Ozn. postępowania NLZ.2020.271.109 Załącznik
Nr 6
do
specyfikacji istotnych
warunków
zamówienia
GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY
UMOWA
Nr SU/K/NLZ-2//../W
zawarta w dniu ..r.
p o m i ę d z y:
Szpitalem
Uniwersyteckim nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy (85-094), przy ul.
M. Skłodowskiej – Curie 9, wpisanym do rejestru stowarzyszeń, innych
organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki
zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003581, mającym
nadany NIP: 554-22-31-069 zwanym
dalej “Zamawiającym”,
reprezentowanym przez:
Dyrektora – dr. n. o zdr. inş. Jacek KRYŚ
a .................... , z siedzibą w
.............. (..............), przy ul. ..................................,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
...................., .... Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod
numerem KRS ..................., NIP
oraz REGON .. zwaną
dalej “Wykonawcą”, reprezentowaną przez:
.....................................................................................................................................................
Niniejsza umowa jest konsekwencją udzielonego
zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz następstwem wyboru
przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie przetargu
nieograniczonego o znaku sprawy: NLZ.2020.271.109
ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 764904-N-2020 w dniu 10.12.2020 r.
§ 1
PRZEDMIOT UMOWY
- Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego
czynności polegających na wymianie kompletnej instalacji ciepła
technologicznego przy centralach wentylacyjnych wraz z dostawą i wymianą
kolektora w budynku C (wieşowiec) 10 piętro (wentylatorownia)
w siedzibie Zamawiającego, zgodnie z warunkami i opisem przedmiotu
zamówienia zawartymi w SIWZ w zakresie części 2.
2. Wykonawca
zobowiązuje się wykonywać czynności określone w ustępie poprzedzającym, będące
przedmiotem umowy w sposób
zapewniający minimalizację ich wpływu na
funkcjonowanie przedsiębiorstw Zamawiającego jako podmiotu leczniczego, w tym
prowadzenie normalnej działalności, w szczególności w pomieszczeniach
sąsiadujących z miejscami wykonywania zamówienia.
3.
Wykonawca oświadcza, şe posiada wiedzę
fachową i dysponuje wszelkimi niezbędnymi informacjami związanymi z wykonaniem
przedmiotu Umowy, a takşe, iş dysponuje odpowiednim personelem i odpowiednimi
środkami gwarantującymi profesjonalną realizację Umowy. Wykonawca oświadcza i
gwarantuje, iş przedmiot umowy wykona z najwyşszą starannością, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, wszelkimi mającymi zastosowanie normami
jakościowymi i technicznymi oraz niniejszą umową.
4.
Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i
oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w stanie nadającym się do
uşytkowania zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem, wykonanego zgodnie ze
zobowiązaniami przyjętymi przez Wykonawcę na podstawie umowy.
5.
Wykonawca zobowiązuje się do ochrony przed
uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej, a w przypadku
takiego uszkodzenia lub zniszczenia – Wykonawca na swój koszt zobowiązuje się
dokonać naprawy lub ich odtworzenia, bądź zapłaty odszkodowania.
6.
Strony postanawiają, iş Zamawiający nie
ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim przez Wykonawcę
bądź osoby, za pomocą których wykonuje on zobowiązania przyjęte na podstawie
umowy.
7.
Strony postanawiają, iş Wykonawca jest
uprawniony do wykonywania części zobowiązań przyjętych na podstawie niniejszej
umowy za pomocą osób trzecich, za których działania i zaniechania ponosi
odpowiedzialność jak za swoje własne.
8.
Strony postanawiają, şe Wykonawca (wraz z
osobami trzecimi za pomocą których wykonuje zobowiązania przyjęte na podstawie
umowy) z miejsca swojej siedziby do miejsca w którym będzie wykonywać
zobowiązania przyjęte na podstawie umowy (równieş z powrotem) dotrze na własny
koszt i ryzyko.
- Zamawiający
wymaga od Wykonawcy, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, aby osoby wykonujące w zakresie realizacji
przedmiotu zamówienia następujące czynności: montaşu i uruchomienia instalacji
c.o. c.t., były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy
z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040, z późn. zm).
