów, • będą stosować się do wszelkich regulacji antykorupcyjnych. 4. OFERTY WARIANTOWE I CZĘŚCIOWE ORAZ
INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT. 6) USTAWY PZP
UMOWIE RAMOWEJ, DYNAMICZNYM SYSTEMIE ZAKUPÓW I AUKCJI ELEKTRONICZNEJ.
4.1 Zamawiający nie dopuszcza moşliwości składania oferty wariantowej w rozumieniu
art. 83 ustawy. 4.2 Zamawiający dopuszcza moşliwość składania ofert częściowych, z zastrzeşeniem,
iş oferta w
kaşdej części winna być pełna. Wykonawca moşe złoşyć ofertę na jedną lub więcej
części. 4.3 Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień w rozumieniu
art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy. 4.4 Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej,
ustanowić dynamicznego systemu zakupów, ani zastosować aukcji elektronicznej
dla wyboru oferty. 4.5 Zamawiający nie określa
minimalnej ani maksymalnej liczby części zamówienia, na którą wykonawca moşe
złoşyć ofertę. Oferta tego Wykonawcy, który otrzyma największą liczbę punktów w
danej części zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza. 5. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA I WARUNKI
PŁATNOŚCI 5.1 Wymagany termin realizacji zamówienia (dotyczy kaşdej części): - na wykonanie dokumentacji projektowej
maksymalnie 152 dni kalendarzowe od
daty wejścia w şycie umowy (w przypadku zaoferowania krótszego terminu zostanie
przyjęty termin zgodny z ofertą Wykonawcy); - na wykonywanie czynności nadzoru
autorskiego: do dnia 31.12.2021 r. 5.2 Dokonanie płatności nastąpi przelewem w terminie do 60 dni, licząc od dnia
prawidłowo wystawionej faktury, potwierdzonej przez osoby do tego upowaşnione przez
Zamawiającego., z zastrzeşeniem, iş: -
wynagrodzenie z tytułu wykonania dokumentacji projektowej będzie wynosiło 90%
zaoferowanej ceny, -
wynagrodzenie z tytułu nadzoru autorskiego będzie wynosiło 10% zaoferowanej ceny. Szczegóły
zostały określone we wzorze umowy. 6. WARUNKI
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA 6.1.
O udzielenie
zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1)
nie podlegają wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12) – 23) ustawy Pzp; 2)
nie podlegają wykluczeniu z
postępowania na podstawie przytoczonego ponişej art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp: „z
postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy „wykonawcę, w
stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w
postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli
przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w
trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1508 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem
wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym
postanowieniem sądu, jeşeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez
likwidację majątku upadłego, chyba, şe sąd zarządził likwidację jego majątku w
trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe
(tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2344 ze zm.)”; 3)
spełniają warunki określone w art. 22,
ust. 1b ustawy, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do
prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów: Zamawiający nie stawia w tym zakresie
şadnych warunków, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia w tym zakresie
şadnych warunków, c) zdolności technicznej lub zawodowej: A.
w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeşeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie naleşycie wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu
dokumentacji projektowej na realizację robót budowlanych związanych z
wykonaniem budowy, przebudowy lub remontu powierzchni uşytkowej budynku
uşyteczności publicznej o wartości robót budowlanych: Ø dla części nr 1 na kwotę min 1 500 000,00 zł
brutto; Ø dla części nr 2 na kwotę min 1 500 000,00 zł brutto; Ø dla części nr 3 na kwotę min 1 000 000,00 zł
brutto; Ø dla części nr 4 na kwotę min 1 500 000,00 zł
brutto; *Zamawiający dopuszcza, aby wykonawca w celu wykazania
spełnienia warunków udziału w postępowaniu posłuşył się tym samym
doświadczeniem dla części nr 1, 2, 3, 4, pod warunkiem, şe doświadczenie to
spełnia warunki określone odrębnie dla kaşdej z tych części. B.
dotyczy części nr 1, 2, 3, 4 - wykaşe, şe
dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.
co najmniej: Ø projektantem posiadającego uprawnienia budowlane do
projektowania w specjalności konstrukcyjno –
budowlanej (bez ograniczeń) – 1 osoba, Ø projektantem posiadającego uprawnienia budowlane do
projektowania w specjalności architektonicznej (bez ograniczeń) – 1 osoba, Ø projektantem posiadającego uprawnienia budowlane do
projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń) – 1 osoba, Ø projektantem branşy sanitarnej z uprawnieniami o specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych,
gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń) – 1 osoba; Zamawiający dopuszcza łączenie przez jedną i tę samą osobę
ww. funkcji. Zamawiający
dopuszcza aby wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w
postępowaniu posłuşył się tymi samymi osobami (posiadającymi poszczególne
uprawnienia budowlane ww.) zdolnymi do wykonania zamówienia we wszystkich
częściach. UWAGA : * wskazane osoby muszą posiadać odpowiednie
uprawnienia budowlane, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane
(tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 1186 ze zm.) oraz zgodnie z obowiązującymi
aktami wykonawczymi do ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im waşne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
prawa. * Zamawiający określając ww. wymogi dla osób w
zakresie posiadania przez nich uprawnień budowlanych w danej specjalności -
dopuszcza odpowiadające im uprawnienia (kwalifikacje) wydane obywatelom państw
Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z
zastrzeşeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz.65 ze zm.). 6.2
Wykonawcy występujący wspólnie: 1)
winni ustanowić
pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie
zamówienia, 2)
ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy, 3)
warunki określone
przez Zamawiającego muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicy konsorcjum. 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH
SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA 7.1.
W celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt.
12) – 23) i art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp,
których opis został dokonany w pkt. 6.1 1) i 2) SIWZ, Zamawiający şąda złoşenia
wraz z ofertą oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie, którego
wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 7.2.
W celu
potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1b ustawy, których opis został dokonany w pkt. 6.1 3) SIWZ powyşej,
Zamawiający şąda złoşenia wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust 1b, którego, wzór stanowi
załącznik nr 3 do SIWZ, Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, şe
wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7.3.
