Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 1a do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Część
4 CPV 71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów
budowlanych „Przygotowanie
dokumentacji projektowej dla robót remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i
Chirurgii Ogólnej, Klinice Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z
Pododdziałem Audiologii i Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej,
Zakładzie Radiologii. Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego i technologicznego
wielobranşowego z przedmiarami, kosztorysami i specyfikacjami technicznymi
remontu pomieszczeń Zakładu Radiologii i
Diagnostyki Obrazowej, oraz wykonanie usługa Nadzoru Autorskiego przy
realizacji zadania polegającego na remoncie pomieszczeń Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej
realizowanego na podstawie wykonanego projektu budowlano-wykonawczego. Pomieszczenia znajdują się w
budynkach Szpitala Uniwersyteckiego nr 1
im. dr. Antoniego Jurasza przy ul.
Marii Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz. Inwestycja jest realizowana pod nazwą: „Poprawa dostępności i jakości usług w zakresie leczenia i
diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik i Zakładów
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”. Zamawiający: Szpital Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. Antoniego Jurasza przy ul. Marii
Skłodowskiej-Curie 9, 85-094
Bydgoszcz 1 Opis przedmiotu zamówienia dokumentacja projektowaPrzedmiotem zamówienia jest
wykonanie dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej wielobranşowej,
z przedmiarami, kosztorysami inwestorskimi i specyfikacjami technicznymi
branşowymi i projektu technologicznego uwzględniającego elementy wyposaşenia i
aranşacji wnętrz. Dokumentację Wykonawca zobowiązany
jest przekazać Zamawiającemu w formie
papierowej i elektronicznej w ilościach: a.
Inwentaryzacja stanu istniejącego niezbędna do celów projektowych:
2 egz. (wersja papierowa i 1 egz. w
formie elektronicznej (część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc część graficzna w formacie *. dwg) b.
projekt budowlany: 4
egz. (wersja papierowa) i 2 egz. w formie elektronicznej (1 egz
wersja edytowalna – część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc część graficzna w formacie *. dwg
oraz 1 egz. w formacie *.pdf) c.
projekty wykonawcze wielobranşowe oraz
projekt technologiczny: po 4 egz. (wersja papierowa) i po 2
egz. w formie elektronicznej (1 egz wersja edytowalna
– część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc
część graficzna w formacie *. dwg oraz 1 egz w formacie *.pdf) d.
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót: 4 egz. (wersja
papierowa) i 2 egz. w formie elektronicznej ( 1 egz
wersja edytowalna, tj: część opisowa winna być
dostarczona w formacie *.doc , tabele w formacie
*.xls, oraz 1 egz w formacie *.pdf , część graficzna
w formacie *. dwg oraz *.pdf) e.
przedmiary i kosztorysy
inwestorskie, po 4 egz. (wersja papierowa) i po 1 egz. wersja elektroniczna w
formacie *.xls oraz *.pdf *.ath (Norma Pro) Zakres prac projektowych obejmuje: 1.1
Wykonanie
inwentaryzacji pomieszczeń do celów projektowych oraz kosztorysowych.
Zamawiający nie posiada pełnej dokumentacji
archiwalnej, wymagane jest przeprowadzenie inwentaryzacji pomieszczeń i
instalacji oraz ocena stanu technicznego.
1.2
Sporządzenie
wielobranşowego projektu budowlanego,
wykonawczego i technologicznego w celu wykonania prac remontowych oraz
wyposaşenia pomieszczeń. Ogólne załoşenia funkcjonalno-uşytkowe podane
zostały w dalszej części niniejszego załącznika.
1.3
Sporządzenie
Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót dla
wszystkich branş robót związanych z wyszczególnionym zakresem.
1.4
Sporządzenie
przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich i specyfikacji technicznych dla
wszystkich branş robót związanych z w/w zakresem.
1.5
Sporządzenie
informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
1.6
Reprezentowanie
Zamawiającego w postępowaniach administracyjnych mającym na celu pozyskanie
niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleń.
1.7
Uzyskanie
niezbędnych uzgodnień w zakresie ppoş., wymagań sanitarnych oraz bhp od
rzeczoznawców.
