Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109 Załącznik
Nr 6 do
specyfikacji istotnych warunków
zamówienia
GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY
UMOWA Nr SU/K/NLZ-2//../W zawarta w dniu ..r. p o m i ę d z y: Szpitalem
Uniwersyteckim nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul.
M. Skłodowskiej – Curie 9, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych
organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki
zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003581, mającym
nadany NIP: 554-22-31-069 zwanym
dalej “Zamawiającym”,
reprezentowanym przez: Dyrektora – dr. n. o zdr. inş. Jacek KRYŚ a .................... , z siedzibą w
.............. (..............), przy ul. ..................................,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
...................., .... Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod
numerem KRS ..................., NIP
oraz REGON .. zwaną
dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez: ..................................................................................................................................................... Niniejsza umowa jest konsekwencją udzielonego
zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz następstwem wyboru
przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie przetargu
nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2020.271.109
ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 764904-N-2020
w dniu 10.12.2020
r. § 1 PRZEDMIOT UMOWY
2.
Wykonawca
zobowiązuje się wykonywać czynności określone w ustępie poprzedzającym, będące
przedmiotem umowy w sposób
zapewniający minimalizację ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Zamawiającego jako podmiotu leczniczego, w tym prowadzenie normalnej
działalności, w szczególności w pomieszczeniach sąsiadujących z miejscami
wykonywania zamówienia. 3. Wykonawca oświadcza, şe posiada wiedzę
fachową i dysponuje wszelkimi niezbędnymi informacjami związanymi z wykonaniem
przedmiotu Umowy, a takşe, iş dysponuje odpowiednim personelem i odpowiednimi
środkami gwarantującymi profesjonalną realizację Umowy. Wykonawca oświadcza i
gwarantuje, iş przedmiot umowy wykona z najwyşszą starannością, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, wszelkimi mającymi zastosowanie normami
jakościowymi i technicznymi oraz niniejszą umową. 4. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania
i oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w stanie nadającym się do
uşytkowania zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem, wykonanego zgodnie ze
zobowiązaniami przyjętymi przez Wykonawcę na podstawie umowy. 5. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony
przed uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej, a w przypadku
takiego uszkodzenia lub zniszczenia – Wykonawca na swój koszt zobowiązuje się
dokonać naprawy lub ich odtworzenia, bądź zapłaty odszkodowania. 6. Strony postanawiają, iş Zamawiający nie
ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim przez Wykonawcę
bądź osoby, za pomocą których wykonuje on zobowiązania przyjęte na podstawie
umowy. 7. Strony postanawiają, iş Wykonawca jest
uprawniony do wykonywania części zobowiązań przyjętych na podstawie niniejszej
umowy za pomocą osób trzecich, za których działania i zaniechania ponosi
odpowiedzialność jak za swoje własne. 8. Strony postanawiają, şe Wykonawca (wraz
z osobami trzecimi za pomocą których wykonuje zobowiązania przyjęte na
podstawie umowy) z miejsca swojej siedziby do miejsca w którym będzie wykonywać
zobowiązania przyjęte na podstawie umowy (równieş z powrotem) dotrze na własny
koszt i ryzyko.
10. W trakcie realizacji zamówienia, kaşdorazowo na wezwanie
Zamawiającego, we wskazanym w tym wezwaniu terminie – nie dłuşszym jednak niş 3
dni robocze – Wykonawca zobowiązany jest przedłoşyć Zamawiającemu ponişej
wskazane dowody, zgodnie z treścią wezwania Zamawiającego: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu
na umowę o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie
Zamawiającego; Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne
określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złoşenia oświadczenia,
wskazanie, şe objęte şądaniem Zamawiającego czynności wykonują osoby
zatrudnione na umowę o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i
nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby
uprawnionej do złoşenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 2) wykazu wszystkich pracowników Wykonawcy/Podwykonawcy,
zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, którzy uczestniczą w realizacji
niniejszego zamówienia. Wykaz winien zawierać co najmniej następujące
informacje: imię i nazwisko, termin obowiązywania umowy o pracę (od dnia – do
dnia), rodzaj/zakres wykonywanych czynności. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić
moşliwość weryfikacji toşsamości osób (pracowników) faktycznie wykonujących
pracę. 11. Naruszenie przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę któregoś
z powyşszych zobowiązań – określonych w ustępie poprzedzającym niniejszego
paragrafu - uprawnia Zamawiającego do
odstąpienia od umowy (z winy Wykonawcy), po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego na usunięcie tych
naruszeń. Niezłoşenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego
terminie şądanych przez niego dowodów (dokumentów i oświadczeń) – traktowane
będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. 12.