W celu
potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków Zamawiający şąda od
Wykonawcy, którego oferta została najwyşej oceniona, złoşenia w wyznaczonym
terminie aktualnych na dzień złoşenia oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a które zostały opisane w pkt. 6.1 SIWZ, tj.: A.
wykazu usług,
zgodnie z wymaganiami pkt. 6.1 c) A. SIWZ: w ciągu ostatnich
3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeşeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie naleşycie wykonał co najmniej 1
usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej na realizację robót
budowlanych związanych z wykonaniem budowy, przebudowy lub remontu powierzchni
uşytkowej budynku uşyteczności publicznej o wartości robót budowlanych: Ø
dla części nr 1 na kwotę min
1 500 000,00 zł brutto; Ø
dla części nr 2 na kwotę min
1 500 000,00 zł brutto; Ø
dla części nr 3 na kwotę min
1 000 000,00 zł brutto; Ø
dla części nr 4 na kwotę min
1 500 000,00 zł brutto; wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających
czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane naleşycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych są wykonywane, a jeşeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie
wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych
referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich naleşyte wykonywanie powinny
być wydane nie wcześniej niş 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.(wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ) *Zamawiający dopuszcza, aby wykonawca w
celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu posłuşył się tym
samym doświadczeniem dla części nr 1, 2, 3, 4, pod warunkiem, şe doświadczenie
to spełnia warunki określone odrębnie dla kaşdej z tych części.
Ø
projektanta posiadającego uprawnienia
budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno
– budowlanej (bez ograniczeń) – 1 osoba, Ø
projektanta posiadającego uprawnienia
budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej (bez ograniczeń) –
1 osoba, Ø
projektanta posiadającego uprawnienia
budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci
instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń) –
1 osoba, Ø
projektanta branşy sanitarnej z
uprawnieniami o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i
urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
(bez ograniczeń) – 1 osoba; które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do
wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania
tymi osobami. (wzór stanowi załącznik nr
9 do SIWZ). Zamawiający
dopuszcza łączenie przez jedną i tę samą osobę ww. funkcji. Zamawiający dopuszcza aby wykonawca w celu wykazania
spełnienia warunków udziału w postępowaniu posłuşył się tymi samymi osobami
(posiadającymi poszczególne uprawnienia budowlane ww.) zdolnymi do wykonania
zamówienia we wszystkich częściach. UWAGA : * wskazane osoby muszą posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane,
zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z
2019r., poz. 1186 ze zm.) oraz zgodnie z obowiązującymi aktami wykonawczymi do
ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im waşne uprawnienia budowlane, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. * Zamawiający określając ww. wymogi dla osób w zakresie posiadania
przez nich uprawnień budowlanych w danej specjalności - dopuszcza odpowiadające
im uprawnienia (kwalifikacje) wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeşeniem art.12a oraz
innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.
U. z 2016 r., poz.65 ze zm.). 7.4.
W celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu
Zamawiający şąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyşej oceniona,
przedstawienia na wezwanie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego
następujących dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeşeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, 2) w przypadku podmiotów zagranicznych: a)
Jeşeli wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentów, o których mowa w 7.4.1) składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, şe nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości, wystawione nie wcześniej niş 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b)
Jeşeli w kraju, w
którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7.4.2)a) zastępuje
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie
osoby, której dokument miał dotyczyć,
złoşone przed notariuszem lub przed organem sądowym administracyjnym
albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na
siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3) Zamawiający şąda od wykonawcy, który
polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w
art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów
wymienionych w pkt. 7.4.1) lub 7.4.2) SIWZ. 7.5
Pozostałe wymagane od Wykonawców dokumenty: a) Wykonawca moşe w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezaleşnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. b) Wykonawca, który polega na zdolnościach
lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, şe realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w
szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. (ZOBOWIĄZANIE
NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ) c) Wykonawca, który polega na sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem,
który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego
powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba şe za nieudostępnienie
zasobów nie ponosi winy. d) Jeşeli zdolności techniczne lub
zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art.
22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia
przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych
podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający şąda, aby Wykonawca w terminie
określonym przez Zamawiającego: ·
zastąpił ten
podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub ·
zobowiązał się do
osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeşeli wykaşe zdolności
techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa
w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. e) Wykonawca, który podlega wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub art. 24 ust. 5 pkt. 1)
ustawy Pzp, moşe przedstawić dowody na to, şe podjęte
przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w
szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub
przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pienięşne za doznaną krzywdę lub
naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę
z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych,
organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym
przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu
wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeşeli wobec wykonawcy,
będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz
ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku
okres obowiązywania tego zakazu. f)
Wykonawca, który
powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec
nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na
ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych
podmiotach w oświadczeniu, wypełniając odpowiednio załącznik nr 4 oraz 3 do SIWZ. g) Wykonawca, który zamierza powierzyć
wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia
wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza
informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. h) W przypadku wspólnego ubiegania się o
zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum, s. c.) oświadczenie składa kaşdy z
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w
zakresie, w którym kaşdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Ponadto do oferty dołączą
pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność z
oryginałem kopii) pełnomocnika upowaşniające do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Kaşdy ze wspólników/uczestników spółki
cywilnej/konsorcjum musi przedłoşyć oświadczenie, dotyczące wyłącznie jego
osoby. i)
Zamawiający şąda
wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (o ile są
juş znane), wypełniając załącznik nr 6
do SIWZ i załączając do oferty (jeşeli
dotyczy). j)
Jeşeli zmiana albo
rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca
powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, şe proponowany
inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym
niş podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia. k)
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia
zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.
5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o
przynaleşności lub braku przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej, o
której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy Pzp.
Wraz ze złoşeniem oświadczenia, wykonawca moşe przedstawić dowody, şe
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik nr 5 do SIWZ). (Oświadczenie naleşy złoşyć w siedzibie Zamawiającego - w Kancelarii
Głównej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej-Curie
9). 7.6.
Zamawiający
zastrzega sobie moşliwość na podstawie art. 24aa ustawy Pzp,
najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta
została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia
warunki udziału w postępowaniu. Jeşeli wykonawca, o którym mowa w zdaniu
powyşej. uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia
naleşytego wykonania umowy, zamawiający moşe zbadać, czy nie podlega
wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który
złoşył ofertę najwyşej ocenioną spośród pozostałych ofert. 7.7.
Zamawiający
zastrzega sobie, na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp,
moşliwość wezwania wykonawcy, którego oferta została najwyşej oceniona do
złoşenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złoşenia oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a które
zostały opisane w pkt. 7 SIWZ. 7.8.
