nr postępowania: | data:
nazwa dokumentu:Załącznik nr 8 do SIWZ | data dodania dokumentu: 2020-06-29 | data wydruku: 2024-05-18

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.61                                                                                                    Załącznik Nr 8

                                                                                                                                                        do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                          warunków zamówienia

 

GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY

 

 

UMOWA

Nr SU/K/NLZ-2/‌/20/W

zawarta w dniu ‌‌‌ .2020 r.

 

p o m i ę d z y:

 

Szpitalem Uniwersyteckim nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 9, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003581, mającym nadany NIP: 554-22-31-069 zwanym dalej “Zamawiającym”, reprezentowanym przez:

 

Dyrektora – dr n. o zdr. Inş. Jacek KRYŚ

 

a ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.. , z siedzibą w ‌‌‌‌‌‌‌‌. (‌‌‌‌..), przy ul. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌, wpisaną
do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ‌‌‌‌‌‌‌‌‌, ‌. Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS ‌‌‌‌‌‌‌, NIP ‌‌‌‌‌‌‌‌‌.. oraz REGON ‌‌‌‌‌‌‌.. zwaną dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez:

 

 

................................................................................................................................................................

Niniejsza umowa jest konsekwencją udzielonego zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy
z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, ze zm.) oraz następstwem wyboru przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie przetargu nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2020.271.61, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr
‌‌  w dniu ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ r.

 

§ 1

Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaşy i dostarczania Zamawiającemu przedmiotu zamówienia objętego częścią nr ‌. zwanego w dalszej części umowy „towarem”, w ilości i asortymencie określonym w załączniku
do umowy.

 

§ 2

1.       Wykonawca zobowiązuje się dostarczać towar sukcesywnie, zgodnie z zamówieniami składanymi przez Zamawiającego, w zaleşności od zapotrzebowania na towar i moşliwości finansowych Zamawiającego.

2.       Oferowane wyroby, stanowiące przedmiot zamówienia, będą spełniać wszelkie wymagania dotyczące dopuszczenia do obrotu na rynku unijnym oraz posiadać deklarację zgodności CE, wszelkie niezbędne atesty, świadectwa i certyfikaty.

3.       Wykonawca zobowiązuje się do przekazania instrukcji obsługi w języku polskim, dokumentów gwarancji producenta oraz wymaganych przepisami prawa (jeşeli dotyczy) lub wymaganych przez Zamawiającego opatrzonych oświadczeniem Wykonawcy, şe dokumenty te dotyczą wyrobów dostarczonych do Zamawiającego.

4.       Oferowane wyroby muszą spełniać odpowiednie wymagania techniczne i jakościowe, wynikające
z obowiązujących przepisów i norm.

5.       Transport oferowanych wyrobów musi odbywać się na koszt i odpowiedzialność Wykonawcy, a w przypadku towarów przekraczających cięşar jednostkowy 50kg, transport powinien odbywać się pojazdami wyposaşonymi w platformę załadowczo – wyładowczą, przeznaczoną do samochodów transportowych,
w celu ułatwienia wyładunku towarów.

6.       Wielkość zamówień moşe ulegać zmianom w zaleşności od okoliczności o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu.

7.       Strony postanawiają, iş Wykonawcę obciąşają koszty wydania towaru, w tym w szczególności koszty opakowania, ubezpieczenia za czas przewozu oraz wszelkie koszty transportu lub przesłania.

8.       Strony postanawiają, iş zamówienia towaru będą składane kaşdorazowo przez Zamawiającego w zaleşności od okoliczności, o których mowa w ust. 1. Maksymalny czas dostawy zamówienia nie moşe przekroczyć
w okresie obowiązywania umowy: 14 dni kalendarzowych (dotyczy części nr 1 i 2 ), 3 tygodni (dotyczy części nr 3, 4, 5),
4 tygodni (dotyczy części nr 6, 7) od dnia złoşenia zamówienia. Jeşeli dostawa wypada w dniu wolnym od pracy lub poza godzinami pracy magazynu Zamawiającego, dostawa nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonym terminie. Dostawa będzie kaşdorazowo potwierdzana pisemnym protokołem zdawczo odbiorczym (dowodem dostawy) sporządzonym przez osoby upowaşnione przez strony, w trzech egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Zamawiający, a dwa Wykonawca.