1.8
Uzyskanie
prawomocnej decyzji zatwierdzającej projekt i wydającej pozwolenia na budowę
lub dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych wraz z
uzyskaniem zgód na ich
wykonanie w Wydziale
Administracji Budowlanej Miasta
Bydgoszcz.
1.9
Uzyskanie
ewentualnych niezbędnych uzgodnień z właściwym
konserwatorem zabytków wraz z
uzyskaniem wymaganych decyzji i pozwoleń. Zgodnie z pismem Miejskiego
Konserwatora Zabytków z dnia 19.09.2019 r sygn. BKZ.4120.20.14.49.2019 „budynek główny szpitala nie jest objęty
ochroną konserwatorską w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania
przestrzennego ‘Bielawy-Powstańców Wielkopolskich” przyjęty Uchwałą Nr
XLIII/886/17 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 26 kwietnia 2017 r. Budynek szpitala
nie znajduje się w gminnej ewidencji zabytków.”.
1.10
Wykonawca
w trakcie opracowania dokumentacji projektowej jest zobowiązany na bieşąco uzgadniać
z Zamawiającym proponowane rozwiązania techniczne i funkcjonalne, proponowane wyposaşenie
oraz wystrój i kolorystykę wykończenia i
wyposaşenia wnętrza oraz zastosowane materiały.
2
Opis przedmiotu
zamówienia - Nadzór Autorski
2.1 Do obowiązków Nadzoru Autorskiego będzie naleşał pełen zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 1186 ze zm.) oraz wszystkie obowiązki wynikające z zapisów niniejszego Opisu Przedmiotu Zamówienia oraz Umowy w tym wszelkie prace analityczno-projektowe realizowane zarówno w siedzibie Wykonawcy jaki i w trakcie pobytów na budowie lub siedzibie Zamawiającego, wykonywane na wniosek/wezwanie Zamawiającego, przedstawicieli Nadzoru Inwestorskiego (Koordynatora, Inspektorów Nadzoru), Kierownika Budowy.2.2 Szczegółowy zakres czynności Nadzoru Autorskiego będzie obejmował:a)
Usuwanie rozbieşności pomiędzy
zapisami w dokumentacji projektowej, oraz rozwiązywanie kolizji między
branşami. b)
Dostosowywanie dokumentacji do
rzeczywistego stanu infrastruktury branşowej (w tym rozwiązywanie problemów
wynikających z rozbieşności pomiędzy stanem istniejącym, a projektowanym). c)
Wyjaśnianie wątpliwości
Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji
odnoszących się do poprawności oraz wykonalności rozwiązań zawartych w
projektach budowlanych. d)
Uzgadnianie dokumentacji
warsztatowej i montaşowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych oraz
ewentualnych sporządzonych projektów wykonawczych na zgodność z Projektem
Budowlanym, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami
itp. e)
Opiniowanie moşliwości
wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do rozwiązań zawartych w Projekcie
Budowlanym i Projektach Wykonawczych pod
kątem zgodności z Pozwoleniem na Budowę, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania
i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi,
przepisami szczegółowymi, normami, kosztami wykonania w porównaniu do rozwiązań
pierwotnych itp. (koszt Wykonawcy). f)
Opiniowanie przewidzianych do
zastosowania rozwiązań materiałowych i wyposaşenia z uwagi na zgodność z
warunkami i parametrami określonymi w Projekcie Budowlanym Projektach
Wykonawczych, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót
Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami
szczegółowymi, normami itp. g)
Kontrolę zgodności realizacji
inwestycji z projektem, w toku wykonywania robót budowlanych. h)
Udział na wniosek Zamawiającego
lub Inspektora Nadzoru w organizowanych komisjach i naradach technicznych
dotyczących realizacji w/w zadania w zakresie określonym przez Zamawiającego,
Inspektora Nadzoru, Kierownika Budowy. i)
Na wniosek Zamawiającego przekazanie
wyjaśnień dotyczących wystąpienia ewentualnych rozbieşności pomiędzy
dokumentacją projektową, a stanem faktycznym w tym ewentualnych braków pozycji
przedmiarowych lub ich przekroczeń. j)
Uczestnictwo na wniosek
Zamawiającego w odbiorach częściowych i odbiorze końcowym. k)
Uczestnictwo w procedurze
przetargowej na dostawę aparatury i sprzętu medycznego i wykonawstwo robót
budowlanych obejmujące udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania uczestników
postępowania w części dotyczącej dokumentacji projektowej. l)
Udział na wniosek Zamawiającego w
przygotowaniu protokołów konieczności na wykonanie robót dodatkowych lub
uzupełniających polegający na przygotowaniu wyjaśnień. 2.3 Czynności związane z wykonaniem nadzoru autorskiego powinny zostać wykonane niezwłocznie po zawiadomieniu przedstawiciela Nadzoru Autorskiego o konieczności dokonania czynności opisanych powyşej, w terminie uzgodnionym z zamawiającym przy czym.2.3.1
Czas na wykonanie czynności określonych w pkt.