Ocena warunków
udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie dostarczonych przez
Wykonawcę oświadczeń i dokumentów ujętych w pkt. 7 SIWZ powyşej według zasady
spełnia/nie spełnia. 8. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA
SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW 8.1 Wszelkie
wnioski, zapytania, zawiadomienia oraz
informacje związane z postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy zobowiązani są
przekazywać sobie wzajemnie e-mailem (za wyjątkiem oferty, dokumentów
potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu
wykluczeniu, w tym oświadczeń, jak teş uzupełnienia tych dokumentów w trybie
art. 26 ustawy Pzp, które naleşy złoşyć wyłącznie w
formie pisemnej). 8.2 Jeşeli dokumenty, informacje,
oświadczenia itp. zostaną przekazane e-mailem, na şądanie jednej ze stron
strona druga ma obowiązek potwierdzenia ich otrzymania. 8.3 Osobami
uprawnionymi ze strony Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami są: a)
w sprawach dotyczących procedury przetargowej: mgr Marlena
Wachowska, telefon 052/ 585-43-04, b)
w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia: mgr inş. Tomasz
Grochowski, telefon 052/ 585 41 49, 607 506 869, mgr inş.
Marek Wiśniewski, telefon 052 585 41 40, 667 651 658, 8.4 Wykonawca moşe zwrócić się do
Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia przesyłając je wyłącznie e-mailem na adres:
m.wachowska@jurasza.pl. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień
niezwłocznie, jednak nie później niş na 2 dni przed upływem terminu
składania ofert, pod warunkiem, iş wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do
Zamawiającego nie później niş do końca dnia, w którym upływa połowa
wyznaczonego terminu składania ofert. Przedłuşenie przez Zamawiającego terminu
składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w
zdaniu pierwszym. 8.5 Jeşeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o
którym mowa powyşej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający moşe
udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 8.6 Treść
zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaşe Wykonawcom, którym przekazał
SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania i jednocześnie
opublikuje zapytania i wyjaśnienia na swojej stronie internetowej
www.jurasza.pl. 8.7 Informacje i
wyjaśnienia niewymagające formy pisemnej moşna uzyskać telefonicznie od
poniedziałku do piątku w godzinach 800 – 1400. 9. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 9.1
Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem
terminu (łącznie z podaną godziną) składania ofert wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ.
(art. 45 ustawy) w wysokości: Dla części nr 1 – 370,00
zł Dla części nr 2 – 730,00
zł Dla części nr 3 –
240,00 zł Dla części nr 4 –
640,00 zł w jednej z nişej
wymienionych form: a) pieniądzu – przelew na rachunek
bankowy Zamawiającego w WBK S.A. nr rachunku: b) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, şe
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pienięşnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000
r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm. ). 9.2
W przypadku
wnoszenia wadium w formie pienięşnej Zamawiający zaleca, aby oryginał lub kopia
dowodu wpłaty dołączony został do oferty. W kaşdym przypadku oryginał lub kopia
dowodu wpłaty nie moşe być doręczony Zamawiającemu później niş do upływu
terminu wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ. W przypadku wnoszenia wadium w formie pienięşnej wniesienie w terminie
nastąpi wówczas, gdy wskazany
powyşej rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu (łącznie z podana
godziną), o którym mowa w pkt. 12.1 SIWZ. 9.3
W przypadku
wnoszenia wadium w formie niepienięşnej beneficjentem musi być Zamawiający.
Zamawiający zaleca, aby kopia dokumentu dołączona została do oferty. Oryginał
dokumentu nie moşe być doręczony Zamawiającemu później niş do upływu terminu
(łącznie z godziną), o którym mowa w pkt. 12.1 SIWZ. Przez doręczenie uznaje się złoşenie oryginału dokumentu w kasie
siedziby Zamawiającego budynek B pok. 2, czynnej od poniedziałku do piątku z
wyjątkiem środy (chyba, şe 10 dzień danego miesiąca przypadać będzie w środę to
kasa będzie czynna w tym właśnie dniu, w tej sytuacji następny dzień czyli
czwartek będzie dniem, w którym kasa będzie nieczynna) w godzinach 10:00-13:00,
z zastrzeşeniem wskazanego w zdaniu poprzednim terminu (łącznie z godziną)
przyjęcia dokumentu w dniu składania ofert. 9.4
W przypadku
wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Zamawiający
wymaga, aby wystawiona gwarancja była bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na
pierwsze şądanie Zamawiającego. 9.5
Wykonawca, który
wycofał swoją ofertę, a zabezpieczył ją wadium, powinien wystąpić do
Zamawiającego na piśmie o dokonanie zwrotu wadium w formie i wysokości, w
której je wniósł. 10. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 10.1 Wykonawca składający ofertę pozostaje nią
związany przez okres 30 dni, a bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
wraz z upływem terminu składania ofert. 10.2 Termin związania ofertą moşe zostać przedłuşony przez
Wykonawcę samodzielnie. 10.3 Termin związania ofertą moşe zostać przedłuşony na
wniosek Zamawiającego, przy czym prawo to przysługuje Zamawiającemu
jednorazowo. 10.4 Przepis art. 85 ust 2 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) stosuje się odpowiednio. 11. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 11.1
Ofertę
składa się, pod rygorem niewaşności, w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej. 11.2 Kaşdy Wykonawca moşe złoşyć tylko jedną
ofertę we wskazanym miejscu i w wyznaczonym terminie. Uczestnik konsorcjum pod rygorem odrzucenia oferty jego i oferty
konsorcjum, nie moşe złoşyć samodzielnie odrębnej oferty w przedmiotowym
postępowaniu. 11.3 Ofertę składa się w formie pisemnej i wyłącznie w języku
polskim w formie zapewniającej czytelność jej treści, w formacie nie większym
niş A4. 11.4 Ofertę składa się
na druku formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), wraz z którym naleşy złoşyć następujące dokumenty: a) formularz cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ) b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr
3 do SIWZ) c) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 4 do SIWZ) d)