10. W trakcie realizacji zamówienia, kaşdorazowo na wezwanie
Zamawiającego, we wskazanym w tym wezwaniu terminie – nie dłuşszym jednak niş 3
dni robocze – Wykonawca zobowiązany jest przedłoşyć Zamawiającemu ponişej
wskazane dowody, zgodnie z treścią wezwania Zamawiającego:
1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu
na umowę o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie
Zamawiającego; Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne
określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złoşenia oświadczenia,
wskazanie, şe objęte şądaniem Zamawiającego czynności wykonują osoby
zatrudnione na umowę o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i
nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby
uprawnionej do złoşenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy.
2) wykazu wszystkich pracowników Wykonawcy/Podwykonawcy,
zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, którzy uczestniczą w realizacji
niniejszego zamówienia. Wykaz winien zawierać co najmniej następujące
informacje: imię i nazwisko, termin obowiązywania umowy o pracę (od dnia – do
dnia), rodzaj/zakres wykonywanych czynności. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić
moşliwość weryfikacji toşsamości osób (pracowników) faktycznie wykonujących
pracę.
11. Naruszenie przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę któregoś
z powyşszych zobowiązań określonych w ustępie poprzedzającym niniejszego
paragrafu - uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy (z winy Wykonawcy),
po upływie dodatkowego terminu
wyznaczonego na usunięcie tych naruszeń. Niezłoşenie przez Wykonawcę w
wyznaczonym przez Zamawiającego terminie şądanych przez niego dowodów
(dokumentów i oświadczeń) – traktowane będzie jako niespełnienie przez
wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane czynności.
12.
Wykonawca zutylizuje na swój koszt
zdemontowane elementy, wszystkie odpady, pozostałości, gruz, które powstały w
wyniku wykonywanej usługi objętej przedmiotową umową.
13. Wykonawca potwierdza, iş zapoznał się z: „Zasadami środowiskowymi
dla firm zewnętrznych” obowiązującymi na terenie Zamawiającego, „Zobowiązaniem do zachowania poufności”, oraz
„Zasady
Bezpieczeństwa i Higieny Pracy dla firm
zewnętrznych - Wymagania w zakresie BHP
przy zakupach, zleceniach”, stanowiącymi załączniki do niniejszej umowy i
zobowiązuje się ich przestrzegać.
14. Strony zobowiązują się, şe ani Strony
ani ich pracownicy lub przedstawiciele (i) nie będą oferować, dokonywać,
obiecywać, autoryzować ani akceptować jakichkolwiek płatności lub przekazywać
şadnych korzyści majątkowych, w tym między innymi łapówek, bezpośrednio lub
pośrednio, urzędnikom państwowym, organom regulacyjnym ani nikomu innemu w celu
wpływania, wywoływania bądź nagradzania działania, zaniechania lub wydania
decyzji w celu zagwarantowania nieuzasadnionej korzyści lub uzyskania bądź
zachowania źródła przychodów (ii) będą stosować się do wszelkich praw
antykorupcyjnych i innych pokrewnych regulacji. Strony oraz ich pracownicy lub
przedstawiciele nie będą dokonywać płatności ani ofiarować upominków osobom
trzecim, w związku z wykonywaniem Umowy. Kaşda ze Stron jest zobowiązana do
niezwłocznego powiadomienia drugiej Strony o naruszeniu postanowień niniejszego
ustępu.
§ 2
TERMIN WYKONANIA PRZEDMIOTU UMOWY,
WYNAGRODZENIE I SPOSÓB ZAPŁATY WYNAGRODZENIA
1. Okres
obowiązywania umowy wynosi 6 miesięcy od dnia jej zawarcia.
- Strony
ustalają maksymalny czas realizacji zamówienia na 30 dni od dnia złoşenia zamówienia. Wykonanie przedmiotu umowy
będzie potwierdzone pisemnym protokołem zdawczo-odbiorczym sporządzonym
przez osoby upowaşnione przez strony, w trzech egzemplarzach, z których
dwa otrzymuje Zamawiający, a jeden Wykonawca.
- Całkowita
wartość umowy stanowi kwotę ..
brutto (słownie zł: ..).
4. Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie w
terminie 60 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej
faktury VAT z dołączonym protokołem odbioru prac, na rachunek bankowy Wykonawcy
wskazany na fakturze.
5. Faktury wystawiane będą maksymalnie raz w
miesiącu. Fakturę moşna przesłać Zamawiającemu na adres e-mail:
efaktury-kancelaria@jurasza.pl lub za pomocą platformy PEF dostępnej na stronie
https://efaktura.gov.pl/ (numer
indentyfikacyjny skrzynki odbiorczej Zamawiającego: PL5542231069)
- Rozliczenie
między stronami dokonywane będzie na podstawie faktury wystawionej na
podstawie protokołu odbioru podpisanego bez uwag przez upowaşnionych
przedstawicieli stron, pod rygorem odesłania faktury VAT bez księgowania i
odmowy zapłaty zobowiązania Zamawiającego na podstawie takiej faktury VAT,
co Wykonawca uznaje i akceptuje i oświadcza, şe nie będą mu przysługiwać w takiej
sytuacji şadne roszczenia odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego.
- Zapłata naleşności dokonywana będzie przelewem
na konto bankowe Wykonawcy podane na fakturze VAT, pod warunkiem, şe będzie to konto bankowe
Wykonawcy umieszczone na tzw. Białej liście VAT (wykazie informacji o
podatnikach VAT, prowadzonym przez Ministra Finansów). W przypadku
wskazania na fakturze konta bankowego nie wskazanego na liście (jako konto
Wykonawcy), Zamawiający jest upowaşniony do dokonania zapłaty na jedno
konto wskazanych na liście.
- Za
dzień płatności faktury VAT przyjmuje się datę obciąşenia rachunku
bankowego Zamawiającego. Termin uwaşa się za zachowany, jeşeli obciąşenie
rachunku bankowego Zamawiającego nastąpi najpóźniej w ostatnim dniu
terminu płatności.
12. W
przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego, Wykonawcy
przysługuje prawo naliczenia odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych.
13. W
przypadku opóźnienia lub zwłoki w zapłacie ze strony Zamawiającego i naliczenia odsetek
przez Wykonawcę strony postanawiają, şe zaliczenie dokonywanych przez
Zamawiającego wpłat będzie dokonywane w pierwszej kolejności na naleşność
główną (w pierwszej kolejności na najbardziej zaległą), a po jej zaspokojeniu
na naleşności uboczne – odsetki, o ile Zamawiający nie wskaşe, iş wpłaty
powinny być zaliczone inaczej.
14. Wszelkie
świadczenia pienięşne powstałe na podstawie umów, wiąşących Wykonawcę z
Zamawiającym będą uiszczane tylko i wyłącznie bezpośrednio na rzecz faktycznego
usługodawcy, którego przedmiot działalności obejmuje wykonywanie czynności
będących przyjętymi w umowie zobowiązaniami z tytułu dostawy lub świadczenia
usług.
15. W
przypadku faktur, w których kwota naleşności ogółem stanowi kwotę, o której
mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (tj.
przekracza 15 000,00 zł lub równowartość tej kwoty), obejmujących dokonaną na
rzecz podatnika dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w
załączniku nr 15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.
U. z 2019 r. poz. 1751 ze zm.) – faktura powinna zawierać wyrazy
"mechanizm podzielonej płatności", zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a
ustawy o VAT.
16. Wykonawca
oświadcza, iş niniejsza umowa zostaje zawarta z poszanowaniem art. 230 Kodeksu
spółek handlowych (dotyczy spółek z o.o.).
§ 3
PRZEDSTAWICIELE
STRON
- Wykonawca ustanawia
osobę odpowiedzialną za kontakty w sprawach związanych z realizacją umowy
w osobie ..tel. .
- Zamawiający ustanawia
odpowiedzialną za kontakty w sprawach związanych z realizacją umowy w
osobie ............................................,
tel. ......................,
§ 4
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
- Wykonawca udziela pełnej 60 miesięcznej gwarancji na wykonane czynności
instalacyjne i zainstalowane urządzenia w ramach niniejszej umowy, licząc
od dnia podpisania bez uwag protokołu odbioru przez upowaşnionych
przedstawicieli stron.
