nr postępowania: | data:
nazwa dokumentu:(109-20) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia | data dodania dokumentu: 2020-12-10 | data wydruku: 2024-05-18

Zamawiający:

 

SZPITAL UNIWERSYTECKI NR 1 IM. DR. A. JURASZA

W BYDGOSZCZY

85 – 094 BYDGOSZCZ, ul. M. Skłodowskiej – Curie 9; tel. (0-52) 585–40–00,

fax (0-52) 585-40-76

strona internetowa: www.jurasza.pl

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

NLZ.2020.271.109

na:

Wymiany zaworów równowaşących i odcinających na instalacji wody lodowej oraz dostawy i wymiany przyłączy pomp ciepła technologicznego w budynku H oraz wymiana instalacji ciepła technologicznego w budynku C (wieşowiec)”

 

(Wspólny Słownik Zamówień Publicznych CPV:  50720000-8 Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania)

 

1.            TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

1.1          Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) zwanego dalej ustawą, o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyraşonej w złotych równowartości kwoty w wysokości 139.000 euro.

1.2          Zamawiający informuje, şe będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach i jej załącznikach lub w dokumentach i oświadczeniach złoşonych w postępowaniu. Przetwarzanie przez Zamawiającego danych osobowych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia obowiązku prawnego ciąşącego na administratorze. W związku z tym, Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do wykonania działań  wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej: „RODO” wobec kaşdej osoby, której dane osobowe będą  podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złoşonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoşy stosowne oświadczenie, którego treść zawarta jest w Formularzu Ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ).

 

2.            OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

2.1      Przedmiotem zamówienia jest:

1) Wymiana uszkodzonych zaworów równowaşących na układzie chłodu wraz z dołoşeniem zaworów odcinających oraz dostawa i wymiana przyłączy pomp ciepła technologicznego  część nr 1;

2) Wymiana instalacji wodnej central wentylacyjnych doprowadzającej technologię budynek c – wieşowiec 10 piętro wentylatorownia i poziom -1 – część nr 2;

Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w załączniku nr 1a i załączniku nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w pkt. 3 SIWZ, zwanej dalej SIWZ.

2.2      Przedmiot zamówienia obejmuje 2 niepodzielne części, dla których Zamawiający dopuszcza moşliwość składania ofert częściowych, z zastrzeşeniem, iş oferta w kaşdej z nich winna być pełna i powinna spełniać szczegółowe wymagania określone w formularzach cenowych, stanowiących załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jak i wymagania zawarte w punkcie 3 niniejszej specyfikacji oraz w załączniku nr 1a do SIWZ, stanowiącym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części.

 

3.        WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

3.1   Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zostały określone w załączniku nr 1a do SIWZ.

UWAGA WAŻNE: Formularz cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ) winien zawierać informacje dotyczące ceny oraz kryteriów oceny ofert.

3.2   Zamawiający zorganizuje w dniu 14.12.2020 r. o godz. 08:00 wizję lokalną (zbiórka – Budynek Techniczny A, pok. 24, wjazd od ul. Curie – Skłodowskiej) aby umoşliwić Wykonawcom dostęp do obiektu. Dla pozostałych Wykonawców, którzy nie będą mogli uczestniczyć w ww. spotkaniu sporządzony zostanie protokół, w którym przedstawione zostaną wszystkie pytania wraz z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego. Protokół zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego na zasadach udzielania odpowiedzi na pytania zadawane przez Wykonawców.

3.3   Zamawiający wymaga, aby osoby uczestniczące w świadczeniu usług ze strony Wykonawcy posiadały aktualne zaświadczenie o przeprowadzonych badaniach lekarskich pozwalających na wykonywanie prac na wysokości powyşej 3m oraz aktualne zaświadczenie odbyciu szkolenia BHP – dotyczy wszystkich części.

3.4   Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w szczególności zakres ubezpieczenia musi obejmować odpowiedzialność cywilną na kwotę nie mniejszą niş 500 000,00 zł za kaşde zdarzenie. dotyczy części nr 1, 2.

W przypadku zawierania umowy na więcej niş jedną część spośród części nr 1, 2. Kwota ubezpieczenia nie podlega sumowaniu, a ubezpieczenie OC winno swoim zakresem obejmować odpowiedzialność cywilną na kwotę nie mniejszą niş 500 000,00 zł. Szczegółowe wytyczne zamieszczono w pkt. 15 SIWZ.

3.5   Dotyczy części nr 1:

a)       Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć i zainstalować urządzenia zgodnie z zestawieniem z pkt. 5 (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1), najpóźniej  w ciągu 30 dni roboczych od dnia złoşenia zamówienia.

3.6    Dotyczy części nr 1 i 2:

a)       Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej,

b)      Udzielenie gwarancji na wykonaną usługę i dostarczone części na okres 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru.

3.7   Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących niezbędnych czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj.:

a)       dla części nr 1 – montaşu i uruchomienia instalacji c.o. c.t. w.l.;

b)      dla części nr 2 – montaşu i uruchomienia instalacji c.o. c.t.

art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

3.8   Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określił w załączniku nr 6 do SIWZ.

3.9   Zamawiający wymaga aby Wykonawcy zapoznali się i stosowali zasady określone w załącznikach nr 1, 2, 3 stanowiących załączniki do głównych postanowień umowy (załącznik nr 6 do SIWZ), a mianowicie: „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych” obowiązujące na terenie Zamawiającego”,  „Zobowiązanie do zachowania poufności”, „Zasady Bezpieczeństwa i  Higieny Pracy dla firm zewnętrznych  - Wymagania w zakresie BHP przy zakupach, zleceniach”. Powyşsze załączniki do umowy powinny być przez wykonawcę odpowiednio wypełnione zgodnie z treścią w nich zawartą oraz podpisane przez osoby do tego upowaşnione.

3.10    Wykonawca i jego pracownicy lub przedstawiciele są zobowiązani do przestrzegania ponişszych zasad:

• nie będą oferować, dokonywać, obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub pośrednio, pracownikom i/lub współpracownikom Zamawiającego i/lub przedstawicielom Zamawiającego, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w celu wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź zachowania źródła przychodów,

• będą stosować się do wszelkich regulacji antykorupcyjnych.

 

4.            OFERTY WARIANTOWE I CZĘŚCIOWE ORAZ INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT. 6) USTAWY PZP UMOWIE RAMOWEJ, DYNAMICZNYM SYSTEMIE ZAKUPÓW I AUKCJI ELEKTRONICZNEJ.

 

4.1      Zamawiający nie dopuszcza moşliwości składania oferty wariantowej w rozumieniu art. 83 ustawy.

4.2      Zamawiający dopuszcza moşliwość składania ofert częściowych, z zastrzeşeniem, iş oferta w kaşdej części winna być pełna. Wykonawca moşe złoşyć ofertę na jedną lub więcej części.

4.3      Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy.

4.4      Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupów, ani zastosować aukcji elektronicznej dla wyboru oferty.         