pełnomocnictwa (jeşeli dotyczy) e) Wykaz części zamówienia, których
wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeşeli dotyczy) (załącznik nr 6 do SIWZ). f)
zobowiązanie podmiotu na zasoby, którego powołuje się wykonawca (jeşeli
dotyczy). Wykonawca, którego
oferta zostanie oceniona najwyşej, na Wezwanie Zamawiającego będzie zobligowany
do złoşenia dokumentów lub/i oświadczeń potwierdzających okoliczności, o
których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, a które zostały opisane w pkt. 7 SIWZ. 11.5 W przypadku załączenia do oferty dokumentów sporządzonych
w innym języku niş polski, Wykonawca zobowiązany jest załączyć je wraz z
tłumaczeniem i osobiście je poświadczyć. 11.6 W
przypadku, o którym mowa w § 16 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w
sprawie rodzajów dokumentów, jakich moşe şądać zamawiający od Wykonawcy w
postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. , poz. 1126), Zamawiający
şąda od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę
i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 11.7 Oświadczenia
dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji
polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące
podwykonawców, składane są w oryginale. 11.8 Dokumenty
inne niş oświadczenia, o których mowa w pkt. 11.7 SIWZ, składane są w oryginale
lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 11.9 Poświadczenia
za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego
zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów,
które kaşdego z nich dotyczą. 11.10 Kaşda strona oferty, jak i miejsce
wniesienia zmian (poprawki, uzupełnienia, skreślenia itp.) powinna być parafowana
przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i
obowiązków majątkowych Wykonawcy, a w przypadku podpisania oferty przez inną
osobę wymagane jest dołączenie do oferty stosownego pełnomocnictwa. 11.11 Zaleca się złoşenie oferty w formie uniemoşliwiającej jej
przypadkowe zdekompletowanie, gdzie arkusze (kartki) są kolejno ponumerowane,
zszyte lub połączone inną techniką w jedną całość. 11.12 Osoby
uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub pełnomocnik muszą złoşyć podpisy na
formularzach, oświadczeniach i załącznikach w miejscach do tego przeznaczonych. 11.13 Składane podpisy powinny dać się
jednoznacznie zidentyfikować, przy czym za podpis osoby uprawnionej uznaje się
własnoręczny, czytelny podpis lub imienną pieczątkę z parafą osoby upowaşnionej. 11.14 Ofertę naleşy złoşyć w nieprzejrzystym,
zamkniętym opakowaniu oznaczonym nazwą i adresem Wykonawcy z dopiskiem: „Oferta na przygotowanie dokumentacji projektowej dla
robót remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i Chirurgii Ogólnej, Klinice Otolaryngologii
i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i Foniatrii, Klinice
Urologii ogólnej i Onkologicznej, Zakładzie Radiologii” NLZ.2019.271.56 Nie otwierać przed dniem 03.01.2020 r. godz. 1200 11.15 W przypadku ofert dostarczanych przez firmy kurierskie, Wykonawca
zobowiązany jest na kopercie doręczyciela umieścić dopisek OFERTA PRZETARGOWA NLZ.2019.271.56. 11.16 Opakowanie oferty powinno być zamknięte w
sposób zabezpieczający jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. 11.17 Oferta złoşona w kancelarii Zamawiającego
zostanie potwierdzona tj. zostanie wpisana na ofercie data i godzina złoşenia. 11.18 Wykonawca moşe
zmienić lub wycofać złoşoną ofertę przed upływem terminu do składania ofert. 11.19 Zmiany naleşy
złoşyć według takich samych zasad jak ustalona dla składania ofert, z dopiskiem
na zmienionej części oferty oraz kopercie przygotowanej zgodnie z wymogami
niniejszej specyfikacji „zmiana do oferty”. 11.20 Wykonawca moşe
wycofać złoşoną przez siebie ofertę pod warunkiem, şe pisemne powiadomienie
wpłynie do Zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert. 11.21 Wykonawca nie moşe
wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu do składania
ofert. 11.22 Dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym równieş przedstawione
w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego, za wyjątkiem
podanych w art. 97 ust. 2 ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2019 r. poz. 1843) w sposób określony w przywołanym artykule. 11.23 Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeşeli wykonawca, nie później niş w
terminie składania ofert określonym w pkt. 12 SIWZ zastrzeşe, şe nie mogą być one udostępniane oraz wykaşe, iş
zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Ww.
informacje zgodnie z odpowiednimi wyrokami Sądu Antymonopolowego i Sądu
Najwyşszego naleşy umieścić w wewnętrznej kopercie oraz opisać „Tajemnica
przedsiębiorstwa”. Zamawiający informuje, şe w sytuacji
kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa ale nie dołączył jednocześnie do oferty uzasadnienia ten fakt
potwierdzającego, wówczas Zamawiający ma prawo uznać, şe zastrzeşenie w tym
zakresie jest nieskuteczne, a informacje jako błędnie zastrzeşone zostaną
ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony. W przypadku,
gdy przedmiotowe informacje składane będą w toku badania i oceny ofert,
wykazanie, şe zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa musi
być złoşone wraz ze złoşenie tych informacji. W przypadku nie wykazania, şe
zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawcy utracą
prawo do ochrony tych informacji, jako tajemnicy przedsiębiorstwa, a informacje
będą podlegały ujawnieniu po uprzednim powiadomieniu zainteresowanego wykonawcy
o powyşszym i podaniu okoliczności uzasadniających ujawnienie informacji. 11.24 Jeşeli przedstawione przez Wykonawcę uzasadnienie, po
przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie i wezwaniu do wyjaśnień – nie
zostanie uznane za wystarczające – wówczas Zamawiający uzna, şe zastrzeşenie
tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje nim objęte zostaną
ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony. 11.25 Zamawiający nie
przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 12. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I
OTWARCIA OFERT 12.1 Ofertę
naleşy złoşyć w siedzibie Zamawiającego - w Kancelarii Głównej Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9 w terminie
do dnia 03.01.2020 r. do godziny 1100. 12.2 Otwarcie
ofert nastąpi dnia 03.01.2020 r. o godz.