2.2 lit. a, b, c, nie moşe być dłuşszy niş 3 dni robocze od dnia otrzymania
zawiadomienia
2.3.2
Czas na wykonanie czynności określonych w pkt.
2.2 lit. d, e, f nie moşe być dłuşszy niş 7 dni roboczych od dnia otrzymania
projektu wykonawczego i dokumentacji warsztatowej lub montaşowej przekazanej
pocztą elektroniczną lub w formie papierowej.
2.3.3
Czas na wykonanie czynności określonych w pkt.
2.2 lit. g, h nie moşe być dłuşszy niş 5 dni robocze od dnia otrzymania
zawiadomienia.
2.3.4
Czas
na wykonanie czynności określonych w pkt. 2.2 lit. i, k, l, (udzielenie wyjaśnień i odpowiedzi na
pytania) nie moşe być dłuşszy niş 2 dni robocze od dnia otrzymania
zawiadomienia.
3 Dla pełnienia Nadzoru Autorskiego Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć co najmniej:3.1
Autorów wykonujących dokumentację
projektową dla robót remontowych
3.2
Jedną z w/w
osób będzie miała obowiązek pełnienia
funkcji koordynatora pracy zespołu Nadzoru Autorskiego.
Charakterystyka Obiektu: Szpital
skład się z zespołu budynków połączonych tunelem podziemnym. Pomieszczenia objęte
zakresem przedmiotu zamówienia znajdują się w
Budynku Głównym Szpitala. Budynek
główny powstał w okresie międzywojennym XX wieku w technologii tradycyjnej i
posiadał wówczas 4 kondygnacje nadziemne oraz kondygnację piwnic. W latach
80-tych XX wieku budynek został przebudowany i rozbudowany. Dodano dwie
kondygnacje nadziemne- jedną techniczną
i jedną uşytkową oraz wydłuşono ramiona skrzydeł prostopadłych do budynku. Budynek
posiada ściany murowane z cegły pełnej, tworzące trzytraktowy podłuşny układ
konstrukcyjny. Stropy ceramiczne. Części kubaturowe dobudowane od strony
północnej w latach 80-tych XX wieku wykonano w systemie şelbetowym
słupowo-ryglowym. Budynek przykryty jest dachem płaskim. Ogólne załoşenia funkcjonalno-uşytkowe. Prace remontowe uwzględniać muszą obowiązujące przepisy, w tym w szczególności
przepisy p.poş. oraz wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia
26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i
urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą ( tj. Dz.U. z 2019, poz. 595). Zasadniczym
celem wykonania remontu jest uzyskanie poprawy stanu technicznego pomieszczeń
wraz z ich wyposaşeniem oraz infrastruktury słuşącej w/w pomieszczeniom , w tym
uzyskanie poprawy warunków sanitarnych w obszarze poddanym pracom remontowych
oraz zwiększenie komfortu pacjentów podczas pobytu w Klinice oraz pracy
przebywającego w tym obszarze personelu
medycznego i niemedycznego.. Przewidziane niniejszym
opracowaniem prace remontowe maja równieş na celu doprowadzenie pomieszczeń
klinik do warunków spełniających w/w rozporządzenie Ministra Zdrowia. Remontowi poddane będą
pomieszczenia Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej znajdujące się na parterze w budynku Diagnostyczno
Zabiegowym A przedstawione na załączonym rzucie. Zakład Radiologii, zajmuje
powierzchnię uşytkową ~1315m2 (bez komunikacji poczekalni) / ~1615m2 (z
komunikacją poczekalnią). W
zakresie projektu naleşy uwzględnić, şe zakresem przedsięwzięcia objęte są
pomieszczenia i obszary komunikacji wraz z następującymi instalacjami: wod.-kan.. c.o., c.w.,
wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, klimatyzacji i chłodnictwa, instalacji
elektrycznej zasilającej, oświetleniowej, instalacji przyzywowej,
słaboprądowej, Instalacji TV, instalacji gazów medycznych, instalacji związanych
z zabezpieczeniem p.poş., sygnalizacji, itp. Wymagania ogólne.