9.     Wykonawca zawiadomi Zamawiającego z jednodniowym wyprzedzeniem o terminie dostawy.

10.    Powiadomienia o zamówieniu i jego realizacji będą dokonywane w formie telefonicznej na numer _______________ lub pisemnie.

11.    Zamawiający nie ma obowiązku złoşenia zamówienia do pełnej wartości określonej w § 3 ust. 1.

12.    Wykonawca gwarantuje, iş dostarczone wyroby będą pochodzić z bieşącej produkcji lub termin ich przydatności nie będzie krótszy niş 24 miesiące od dnia dostarczenia do magazynu.

13.    W przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym, Zamawiający ma prawo do zwrotu bądź wymiany zamówionego towaru, w stanie nie noszącym śladów uşytkowania w okresie do 30 dni od daty dostawy, na koszt Wykonawcy bez podawania przyczyny.

14.      Wykonawca oświadcza, iş zapoznał się i przyjmuje do stosowania: „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych” stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej umowy, „Zobowiązanie do zachowania poufności” stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej umowy, „Wymagania w zakresie bezpieczeństwa  i higieny pracy przy zakupach” stanowiące załącznik nr 3 do niniejszej umowy, „Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala” stanowiące załącznik nr 4 do niniejszej umowy, „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm zewnętrznych” stanowiące załącznik nr 5 do niniejszej umowy .

 

§ 3

1.       Całkowita wartość umowy stanowi kwotę ‌‌‌‌‌‌.brutto (słownie zł: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌.).

2.       Wykonawca zobowiązuje się, iş ceny nie ulegną zmianie w okresie obowiązywania umowy (gwarancja stałości cen w okresie obowiązywania umowy), z zastrzeşeniem ust. 20-22 ponişej.

3.       W przypadku wprowadzenia przez uprawnione organy zmian cen urzędowych na towar objęty umową, strony postanawiają, iş będą rozliczać dostawy według cen urzędowych, jeşeli nie będą one wyşsze niş ceny określone w złoşonej ofercie.

4.       Strony dopuszczają obnişenie cen z przyczyn leşących po stronie producenta lub Wykonawcy (np. okresowe ceny promocyjne).

5.       Zamawiający dopuszcza moşliwość dostarczania przez Wykonawcę, po uprzednim wykazaniu przez Wykonawcę zajścia szczególnych okoliczności (np. wstrzymanie lub zakończenie produkcji) oraz wyraşeniu zgody przez Zamawiającego, odpowiedników produktów objętych umową, o parametrach nie gorszych niş produkty objęte umową, w cenach rynkowych nie wyşszych jednak niş ustalone w wyniku postępowania przetargowego po zakończeniu którego została zawarta niniejsza umowa.

6.       Zamawiający przewiduje zmianę paragrafu 10 ust. 1 umowy, w ten sposób, şe okres obowiązywania umowy zostanie przedłuşony, z tym zastrzeşeniem, iş nie więcej niş o 1/4 pierwotnie określonego okresu obowiązywania umowy tylko i wyłącznie w przypadku nie zrealizowania przedmiotu umowy w całości
w okresie, na który została zawarta umowa.

7.       Zamawiający zastrzega sobie, w ramach przedmiotu umowy, prawo do şądania od Wykonawcy zwiększenia rozmiaru dostaw jednego asortymentu, kosztem odpowiedniego wartościowo zmniejszenia dostaw innego asortymentu (w stosunku do wielkości określonych w formularzu cenowym) przy niezmienionej całkowitej wartości przedmiotu umowy.

8.       W przypadku, gdy Wykonawca nie dostarczy przedmiotu umowy w terminach wskazanych w niniejszej umowie Zamawiający, niezaleşnie od prawa do şądania zapłaty kary umownej na podstawie paragrafu 5 umowy, zastrzega sobie prawo dokonania zakupu przedmiotu umowy od innego niş Wykonawca podmiotu, w ilości i asortymencie niezrealizowanej w terminie dostawy.