4.5      Zamawiający nie określa minimalnej ani maksymalnej liczby części zamówienia, na którą wykonawca moşe złoşyć ofertę. Oferta tego Wykonawcy, który otrzyma największą liczbę punktów w danej części zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza.

 

5.            TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA I WARUNKI PŁATNOŚCI

 

5.1          Wymagany termin realizacji zamówienia:

- dla części nr 1 – sukcesywnie w okresie 24 miesięcy;

- dla części nr 2 – okres obowiązywania umowy 6 miesięcy (realizacja w ciągu 30 dni od dnia złoşenia zamówienia);

5.2          Dokonanie płatności nastąpi przelewem w terminie do 60 dni, licząc od dnia prawidłowo wystawionej faktury, potwierdzonej przez osoby do tego upowaşnione przez Zamawiającego. Szczegóły zostały określone we wzorze umowy.

 

6.            WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA

 

6.1.             O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1)      nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12) – 23) ustawy Pzp;

2)      nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przytoczonego ponişej art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp: „z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy „wykonawcę, w stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1508 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeşeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba, şe sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2344 ze zm.)”;

3)      spełniają warunki określone w art. 22, ust. 1b ustawy, dotyczące:

a)       kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

Zamawiający nie stawia w tym zakresie şadnych warunków.

b)      sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie stawia w tym zakresie şadnych warunków.

c)       zdolności technicznej lub zawodowej:

  Zamawiający nie stawia w tym zakresie şadnych warunków.

 

6.2                              Wykonawcy występujący wspólnie:

1)      winni ustanowić pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia,

2)      ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy,

3)      warunki określone przez Zamawiającego muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicy konsorcjum.

 

7.            WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA

 

7.1.             W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12) – 23) i art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp, których opis został dokonany w pkt. 6.1 1) i 2) SIWZ, Zamawiający şąda złoşenia wraz z ofertą oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

7.2.             Zamawiający nie stawia warunków określonych w art. 22, ust. 1b ustawy, wobec czego nie şąda złoşenia oświadczenia o spełnianiu warunków.

 

Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, şe wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

 

7.3.             Zamawiający nie stawia warunków określonych w art. 22, ust. 1b ustawy, wobec czego nie şąda złoşenia şadnych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków.

 

7.4.             W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający şąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyşej oceniona, przedstawienia na wezwanie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego następujących dokumentów:

 

1)      odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeşeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp,

 

2)      w przypadku podmiotów zagranicznych:

a)                  Jeşeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w 7.4.1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, şe nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niş 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

b)                  Jeşeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7.4.2)a) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,  złoşone przed notariuszem lub przed organem sądowym administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

3)      Zamawiający şąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 7.4.1) lub 7.4.2) SIWZ.

 

7.5               Pozostałe wymagane od Wykonawców dokumenty (jeşeli dotyczy):

a)    Wykonawca moşe w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezaleşnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych;

b)    Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, şe realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (ZOBOWIĄZANIE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ);

c)    Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów,
za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba şe za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy;

d)    Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22
i ust. 5 ustawy Pzp;

e)    Jeşeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający şąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:

·      zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub

·      zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeşeli wykaşe zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w  art. 22a ust. 1 ustawy Pzp;

f)     Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp, moşe przedstawić dowody na to, şe podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pienięşne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeşeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu;

g)    W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami
w stopniu umoşliwiającym naleşyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający moşe şądać dokumentów, które określają w szczególności:

-           zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;

-           sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

-           zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;

-           czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą;

h)    Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, wypełniając odpowiednio załącznik nr 3 do SIWZ;

i)      Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom,
w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału
w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ;

j)      Wykonawca moşe powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za naleşyte wykonanie tego zamówienia;

k)    W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum,
s.c.) oświadczenie składa kaşdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym kaşdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Ponadto do oferty dołączą pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie poświadczonej za zgodność
z oryginałem kopii) pełnomocnika upowaşniające do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Kaşdy ze wspólników/uczestników spółki cywilnej/konsorcjum musi przedłoşyć oświadczenie, dotyczące wyłącznie jego osoby;

l)      Zamawiający şąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (o ile są juş znane), wypełniając załącznik nr 5 do SIWZ i załączając do oferty (jeşeli dotyczy). Brak informacji, o której mowa w zdaniu poprzednim będzie uznany za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia przez Wykonawcę, który złoşy ofertę;

m)  Jeşeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, şe proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niş podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;

n)    W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;

o)    Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji,
o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie
o przynaleşności lub braku przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa
w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złoşeniem oświadczenia, wykonawca moşe przedstawić dowody, şe powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ (Oświadczenie naleşy złoşyć w siedzibie Zamawiającego -
w Kancelarii Głównej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9).

7.6.             Zamawiający, na podstawie art. 24aa ustawy Pzp, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu. Jeşeli wykonawca, o którym mowa w zdaniu powyşej, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy, zamawiający moşe zbadać, czy nie podlega wykluczeniu wykonawca, który złoşył ofertę najwyşej ocenioną spośród pozostałych ofert.

7.7.             Zamawiający zastrzega sobie, na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, moşliwość wezwania wykonawcy, którego oferta została najwyşej oceniona do złoşenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złoşenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności,
o których mowa w art. 25 ust. 1  ustawy Pzp, a które zostały opisane w pkt. 7 SIWZ. 

7.8.             Wykonawca nie jest obowiązany do złoşenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia z postępowania, jeşeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub moşe je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 700).

7.9.             Ocena warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie dostarczonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów ujętych w pkt. 7 SIWZ powyşej według zasady spełnia/nie spełnia – jeşeli były wymagane.

 

8.            INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW

 

8.1              Wszelkie wnioski, zapytania, zawiadomienia oraz informacje związane z postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy zobowiązani są przekazywać sobie wzajemnie e-mailem (za wyjątkiem oferty, dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu, w tym oświadczeń, jak teş uzupełnienia tych dokumentów w trybie art. 26 ustawy Pzp, które naleşy złoşyć wyłącznie w formie pisemnej).

8.2              Jeşeli dokumenty, informacje, oświadczenia itp. zostaną przekazane e-mailem, na şądanie jednej ze stron strona druga ma obowiązek potwierdzenia ich otrzymania.

8.3           Osobami uprawnionymi ze strony Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami są:

a)         w sprawach dotyczących procedury przetargowej: 

mgr Marlena Wachowska, telefon 52/ 585-77-57, m.wachowska@jurasza.pl,

b)         w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia:

mgr inş. Marek Potocki, telefon 885 115 617, w godz. 8 – 14.

8.4              Wykonawca moşe zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia przesyłając je na adres e-mail: m.wachowska@jurasza.pl. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niş na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, iş wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niş do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Przedłuşenie przez Zamawiającego terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w zdaniu pierwszym.

8.5               Jeşeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyşej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający moşe udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

8.6               Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaşe Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania i jednocześnie opublikuje zapytania i wyjaśnienia na swojej stronie internetowej www.jurasza.pl.

8.7               Informacje i wyjaśnienia niewymagające formy pisemnej moşna uzyskać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 800 – 1400.