Wykonawca zutylizuje na swój koszt
zdemontowane elementy, wszystkie odpady, pozostałości, gruz, które powstały w
wyniku wykonywanej usługi objętej przedmiotową umową. 13. Wykonawca potwierdza, iş zapoznał się z: „Zasadami środowiskowymi
dla firm zewnętrznych” obowiązującymi na terenie Zamawiającego, „Zobowiązaniem do zachowania poufności”, oraz
„Zasady
Bezpieczeństwa i Higieny Pracy dla firm
zewnętrznych - Wymagania w zakresie BHP
przy zakupach, zleceniach”, stanowiącymi załączniki do niniejszej umowy i
zobowiązuje się ich przestrzegać. 14. Strony zobowiązują się, şe ani Strony
ani ich pracownicy lub przedstawiciele (i) nie będą oferować, dokonywać,
obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać
şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub
pośrednio, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w celu
wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania
decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź
zachowania źródła przychodów (ii) będą stosować się do wszelkich praw
antykorupcyjnych i innych pokrewnych regulacji. Strony oraz ich pracownicy lub
przedstawiciele nie będą dokonywać płatności ani ofiarować upominków osobom
trzecim, w związku z wykonywaniem Umowy. Kaşda ze Stron jest zobowiązana do
niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony o naruszeniu postanowień niniejszego
ustępu. § 2 TERMIN
WYKONANIA PRZEDMIOTU UMOWY, WYNAGRODZENIE I SPOSÓB ZAPŁATY WYNAGRODZENIA 1. Okres
obowiązywania umowy wynosi 24 miesiące od dnia jej umowy.
7. Wynagrodzenie
za realizacje kaşdego zlecenia jednostkowego nastąpi na podstawie faktury
wystawionej przez Wykonawcę. 8. Wynagrodzenie
Wykonawcy płatne będzie w terminie 60 dni od daty otrzymania przez
Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT z dołączonym protokołem
odbioru prac, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze. 9. Faktury
wystawiane będą maksymalnie raz w miesiącu. Fakturę
moşna przesłać Zamawiającemu na adres e-mail: efaktury-kancelaria@jurasza.pl
lub za pomocą platformy PEF dostępnej na stronie https://efaktura.gov.pl/ (numer indentyfikacyjny skrzynki odbiorczej
Zamawiającego: PL5542231069)
a) stawki
podatku od towarów i usług, b) wysokości
minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej
ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o
minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad
podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeşeli
zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do
pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4
października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeşeli zmiany te będą miały
wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Zleceniobiorcę. 14.
Zmiana wynagrodzenia następuje na wniosek
jednej ze stron. Do wniosku strona zobowiązuje się dołączyć uzasadnienie zmiany
i jej zakresu, a druga strona moşe şądać przedstawienia dokumentów
uzasadniających wnioskowaną zmianę i jej zakres. 15.
Zmiana wynagrodzenia wskutek okoliczności, o
których mowa w ust. 13 następuje proporcjonalnie do zmiany kosztów wykonania
zamówienia zaistniałej wskutek określonej okoliczności. 16.
W
przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego, Wykonawcy
przysługuje prawo naliczenia odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych. 17.
W
przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze
strony Zamawiającego i naliczenia odsetek przez Wykonawcę strony postanawiają,
şe zaliczenie dokonywanych przez Zamawiającego wpłat będzie dokonywane w
pierwszej kolejności na naleşność główną (w pierwszej kolejności na najbardziej
zaległą), a po jej zaspokojeniu na naleşności uboczne – odsetki, o ile
Zamawiający nie wskaşe, iş wpłaty powinny być zaliczone inaczej. 18.
Wszelkie
świadczenia pienięşne powstałe na podstawie umów, wiąşących Wykonawcę z
Zamawiającym będą uiszczane tylko i wyłącznie bezpośrednio na rzecz faktycznego
dostawcy/usługodawcy, którego przedmiot działalności obejmuje wykonywanie
czynności będących przyjętymi w umowie zobowiązaniami z tytułu dostawy lub
świadczenia usług. 19.