9.       Strony postanawiają, şe w przypadku określonym w ustępie poprzedzającym, koszt zakupu przedmiotu umowy u innego niş Wykonawca podmiotu będzie uwzględniany w całkowitej wartości umowy określonej w ustępie 1 niniejszego paragrafu podmiotu.

10.    Strony postanawiają, iş niezaleşnie od prawa do şądania zapłaty kary umownej na podstawie paragrafu
5 umowy, Wykonawca w przypadku określonym w ustępie 8 niniejszego paragrafu zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej odpowiadającej róşnicy kwoty z tytułu ceny brutto zapłaconej innemu podmiotowi w stosunku do kwoty którą Zamawiający byłby zobowiązany zapłacić
z tytułu ceny brutto Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy, w przypadku zrealizowania dostawy przedmiotu umowy w terminach określonych w umowie.

11.    Strony zgodnie ustalają, iş Wykonawca będzie wystawiał maksymalnie dwie faktury w miesiącu na łączną kwotę odpowiadającą wartości dostarczonego przedmiotu zamówienia w wersji elektronicznej w formie tekstowej lub innej formie tekstowej elektronicznej zawierającej dane z faktury. Faktura Wykonawcy musi zawierać: numer identyfikujący umowę przetargową, numery zamówień na podstawie których została wystawiona, numery wszystkich dowodów dostawy (WZ), których faktura dotyczy. Fakturę moşna przesłać Zamawiającemu na adres e-mail: kancelaria@jurasza.pl lub za pomocą platformy PEF dostępnej na stronie https://efaktura.gov.pl/ (numer indentyfikacyjny skrzynki odbiorczej Zamawiającego: PL5542231069). Wykonawca dostarczy Zamawiającemu równieş fakturę w formie papierowej.

12.    Do kaşdego zamówienia moşe być wystawiona – TYLKO JEDNA FAKTURA. Faktura moşe być wystawiona tylko i wyłącznie na całość złoşonego zamówienia po jego całkowitej realizacji.

13.    W przypadku faktur, w których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj. przekracza 15 000,00 zł lub równowartość tej kwoty), obejmujących dokonaną na rzecz podatnika dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w załączniku nr 15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 1751 ze zm.) – faktura musi zawierać wyrazy „mechanizm podzielonej płatności”, zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy o VAT.

14.    Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty naleşności w terminie 60 dni od daty przyjęcia towaru do magazynu i otrzymania faktury wystawionej zgodnie z warunkami niniejszej umowy.

15.    Zapłata naleşności będzie dokonywana przelewem na konto bankowe Wykonawcy podane na fakturze VAT, pod warunkiem şe będzie to konto wskazane w wykazie informacji o podatnikach VAT, prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej (tzw. biała lista VAT). W przypadku wskazania innego konta, Zamawiający jest uprawniony do zapłaty na rachunek wskazany w wykazie.

16.    Za termin zapłaty strony uznają datę obciąşenia rachunku bankowego Zamawiającego.

17.    W przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje prawo naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych.

18.    W przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego i naliczenia odsetek przez Wykonawcę strony postanawiają, şe zaliczenie dokonywanych przez Zamawiającego wpłat będzie dokonywane w pierwszej kolejności na naleşność główną (w pierwszej kolejności na najbardziej zaległą),
a po jej zaspokojeniu na naleşności uboczne – odsetki, o ile Zamawiający nie wskaşe, iş wpłaty powinny być zaliczone inaczej.

19.    Wykonawca oświadcza, iş niniejsza umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu spółek handlowych (dotyczy spółek z o.o.).

20.    Strony dopuszczają moşliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie w przypadku zmiany:

a)       stawki podatku od towarów i usług,

b)       wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy
z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,

c)       zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeşeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,

d)       zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa
w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,

jeşeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Zleceniobiorcę.

21.    Zmiana wynagrodzenia następuje na wniosek jednej ze stron. Do wniosku strona zobowiązuje się dołączyć uzasadnienie zmiany i jej zakresu, a druga strona moşe şądać przedstawienia dokumentów uzasadniających wnioskowaną zmianę i jej zakres.

22.    Zmiana wynagrodzenia wskutek okoliczności, o których mowa w ust. 20 następuje proporcjonalnie do zmiany kosztów wykonania zamówienia zaistniałej wskutek określonej okoliczności.