 

9.            WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

 

9.1              Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu (łącznie z podaną godziną) składania ofert wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ. (art. 45 ustawy) w wysokości:

Dla części nr 1 – 400,00 zł

Dla części nr 2 – 430,00 zł

w jednej lub kilku z nişej wymienionych form:

a) pieniądzu – przelew na rachunek bankowy Zamawiającego w Santander Bank Polska S.A.   nr rachunku: 64-1500-1360-1213-6008-5200-0000 na dowodzie wpłaty naleşy zaznaczyćWadium do przetargu - NLZ.2020.271.109 oraz w tytule przelewu podać nr NIP i numer części albo nazwę części przedmiotu zamówienia,

b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, şe poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pienięşnym,

c) gwarancjach bankowych,

d) gwarancjach ubezpieczeniowych,

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm. ).

9.2              W przypadku wnoszenia wadium w formie pienięşnej Zamawiający zaleca, aby oryginał lub kopia dowodu wpłaty dołączony został do oferty. W kaşdym przypadku oryginał lub kopia dowodu wpłaty nie moşe być doręczony Zamawiającemu później niş do upływu terminu wskazanego w pkt. 12.1 SIWZ. W przypadku       wnoszenia wadium w formie pienięşnej wniesienie w terminie nastąpi wówczas, gdy            wskazany powyşej rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed                upływem terminu (łącznie z podana godziną), o którym mowa w pkt. 12.1 SIWZ.

9.3              W przypadku wnoszenia wadium w formie niepienięşnej beneficjentem musi być Zamawiający. Zamawiający zaleca, aby kopia dokumentu dołączona została do oferty. Oryginał dokumentu nie moşe być doręczony Zamawiającemu później niş do upływu terminu (łącznie z godziną), o którym mowa w pkt. 12.1 SIWZ. Przez doręczenie uznaje się złoşenie oryginału dokumentu w kasie siedziby Zamawiającego budynek B pok. 2, czynnej od poniedziałku do piątku z wyjątkiem środy (chyba, şe 10 dzień danego miesiąca przypadać będzie w środę to kasa będzie czynna w tym właśnie dniu, w tej sytuacji następny dzień czyli czwartek będzie dniem, w którym kasa będzie nieczynna) w godzinach 10:00 – 13:00, z zastrzeşeniem wskazanego w zdaniu poprzednim terminu (łącznie z godziną) przyjęcia dokumentu w dniu składania ofert.

9.4              W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Zamawiający wymaga, aby wystawiona gwarancja była bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze şądanie Zamawiającego.

9.5              Wykonawca, który wycofał swoją ofertę, a zabezpieczył ją wadium, powinien wystąpić do Zamawiającego na piśmie o dokonanie zwrotu wadium w formie i wysokości, w której je wniósł.

 

10.         TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

 

10.1       Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni, a bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10.2       Termin związania ofertą moşe zostać przedłuşony przez Wykonawcę samodzielnie.

10.3       Termin związania ofertą moşe zostać przedłuşony na wniosek Zamawiającego, przy czym prawo to przysługuje Zamawiającemu jednorazowo.

10.4       Przepis art. 85 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) stosuje się odpowiednio.

 

11.         OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

 

11.1           Ofertę składa się, pod rygorem niewaşności, w formie pisemnej. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty w postaci elektronicznej.

11.2       Kaşdy Wykonawca moşe złoşyć tylko jedną ofertę we wskazanym miejscu i w wyznaczonym terminie. Uczestnik konsorcjum pod rygorem odrzucenia oferty jego i oferty konsorcjum, nie moşe złoşyć samodzielnie odrębnej oferty w przedmiotowym postępowaniu.

11.3       Ofertę składa się w formie pisemnej i wyłącznie w języku polskim w formie zapewniającej czytelność jej treści, w formacie nie większym niş A4.

11.4       Ofertę składa się na druku formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), wraz  z którym naleşy złoşyć następujące dokumenty:

a)      formularz cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ)

b)      oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 3 do SIWZ)

c)       pełnomocnictwa (jeşeli dotyczy)

d)      Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeşeli dotyczy) (załącznik nr 5 do SIWZ).

e)      zobowiązanie podmiotu na zasoby, którego powołuje się wykonawca  (jeşeli dotyczy).

 

Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyşej, na Wezwanie Zamawiającego będzie zobligowany do złoşenia dokumentów lub/i oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1  ustawy Pzp, a które zostały opisane w pkt. 7 SIWZ.

 

11.5       W przypadku załączenia do oferty dokumentów sporządzonych w innym języku niş polski,           Wykonawca zobowiązany jest załączyć je wraz z tłumaczeniem i osobiście je poświadczyć.

11.6       W przypadku, o którym mowa w § 16 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich moşe şądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.), Zamawiający şąda od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów.

11.7       Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich moşe şądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

11.8       Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje poprzez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.

11.9       Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które kaşdego z nich dotyczą.

11.10    Kaşda strona oferty, jak i miejsce wniesienia zmian (poprawki, uzupełnienia, skreślenia itp.) powinna być parafowana przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy, a w przypadku podpisania oferty przez inną osobę wymagane jest dołączenie do oferty stosownego pełnomocnictwa.

11.11    Zaleca się złoşenie oferty w formie uniemoşliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie, gdzie arkusze (kartki) są kolejno ponumerowane, zszyte lub połączone inną techniką w jedną całość.

11.12    Osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub pełnomocnik muszą złoşyć podpisy na formularzach, oświadczeniach i załącznikach w miejscach do tego przeznaczonych.

11.13    Składane podpisy powinny dać się jednoznacznie zidentyfikować, przy czym za podpis osoby uprawnionej uznaje się własnoręczny, czytelny podpis lub imienną pieczątkę z parafą osoby upowaşnionej.

11.14    Ofertę naleşy złoşyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu oznaczonym nazwą
i adresem Wykonawcy z dopiskiem:

Oferta na wymianę zaworów równowaşących i odcinających na instalacji wody lodowej oraz dostawy i wymiany przyłączy pomp ciepła technologicznego w budynku H oraz wymiana instalacji ciepła technologicznego w budynku C (wieşowiec)”

NLZ.2020.271.109

Nie otwierać przed dniem 22.12.2020 r. godz. 12:00

11.15    W przypadku ofert dostarczanych przez firmy kurierskie, Wykonawca zobowiązany jest na kopercie doręczyciela umieścić dopisek OFERTA PRZETARGOWA NLZ.2020.271.109.

11.16    Opakowanie oferty powinno być zamknięte w sposób zabezpieczający jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

11.17    Potwierdzenie złoşenia oferty w kancelarii Zamawiającego następuje poprzez wpisanie na kopercie, w której złoşona jest oferta daty i godziny złoşenia.

11.18    Wykonawca moşe zmienić lub wycofać złoşoną ofertę przed upływem terminu do składania ofert.

11.19    Zmiany oferty naleşy złoşyć według takich samych zasad jak ustalone dla składania ofert,
z dopiskiem na zmienionej części oferty oraz kopercie przygotowanej zgodnie z wymogami niniejszej specyfikacji „zmiana do oferty”.