- Wykonawca
wystawi Zamawiającemu dokument gwarancyjny, o treści zgodnej z SIWZ i
umową na wykonany przedmiot umowy z datą odbioru. Dokument gwarancyjny
będzie załącznikiem do protokołu odbioru usługi.
- Strony postanawiają iş Wykonawca ponosi
odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady zmniejszające wartość uşytkową
i/lub techniczną czynności
instalacyjnych, dostarczonych części i zobowiązuje się do usuwania wad lub usterek ujawnionych w okresie
gwarancji.
- Nieusunięcie przez Wykonawcę wad w określonym terminie,
uprawnia Zamawiającego do powierzenia wykonania odpowiednich czynności
osobom trzecim na koszt Wykonawcy bez utraty uprawnień wynikających z
rękojmi czy gwarancji, po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do
wykonania odpowiednich czynności i wyznaczenia terminu. W takim przypadku,
niezaleşnie od pokrycia kosztów wykonania odpowiednich czynności,
Zamawiający obciąşy Wykonawcę karą umowną w wysokości 1% całkowitej
wartości umowy brutto, określonej w § 2 ust. 3 niniejszej umowy.
- W okresie gwarancji Wykonawca obowiązany
jest do nieodpłatnego usuwania wad (w tym awarii, usterek, szkodzeń)
ujawnionych w okresie gwarancji.
- O wykryciu wady w okresie gwarancji
Zamawiający obowiązany jest zawiadomić Wykonawcę telefonicznie na nr
...
- Czas reakcji serwisu gwarancyjnego
Wykonawcy strony określają w ten sposób, iş wynosi on (zgodnie z ofertą Wykonawcy). godziny od momentu zgłoszenia
wady przez Zamawiającego.
- Pod pojęciem czasu reakcji serwisu, o którym
mowa w ustępie poprzedzającym, rozumieją czas jaki jest potrzebny na
przybycie przedstawiciela Wykonawcy liczony od momentu zgłoszenia usterki
do chwili przybycia do siedziby Zamawiającego w celu dokonania wizji
lokalnej i zdiagnozowania wady lub usterki.
- Strony ustalają następujące terminy na
usunięcie wad lub usterek w okresie gwarancji:
a.
jeśli wada uniemoşliwia uşytkowanie z jakichkolwiek przyczyn faktycznych lub
prawnych – niezwłocznie, nie później niş
w terminie 72 godzin od chwili zgłoszenia; w szczególnie uzasadnionych
przypadkach strony mogą ustalić dłuşszy termin,
b.
w pozostałych przypadkach, w terminie uzgodnionym w protokole spisanym przy
udziale stron, lub, w przypadku braku porozumienia wyznaczonym przez
Zamawiającego, który weźmie przy jego ustalaniu pod uwagę charakter wady;
termin nie moşe być dłuşszy niş 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady.
- Usunięcie
wad zostanie potwierdzone pisemnym protokołem sporządzonym w dwóch
jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla kaşdej ze stron.
- Gwarancja
nie obejmuje wad powstałych na skutek:
a. szkód wynikłych z winy uşytkownika,
b. siły wyşszej.
- Jeşeli
dla ustalenia zaistnienia wad lub ich przyczyn niezbędne jest dokonanie
prób, badań, odkryć lub ekspertyz, Zamawiający ma prawo zlecić dokonanie tych
czynności na koszt Wykonawcy.
- Jeşeli
Wykonawca nie usunie wskazanej wady w terminie określonym w umowie,
Zamawiający ma prawo zlecić usunięcie takiej wady osobie trzeciej na koszt
Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany pokryć takie koszty w terminie 3 dni
od dnia wezwania przez Zamawiającego.
- W
okresie gwarancji Wykonawca i Zamawiający obowiązani są do pisemnego
wzajemnego zawiadomienia w terminie 7 dni o:
a. zmianie siedziby lub nazwy,
b. wniosku o ogłoszeniu upadłości Wykonawcy,
tak likwidacyjnej jak i z moşliwością zawarcia układu
c. ogłoszeniu likwidacji Wykonawcy,
d. zawieszeniu działalności Wykonawcy.