23.    Wszelkie świadczenia pienięşne powstałe na podstawie umów, wiąşących Wykonawcę z Zamawiającym będą uiszczane tylko i wyłącznie bezpośrednio na rzecz faktycznego dostawcy, którego przedmiot działalności obejmuje wykonywanie czynności będących przyjętymi w umowie zobowiązaniami z tytułu dostawy lub świadczenia usług.

24.    Strony zobowiązują się, şe ani Strony ani ich pracownicy lub przedstawiciele (i) nie będą oferować, dokonywać, obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub pośrednio, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w celu wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź zachowania źródła przychodów (ii) będą stosować się do wszelkich praw antykorupcyjnych i innych pokrewnych regulacji. Strony oraz ich pracownicy lub przedstawiciele nie będą dokonywać płatności ani ofiarować upominków osobom trzecim, w związku z wykonywaniem Umowy. Kaşda ze Stron jest zobowiązana do niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony o naruszeniu postanowień niniejszego ustępu.

 

§ 4

1.       Reklamacja z tytułu jakości i ilości towaru składana będzie przez Zamawiającego faksem na numer _______________________, bądź telefonicznie na numer _______________________, lub pocztą elektroniczną na adres ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.., a następnie listem poleconym do Wykonawcy w terminie do 14 dni od daty stwierdzenia wady towaru oraz niezwłocznie po stwierdzeniu moşliwych do sprawdzenia w momencie dostawy braków ilościowych w dostawie lub od daty stwierdzenia pozostałych okoliczności o których mowa powyşej.

2.       Wykonawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie nie dłuşszym niş ‌‌ dni roboczych od daty jej złoşenia. W przypadku braku odpowiedzi Wykonawcy na reklamację w tym terminie strony uznają,
iş reklamacja jest traktowana jako zasadna. Za datę złoşenia reklamacji uwaşa się datę złoşenia reklamacji za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną, o ile zostanie następnie potwierdzona listem poleconym.

3.       Strony postanawiają, iş w przypadku złoşenia przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy trzech uzasadnionych reklamacji, Zamawiający jest uprawniony do rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym. Przed rozwiązaniem umowy Zamawiający pisemnie wezwie Wykonawcę do naleşytego wykonywania umowy.

 

§ 5

1.     W przypadku opóźnienia w dostawie towaru ponad termin ustalony w § 2 ust. 8 umowy, a takşe dostarczenia towaru niezgodnego z postanowieniami niniejszej umowy, w tym niezgodnego ze złoşonym zamówieniem albo w przypadku opóźnienia w załatwieniu reklamacji ponad termin określony w § 4 ust. 2 umowy, Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kar umownych w wysokości 0,5% wartości opóźnionego, niedostarczonego, niezgodnego lub reklamowanego towaru za kaşdy rozpoczęty dzień opóźnienia, niezaleşnie od uprawnień Zamawiającego określonych w § 8  umowy.

2.       Podstawę do ustalenia wysokości kary umownej stanowi wartość brutto opóźnionego, niedostarczonego, niezgodnego lub reklamowanego towaru.

3.       Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego ponad wysokość zastrzeşonych kar umownych, do górnej granicy wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

 

§ 6

1.        Zamawiający będzie składał zamówienia Wykonawcy za pomocą e-maila na adres: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌lub faksem na numer: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..

2.        Strony postanawiają, iş Wykonawca realizować będzie jedynie zamówienia złoşone przez uprawnionego pracownika Zamawiającego – Andrzej Komyć tel. 52 585 47 97, Adam Łassa tel. 52 585 43 52., bądź innej osoby wskazanej przez Zamawiającego listownie bądź faksem. Dostawa z naruszeniem powyşszego uprawnia Zamawiającego do rozwiązania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym oraz/lub şądania zapłaty kary umownej w wysokości równej wartości brutto towaru z tejşe dostawy. Zapis § 5 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

 

 

 

 

 

 

§ 7

1.       W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, şe wykonanie umowy nie leşy w interesie publicznym, czego nie moşna było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy moşe zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający moşe odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.