11.20    Wykonawca moşe wycofać złoşoną przez siebie ofertę pod warunkiem, şe pisemne powiadomienie wpłynie do Zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert.

11.21    Wykonawca nie moşe wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu do składania ofert.

11.22    Dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym równieş przedstawione w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego, za wyjątkiem podanych w art. 97 ust. 2 ustawie
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) w sposób określony w przywołanym artykule.

11.23     Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa  w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeşeli wykonawca, nie później niş w terminie składania ofert określonym w pkt. 12 SIWZ zastrzeşe, şe nie mogą być one udostępniane oraz wykaşe, iş zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Ww. informacje zgodnie z odpowiednimi wyrokami Sądu Antymonopolowego i Sądu Najwyşszego naleşy umieścić w wewnętrznej kopercie oraz opisać „Tajemnica przedsiębiorstwa”.

Zamawiający informuje, şe w sytuacji kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ale nie dołączył jednocześnie do oferty uzasadnienia ten fakt potwierdzającego, wówczas Zamawiający ma prawo uznać, şe zastrzeşenie w tym zakresie jest nieskuteczne, a  informacje jako błędnie zastrzeşone zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony.

W przypadku, gdy przedmiotowe informacje składane będą w toku badania i oceny ofert, wykazanie, şe zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa musi być złoşone wraz ze złoşenie tych informacji.

W przypadku nie wykazania, şe zastrzeşone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawcy utracą prawo do ochrony tych informacji, jako tajemnicy przedsiębiorstwa, a informacje będą podlegały ujawnieniu po uprzednim powiadomieniu zainteresowanego wykonawcy o powyşszym i podaniu okoliczności uzasadniających ujawnienie informacji.

11.24     Jeşeli przedstawione przez Wykonawcę uzasadnienie, po przeprowadzonej przez Zamawiającego analizie i wezwaniu do wyjaśnień – nie zostanie uznane za wystarczające – wówczas Zamawiający uzna, şe zastrzeşenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje nim objęte zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie powiadomiony.

11.25    Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

12.         MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

 

12.1       Ofertę naleşy złoşyć w siedzibie Zamawiającego - w Kancelarii Głównej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9 w terminie do dnia 22.12.2020 r. do godziny 1100.

12.2       Otwarcie ofert nastąpi dnia 22.12.2020 r. o godz. 1200 w Dziale Logistyki i Zamówień Publicznych, Budynek A - pokój 22 a, ul. M. Skłodowskiej-Curie 9 w Bydgoszczy.

12.3       Zakres informacji podawanych podczas otwarcia Zamawiający poda zgodnie z art. 86 ustawy.

 

13.         OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY

 

13.1       Wykonawca cenę oferty podaje w odpowiednio wypełnionym formularzu oferty i formularzu cenowym, stanowiących załączniki odpowiednio nr 1 i nr 2 do niniejszej specyfikacji.

13.2       Cena oferty to cena ryczałtowa brutto wyliczona zgodnie z wytycznymi wynikającymi z tabeli formularza cenowego (zacienione wiersze tabeli) dla poszczególnych części, którą następnie naleşy przepisać do formularza ofertowego dla poszczególnych części w miejscu dla tego przeznaczonym.

13.3       Wykonawca winien zaoferować cenę jednoznaczną i ostateczną, która nie podlega negocjacjom.

13.4       Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres waşności umowy i nie będą podlegały zmianom.

13.5       Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania przedmiotu zamówienia w sposób kompletny i zdatny do realizacji celu, któremu ma on słuşyć.

13.6       Zamawiający wymaga, aby obliczona w powyşszy sposób cena obejmowała wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz załącznikami do SIWZ.

13.7       Cenę oferty naleşy podać w walucie polskiej, poniewaş w takiej walucie dokonywane będą rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, z którym zostanie zawarta umowa o zamówienie publiczne.

 

UWAGA: Cenę oferty oraz inne wartości wykazane w Formularzu oferty naleşy przedstawić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb.

 

14.         OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY I SPOSOBU OCENY OFERT

 

14.1       Dokonując wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami, jakimi są (dotyczy wszystkich części):

 

Cena [C] – waga 60%

Reakcja na zgłoszenie gwarancyjne [G] – waga 40%

 

14.2       Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych danych przedstawionych przez Wykonawców odpowiednio w zakresie w/w kryteriów, w następujący sposób:

 

14.2.1   Oferta z najnişszą ceną „C” otrzyma maksymalną liczbę punktów, tj. 60, a pozostałym ofertom przyznana będzie odpowiednio mniejsza liczba punktów zgodnie ze wzorem:

 

      Cena oferty o najnişszej cenie brutto

[C]= (  -------------------------------------------------- x 60%) x 100 = liczba punktów otrzymanych

            Cena brutto oferty badanej                                                       w danym kryterium

gdzie:

[C] - wartość punktowa badanej oferty w kryterium cena

 

14.2.2   W kryterium reakcja na zgłoszenie gwarancyjne [G] punktacja zostanie przyznana wg ponişszego wzoru:

 

uzyskana ilość pkt. za reakcję na zgłoszenie gwarancyjne badanej oferty

[G] = ( ---------------------------------------------------------------------- x 40%) x 100 = liczba punktów                                              maksymalna moşliwa do uzyskania ilość pkt.

                               za reakcję na zgłoszenie gwarancyjne, tj. 10 pkt.                       

 

Szczegółowa punktacja cząstkowa:

czas reakcji [G] na telefoniczne zgłoszenie
o awarii, usterce, uszkodzeniu (maksymalnie 72h)

Punktacja

do 24h włącznie

10 pkt.

od 25h do 48h włącznie

5 pkt.

od 49h do 72h włącznie

0 pkt.

 

UWAGA!

Jeşeli  Wykonawca zaoferuje czas reakcji [G] dłuşszy niş 72h, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.

 

14.3       Ostateczną ocenę oferty [O] stanowi suma punktów uzyskanych w kryteriach określonych w pkt. 14.1 i 14.2, obliczona wg wzoru:

[O] = [C] + [G]  - ostateczna ocena danej oferty

[C] - wartość punktowa uzyskana przez badaną ofertę za kryterium  [C]

[G] - wartość punktowa uzyskana przez badaną ofertę za kryterium [G]

14.4         Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyşszą ilością uzyskanych punktów, spełniająca wymagania ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.)  oraz niniejszej specyfikacji.

14.5         Jeşeli nie moşna wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, şe dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najnişszą ceną lub najnişszym kosztem, a jeşeli zostały złoşone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złoşyli te oferty, do złoşenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.

14.6         Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen lub kosztów wyşszych niş zaoferowane w złoşonych ofertach.