1200 w Dziale Logistyki i Zamówień Publicznych, Budynek A -
pokój 22 a, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9 w
Bydgoszczy. 12.3 Zakres
informacji podawanych podczas otwarcia Zamawiający poda zgodnie z art. 86
ustawy. 13. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY 13.1 Wykonawca cenę oferty podaje w odpowiednio wypełnionym
formularzu oferty i formularzu cenowym, stanowiących załączniki odpowiednio nr
1 i nr 2 do niniejszej specyfikacji. 13.2 Cena oferty to
cena ryczałtowa brutto (kolumna nr 5 z tabeli formularza cenowego) wyliczona
zgodnie z wytycznymi wynikającymi z tabeli formularza cenowego (zacienione
wiersze tabeli), którą następnie naleşy przepisać do formularza ofertowego dla
poszczególnych części w miejscu dla tego przeznaczonym. Na cenę ryczałtową
brutto składa się: wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie projektu zgodnie z
opisem przedmiotu zamówienia i warunkach wskazanych w SIWZ (90% zaoferowanej
ceny) oraz wynagrodzenie za nadzór autorski (10% zaoferowanej ceny). 13.3 Wykonawca winien zaoferować cenę
jednoznaczną i ostateczną, która nie podlega negocjacjom. 13.4 Wszystkie ceny określone przez
Wykonawcę zostaną ustalone na okres waşności umowy i nie będą podlegały
zmianom. 13.5 Wykonawca zobowiązany jest do
zrealizowania przedmiotu zamówienia w sposób kompletny i zdatny do realizacji
celu, któremu ma on słuşyć. 13.6 Zamawiający wymaga, aby obliczona w
powyşszy sposób cena obejmowała wszystkie
koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z opisem przedmiotu
zamówienia oraz załącznikami do SIWZ. 13.7 Cenę oferty naleşy podać w walucie
polskiej, poniewaş w takiej walucie dokonywane będą rozliczenia pomiędzy
Zamawiającym a Wykonawcą, z którym zostanie zawarta umowa o zamówienie
publiczne. UWAGA: Cenę oferty oraz inne wartości wykazane w
Formularzu oferty naleşy przedstawić z dokładnością do dwóch miejsc po
przecinku przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb. 14. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY
BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY I SPOSOBU OCENY OFERT 14.1 Dokonując wyboru oferty
najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami,
jakimi są (dotyczy wszystkich części): Cena [C] – waga 60% Termin realizacji przedmiotu
zamówienia (bez nadzoru autorskiego) [T] – waga 40% 14.2 Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych
danych przedstawionych przez Wykonawców odpowiednio w zakresie w/w kryteriów, w
następujący sposób: 14.2.1 Oferta
z najnişszą ceną „C” otrzyma
maksymalną liczbę punktów, tj. 60, a pozostałym ofertom przyznana będzie
odpowiednio mniejsza liczba punktów zgodnie ze wzorem: Cena oferty o najnişszej
cenie brutto [C]= (
-------------------------------------------------- x 60%) x 100 = liczba punktów
otrzymanych Cena
brutto oferty badanej w danym kryterium gdzie: [C] - wartość
punktowa badanej oferty w kryterium cena Powyşsze naleşy określić w formularzu ofertowym
dla poszczególnych części w ppkt. A. 14.2.2 W kryterium termin realizacji przedmiotu
zamówienia (bez nadzoru autorskiego) [T] punktacja zostanie przyznana wg
ponişszego wzoru: najkrótszy z zaoferowanych w
postępowaniu czas wykonania przedmiotu zamówienia [T] = (
---------------------------------------------------------------------- x 40%) x
100 = liczba punktów czas
wykonania przedmiotu zamówienia otrzymanych w oferty badanej
danym kryterium UWAGA! Maksymalny termin wykonania przedmiotu zamówienia to 152 dni
kalendarzowe od daty wejścia w şycie umowy. W przypadku braku podania
oferowanego terminu w formularzu ofertowym Zamawiający przyjmie, şe oferent
przyjął w ofercie wykonanie przedmiotu zamówienia w maksymalnym terminie
wynoszącym 152 dni. W przypadku podania terminu dłuşszego niş maksymalny –
oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z wymaganiami Zamawiającego. Powyşsze naleşy określić w formularzu ofertowym
dla poszczególnych części w ppkt. B. 14.3 Ostateczną ocenę oferty [O] stanowi suma punktów
uzyskanych w kryteriach określonych w pkt. 14.1 i 14.2, obliczona wg wzoru: [O] = [C] + [T] - ostateczna ocena danej oferty [C] - wartość punktowa uzyskana przez
badaną ofertę za kryterium [C] [T] - wartość punktowa
uzyskana przez badaną ofertę za kryterium [T] 14.4
W przypadku braku
podania oferowanego terminu w formularzu ofertowym Zamawiający przyjmie, şe
oferent przyjął w ofercie wykonanie przedmiotu zamówienia w maksymalnym
terminie wynoszącym 152 dni od daty wejścia w şycie umowy. W przypadku podania
terminu dłuşszego niş maksymalny – oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z
wymaganiami Zamawiającego. 14.5
Za
najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyşszą ilością uzyskanych
punktów, spełniająca wymagania ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2019 r. poz. 1843) oraz niniejszej
specyfikacji. 14.6
Jeşeli nie moşna
wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, şe dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert,
zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najnişszą ceną lub najnişszym
kosztem, a jeşeli zostały złoşone oferty o takiej samej cenie lub koszcie,
zamawiający wzywa wykonawców, którzy złoşyli te oferty, do złoşenia w terminie
określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. 14.7
Wykonawcy,
składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen lub kosztów wyşszych niş
zaoferowane w złoşonych ofertach. 15. INFORMACJE O
FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU
ZAWARCIA UMOWY ORAZ W TRAKCIE JEJ TRWANIA 15.1 Zamawiający
zaprosi Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do podpisania umowy w
siedzibie Zamawiającego. Jeśli termin wskazany w zaproszeniu nie będzie
odpowiadał, Wykonawca musi zwrócić się do Zamawiającego niezwłocznie celem
ustalenia innego terminu lub wskazać inny sposób podpisania umowy, np.