§ 5
KARY UMOWNE I POTRĄCENIA
- Zamawiający moşe şądać
od Wykonawcy zapłaty kar umownych:
a. za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy
w wysokości 0,1% całkowitej wartości umowy określonej w § 2 ust. 3 umowy, za kaşdy
rozpoczęty dzień opóźnienia, liczony od dnia określonego w § 2 ust. 2
niniejszej umowy,
b. za opóźnienie w usunięciu wad
stwierdzonych przy odbiorze, lub w okresie gwarancji w wysokości 0,5% całkowitej
wartości umowy określonej w § 2
ust. 3 umowy, za kaşdy rozpoczęty dzień opóźnienia, liczony od dnia
wyznaczonego na usunięcie wad do dnia odbioru usunięcia zgłoszonych wad,
c. za odstąpienie od umowy z przyczyn
leşących po stronie Wykonawcy w wysokości 10% całkowitej wartości
umowy określonej w §2 ust. 3
umowy,
d. 0,5% całkowitej wartości umowy
określonej w § 2 ust. 3 umowy za
kaşdy przypadek niewykonania lub nienaleşytego wykonania zobowiązania
niepienięşnego, do którego Wykonawca był zobowiązany niniejszą umową.
Oświadczenie Zamawiającego o nałoşeniu kary winno być wcześniej poprzedzone
pisemnym wezwaniem do dopełnienia obowiązku wynikającego z niniejszej umowy z
podaniem terminu na jego dopełnienie,
e. za kaşdą rozpoczętą godzinę opóźnienia
powyşej czasu określonego w § 4 ust. 7 i 9 umowy, dotyczącą czasu reakcji
serwisu, w wysokości 0,05% całkowitej wartości umowy określonej w § 2 ust. 3 umowy, do momentu
przybycia przedstawiciela Wykonawcy do siedziby Zamawiającego,
- Niezaleşnie od kar
umownych Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty odszkodowania w rozmiarach
przewyşszających wysokość kar określonych w umowie, za szkodę wyrządzoną
wskutek niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy.
3.
Wykonawca
wyraşa zgodę na potrącanie kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia na
podstawie noty obciąşeniowej wystawionej przez Zamawiającego.
4.
Kary
nałoşone przez organy państwowe za nieprzestrzeganie przepisów bhp, ppoş. i
innych w zakresie prac objętych umową obciąşają Wykonawcę.
§ 6
UBEZPIECZENIA
1. Wykonawca zobowiązuje przez cały okres trwania umowy posiadać
ubezpieczenie z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej, w szczególności zakres ubezpieczenia musi obejmować
odpowiedzialność cywilną na kwotę nie mniejszą niş 500 000,00 zł za kaşde
zdarzenie.
2.
Kopia polisy
powinna zostać przekazania Zamawiającemu nie później niş w terminie 3 dni od
zawarcia niniejszej umowy oraz kaşdorazowo w terminie 7 dni po zawarciu
kolejnej umowy ubezpieczenia na kolejny okres pod rygorem naliczenia kary
umownej, o której mowa w § 5 ust. 1 lit. d
umowy. Kopia powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez
osobę upowaşnioną do reprezentowania i zaciągania zobowiązań w imieniu
Wykonawcy.
3.
W przypadku
nie odnowienia przez Wykonawcę w trakcie realizacji umowy polisy, Zamawiający moşe odstąpić od umowy albo ubezpieczyć Wykonawcę na jego koszt.
Koszty poniesione na ubezpieczenie Wykonawcy, Zamawiający potrąci z
wynagrodzenia Wykonawcy. Odstąpienie od umowy z przyczyn, o których mowa w
niniejszym ustępie, stanowi odstąpienie z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę.
4.
Ewentualne
szkody i roszczenia powstałe po stronie Zamawiającego, które przewyşszą wartość
sumy ubezpieczenia wynikającej z treści polisy ubezpieczeniowej lub których nie
obejmuje zakres odpowiedzialności wynikającej z polisy ubezpieczeniowej (w tym
wartość franszyz, udziałów własnych), zostaną pokryte we własnym zakresie
bezpośrednio przez Wykonawcę, na pierwsze wezwanie Zamawiającego.