 

15.         INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY ORAZ W TRAKCIE JEJ TRWANIA

 

15.1       Zamawiający zaprosi Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do podpisania umowy w siedzibie Zamawiającego. Jeśli termin wskazany w zaproszeniu nie będzie odpowiadał, Wykonawca musi zwrócić się do Zamawiającego niezwłocznie celem ustalenia innego terminu lub wskazać inny sposób podpisania umowy, np. przesłanie kurierem lub pocztą. Wykonawca jest zobowiązany do przybycia w podanym terminie, lub do niezwłocznego odesłania podpisanej umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego (po uwzględnieniu okoliczności o których mowa powyşej). Brak jakiejkolwiek informacji, nie nadesłanie umowy w terminie czy teş niestawienie się bez uprzedniego powiadomienia  Zamawiający będzie traktował jako uchylanie się od podpisania umowy.

15.2       Jeşeli najkorzystniejszą ofertę złoşą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złoşą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.).

15.3       Jeşeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, şe proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niş podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

15.4       Kopię umowy ubezpieczenia, o której mowa w pkt. 3.5 SIWZ, z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w szczególności zakres ubezpieczenia musi obejmować odpowiedzialność cywilną na kwotę nie mniejszą niş 500 000,00 zł za kaşde zdarzenie, naleşy dostarczyć najpóźniej w terminie 3 dni od podpisania umowy.

 

16.         WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia Zabezpieczenia Naleşytego Wykonania Umowy.

 

17.         GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY

 

17.1       Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w załączniku nr 6 do niniejszej specyfikacji tj. „Główne postanowienia umowy”.

17.2       Przyjmuje się, şe główne postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji nie zakwestionowane pisemnie przed upływem terminu składania ofert, zostaną przyjęte przez Wykonawcę bez zastrzeşeń w chwili jej podpisania.

 

18.         POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY

 

18.1       Środki ochrony prawnej określone są w dziale VI ustawy i przysługują Wykonawcy, a takşe innemu podmiotowi, jeşeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub moşe ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.

18.2       Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują równieş organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy.

18.3       Na podst. art. 180 ust. 2 ustawy odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

a)       określenia warunków udziału w postępowaniu;

b)      wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

c)       odrzucenia oferty odwołującego;

d)      opisu przedmiotu zamówienia;

e)      wyboru najkorzystniejszej oferty.

18.4       Na podst. art. 181 ust 1 ustawy Wykonawca moşe w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podst. art. 180 ust. 2.

18.5       Skarga do sądu przysługuje na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej. Szczegółowo kwestie dotyczące skargi do sądu uregulowane zostały w rozdziale 3 ustawy.

 

19.         POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeksu cywilnego oraz obowiązujące przepisy wykonawcze.

 

 

Załączniki:

1.       Formularz oferty

1a. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1, 2

2.       Formularz cenowy

3.       Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zw. z art. 25a ust. 1 ustawy

4.       Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 23) w zw. z art. 24 ust. 11 ustawy

5.       Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom

6.       Główne postanowienia umowy

7.       Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

 

Komisja przetargowa w składzie:

mgr inş. Magdalena Marciniak

mgr Małgorzata Ptasznik-Rudnicka

mgr inş. Tomasz Grochowski

mgr inş. Marek Potocki

mgr Marlena Wachowska

 

przedkłada do zatwierdzenia niniejszą SIWZ, wraz z załącznikami.

Bydgoszcz, dn. 10.12.2020 r.

 

                                                                                                                                     

                                                                                                                                          Zatwierdził:

                                   

DYREKTOR

Szpitala Uniwersyteckiego nr 1

im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy

 

 

                                                                                                                                  /-/ dr n. o zdr. inş. Jacek Kryś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                   Załącznik Nr 1

                                                                                                                                                            do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                              warunków zamówienia

 

SZPITAL UNIWERSYTECKI nr 1

im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy

ul. M. Skłodowskiej-Curie 9

85-094 B Y D G O S Z C Z

 

FORMULARZ OFERTOWY

 

Nawiązując do ogłoszonego w dniu 10.12.2020 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 764904-N-2020 przetargu nieograniczonego, ogłoszonego takşe na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i na stronie internetowej www.jurasza.pl pod nazwą „Wymiany zaworów równowaşących i odcinających na instalacji wody lodowej oraz dostawy i wymiany przyłączy pomp ciepła technologicznego w budynku H oraz wymiana instalacji ciepła technologicznego w budynku C (wieşowiec)”– nr postępowania NLZ.2020.271.109

 

nişej podpisani działając w imieniu i na rzecz:

 

Nazwa Wykonawcy

 

reprezentowany przez:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)

Adres, siedziba

 

REGON

NIP

Nr telefonu

Nr faxu

(jeşeli Wykonawca posiada)

Numer rachunku bankowego, na który naleşy zwrócić wadium

 

Adresy zamieszkania wspólników

(dotyczy spółki cywilnej)

 

 

 

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą TAK*/NIE*

* niepotrzebne skreślić

Adres e-mail Wykonawcy do kontaktów z Zamawiającym:                 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

 

1.       Dotyczy części nr 1:

Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem i warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia za cenę ryczałtową „C”:

                                 

- brutto: ..................................................................... zł,                 

  słownie: ..........................................................................złotych

- w tym:

stawka podatku od towarów i usług ..................... %

 

wynikającą z formularza cenowego, stanowiącym załącznik do niniejszej oferty.

 

 

2.       Dotyczy części nr 2:

Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem i warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia za cenę ryczałtową „C”:

              

- brutto: ..................................................................... zł,                 

  słownie: ..........................................................................złotych

- w tym:

stawka podatku od towarów i usług ..................... %

 

wynikającą z formularza cenowego, stanowiącym załącznik do niniejszej oferty.

 

3.       Oświadczamy, şe:

3.1         zapoznaliśmy się z opisem przedmiotu zamówienia oraz warunkami przeprowadzanego postępowania i nie wnosimy do nich zastrzeşeń oraz posiadamy wszystkie niezbędne informacje do przygotowania oferty,

3.2          akceptujemy postanowienia SIWZ i jej załączników,

3.3          cena oferty zawiera wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia,

3.4         uwaşamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert,

3.5         akceptujemy główne postanowienia umowy nie wnosząc uwag i zastrzeşeń, a w przypadku wyboru naszej oferty zobowiązujemy się do jej zawarcia w stosownych terminach,

3.6          zapoznaliśmy się z: „Zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych” obowiązujące na terenie Zamawiającego, „Zobowiązanie do zachowania poufności”, „Zasady BHP dla firm zewnętrznych”, „Zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie Szpitala”, „ Wymagania w zakresie BHP przy zakupach” i zobowiązujemy się do ich stosowania,

3.7          Oświadczam, şe wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO* wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.**

*) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).

 

** W przypadku gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niş bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie).

3.8          zapoznaliśmy się z „klauzulą informacyjną z art. 13 RODO” stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ

 

6.       Częścią oferty są ponişsze dokumenty stanowiące załączniki do niniejszego formularza ofertowego załączniki:

nr 1 -  formularz cenowy

nr 2 -  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w zw. art. 25a ust. 1 ustawy

nr 3 -  Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeşeli dotyczy)

nr 4 – zobowiązanie podmiotu na zasoby, którego powołuje się wykonawca (jeşeli dotyczy)

inne :‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

7.       Oferta zawiera ‌‌.. stron kolejno ponumerowanych i trwale połączonych.

 

‌‌‌.‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.....