-
ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo Budowlane (tj. Dz. U. 2019 poz. 1186 z późn.
zmianami). -
Rozporządzeniem Ministra
Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim
powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2017 poz. 2285 z późn. zm.) -
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z
dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim
powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność
leczniczą ( tj. Dz.U. z 2019,
poz. 595 późn. zmianami) -
ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym ( Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) -
inne przedmiotowe
obowiązujące przepisy i normy. Zamawiający posiada: - prawo do dysponowania
nieruchomością na cele budowlane, - wypis z księgi wieczystej, Zamawiający umoşliwi Wykonawcy
dokonanie oględzin pomieszczeń, w tym dokonywanie pomiarów, badań i wizji
lokalnej. Spis Rysunków : Zakład Radiologii – Załącznik nr
14 do SIWZ W części projektowej dotyczącej klinik naleşy ująć zakres
następujących robót: Zakład Radiologii i Diagnostyki Obrazowej: 1.
Demontaş starych okładzin posadzek
winylowych i z płytek pcv. 2.
Demontaş starych cokołów
drewnianych przy posadzkach pcv. 3.
Demontaş elementów drewnianych –
odbojnic, listew drewnianych, boazerii,
listew przypodłogowych, itp. 4.
Wymiana zniszczonych posadzek
betonowych wraz z izolacjami. 5.
Wykonanie wylewek wyrównawczych na
posadzkach betonowych pod wykładziny winylowe i płytki ceramiczne. 6.
Zmycie i zeskrobanie starej farby
ze ścian i sufitów. 7.
Montaş nowych posadzek winylowych
z wywinięciem cokołu na ściany na wysokość 10 cm, zabezpieczonych PU 8.
Demontaşu stropu podwieszanego
metalowego wraz z istniejącymi oprawami oświetleniowymi. 9.
Montaşu sufitu podwieszanego –
opartego na płytach wypełniających 60cm/60cm z uwzględnieniem montaşu rewizji
do instalacji technicznych. 10.
Demontaşu istniejących grzejników
şeberkowych. 11.
Montaş grzejników płytowych wraz z
głowicami termostatycznymi + regulacja sytemu co.. 12.
Wymiany istniejących posadzek typu
PCV, gres na posadzki winylowe zabezpieczone PU. 13.
Wymiana uszkodzonych posadzek
winylowych w pomieszczeniach badań angiografii, RM, TK. 14.
Wymiany na nowe drzwi do
pomieszczeń badań radiologicznych ( z osłoną z Pb). 15.
Wymiany stolarki drzwiowej. 16.
Ułoşenia nowych podłogowych płytek
ceramicznych oraz licowania ścian płytkami ceramicznymi. 17.
Naprawy tynków ścian i sufitów,
ościeşy okiennych i drzwiowych. 18.
Malowania ścian i sufitów z
pracami naprawczymi. 19.
Wymiany starych i uszkodzonych
okładzin ceramicznych i winylowych ścian oraz uzupełnienie spoin. 20.
Demontaş istniejących instalacji
wodociągowych obejmujący wszystkie piony na danej kondygnacji wraz z
podejściami i armaturą. 21.
Montaş nowych instalacji
wodociągowych obejmujący piony na danej kondygnacji wraz z podejściami i
armaturą. 22.
Demontaş istniejących instalacji
kanalizacyjnych obejmujący piony na danej kondygnacji wraz z podejściami i
armaturą. 23.
Montaş nowych instalacji
kanalizacyjnych obejmujący piony na danej kondygnacji wraz z podejściami i
armaturą. 24.
Demontaş istniejącej instalacji
gazów medycznych wraz z skrzynkami zaworowymi i panelami nadłóşkowymi. 25.
Montaş nowej instalacji gazów
medycznych wraz z skrzynkami zaworowymi i nowymi panelami nadłóşkowymi
w wszystkich pokojach łóşkowych – stanowiącej wyrób medyczny. 26.