przesłanie kurierem lub pocztą. Wykonawca jest zobowiązany do przybycia w
podanym terminie, lub do niezwłocznego odesłania podpisanej umowy w terminie
wskazanym przez Zamawiającego (po uwzględnieniu okoliczności o których mowa
powyşej). Brak jakiejkolwiek informacji, nie nadesłanie umowy w terminie czy
teş niestawienie się bez uprzedniego powiadomienia Zamawiający będzie traktował jako uchylanie
się od podpisania umowy. 15.2 Jeşeli najkorzystniejszą ofertę złoşą
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego złoşą umowę regulującą współpracę tych
Wykonawców (art. 23 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843). 15.3 Jeşeli zmiana albo rezygnacja z
podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w
celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest obowiązany
wykazać zamawiającemu, şe proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niş podwykonawca, na którego
zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 15.4 Kopię umowy
ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej, obejmującą realizację przedmiotu niniejszej umowy
naleşy dostarczyć najpóźniej w dniu podpisania umowy, prawidłowość tego
dokumentu zostanie oceniona i potwierdzona przez Kierownika Działu
Infrastruktury. Odpowiedzialność
cywilna w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej musi obejmować
przedmiot realizacji umowy na kwotę nie mniejszą niş 250 000,00 zł dla kaşdej z
części (w przypadku oferty na więcej niş jedną cześć suma ubezpieczenia winna być nie mniejsza niş
kwota 250 000,00 zł pomnoşona przez ilość części objętych umową), przy
czym wartość ubezpieczenia nie moşe ulegać zmniejszeniu przez cały okres
obowiązywania Umowy. W przypadku, gdy
Wykonawca będzie wykorzystywał do realizacji umowy Podwykonawców, polisa
powinna równieş swoim zakresem ochrony obejmować odpowiedzialność za
Podwykonawców. 16. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 16.1 Wykonawca, którego oferta
zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do wniesienia
zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy, zgodnie z art. 147 i 150 ustawy 16.2 Zabezpieczenie naleşytego
wykonania umowy będzie słuşyło do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub
nienaleşytego wykonania umowy. 16.3 Zabezpieczenie naleşytego
wykonania umowy moşe być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku
następujących formach: a)
pieniądzu, b)
poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym şe
zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pienięşnym, c)
gwarancjach bankowych, d)
gwarancjach ubezpieczeniowych, e)
poręczeniach udzielonych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 16.4 Zamawiający nie wyraşa zgody na wniesienie zabezpieczenia naleşytego
wykonania umowy 16.5 Zabezpieczenie
naleşytego wykonania umowy w formie pienięşnej naleşy wpłacać przelewem na
rachunek bankowy Zamawiającego w Santander
Bank Polska S.A. nr rachunku: 64-1500-1360-1213-6008-5200-0000
na dowodzie wpłaty naleşy zaznaczyć „Zabezpieczenie
naleşytego wykonania umowy – przygotowanie dokumentacji projektowej - NLZ.2019.271.56 - dotyczy części
nr . ”. 16.6 Oryginał dokumentu
potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy musi
zostać dostarczony do Zamawiającego nie później niş w dniu zawarcia umowy. 16.7 Nie później niş na 3 dni przed
zawarciem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji projekt
zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy, jeşeli zostanie ono udzielone w
formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej. 16.8 W przypadku wniesienia wadium w
pieniądzu Wykonawca moşe wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet
zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy. 16.9 Jeşeli zabezpieczenie wniesiono w
pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym.
Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione 16.10 W trakcie realizacji umowy
Wykonawca moşe dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o
których mowa w pkt. 17.3. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana 16.11 Zamawiający zwraca 70% z kwoty
zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania przedmiotu Umowy i uznania
przez Zamawiającego za naleşycie wykonany, tj. od dnia podpisania przez strony
protokołu zdawczo – odbiorczego dla dokumentacji. 16.12 Kwota pozostawiona na
zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi za wady przedmiotu Umowy
wynosi 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota ta zostanie zwrócona 15 dnia po
upływie okresu gwarancji lub rękojmi za wady, w zaleşności, który z terminów
zapadnie później. 16.13 W
przypadku gdyby Zabezpieczenie Naleşytego Wykonania Umowy miało inną formę niş
pieniądz, wówczas Wykonawca, przed upływem 30 dni od wykonania zamówienia i
uznania przez Zamawiającego za naleşycie wykonane przedstawi nowy dokument
Zabezpieczenia Naleşytego Wykonania Umowy stanowiący 30% wartości
dotychczasowego Zabezpieczenia Naleşytego Wykonania Umowy (o ile dotychczasowy
dokument nie zawiera automatycznej klauzuli zmniejszającej wartość tego
Zabezpieczenia Naleşytego Wykonania Umowy, po przedstawieniu przez Wykonawcę
wystawcy Zabezpieczenia Naleşytego Wykonania Umowy, od
dnia podpisania przez strony protokołu zdawczo – odbiorczego dla dokumentacji. 16.14 Jeşeli okres na jaki ma zostać
wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie 16.15 W przypadku nieprzedłuşenia lub
niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu
waşności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niş w
pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez
wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 16.16 Wypłata, o której mowa w pkt. 16.15
następuje nie później niş w ostatnim dniu waşności dotychczasowego
zabezpieczenia. 16.17. Wnoszone Zabezpieczenie
Naleşytego Wykonania Umowy będzie obejmowało termin
waşności o 30 dni kalendarzowych dłuşszy od dnia upływu planowanego umownego
terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, w zakresie sporządzenia
dokumentacji projektowej. 16.18
W przypadku wniesienia zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy w formie
gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, z jej treści nie moşe wynikać
konieczność przekazywania şądania zapłaty za pośrednictwem banku
prowadzącego rachunek Zamawiającego. Niedopuszczalny
jest równieş zapis şądający potwierdzenia przez notariusza lub bank, şe podpisy
na şądaniu do zapłaty zostały złoşone przez osoby uprawnione do zaciągania
zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. 17. GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY 17.1 Zamawiający wymaga od wybranego
Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w załączniku nr 7 do niniejszej specyfikacji tj. „Główne
postanowienia umowy”. 17.2 Przyjmuje się, şe główne postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 7 do niniejszej
specyfikacji nie zakwestionowane pisemnie przed upływem terminu składania
ofert, zostaną przyjęte przez Wykonawcę bez zastrzeşeń w chwili jej podpisania. 18. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY 18.1 Środki
ochrony prawnej określone są w dziale VI ustawy i przysługują Wykonawcy, a
takşe innemu podmiotowi, jeşeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz
poniósł lub moşe ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego
przepisów ustawy. 18.2 Środki
ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych
warunków zamówienia przysługują równieş organizacjom wpisanym na listę, o
której mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy. 18.3 Na
podst. art. 180 ust. 2 ustawy odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: a) określenia warunków udziału w
postępowaniu; b) wykluczenia odwołującego z postępowania
o udzielenie zamówienia; c) odrzucenia oferty odwołującego; d) opisu przedmiotu zamówienia; e) wyboru najkorzystniejszej oferty. 18.4 Na
podst. art. 181 ust 1 ustawy Wykonawca moşe w terminie przewidzianym do
wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami
ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest
on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na
podst. art. 180 ust. 2. 18.5 Skarga
do sądu przysługuje na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej. Szczegółowo
kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w rozdziale 3 ustawy. 19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE W sprawach nieuregulowanych w niniejszej
SIWZ zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeksu
cywilnego oraz obowiązujące przepisy wykonawcze. Załączniki: 1. Formularz
oferty 1a. Opis
przedmiotu zamówienia dla części nr 1, 2, 3 i 4 2. Formularz
cenowy 3. Oświadczenie
o spełnianiu warunków określonych w zw. art. 25a ust. 1 ustawy 4. Oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia w zw. z art. 25a ust. 1 ustawy 5. Oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 23) w zw. z art. 24 ust.