§ 7
ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZMIANY
W UMOWIE
1.
Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy w
trybie natychmiastowym, w następujących przypadkach:
a) gdy zmiana umowy została
dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych;
b) gdy Wykonawca w chwili
zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1
Prawa zamówień publicznych;.
c) gdy wszczęto postępowanie zmierzające
do likwidacji działalności Wykonawcy,
d) gdy Wykonawca dopuszcza się
niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy, w szczególności w przypadku powtarzającego
się opóźnienia w wykonaniu zamówienia albo, jeśli narusza zobowiązania przyjęte
na podstawie § 8 ust. 1 niniejszej umowy
2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. d) Wykonawca moşe
şądać zapłaty wynagrodzenia jedynie z tytułu wykonania części umowy do dnia
odstąpienia od umowy.
3. W przypadku rozwiązania
umowy w okolicznościach określonych w ust. 1 lit. d niniejszego
paragrafu Zamawiający ma prawo do şądania zapłaty od Wykonawcy kary umownej w
wysokości 10% całkowitej wartości umowy określonej w § 2 ust. 3. Zamawiający
moşe şądać zapłaty kary umownej w wysokości określonej w zdaniu poprzedzającym
niniejszego ustępu, w przypadku naruszenia przez Wykonawcę zobowiązań
przyjętych na podstawie § 9 ust. 1 umowy, niezaleşnie od tego czy skorzysta z
prawa do rozwiązania umowy.
4. W razie zaistnienia
istotnej zmiany okoliczności powodującej, şe wykonanie umowy nie leşy w
interesie publicznym, czego nie moşna było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
lub dalsze wykonywanie umowy moşe zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa
państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający moşe odstąpić od umowy w
terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
5. W takim przypadku Wykonawcy
przysługuje jedynie wynagrodzenie za zrealizowaną, zgodnie z postanowieniami
niniejszej umowy, część usług.
6. Wykonawcy przysługuje prawo
odstąpienia od umowy wyłącznie w przypadku, gdy Zamawiający zawiadomi, iş wobec
zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich
zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
7. Odstąpienie od umowy
zostanie sporządzone w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego
oświadczenia i będzie zawierać uzasadnienie.
8. Żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za
nienaleşyte wykonanie lub niewykonanie Umowy w takim zakresie, w jakim zostało
to spowodowane działaniem siły wyşszej. Przez siłę wyşszą rozumie się zdarzenia
zewnętrzne, niezaleşne od Stron i niemoşliwe do przewidzenia, takie jak w
szczególności: kataklizmy lub analogiczne zdarzenia wywołane przez siły
naturalne, wojnę, strajki, ataki terrorystyczne, zdarzenia medyczne i
epidemiologiczne, inne zdarzenia losowe, działania producentów, gwałtowną
dekoniunkturę, inne nieprzewidziane zdarzenia polityczne, w tym akty władzy
państwowej, akty organów unijnych, a takşe okoliczności związane z wystąpieniem
COVID-19, które wpływają w jakikolwiek sposób na naleşyte wykonanie umowy, z
wyłączeniem znanych na dzień składania oferty ograniczeń, zakazów, poleceń,
decyzji i in. wydanych przez właściwe organy.
§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Wykonawca zobowiązuje się, şe bez zgody
Zamawiającego wyraşonej w formie pisemnej pod rygorem niewaşności:
a) nie dokona cesji wierzytelności wynikających
lub związanych z realizacją umowy;
b) nie udzieli
pełnomocnictwa do dochodzenia wierzytelności wynikających lub związanych z
realizacją umowy na drodze sądowej lub pozasądowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa
dla radcy prawnego lub adwokata;
c) nie zawrze umowy poręczenia dotyczącej
wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją niniejszej umowy.
2.
Załączniki do umowy (opis przedmiotu zamówienia,
formularz cenowy z oferty przetargowej Wykonawcy, „Zasady środowiskowe dla firm
zewnętrznych” obowiązujące na terenie Zamawiającego, „Zobowiązanie do
zachowania poufności” oraz „Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm
zewnętrznych – wymagania w zakresie BHP przy zakupach, zleceniach”) stanowią
jej integralną część.