2.       W takim przypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie za zrealizowaną, zgodnie
z postanowieniami niniejszej umowy, część dostaw.

3.       Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy wyłącznie w przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi, iş wobec zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.

4.       Odstąpienie od umowy zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego oświadczenia i będzie zawierać uzasadnienie.

 

§ 8

1.       Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku:

a)     gdy zmiana umowy została dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych;

b)    gdy Wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych;

c)     gdy wszczęto postępowanie zmierzające do likwidacji działalności Wykonawcy,

d)    gdy Wykonawca dopuszcza się niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy, w szczególności
w przypadku powtarzającego się opóźnienia w wykonaniu zamówienia albo, jeśli narusza zobowiązania przyjęte na podstawie § 9 niniejszej umowy

e)    wskazanym w § 4 ust. 3.

2.       Oświadczenie o rozwiązaniu umowy zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności
i będzie wskazywać przyczynę.

3.       W przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach określonych w ust. 1 lit. d lub e niniejszego paragrafu Zamawiający ma prawo do şądania zapłaty od Wykonawcy kary umownej w wysokości 10% całkowitej wartości umowy określonej w § 3 ust. 1. Zamawiający moşe şądać zapłaty kary umownej w wysokości określonej w zdaniu poprzedzającym niniejszego ustępu, w przypadku naruszenia przez Wykonawcę zobowiązań przyjętych na podstawie § 9 umowy, niezaleşnie od tego czy skorzysta z prawa do rozwiązania umowy.

4.       W przypadku rozwiązania umowy w okolicznościach wskazanych w ust. 1, Wykonawca moşe şądać wyłącznie wynagrodzenia naleşnego z tytułu wykonanej części umowy.

 

§ 9

Wykonawca zobowiązuje się, şe bez zgody Zamawiającego wyraşonej w formie pisemnej pod rygorem niewaşności:

a)   nie dokona cesji wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją umowy;

b)   nie udzieli pełnomocnictwa do dochodzenia wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją umowy na drodze sądowej lub pozasądowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa dla radcy prawnego lub adwokata;

c)   nie zawrze umowy poręczenia dotyczącej wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją niniejszej umowy.

 

§ 10

1.       Umowa została zawarta na czas określony od dnia .................. do dnia .................. z zastrzeşeniem ustępu 2, niniejszego paragrafu.

2.       Umowa wygasa w przypadku dostarczenia Zamawiającemu towaru opisanego w § 1 o wartości odpowiadającej całkowitej wartości umowy określonej w § 3 ust. 1 umowy.

3.       Ewentualne zmiany umowy będą sporządzone wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewaşności tych zmian.

4.       Załączniki do umowy (Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych, zobowiązanie do zachowania poufności, formularz cenowy z oferty przetargowej Wykonawcy) stanowi jej integralną część.

 

 

§ 11

Właściwymi do rozpoznania sporu są sądy powszechne właściwe miejscowo dla siedziby Zamawiającego.

 

§ 12

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz.1843 ze zm.) oraz Kodeksu Cywilnego.

 

§ 13

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden egzemplarz dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.

 

 

                              ZAMAWIAJĄCY                                                                                      WYKONAWCA

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                               Załącznik nr 1

do umowy

 

ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH

 

 

  1. Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* związany/ nie  związany*  umową ze Szpitalem odpowiedzialny jest za przestrzeganie na terenie Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, aktualnie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska oraz wymagań określonych w systemie zarządzania środowiskiem wg ISO 14001.

 

  1. Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* w razie wytwarzania odpadów, jest zobowiązany
    do postępowania określonego zgodnie z aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi.

 

  1. Wykonawca/Usługodawca* zobowiązany jest przed rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych /modernizacyjnych* do ustawienia oznakowanego kontenera z koniecznością jego opróşniania po kaşdym zapełnieniu na koszt własny.

 

  1. Na terenie Szpitala Wykonawcy nie wolno:

·         spalać odpadów;

·         wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi inaczej);

        składować odpadów bezpośrednio na ziemi powstających w wyniku świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie gruntu, wody lub powietrza;

        myć pojazdów i sprzętu;

        przechowywać zapasów paliwa i tankować pojazdów;

        wylewać jakichkolwiek substancji do kanalizacji lub do gleby;

        negatywnie oddziaływać na środowisko, stosując maszyny, czy narzędzia pracy emitujące                    do atmosfery ponadnormatywny poziom hałasu.