11 ustawy 6. Wykaz części
zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom 7. Główne
postanowienia umowy 8.
Wykaz usług 9.
Wykaz osób 10.
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO 11.
Rzut Kliniki Urologii Ogólnej 12.
Rzut Kliniki Otolaryngologii 13.
Rzut Kliniki Chirurgii Wątroby i Chirurgii Ogólnej 14.
Rzut Zakładu Radiologii Komisja
przetargowa w składzie: mgr
inş. Magdalena Marciniak mgr Małgorzata Ptasznik-Rudnicka mgr inş. Tomasz Grochowski mgr inş. Marek Wiśniewski inş. Adam Szumski mgr Marlena Wachowska przedkłada do zatwierdzenia niniejszą SIWZ, wraz z
załącznikami. Bydgoszcz, dn. 18.12.2019 r. Zatwierdził: DYREKTOR Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy /-/ dr
n. o zdr. inş. Jacek Kryś Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 1 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia SZPITAL UNIWERSYTECKI nr 1 im. dr. A. Jurasza
w Bydgoszczy ul. M. Skłodowskiej-Curie 9 85-094 B Y D G
O S Z C Z FORMULARZ OFERTOWY Nawiązując do ogłoszonego w dniu 18.12.2019 r. w
Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 636525-N-2019 przetargu
nieograniczonego, ogłoszonego takşe na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Zamawiającego i na stronie internetowej www.jurasza.pl pod nazwą „Przygotowanie
dokumentacji projektowej dla robót remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i
Chirurgii Ogólnej, Klinice Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z
Pododdziałem Audiologii i Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej,
Zakładzie Radiologii.”– nr postępowania NLZ.2019.271.56 (Inwestycja pn. „Poprawa dostępności i
jakości usług w zakresie leczenia i
diagnostyki chorób nowotworowych poprzez
remont i doposaşenie Klinik i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr.
A. Jurasza w Bydgoszczy” realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Działanie 9.2 Infrastruktura
ponadregionalnych podmiotów leczniczych”) nişej podpisani
działając w imieniu i na rzecz:
1. Dotyczy części nr 1: A.
Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z
opisem i warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia za cenę ryczałtową „C”: - brutto:
..................................................................... zł, słownie:
..........................................................................złotych - w tym: stawka podatku od
towarów i usług ..................... % wynikającą z
formularza cenowego, stanowiącym załącznik do niniejszej oferty. B.
Oferujemy czas wykonania przedmiotu zamówienia (bez nadzoru autorskiego) wynoszący .. dni kalendarzowych od
daty wejścia w şycie umowy*.
*Uwaga! Kryterium oceny ofert, o którym mowa w pkt. 14.2.2 SIWZ. 2. Dotyczy części nr 2: A.
Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z
opisem i warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia za cenę ryczałtową „C”: - brutto:
..................................................................... zł, słownie:
..........................................................................złotych - w tym: stawka podatku od
towarów i usług ..................... % wynikającą z
formularza cenowego, stanowiącym załącznik do niniejszej oferty. B.
Oferujemy czas wykonania przedmiotu zamówienia (bez nadzoru autorskiego) wynoszący .. dni kalendarzowych od
daty wejścia w şycie umowy*.
*Uwaga! Kryterium oceny ofert, o którym mowa w pkt. 14.2.2 SIWZ 3. Dotyczy części nr 3: A.
Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z
opisem i warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia za cenę ryczałtową „C”: - brutto:
..................................................................... zł, słownie:
..........................................................................złotych - w tym: stawka podatku od
towarów i usług ..................... % wynikającą z
formularza cenowego, stanowiącym załącznik do niniejszej oferty. B.
Oferujemy czas wykonania przedmiotu zamówienia (bez nadzoru autorskiego) wynoszący .. dni kalendarzowych od
daty wejścia w şycie umowy*.
*Uwaga! Kryterium oceny ofert, o którym mowa w pkt. 14.2.2 SIWZ 4. Dotyczy części nr 4: A.
Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z
opisem i warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia za cenę ryczałtową „C”: - brutto:
..................................................................... zł, słownie:
..........................................................................złotych - w tym: stawka podatku od
towarów i usług ..................... % wynikającą z
formularza cenowego, stanowiącym załącznik do niniejszej oferty. B.
Oferujemy czas wykonania przedmiotu zamówienia (bez nadzoru autorskiego) wynoszący .. dni kalendarzowych od
daty wejścia w şycie umowy*.
*Uwaga! Kryterium oceny ofert, o którym mowa w pkt. 14.2.2 SIWZ 5.
Oświadczamy, şe: 5.1
zapoznaliśmy się z
warunkami przeprowadzanego postępowania i nie wnosimy do nich zastrzeşeń oraz
posiadamy wszystkie niezbędne informacje do przygotowania oferty, 5.2
uwaşamy się za
związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania
ofert, 5.3
akceptujemy główne
postanowienia umowy nie wnosząc uwag i zastrzeşeń, a w przypadku wyboru naszej
oferty zobowiązujemy się do jej zawarcia w stosownych terminach, 5.4
zapoznaliśmy się z
„Zasadami środowiskowymi dla firm zewnętrznych”, „Zobowiązaniem do
zachowania poufności”, „Wymaganiami w
zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zakupach”, „Zasady postępowania
firm zewnętrznych na terenie szpitala”, „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
dla firm zewnętrznych” oraz „Klauzulą informacyjną” i zobowiązujemy się do ich stosowania. 5.5
Oświadczam, şe
wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO*
wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio
pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w
niniejszym postępowaniu.** *) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). ** W przypadku gdy
wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niş bezpośrednio jego
dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego,
stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia
wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego
wykreślenie). 5.6
zapoznaliśmy się z
„klauzulą informacyjną z art. 13 RODO” stanowiącą załącznik nr 14 do SIWZ 6. Częścią
oferty są ponişsze dokumenty stanowiące załączniki do niniejszego formularza ofertowego: załączniki: nr 1 - formularz cenowy nr 2 - oświadczenie
o spełnianiu warunków
określonych w zw. art. 25a ust. 1 ustawy nr 3 - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zw. art.