(data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy)

 

 

 

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                               Załącznik Nr 1a

                                                                                                                                                                         do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                          warunków zamówienia

 

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

(dla części nr 1)

 

CZĘŚĆ NR 1 – Wymiana uszkodzonych zaworów równowaşących na układzie chłodu wraz z dołoşeniem zaworów odcinających oraz dostawa i wymiana przyłączy pomp ciepła technologicznego

 

Przedmiot zamówienia dla części 1:

Wymiana uszkodzonych zaworów równowaşących na układzie chłodu wraz z dołoşeniem zaworów odcinających oraz dostawa i wymiana przyłączy pomp ciepła technologicznego

 

Nomenklatura CPV:  50720000-8 usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania

 

1.       Przedmiotem zamówienia jest

 

Wymiana na nowe 34 szt. zaworów autoregulacyjnych (równowaşących instalację wody lodowej) oraz dostawa i zainstalowanie 30 szt. zaworów odcinających na centralach wentylacyjnych oraz dostawa i zainstalowanie  8 zaworów odcinających DN 120 na instalacji wody lodowej, wymiany przyłączy pomp ciepła technologicznego.

2.       Parametry i technologia montaşu zaworów

a)       Dostarczone zawory przez Zamawiającego auto regulacyjne  przy centralach wentylacyjnych będą  zgodne z załoşeniami projektowymi a nastawy parametrów nie powinny odbiegać od parametrów  technicznych  i aktualnie zainstalowanych zaworów autoregulacyjnych zgodnie z pkt.5,

b)      Dostawy przez Wykonawcę zaworów odcinających  dobrane zgodnie z zestawienie z pkt.5. Zawory muszę być dostosowane do pracy na instalacji wody lodowej i odporne na roztwór glikol-woda. Zainstalowany zawory muszą być poprzedzone śrubunkami umoşliwiającymi ich swobodny demontaş

c)       Dostarczone przez Wykonawcę zawory odcinające na instalacji wody lodowej muszą być kołnierzowe przystosowane do pracy z roztworem glikol-woda dostarczone  kołnierze naleşy zainstalować na istniejącej instalacji wody lodowej za pomocą zgrzewania elektrooporowego lub przyłącza kołnierzowego do rur typu PEHD z zabezpieczeniem przed przesunięciem

 

3.       W budynku H S.U.1 na IV piętrze naleşy zdemontować zawory autoregulacyjne o których mowa w pkt.5. oraz zainstalować zawory odcinające

a)       W pierwszej kolejności naleşy wyłączyć  z pracy agregaty wody lodowej a następnie pompy zainstalowane na instalacji wody lodowej,

b)      Opróşnić instalację wody lodowej do wcześniej przygotowanych zbiorników

c)       Zamontować zawory odcinające DN 120 we wskazanym miejscu przez Zamawiającego wraz z odpowietrznikiem automatycznym i manometrem poprzedzonymi zaworem kulowym .

d)      Zdemontować stare zawory autoregulacyjne  i zamontować dostarczone nowe zawory autoregulacyjne wraz z zaworami odcinającymi

e)      Uzupełnić instalację wody lodowej

f)        Uruchomić pompy i agregaty sprawdzić szczelność układu

g)       zabezpieczyć termicznie izolacją wykonaną z kauczuku syntetycznego zainstalowane elementy na instalacji wody lodowej

h)      wykonać nastawę zaworów samoregulujących zgodnie z załoşeniami projektowymi

 

4.       Informacje uzupełniające

a)       Wykonawca zabezpieczy urządzenia i instalację przed rozpoczęciem prac związanych z przedmiotem zamówienia

b)      Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć i zainstalować zgodnie z zestawieniem z pkt.5 urządzenia najpóźniej w ciągu 30 dni roboczych od dnia złoşenia zamówienia.

c)       Wykonawca zobowiązany jest, şe jednorazowo moşe wyłączyć tylko jeden obieg W.L. zgodnie z oznaczeniem instalacji z pkt.5  oraz bezwzględnie zakończy prace montaşowe na danym obiegu W.L. w ciągu 8 godzin oraz uruchomi instalację,

d)      W związku z koniecznością ustalenia wyłączeń układu chłodu, dokładny termin wymiany (dzień, godzina) wyznaczy Zamawiający, po ustaleniu z Kierownikiem Sal Operacyjnych.

e)      Wykonawca przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu (nie więcej niş 1 godzina) zobowiązany jest do powiadomienia Dyspozytorni S.U.1 oraz specjalisty urządzeń wentylacji i klimatyzacji, şe rozpocznie lub zakończył prace związane z przedmiotem zamówienia.

f)         Zamawiający zastrzega, şe nie jest zobowiązany do złoşenia pełnego zamówienia na wymianę zaworów  w trakcie trwania umowy.

5.       Zestawienie

Lp

Obieg W.L.

Centrala

Zawór autoregulacyjny

Nowy zawór odcinający

typ instalacji

rozmiar

miejsce na montaş prostego odcinka [mm]

Zawory odcinający

1

2

4N1

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

54

300

Zawory autoregulacyjne dostarcza Zamawiający pozostałe elementy w tym zawory odcinające dostarcza Wykonawca

2

2

3N1

DN40 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

54

300

3

1

5N3

DN40 ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

50

250

4

2

2N1

DN40 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

50

200

5

1

4N2

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

6

1

3N2

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

200

7

1

2N2

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

8

1

4N3

DN50 Herz

9

1

5N1

DN60 AB-QM

 

PEHD

63

300

10

1

3N3

Dn50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

11

1

2N3

DN50  Herz

12

2

3N8

DN40 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

13

2

2N8

Dn40 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

14

2

4N8

DN40 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

15

2

4N7

DN20 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

35

230

16

2

3N10

DN25 Herz

17

2

3N7

DN25 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

35

250

18

2

2N7

Dn25 Herz

19

2

0N3

DN65 ABQM

 

PEHD

63

300

20

4

5N4

DN25 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

z 4N9 i 3N9

21

4

4N6

DN40 ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

54

300

22

4

4N9

DN40 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

54

300

23

4

3N9

Dn40 Herz

24

4

1N2

DN65 ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

54

300

25

4

3N6

DN40ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

26

3

2N6

DN60 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

27

4

5N2

DN65 ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

stalowa

54

300

28

3

3N5

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

180

29

3

4N5

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

30

3

2N5

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

31

3

3N4

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

32

3

2N4

DN50 Herz

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

33

3

4N4

DN40 ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

34

3

0N2

DN40 ABQM

Zgodnie z parametrami instalacji

PEHD

63

300

 

Obieg W.L. instalacji (kolor)

Zawory odcinające

35

W.L.4 

2 szt. zaworów DN120 PEHD

Zawory dostarcza Wykonawca

36

W.L.3 

2 szt. zaworów DN120 PEHD

37

W.L.2 

2 szt. zaworów DN120 PEHD

38

W.L.1 

2 szt. zaworów DN120 PEHD

 