 

  1. Wykonawca w przypadku zniszczenia trawników i zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu pierwotnego.

 

  1. Wykonawca/Usługodawca moşe składować niezbędne do wykonywania robót materiały, tylko                          w miejscach wyznaczonych i uzgodnionych z osobą nadzorującą prace ze strony szpitala.

 

  1. W przypadku wystąpienia sytuacji niebezpiecznej lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast podjąć działania minimalizujące skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu osobę nadzorującą wykonanie umowy  z ramienia Szpitala oraz starszego specjalistę ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84 lub kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury tel. 52/ 585-41-49.

 

  1. Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników wykonujących usługę, w zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych, przed przystąpieniem do prac.

 

  1. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować się ze starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84.

* niepotrzebne skreślić

 

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

           (pieczęć firmy )                                                                     (data i podpis wykonawcy/usługodawcy/dostawcy)

 

 

Załącznik nr 2

do umowy

ZOBOWIĄZANIE

DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI

wykonującego zlecenie lub zadanie na rzecz Szpitala na podstawie umowy/zlecenia

 

‌‌‌‌‌‌‌.

(miejscowość, data)

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

(imię i nazwisko oraz nazwa firmy)

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

(adres lub siedziba)

Zobowiązanie

 

1.       Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy w odniesieniu do danych i informacji uzyskanych w z związku z pracami realizowanymi na rzecz Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy, do których dostęp jest uzasadniony w związku z realizacją zlecenia (zadania) na podstawie umowy.

Nr SU/K/NLZ-2/‌./20/W z dnia ‌‌‌.2020 r.

Przedmiotem zlecenia / umowy jest ”Dostawa urządzeń, podzespołów i materiałów do instalacji teletechnicznych i telekomunikacyjnych”. Zakres informacji objętych tajemnicą określono w umowie.

2.       Niniejsze zobowiązanie stanowi integralną część wyşej wymienionej umowy.

3.       Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie przeze mnie tajemnicy w odniesieniu do informacji i danych stanowiących własność SU nr 1 im. A. Jurasza w Bydgoszczy będzie stanowić podstawę odpowiedzialności na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

4.       W związku z realizowanym zleceniem zobowiązuje się:

·       nie kopiować oraz w şadnej innej formie nie powielać danych udostępnionych na nośnikach papierowych, elektronicznych lub dyskach wewnętrznych,

·       nie przekazywać w formie ustnej ani elektronicznej informacji na temat realizowanej umowy/zlecenia stronom i osobom trzecim,

·       nie udostępniać w jakiejkolwiek formie, nawet do wglądu dokumentów i danych przekazanych
w związku z realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju nośnika, na którym są one przechowywane

·       nie wykorzystywać danych dla własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści majątkowych lub osobistych, bez uzyskania pisemnej zgody upowaşnionego pracownika Szpitala.

 

5.       Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie integralności danych w tym
w szczególności za ich utratę.

                                         ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                               czytelny podpis

(imię i nazwisko wykonawcy/osoby

reprezentującej kontrahenta)                             


a)        

Załącznik nr 3 do umowy

 

 

 

WYMAGANIA W ZAKRESIE  BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY

PRZY ZAKUPACH

 

     Dostawcy towarów/usług są zobowiązani do spełnienia wymagań, określonych w systemie zarządzania bezpieczeństwem pracy wg PN –N-18001:2004

 

     Szpital przekazuje dostawcy towarów / usług  informacje o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach szczególnie  niebezpiecznych i innych zagroşeniach,  występujących w szpitalu, np.

czynniki fizyczne: pole elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów.

czynnik chemiczne: anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny, cytostatyki,

czynniki biologiczne: moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy, innymi chorobami zakaźnymi,

inne zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze ekranowym.