W
przypadku faktur, w których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której
mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj.
przekracza 15 000,00 zł lub równowartość tej kwoty), obejmujących dokonaną na
rzecz podatnika dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w
załączniku nr 15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.
U. z 2019 r. poz. 1751 ze zm.) – faktura powinna zawierać wyrazy
"mechanizm podzielonej płatności", zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a
ustawy o VAT. 20.
Wykonawca
oświadcza, iş niniejsza umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu
spółek handlowych (dotyczy spółek z o.o.). § 3 PRZEDSTAWICIELE STRON
§ 4 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
ZA WADY
a.
jeśli wada uniemoşliwia uşytkowanie z jakichkolwiek przyczyn faktycznych lub
prawnych – niezwłocznie, nie później niş
w terminie 72 godzin od chwili zgłoszenia; w szczególnie uzasadnionych
przypadkach strony mogą ustalić dłuşszy termin, b.
w pozostałych przypadkach, w terminie uzgodnionym w protokole spisanym przy
udziale stron, lub, w przypadku braku porozumienia wyznaczonym przez
Zamawiającego, który weźmie przy jego ustalaniu pod uwagę charakter wady;
termin nie moşe być dłuşszy niş 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady.
a.
szkód wynikłych z winy uşytkownika, b.
siły wyşszej.
a.
zmianie siedziby lub nazwy, b.
wniosku o ogłoszeniu upadłości Wykonawcy, tak likwidacyjnej jak i z moşliwością
zawarcia układu c.
ogłoszeniu likwidacji Wykonawcy, d.
zawieszeniu działalności Wykonawcy. § 5 KARY UMOWNE I POTRĄCENIA
a.
za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% całkowitej wartości
umowy określonej w § 2 ust. 3 umowy, za kaşdy rozpoczęty dzień opóźnienia,
liczony od dnia określonego w § 2 ust. 2 niniejszej umowy, b.
za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, lub w okresie
gwarancji w wysokości 0,5% całkowitej wartości umowy określonej w § 2 ust. 3
umowy, za kaşdy rozpoczęty dzień opóźnienia, liczony od dnia wyznaczonego na
usunięcie wad do dnia odbioru usunięcia zgłoszonych wad, c.
za odstąpienie od umowy z przyczyn leşących po stronie Wykonawcy w wysokości
10% całkowitej wartości umowy określonej w §2 ust. 3 umowy, d.
0,5% całkowitej wartości umowy określonej w § 2 ust. 3 umowy za kaşdy przypadek
niewykonania lub nienaleşytego wykonania zobowiązania niepienięşnego, do
którego Wykonawca był zobowiązany niniejszą umową. Oświadczenie Zamawiającego o
nałoşeniu kary winno być wcześniej poprzedzone pisemnym wezwaniem do dopełnienia
obowiązku wynikającego z niniejszej umowy z podaniem terminu na jego
dopełnienie, e.
za kaşdą rozpoczętą godzinę opóźnienia powyşej czasu określonego w § 4 ust. 9
umowy, dotyczącą czasu reakcji serwisu, w wysokości 0,05% całkowitej wartości
umowy określonej w § 2 ust. 3 umowy, do momentu przybycia przedstawiciela
Wykonawcy do siedziby Zamawiającego,
3. Wykonawca
wyraşa zgodę na potrącanie kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia na
podstawie noty obciąşeniowej wystawionej przez Zamawiającego. 4. Kary
nałoşone przez organy państwowe za nieprzestrzeganie przepisów bhp, ppoş. i
innych w zakresie prac objętych umową obciąşają Wykonawcę. § 6 UBEZPIECZENIA 1. Wykonawca zobowiązuje przez cały okres trwania umowy posiadać
ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej, w szczególności zakres ubezpieczenia musi obejmować
odpowiedzialność cywilną na kwotę nie mniejszą niş 500 000,00 zł za kaşde
zdarzenie. 2.
Kopia polisy
powinna zostać przekazania Zamawiającemu nie później niş w terminie 3 dni od zawarcia
niniejszej umowy oraz kaşdorazowo w terminie 7 dni po zawarciu kolejnej umowy
ubezpieczenia na kolejny okres pod rygorem naliczenia kary umownej, o której
mowa w § 5 ust. 1 lit. d umowy. Kopia
powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upowaşnioną do
reprezentowania i zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 3.