3.
Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy będą
rozpatrywane przez sąd właściwy ze względu na miejsce siedziby Zamawiającego.
4.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się
przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz Kodeksu
cywilnego.
5.
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach:
jeden dla Wykonawcy i dwa dla Zamawiającego.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Załącznik Nr
1
do umowy
ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
1.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* związany/ nie
związany* umową ze Szpitalem odpowiedzialny jest za przestrzeganie na terenie
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, aktualnie
obowiązujących przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska oraz wymagań
określonych w systemie zarządzania środowiskiem wg ISO 14001.
2.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* w razie
wytwarzania odpadów, jest zobowiązany do postępowania określonego zgodnie z
aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi.
3.
Wykonawca/Usługodawca* zobowiązany jest przed
rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych /modernizacyjnych* do ustawienia
oznakowanego kontenera z koniecznością jego opróşniania po kaşdym zapełnieniu
na koszt własny.
4.
Na terenie Szpitala Wykonawcy nie wolno:
·
spalać odpadów;
·
wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera
Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi inaczej);
·
składować odpadów bezpośrednio na ziemi
powstających w wyniku świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie
gruntu, wody lub powietrza;
·
myć pojazdów i sprzętu;
·
przechowywać zapasów paliwa i tankować
pojazdów;
·
wylewać jakichkolwiek substancji do
kanalizacji lub do gleby;
·
negatywnie oddziaływać na środowisko,
stosując maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery ponadnormatywny
poziom hałasu.
5.
Wykonawca w przypadku zniszczenia trawników i
zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu
pierwotnego.
6.
Wykonawca/Usługodawca moşe składować
niezbędne do wykonywania robót materiały, tylko w miejscach wyznaczonych i
uzgodnionych z osobą nadzorującą prace ze strony szpitala.
7.
W przypadku wystąpienia sytuacji
niebezpiecznej lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast
podjąć działania minimalizujące skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu
osobę nadzorującą wykonanie umowy z ramienia Szpitala oraz starszego
specjalistę ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84 lub kierownika Działu
Utrzymania Infrastruktury tel. 52/585-41-49.
8.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany
jest przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników wykonujących usługę,
w zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych, przed przystąpieniem do
prac.
9.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości
wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować się ze
starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84.
* niepotrzebne skreślić
.......................................................................
..................................................................................
(pieczęć
firmy) (data i podpis
wykonawcy/usługodawcy/dostawcy)
Załącznik Nr 2 do umowy
ZOBOWIĄZANIE
DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI
wykonującego zlecenie lub zadanie na rzecz
Szpitala na podstawie umowy/zlecenia
.
(miejscowość,
data)
(imię i nazwisko oraz nazwa firmy)
(adres lub siedziba)
Zobowiązanie
1.
Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy w
odniesieniu do danych i informacji uzyskanych w z związku z pracami
realizowanymi na rzecz SU nr 1 im. A. Jurasza w Bydgoszczy, do których dostęp
jest uzasadniony w związku z realizacją zlecenia (zadania) na podstawie zlecenia/
umowy *)
Nr
z dnia . r.
Przedmiotem zlecenia / umowy jest ..
Zakres informacji objętych tajemnicą określono w zleceniu/ umowie *).
2.
Niniejsze zobowiązanie stanowi integralną
część wyşej wymienionej umowy/ zlecenia *).
3.
Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie przeze
mnie tajemnicy w odniesieniu do informacji i danych stanowiących własność SU nr 1 im. A. Jurasza w
Bydgoszczy będzie stanowić podstawę odpowiedzialności na zasadach
określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
4.
W związku z realizowanym zleceniem
zobowiązuje się:
·
nie kopiować
oraz w şadnej innej formie nie powielać danych udostępnionych na nośnikach
papierowych lub elektronicznych,
·
nie
przekazywać w formie ustanej ani elektronicznej informacji na temat
realizowanej umowy/zlecenia stronom i osobom trzecim,
·
nie
udostępniać w jakiejkolwiek formie, nawet do wglądu dokumentów i danych
przekazanych w związku z realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju
nośnika, na którym są one przechowywane
·
nie
wykorzystywać danych dla własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści
majątkowych lub osobistych,
5. Wykonawca ponosi pełną
odpowiedzialność za naruszenie integralności danych w tym w szczególności za
ich utratę.