     Dostawca towarów /usług uwzględnia kryteria, dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, wskazane w deklaracjach zgodności, certyfikatach, atestach itp. (wymienić  zidentyfikowane normy‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌)

 

     Dostawca towarów /usług potwierdza spełnienie wymagań polskich przepisów prawnych
w zakresie  bezpieczeństwa i higieny pracy.

     Dostawca towarów /usług zapewnia przed uşyciem zakupionych towarów, sprzętu wprowadzenie rozwiązań, zapewniających  zgodność z przepisami i   zasadami  BHP.

 

    

 

                     

                                                                                                     Dostawca towarów /usług

 

                                                                                                     ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                     (data i podpis)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 4 do umowy

 

 

ZASADY POSTĘPOWANIA FIRM ZEWNĘTRZNYCH NA TERENIE SZPITALA

 

     Wykonawca/firma zewnętrzna ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących na terenie szpitala przepisów i zasad bhp oraz higieny szpitalnej oraz za stosowanie bezpiecznych metod pracy.

     Wykonawca/firma zewnętrzna prowadzi prace w sposób nie zakłócający ciągłości świadczenia usług medycznych. (Wpisać w jaki sposób powiadomiono kierowników komórek organizacyjnych o prowadzonych pracach ‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌.......

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌)

     Wykonawca/ firma zewnętrzna zobowiązany jest do wygrodzenia i oznakowania miejsc prowadzenia prac poprzez zastosowanie, np. taśm ostrzegawczych, tablic informacyjnych (wpisać jakie oznakowania uşyto: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌)

     Szpital zastrzega sobie prawo przerwania pracy przez słuşbę BHP, w przypadku, gdy sposób prowadzonych prac zagraşa bezpieczeństwu pracowników, pacjentów lub osób przebywających na terenie Szpitala.

     Wykonawca/firma zewnętrzna zapewnia utrzymania ładu i porządku w miejscu  wykonywania prac i po ich  zakończeniu.

     Wykonawca/firma zewnętrzna zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom własnym oraz wyposaşenia ich w środki ochrony indywidualnej i zbiorowej.

 

 

 

 

                                                                                                              Przedstawiciel

Przedstawiciel firmy zewnętrznej                                                  Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1  

          komórka zlecająca prace

 

 

 

        2020 r. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                          2020 r. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌        

                                                                                                                             (data i podpis)                                                                                                           (data i podpis)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 5 do umowy

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY

DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH

 

Szpital przekazuje firmie zewnętrznej informacje:

     o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach szczególnie niebezpiecznych
i innych zagroşeniach,  występujących w szpitalu, np.

czynniki fizyczne: pole elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów.

czynnik chemiczne: anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny, cytostatyki,

czynniki biologiczne: moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy, innymi chorobami zakaźnymi,

inne zagroşenia: praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze ekranowym.

 

o postępowaniu w przypadku sytuacji zagraşających zdrowiu i şyciu pracowników:

            udzielanie pierwszej pomocy, nr tel. wew. 4222 lub 052-585-4333,

 

o zasadach działania w razie poşaru lub innych sytuacji nadzwyczajnych : 

uruchomić najblişszy ROP (ręczny ostrzegacz poşarowy),

powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112),

powiadomić dyspozytora (tel.7766), Inspektora p. poş. (tel. 667652249),

 

Firma zewnętrzna potwierdza, şe zapewnia własnym pracownikom:

     badania lekarskie profilaktyczne,

     szkolenia w zakresie BHP, szkolenia specjalistyczne, kwalifikacyjne np. przy wykonywaniu prac eksploatacyjnych przy urządzeniach energetycznych,

     wyposaşenie w odzieş, obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej,

     zapoznanie z oceną ryzyka zawodowego na wykonywanym stanowisku,

     zapoznanie z instrukcjami obsługi wykorzystywanych urządzeń, kart charakterystyki stosowanych substancji niebezpiecznych.

 

 

   Przedstawiciel

firmy zewnętrznej                                                                                        Przedstawiciel Szpitala

                                                                                                                         Uniwersyteckiego Nr 1

 

                                                                                                                                                                                                                     2020 r. ‌‌‌............‌‌‌                                                                               2020 r‌‌‌‌.‌‌‌‌‌.‌‌      

           (data i podpis)                                                                                                 (data i podpis)