 

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

(dla części nr 2)

 

CZĘŚĆ NR 2 – Wymiana instalacji wodnej central wentylacyjnych doprowadzającej technologię budynek c- wieşowiec 10 piętro wentylatorownia  i poziom -1

 

Przedmiot zamówienia dla części 2:

Wymiana instalacji wodnej central wentylacyjnych doprowadzającej technologię budynek c- wieşowiec 10 piętro wentylatorownia  i poziom -1

 

Nomenklatura CPV:  50720000-8 usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania

 

1.       Przedmiotem zamówienia jest

 

Dostawa i wymiana kompletnej instalacji ciepła technologicznego przy centralach wentylacyjnych wraz z dostawą i wymianą kolektora w budynku C (wieşowiec) 10 piętro (wentylatorownia) S.U.1

 

2.       Zakres prac

Przy centralach o oznaczeniu KN1/KW1, KN2/KW2, KN3/KW, KN4/KW4 KN8/KW8, KN6/KW6 naleşy wykonać:

2.1. Etap 1

a.    opróşnić instalację C.T. z roztworu glikolowego na 10 piętrze.

b.    przekazać do utylizacji spuszczony glikol,

c.     zdemontować stary kolektor znajdujący się w wentylatorowni na 10 piętrze dostarczyć i zainstalować nowy nowy,

d.    zdemontować starą instalację C.T. poprowadzoną do central wentylacyjnych,

e.    dostarczyć i wmontować  nową instalację z  zachowaniem parametrów starej instalacji (średnica wewnętrzna opory instalacji),

f.      uzupełnić instalację dostarczonym przez Zamawiającego roztworem wodno-glikolowym

    2.2. Etap 2

a.       Opróşnić instalację wody C.T. zlokalizowanej na poziomie -1 odcinek od węzła do wentylatorowni

b.       zdemontować instalację o której mowa w ustępie poprzedzającym całą instalację z tworzywa sztucznego

c.       dostarczyć i wmontować nową instalację z zachowaniem parametrów starej instalacji (średnica wewnętrzna, opory)

d.       uzupełnić instalację dostarczonym przez Zamawiającego roztworem woda-glikol

 

3.       Parametry szczegółowe instalacji

a)       Parametry dostarczonej i zamontowanej instalacji (tj, średnica wew. rur) nie moşe odbiegać od zastosowanej średnicy zdemontowanej instalacji

b)      Instalację C.T. naleşy poprowadzić  rurami ze stali węglowej ocynkowanej, łączonej promieniowo  lub zaciskania przez zaprasowanie ( inaczej zaprasowywania) lub metodą gwintowania spełniające normę EN 10210

c)       Kaşdy element znajdujący się na instalacji tj. (zawór, filtr, pompa, itd.) musi być poprzedzony śrubunkami w celu jego łatwego demontaşu

d)      nową instalację naleşy poprowadzić po drodze zdemontowanej starej instalacji

e)      Wszystkie elementy znajdujące się na instalacji naleşy dostarczyć i wymienić na nowe z wyłączeniem napędów elektrycznych od zaworów trójdroşnych z zastrzeşeniem şe siłowniki muszą pasować do zainstalowanych napędów elektrycznych

f)        Instalację C.T. naleşy zaizolować przed utratą ciepła,

g)       Instalacja musi w pełni być funkcjonalna i  kompatybilna z  doprowadzoną instalacją C.T.  i nie moşe wpływać negatywnie na działanie central wentylacyjnych.

 

4.       Informacje uzupełniające

a)       Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia  musi złoşyć dokumentację dotyczącą:

instalacji wody lodowej:

- spis urządzeń i instalacji C.T

- schemat instalacji C.T.

b)      Wykonawca zabezpieczy urządzenia i instalację przed rozpoczęciem prac związanych z przedmiotem zamówienia

c)       Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wmontować urządzenia w instalacji najpóźniej w ciągu 30 dni roboczych od dnia złoşenia zamówienia.

d)      W związku z koniecznością ustalenia wyłączeń układu chłodu, dokładny termin wymiany (dzień, godzina) wyznaczy Zamawiający, po ustaleniu z Kierownikiem Sal Operacyjnych.

e)      Wykonawca przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu (nie więcej niş 1 godzina) zobowiązany jest do powiadomienia Dyspozytorni S.U.1 oraz specjalisty urządzeń wentylacji i klimatyzacji, şe rozpocznie lub zakończył prace związane z przedmiotem zamówienia.

f)        Wykonawca usunie z budynku i zutylizuje wszystkie materiały z rozbiórki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                                  Załącznik Nr 2

                                                                                                                                                                         do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                          warunków zamówienia

                                                                                                                                                                                                               

FORMULARZ CENOWY

Dotyczy części nr 1

Wymiana uszkodzonych zaworów równowaşących na układzie chłodu wraz z dołoşeniem zaworów odcinających oraz dostawa i wymiana przyłączy pomp ciepła technologicznego

TABELA A

Przedmiot zamówienia

Cena jednostkowa netto

Podatek VAT

Cena brutto

Centrala

Zawór autoregulacyjny wraz z zaworami odcinającymi

stawka

wartość

1

2

3

4

5=4x3

6=5+3

4N1

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N1

DN40 Herz

‌‌‌‌.z

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

5N3

DN40 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N1

DN40 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N2

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N2

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N2

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N3

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

5N1

DN60 AB-QM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N3

Dn50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N3

DN50  Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N8

DN40 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N8

Dn40 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N8

DN40 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N7

DN20 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N10

DN25 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N7

DN25 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N7

Dn25 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

0N3

DN65 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

5N4

DN25 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N6

DN40 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N9

DN40 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N9

Dn40 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

1N2

DN65 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N6

DN40ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N6

DN60 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

5N2

DN65 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N5

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N5

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N5

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

3N4

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

2N4

DN50 Herz

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

4N4

DN40 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

0N2

DN40 ABQM

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

Układ W.L.1

2 szt. zaworów DN 120 PEHD

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

Układ W.L.1

2 szt. zaworów DN 120 PEHD

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

Układ W.L.1

2 szt. zaworów DN 120 PEHD

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

Układ W.L.1

2 szt. zaworów DN 120 PEHD

 

 

 

 

Wymiana przyłączy pomp ciepła technologicznego

Nie dotyczy

‌‌‌‌.zł

‌‌..%

‌‌‌‌.zł

‌‌‌‌.zł

RAZEM CENA [C]

‌‌‌‌‌..zł

 

‌‌‌‌‌.zł

 

TABELA B

Przedmiot zamówienia

 

6

7 [G]

czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie o awarii, usterce, uszkodzeniu

do 24 godzin włącznie – 10 pkt.

od 25 do 48 godzin włącznie – 5 pkt.

od 49 do 72 godzin włącznie – 0 pkt.

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ godzin.

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.....