25a ust. 1 ustawy nr 4 - Wykaz
części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom
(jeşeli dotyczy) nr 5 – zobowiązanie podmiotu na zasoby, którego powołuje się wykonawca (jeşeli dotyczy) inne
: 7. Oferta zawiera
.. stron kolejno ponumerowanych i trwale połączonych. ....... (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 2 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia FORMULARZ CENOWY Dotyczy części nr 1 CPV 71221000-3 Usługi architektoniczne
w zakresie obiektów budowlanych
........ (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy) Dotyczy części nr 2 CPV 71221000-3 Usługi architektoniczne
w zakresie obiektów budowlanych
........ (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy) Dotyczy części nr 3 CPV 71221000-3 Usługi architektoniczne
w zakresie obiektów budowlanych
........ (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy) Dotyczy części nr 4 CPV 71221000-3 Usługi architektoniczne
w zakresie obiektów budowlanych
........ (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 3 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia Wykonawca: (pełna nazwa/firma, adres, w zaleşności
od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) reprezentowany
przez: (imię, nazwisko, stanowisko/podstawa
do reprezentacji) Oświadczenie wykonawcy składane na
podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa
Pzp), DOTYCZĄCE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU Na potrzeby
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przygotowanie dokumentacji projektowej dla robót
remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i Chirurgii Ogólnej, Klinice
Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i
Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej, Zakładzie Radiologii” INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKONAWCY: Oświadczam, şe spełniam warunki udziału w
postępowaniu określone przez zamawiającego .. (miejscowość),
dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) INFORMACJA
W ZWIĄZKU Z POLEGANIEM NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW: Oświadczam, şe w celu wykazania spełniania warunków
udziału w postępowaniu, określonych przez zamawiającego w pkt. 6 Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia (znak sprawy: NLZ.2019.271.56), polegam na zasobach następującego/ych
podmiotu/ów: .....,
w następującym zakresie: (wskazać podmiot i określić odpowiedni
zakres dla wskazanego podmiotu). .. (miejscowość),
dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI: Oświadczam, şe wszystkie informacje podane w
powyşszych oświadczeniach są aktualne .. (miejscowość),
dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 4 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia Wykonawca: (pełna nazwa/firma, adres, w zaleşności
od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) reprezentowany przez: (imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do
reprezentacji) Oświadczenie wykonawcy składane na
podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa
Pzp), DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego pn. „Przygotowanie dokumentacji projektowej dla
robót remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i Chirurgii Ogólnej, Klinice
Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i
Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej, Zakładzie Radiologii” OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY: 1.
Oświadczam,
şe nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie 2.
Oświadczam,
şe nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie .. (miejscowość),
dnia .. r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Oświadczam, şe zachodzą w stosunku do mnie podstawy
wykluczenia z postępowania na podstawie art. . ustawy Pzp
(podać mającą zastosowanie podstawę
wykluczenia spośród wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 13-14, 16-20 lub art. 24
ust. 5 ustawy Pzp). Jednocześnie oświadczam, şe w
związku z ww. okolicznością, na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp podjąłem następujące środki naprawcze: ............. .......................... .. (miejscowość),
dnia . r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODMIOTU, NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE
SIĘ WYKONAWCA: Oświadczam, şe następujący/e podmiot/y, na którego/ych zasoby powołuję się w niniejszym postępowaniu, tj.:
. (podać
pełną nazwę/firmę, adres, a takşe w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) nie podlega/ją wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia. .. (miejscowość),
dnia . r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODWYKONAWCY NIEBĘDĄCEGO PODMIOTEM,
NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA: Oświadczam, şe następujący/e podmiot/y, będący/e
podwykonawcą/ami: ... (podać pełną nazwę/firmę, adres, a takşe w
zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG),
nie podlega/ą wykluczeniu z postępowania .. (miejscowość),
dnia . r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI: Oświadczam, şe wszystkie informacje podane w
powyşszych oświadczeniach są aktualne .. (miejscowość),
dnia . r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 5 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia .................................................... pieczątka firmowa Wykonawcy OŚWIADCZENIE o przynaleşności lub braku
przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369) Oznaczenie postępowania NLZ.2019.271.56 Składając ofertę w
postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na : . „Przygotowanie dokumentacji projektowej dla robót
remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i Chirurgii Ogólnej, Klinice
Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i
Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej, Zakładzie Radiologii” oświadczam, şe naleşę / nie naleşę *do tej samej / şadnej
* grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami, którzy złoşyli odrębne oferty, oferty
częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w niniejszym postępowaniu. * niepotrzebne
skreślić Wykaz wykonawców
naleşących do tej samej grupy kapitałowej, którzy złoşyli oferty
W załączeniu
dowody wskazujące, şe istniejące między wykonawcami naleşącymi do tej samej
grupy kapitałowej, powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. .. (miejscowość),
dnia . r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) UWAGA: Oświadczenie
naleşy złoşyć w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie
internetowej www.jurasza.pl,
informacji z otwarcia ofert zawierającej nazwy i adresy wykonawców, którzy
złoşyli oferty. Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 6 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia .................................................... pieczątka firmowa
Wykonawcy WYKAZ CZĘŚCI ZAMÓWIENIA, KTÓRYCH WYKONANIE WYKONAWCA
ZAMIERZA POWIERZYĆ PODWYKONAWCOM Informuję,
iş powierzymy wykonanie części zamówienia podwykonawcom:
..
(miejscowość), dnia . r. (podpis
i pieczęć osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 8 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia FORMULARZ WYKAZU USŁUG
..................................................... (podpis
Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik nr 9 do
specyfikacji istotnych warunków zamówienia FORMULARZ WYKAZU OSÓB Wykaz
osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
..................................................... (podpis
Wykonawcy) Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 10 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia Klauzula
informacyjna z art. 13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, şe: § administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital
Uniwersytecki nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej – Curie
9, 85-094 Bydgoszcz; § inspektorem ochrony danych osobowych w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 im.
dr. A. Jurasza w Bydgoszczy jest Pani/Pani Jerzy Nowak, kontakt: je.nowak@jurasza.pl, tel. 52 585 40 78; § Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.
1 lit. c RODO w celu związanym z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o sygn. NLZ.2019.271.56 prowadzonym
w trybie przetargu nieograniczonego; § odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz
art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; § Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust.
1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeşeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; § obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio
Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp; § w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; § posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych **; − na podstawie art. 18 RODO prawo şądania od administratora
ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeşeniem przypadków, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, şe przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO; § nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
RODO; − na podstawie
art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyş
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1
lit. c RODO. *
Wyjaśnienie:
informacja w tym zakresie jest wymagana, jeşeli w odniesieniu do danego
administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia
inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do
sprostowania nie moşe skutkować zmianą wyniku postępowania *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia
przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw
innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na waşne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. |