W przypadku
nie odnowienia przez Wykonawcę w
trakcie realizacji umowy polisy, Zamawiający moşe odstąpić od umowy albo ubezpieczyć Wykonawcę na jego koszt.
Koszty poniesione na ubezpieczenie Wykonawcy, Zamawiający potrąci z
wynagrodzenia Wykonawcy. Odstąpienie od umowy z przyczyn, o których mowa w
niniejszym ustępie, stanowi odstąpienie z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę. 4.
Ewentualne
szkody i roszczenia powstałe po stronie Zamawiającego, które przewyşszą wartość
sumy ubezpieczenia wynikającej z treści polisy ubezpieczeniowej lub których nie
obejmuje zakres odpowiedzialności wynikającej z polisy ubezpieczeniowej (w tym
wartość franszyz, udziałów własnych), zostaną pokryte we własnym zakresie
bezpośrednio przez Wykonawcę, na pierwsze wezwanie Zamawiającego. § 7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZMIANY W UMOWIE 1.
Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy w
trybie natychmiastowym, w następujących przypadkach: a) gdy zmiana umowy została
dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych; b) gdy Wykonawca w chwili
zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1
Prawa zamówień publicznych;. c) gdy wszczęto postępowanie zmierzające
do likwidacji działalności Wykonawcy, d) gdy Wykonawca dopuszcza się
niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy, w szczególności w przypadku
powtarzającego się opóźnienia w wykonaniu zamówienia albo, jeśli narusza zobowiązania
przyjęte na podstawie § 8 ust. 1 niniejszej umowy 2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. d) Wykonawca moşe
şądać zapłaty wynagrodzenia jedynie z tytułu wykonania części umowy do dnia
odstąpienia od umowy. 3. W przypadku rozwiązania
umowy w okolicznościach określonych w ust. 1 lit. d niniejszego
paragrafu Zamawiający ma prawo do şądania zapłaty od Wykonawcy kary umownej w
wysokości 10% całkowitej wartości umowy określonej w § 2 ust. 3. Zamawiający
moşe şądać zapłaty kary umownej w wysokości określonej w zdaniu poprzedzającym
niniejszego ustępu, w przypadku naruszenia przez Wykonawcę zobowiązań
przyjętych na podstawie § 9 ust. 1 umowy, niezaleşnie od tego czy skorzysta z
prawa do rozwiązania umowy. 4. W razie zaistnienia
istotnej zmiany okoliczności powodującej, şe wykonanie umowy nie leşy w
interesie publicznym, czego nie moşna było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
lub dalsze wykonywanie umowy moşe zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa
państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający moşe odstąpić od umowy w
terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 5. W takim przypadku Wykonawcy
przysługuje jedynie wynagrodzenie za zrealizowaną, zgodnie z postanowieniami
niniejszej umowy, część dostaw. 6. Wykonawcy przysługuje prawo
odstąpienia od umowy wyłącznie w przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi, iş wobec
zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich
zobowiązań umownych wobec Wykonawcy. 7. Odstąpienie od umowy
zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego
oświadczenia i będzie zawierać uzasadnienie. 8.
Żadna
ze stron nie ponosi odpowiedzialności za nienaleşyte wykonanie lub niewykonanie
Umowy w takim zakresie, w jakim zostało to spowodowane działaniem siły wyşszej.
Przez siłę wyşszą rozumie się zdarzenia zewnętrzne, niezaleşne od Stron i
niemoşliwe do przewidzenia, takie jak w szczególności: kataklizmy lub
analogiczne zdarzenia wywołane przez siły naturalne, wojnę, strajki, ataki
terrorystyczne, zdarzenia medyczne i epidemiologiczne, inne zdarzenia losowe,
działania producentów, gwałtowną dekoniunkturę, inne nieprzewidziane zdarzenia
polityczne, w tym akty władzy państwowej, akty organów unijnych, a takşe
okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, które wpływają w jakikolwiek
sposób na naleşyte wykonanie umowy, z wyłączeniem znanych na dzień składania
oferty ograniczeń, zakazów, poleceń, decyzji i in. wydanych przez właściwe
organy. § 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE a) nie dokona cesji wierzytelności wynikających
lub związanych z realizacją umowy; b) nie udzieli
pełnomocnictwa do dochodzenia wierzytelności wynikających lub związanych z
realizacją umowy na drodze sądowej lub pozasądowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa
dla radcy prawnego lub adwokata; c) nie zawrze umowy poręczenia dotyczącej
wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją niniejszej umowy. 2.