*) niepotrzebne skreślić
czytelny
podpis
(imię i nazwisko wykonawcy/
osoby reprezentującej kontrahenta)
Załącznik nr 3 do umowy
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
WYMAGANIA W ZAKRESIE BHP PRZY ZAKUPACH, ZLECENIACH
1.
Zasady
BHP w szpitalu:
·
Informacja o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, oraz
o i innych zagroşeniach występujących w
szpitalu, np.:
czynniki fizyczne:
pole elektromagnetyczne w.cz., promieniowanie jonizujące, promieniowanie
laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów,
czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, formalina, środki dezynfekcyjne,
ksyleny, cytostatyki,
czynniki biologiczne:
moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, koronawirusem
SARS-CoV-2, wirusem grypy AH1N1, prątkiem gruźlicy i innymi drobnoustrojami,
inne zagroşenia:
praca zmianowa, w porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca
przy monitorze ekranowym.
·
Postępowanie w przypadku sytuacji zagraşających zdrowiu i şyciu
pracowników: udzielić pierwszej pomocy
oraz zadzwonić pod nr tel. wew. 4222 lub 052-585-4333,
·
postępowanie w razie wystąpienia poşaru lub innych sytuacji
nadzwyczajnych: uruchomić najblişszy ROP
(ręczny ostrzegacz poşarowy), powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112),
powiadomić dyspozytora (tel.7766), Inspektora p. poş.
(tel. 667652249).
2.
Firma
zewnętrzna/ wykonawca:
·
ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących w
szpitalu przepisów BHP oraz higieny szpitalnej,
·
prowadzi prace w sposób niezakłócający ciągłości udzielania
świadczeń medycznych,
·
powiadamia kierowników komórek organizacyjnych o prowadzonych
pracach,
·
zobowiązuje się do oznakowania miejsc prowadzenia prac oraz
wydzielenia tych miejsc przez zastosowanie, np. taśm ostrzegawczych, tablic
informacyjnych,
·
ustala odpowiednie zasady organizacyjno-techniczne przed
rozpoczęciem prac stwarzających zagroşenie dla pracowników, pacjentów.
3.
Firma
zewnętrzna potwierdza, şe jej pracownicy:
·
posiadają aktualne profilaktyczne badania lekarskie,
·
odbyli szkolenia w zakresie BHP, szkolenia specjalistyczne,
kwalifikacyjne, i inne kompetencje do realizacji powierzonych zadań
·
zostali wyposaşeni w odzieş, obuwie robocze oraz środki ochrony
indywidualnej,
·
zostali zapoznani z oceną ryzyka zawodowego na wykonywanym
stanowisku,
·
zostali zapoznani z instrukcjami bezpiecznej obsługi
wykorzystywanych urządzeń, kartami charakterystyki stosowanych substancji
niebezpiecznych,
·
zostali zapoznani z zasadami BHP w szpitalu ( pkt.1)
4. Dostawca towarów/usług zobowiązany
jest zapewnić, aby:
·
dostarczane wyroby, wyposaşenie, instalacje były bezpieczne dla
pracowników, uwzględniały kryteria dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy,
które zostały wskazane np. w deklaracjach zgodności, certyfikatach, atestach,
itp.,
·
wyroby, usługi, spełniały wymogi polskich przepisów prawnych w
zakresie BHP,
·
materiały były dostarczane zgodnie z ich specyfikacjami,
·
instalacje oddawane były do uşytku po upewnieniu się, şe działają
tak jak je zaprojektowano,
·
wszelkie informacje dotyczące uşytkowania, środków ostroşności lub
innych środków ochrony były komunikowane i udostępniane.
Przedstawiciel firmy zewnętrznej
Przedstawiciel Szpitala Uniwersyteckiego Nr
1
(dostawca
towarów/usług) (komórka zlecająca pracę, usługę)
.........................................................
(data i podpis)
(data i podpis)