            (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy)

 

Dotyczy części nr 2

Wymiana instalacji wodnej central wentylacyjnych doprowadzającej technologię budynek c- wieşowiec 10 piętro wentylatorownia  i poziom -1

TABELA A

Przedmiot zamówienia

Cena netto

Podatek VAT

Cenna brutto

stawka

wartość

1

2

3

4=2x3

5=2+4 [C]

Wymiana instalacji wodnej central wentylacyjnych doprowadzającej technologię budynek c- wieşowiec 10 piętro wentylatorownia  i poziom -1 [C]

 

‌‌‌‌.. zł

 

‌‌‌.%

 

‌‌‌‌‌.zł

 

‌‌‌‌‌‌zł

 

TABELA B

Przedmiot zamówienia

 

6

7 [G]

czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie o awarii, usterce, uszkodzeniu

do 24 godzin włącznie – 10 pkt.

od 25 do 48 godzin włącznie – 5 pkt.

od 49 do 72 godzin włącznie – 0 pkt.

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ godzin.

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.....

          (data i podpisy przedstawicieli Wykonawcy)

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                                        Załącznik Nr 3

                                                                                                                                                               do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                 warunków zamówienia

 

Wykonawca:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

(pełna nazwa/firma, adres, w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)

 

reprezentowany przez:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)

 

 

Oświadczenie wykonawcy

składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

 Prawo zamówień publicznych (dalej jako: ustawa Pzp),

DOTYCZĄCE PRZESŁANEK WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA

 

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wymiany zaworów równowaşących i odcinających na instalacji wody lodowej oraz dostawy i wymiany przyłączy pomp ciepła technologicznego w budynku H oraz wymiana instalacji ciepła technologicznego w budynku C (wieşowiec)”, prowadzonego przez Szpital Uniwersytecki nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, oświadczam, co następuje:

 

OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE WYKONAWCY:

 

1.       Oświadczam, şe nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.

2.       Oświadczam, şe nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp  .

 

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌.‌‌. r.

                                                                                                              ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                              (podpis i pieczęć osoby uprawnionej

                                                                                                              do reprezentowania Wykonawcy)

 

Oświadczam, şe zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. ‌‌‌‌. ustawy Pzp (podać mającą zastosowanie podstawę wykluczenia spośród wymienionych w art. 24 ust. 1 pkt 13-14, 16-20 lub art. 24 ust. 5 ustawy Pzp). Jednocześnie oświadczam, şe w związku z ww. okolicznością, na podstawie art. 24 ust. 8 ustawy Pzp podjąłem następujące środki naprawcze: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌...........‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌...........‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌‌‌‌. r.

                                                                                                              ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                              (podpis i pieczęć osoby uprawnionej

                                                                                                              do reprezentowania Wykonawcy)

 

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODMIOTU, NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA:

 

Oświadczam, şe następujący/e podmiot/y, na którego/ych zasoby powołuję się w niniejszym postępowaniu, tj.: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (podać pełną nazwę/firmę, adres, a takşe w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG) nie podlega/ją wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

 

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌‌‌‌. r.

                                                                                                              ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                              (podpis i pieczęć osoby uprawnionej

                                                                                                              do reprezentowania Wykonawcy)

 

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODWYKONAWCY NIEBĘDĄCEGO PODMIOTEM, NA KTÓREGO ZASOBY POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA:

 

Oświadczam, şe następujący/e podmiot/y, będący/e podwykonawcą/ami: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..‌.‌‌ (podać pełną nazwę/firmę, adres, a takşe w zaleşności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG), nie podlega/ą wykluczeniu z postępowania
o udzielenie zamówienia.

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌‌‌‌. r.

                                                                                                              ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                              (podpis i pieczęć osoby uprawnionej

                                                                                                              do reprezentowania Wykonawcy)

 

OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:

Oświadczam, şe wszystkie informacje podane w powyşszych oświadczeniach są aktualne
i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌‌‌‌. r.

                                                                                                              ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                              (podpis i pieczęć osoby uprawnionej

                                                                                                              do reprezentowania Wykonawcy)

 

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                                        Załącznik Nr 4

                                                                                                                                                               do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                 warunków zamówienia

 

 

 

....................................................

pieczątka firmowa Wykonawcy

 

OŚWIADCZENIE

 

o przynaleşności lub braku przynaleşności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369)

 

Oznaczenie postępowania NLZ.2020.271.109

 

Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na :

 

Wymiany zaworów równowaşących i odcinających na instalacji wody lodowej oraz dostawy
i wymiany przyłączy pomp ciepła technologicznego w budynku H oraz wymiana instalacji ciepła technologicznego w budynku C (wieşowiec)”

 

oświadczam, şe naleşę / nie naleşę *do tej samej / şadnej * grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami, którzy złoşyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w niniejszym postępowaniu.

 

* niepotrzebne skreślić

 

Wykaz wykonawców naleşących do tej samej grupy kapitałowej, którzy złoşyli oferty

 

L. P.

Wskazanie Wykonawcy

 

 

 

 

 

 

W załączeniu dowody wskazujące, şe istniejące między wykonawcami naleşącymi do tej samej grupy kapitałowej, powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

 

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌‌‌‌. r.

                                                                                                              ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                              (podpis i pieczęć osoby uprawnionej

                                                                                                              do reprezentowania Wykonawcy)

 

 

 

UWAGA:

Oświadczenie naleşy złoşyć w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.jurasza.pl, informacji z otwarcia ofert zawierającej nazwy i adresy wykonawców, którzy złoşyli oferty.

 

 

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                                        Załącznik Nr 5

                                                                                                                                                               do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                 warunków zamówienia

 

 

 

....................................................

             pieczątka firmowa Wykonawcy

 

 

 

WYKAZ CZĘŚCI ZAMÓWIENIA, KTÓRYCH WYKONANIE WYKONAWCA ZAMIERZA POWIERZYĆ PODWYKONAWCOM

 

 

 

Informuję, iş powierzymy wykonanie części zamówienia podwykonawcom:

 

Lp.

Nazwa Podwykonawcy

(o ile jest juş znany)

Nazwa lub opis części zamówienia powierzonej podwykonawcom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‌‌‌‌‌.‌‌. (miejscowość), dnia ‌‌‌‌‌‌‌. r.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

                                                                                                                                    (podpis i pieczęć osoby           uprawnionej do reprezentowania


Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109                                                                                                  Załącznik Nr 7

                                                                                                                                                                         do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                          warunków zamówienia

Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, şe:

§   administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Uniwersytecki nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, ul. M. Skłodowskiej – Curie 9, 85-094 Bydgoszcz;

§   inspektorem ochrony danych osobowych w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy jest Pani/Pani Jerzy Nowak, kontakt: je.nowak@jurasza.pl, tel. 52 585 40 78;

§   Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o sygn. NLZ.2020.271.109 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;

§   odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; 

§   Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeşeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

§   obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 

§   w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

§   posiada Pani/Pan:

      na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

      na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;

      na podstawie art. 18 RODO prawo şądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeşeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 

      prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, şe przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

§   nie przysługuje Pani/Panu:

      w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

      prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

      na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyş podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeşeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie moşe skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie moşe naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na waşne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.