Załączniki do umowy (opis przedmiotu zamówienia,
formularz cenowy z oferty przetargowej Wykonawcy, „Zasady środowiskowe dla firm
zewnętrznych” obowiązujące na terenie Zamawiającego, „Zobowiązanie do
zachowania poufności” oraz „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm
zewnętrznych – wymagania w zakresie BHP przy zakupach, zleceniach”) stanowią
jej integralną część. 3.
Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy będą
rozpatrywane przez sąd właściwy ze względu na miejsce siedziby Zamawiającego. 4.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się
przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz Kodeksu
cywilnego. 5.
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach:
jeden dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego. ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA Załącznik Nr
1
do umowy ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH 1.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* związany/ nie
związany* umową ze Szpitalem odpowiedzialny jest za przestrzeganie na terenie
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, aktualnie
obowiązujących przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska oraz wymagań
określonych w systemie zarządzania środowiskiem wg ISO 14001. 2.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* w razie
wytwarzania odpadów, jest zobowiązany do postępowania określonego zgodnie z
aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi. 3.
Wykonawca/Usługodawca* zobowiązany jest przed
rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych /modernizacyjnych* do ustawienia
oznakowanego kontenera z koniecznością jego opróşniania po kaşdym zapełnieniu
na koszt własny. 4.
Na terenie Szpitala Wykonawcy nie wolno: ·
spalać odpadów; ·
wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera
Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi inaczej); ·
składować odpadów bezpośrednio na ziemi
powstających w wyniku świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie
gruntu, wody lub powietrza; ·
myć pojazdów i sprzętu; ·
przechowywać zapasów paliwa i tankować
pojazdów; ·
wylewać jakichkolwiek substancji do
kanalizacji lub do gleby; ·
negatywnie oddziaływać na środowisko,
stosując maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery ponadnormatywny
poziom hałasu. 5.
Wykonawca w przypadku zniszczenia trawników i
zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu
pierwotnego. 6.
Wykonawca/Usługodawca moşe składować
niezbędne do wykonywania robót materiały, tylko w miejscach wyznaczonych i
uzgodnionych z osobą nadzorującą prace ze strony szpitala. 7.
W przypadku wystąpienia sytuacji
niebezpiecznej lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast
podjąć działania minimalizujące skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu
osobę nadzorującą wykonanie umowy z ramienia Szpitala oraz starszego
specjalistę ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84 lub kierownika Działu
Utrzymania Infrastruktury tel. 52/585-41-49. 8.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany
jest przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników wykonujących usługę,
w zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych, przed przystąpieniem do
prac. 9.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości
wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować się ze
starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84. * niepotrzebne skreślić .......................................................................
.................................................................................. (pieczęć
firmy) (data i podpis
wykonawcy/usługodawcy/dostawcy) Załącznik Nr 2 do umowy ZOBOWIĄZANIE DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI wykonującego zlecenie lub zadanie na rzecz
Szpitala na podstawie umowy/zlecenia . (miejscowość,
data) (imię i nazwisko oraz nazwa firmy) (adres lub siedziba) Zobowiązanie 1.
Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy w
odniesieniu do danych i informacji uzyskanych w z związku z pracami
realizowanymi na rzecz SU nr 1 im. A. Jurasza w Bydgoszczy, do których dostęp
jest uzasadniony w związku z realizacją Nr
z dnia . r. Przedmiotem zlecenia / umowy jest ..
Zakres informacji objętych tajemnicą określono w 2.
Niniejsze zobowiązanie stanowi integralną
część wyşej wymienionej umowy/ 3.
Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie przeze
mnie tajemnicy w odniesieniu do informacji i danych stanowiących własność SU nr 1 im. A. Jurasza w
Bydgoszczy będzie stanowić podstawę odpowiedzialności na zasadach
określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. 4.