Demontaş istniejących instalacji
c.o. obejmujący piony na danej kondygnacji wraz z podejściami i grzejnikami. 27. Montaş nowych instalacji c.o.
obejmujący piony na danej kondygnacji, podejścia i montaş nowych grzejników
panelowych wraz z regulacją instalacji.
Instalacja głowic i zaworów z funkcją energooszczędnej regulacji z
zastosowaniem automatyki do zarządzania. 28.
Demontaşu istniejącej armatury wodno – kanalizacyjnej. 29.
Montaşu nowej armatury wodno – kanalizacyjnej. 30.
Doposaşenie wc
pacjentów w uchwyty, pochwyty ułatwiające korzystanie z wc
przez osoby starsze i z ograniczoną
zdolnością ruchową. 31.
Montaşu na ścianach nowych
odbojnic płaskich z tworzyw sztucznych oraz odbojoporęczy,
naroşników ochronnych, odbojników do drzwi w posadzce. 32.
Montaş nowych kratek wentylacyjnych. 33.
Montaş instalacji przyzywowej. 34.
Wymiana zabudów instalacji z płyt
g-k oraz obudów szachtów instalacyjnych 35.
Wymiany maskownic kanałów
wentylacyjnych. 36.
Wymiany drzwiczek rewizyjnych w
pomieszczeniach i ciągach komunikacyjnych. 37.
Wymiany drzwiczek do szachów instalacyjnych i
rozdzielni elektrycznych. 38. W miejscach zdemontowanych sufitów stalowych, wykonanie nowych
sufitów podwieszanych kasetonowych
60x60 cm na konstrukcji stalowej z wypełnieniem z płyt mineralnych. 39. Wymiany włączników, gniazdek
elektrycznych i teleinformatycznych wraz z dostosowaniem. 40. Wymiana w rozdzielniach starych
wyłączników nadprądowych na nowe nowego typu. 41. Wyposaşenie rozdzielni na
wszystkich WLZ w liczniki pomiaru energii wyposaşone w interfejs komunikacyjny
do przesyłani danych na serwer. 42. Wymiany opraw i lamp oświetlenia
podstawowego i awaryjnego na oświetlenie typu LED. (komunikacja, część
pomieszczeń zakładu). 43. Wymiana instalacji elektrycznej. 44. Demontaş starych opraw i lamp
oświetlenia podstawowego i awaryjnego. 45. Montaş nowych energooszczędnych
opraw i lamp oświetlenia podstawowego i awaryjnego typu LED . 46.
Remont i przebudowa urządzeń
wentylacji mechanicznej w gabinetach RTG polegający na, wymianie starych
zuşytych central wentylacyjnych na nowe centrale wentylacyjno-klimatyzacyjne
wraz z agregatem chłodu i ciepłem technologicznym, oraz wymianą nawiewników w
gabinetach. 47.
Zainstalowania klimatyzatorów chłodniczych w gabinetach RTG 48.
Montaş wewnętrznych rolet
okiennych (wszystkie okna) wraz z demontaşem starych rolet. 49.
Montaş parawanów podwieszanych. 50.
Demontaş starych i montaş nowych
szaf wbudowanych. 51.
Demontaş i ponowny montaş (bez
wymiany) czujek instalacji poşarowej i systemu DSO. 52.
Demontaş i ponowny montaş (bez
wymiany) systemu monitoringu – kamery. 53.
Inne prace nie wymienione powyşej,
wynikające z funkcji poszczególnych pomieszczeń oraz ich wyposaşenia medycznego
i niemedycznego przedstawionego w projekcie technologicznym. 54. Wyposaşenie obszaru objętego zakresem
przedsięwzięcia w wyposaşenie socjalno-bytowe, gospodarcze, administracyjne i
medyczne niezbędne do zapewnienia właściwych warunków hospitalizacji,
realizacji świadczeń medycznych a takşe warunków pracy personelu medycznego i
niemedycznego . 55. Remont i przebudowa sieci
strukturalnej ( teletechnicznej LAN i Telefonicznej) do „kategorii 6”.
Przeniesienie instalacji z kanałów kablowych natynkowych pod sufit podwieszany
i instalację kanałów podtynkowych/wtynkowych. |