W związku z realizowanym zleceniem
zobowiązuje się: ·
nie kopiować
oraz w şadnej innej formie nie powielać danych udostępnionych na nośnikach
papierowych lub elektronicznych, ·
nie
przekazywać w formie ustanej ani elektronicznej informacji na temat
realizowanej umowy/zlecenia stronom i osobom trzecim, ·
nie
udostępniać w jakiejkolwiek formie, nawet do wglądu dokumentów i danych
przekazanych w związku z realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju
nośnika, na którym są one przechowywane ·
nie wykorzystywać
danych dla własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści majątkowych
lub osobistych, 5. Wykonawca ponosi pełną
odpowiedzialność za naruszenie integralności danych w tym w szczególności za
ich utratę. *) niepotrzebne skreślić czytelny
podpis (imię i nazwisko wykonawcy/ osoby reprezentującej kontrahenta) Załącznik nr 3 do umowy ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH 1.
Zasady
BHP w szpitalu: ·
Informacja o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, oraz
o i innych zagroşeniach występujących w
szpitalu, np.: czynniki fizyczne:
pole elektromagnetyczne w.cz., promieniowanie jonizujące, promieniowanie
laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów, czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, formalina, środki dezynfekcyjne,
ksyleny, cytostatyki, czynniki biologiczne:
moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, koronawirusem
SARS-CoV-2, wirusem grypy AH1N1, prątkiem gruźlicy i innymi drobnoustrojami, inne zagroşenia:
praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca
przy monitorze ekranowym. ·
Postępowanie w przypadku sytuacji zagraşających zdrowiu i şyciu
pracowników: udzielić pierwszej pomocy
oraz zadzwonić pod nr tel. wew. 4222 lub 052-585-4333, ·
postępowanie w razie wystąpienia poşaru lub innych sytuacji
nadzwyczajnych: uruchomić najblişszy ROP
(ręczny ostrzegacz poşarowy), powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112),
powiadomić dyspozytora (tel.7766), Inspektora p. poş.
(tel. 667652249). 2.
Firma
zewnętrzna/ wykonawca: ·
ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących w
szpitalu przepisów BHP oraz higieny szpitalnej, ·
prowadzi prace w sposób niezakłócający ciągłości udzielania
świadczeń medycznych, ·
powiadamia kierowników komórek organizacyjnych o prowadzonych
pracach, ·
zobowiązuje się do oznakowania miejsc prowadzenia prac oraz
wydzielenia tych miejsc przez zastosowanie, np. taśm ostrzegawczych, tablic
informacyjnych, ·
ustala odpowiednie zasady organizacyjno-techniczne przed
rozpoczęciem prac stwarzających zagroşenie dla pracowników, pacjentów. 3.
Firma
zewnętrzna potwierdza, şe jej pracownicy: ·
posiadają aktualne profilaktyczne badania lekarskie, ·
odbyli szkolenia w zakresie BHP, szkolenia specjalistyczne,
kwalifikacyjne, i inne kompetencje do realizacji powierzonych zadań ·
zostali wyposaşeni w odzieş, obuwie robocze oraz środki ochrony
indywidualnej, ·
zostali zapoznani z oceną ryzyka zawodowego na wykonywanym
stanowisku, ·
zostali zapoznani z instrukcjami bezpiecznej obsługi
wykorzystywanych urządzeń, kartami charakterystyki stosowanych substancji
niebezpiecznych, ·
zostali zapoznani z zasadami BHP w szpitalu ( pkt.1) 4. Dostawca towarów/usług zobowiązany
jest zapewnić, aby: ·
dostarczane wyroby, wyposaşenie, instalacje były bezpieczne dla
pracowników, uwzględniały kryteria dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy,
które zostały wskazane np. w deklaracjach zgodności, certyfikatach, atestach,
itp., ·
wyroby, usługi, spełniały wymogi polskich przepisów prawnych w
zakresie BHP, ·
materiały były dostarczane zgodnie z ich specyfikacjami, ·
instalacje oddawane były do uşytku po upewnieniu się, şe działają
tak jak je zaprojektowano, ·
wszelkie informacje dotyczące uşytkowania, środków ostroşności lub
innych środków ochrony były komunikowane i udostępniane. Przedstawiciel firmy zewnętrznej
Przedstawiciel Szpitala Uniwersyteckiego Nr
1 (dostawca
towarów/usług) (komórka zlecająca pracę, usługę)
......................................................... (data i podpis)
(data i podpis) |