Ozn. postępowania
NLZ.2020.271.114 Załącznik
Nr 2
do
specyfikacji istotnych
warunków
zamówienia
OPIS
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – CZĘŚĆ NR 2
CPV 45453000-7 Roboty budowlane - Roboty remontowe i renowacyjne
„Wykonanie robót budowlanych - remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i
Chirurgii Ogólnej, Klinice Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z
Pododdziałem Audiologii i Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej,
Zakładzie Radiologii.”
Wykonanie robót budowlanych - remont
pomieszczeń Kliniki Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem
Audiologii i Foniatrii.
Pomieszczenia znajdują się w
budynkach Szpitala Uniwersyteckiego nr 1
im. dr. Antoniego Jurasza przy ul.
Marii Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz.
Inwestycja realizowana jest w
ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020,
Działanie 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych pod nazwą:
„Poprawa dostępności i jakości usług w zakresie leczenia i
diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik i Zakładów
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”.
Zamawiający:
Szpital Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie
9, 85-094 Bydgoszcz
Opis przedmiotu zamówienia – roboty budowlane
Przedmiotem zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych – remont
pomieszczeń Kliniki Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem
Audiologii i Foniatrii w ramach projektu poda nazwą „Poprawa dostępności i jakości usług w zakresie leczenia i
diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik i Zakładów
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”.
Realizacja robót budowlanych oraz pozostałych dostaw składających
się na przedmiot zamówienia będzie przebiegała pod nadzorem inspektorów nadzoru
oraz osób wyznaczonych spośród personelu Zamawiającego (Dział Utrzymania
Infrastruktury, Uşytkownicy).
A)
Zamawiający na potrzeby wykonania zamówienia pozyskał wielobranşowy
projekt budowlano-wykonawczy oraz pozyskał decyzję pozwolenia na budowę z dnia 01.10.2020r.
nr 939/2020r. , które wraz z specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót
zostają udostępnione Wykonawcy. Autorem projektu jest Biuro Projektowe PROJ-PRZEM-PROJEKT Spółka z o.o.
Zamawiający na potrzeby sprawowania nadzoru autorskiego zawarł z biurem
projektowym umowę o sprawowanie nadzoru autorskiego, która przewiduje
następujące zobowiązania po stronie projektantów:
a)
Usuwanie rozbieşności pomiędzy zapisami w
dokumentacji projektowej, oraz rozwiązywanie kolizji między branşami.
b)
Dostosowywanie dokumentacji do rzeczywistego
stanu infrastruktury branşowej (w tym rozwiązywanie problemów wynikających z
rozbieşności pomiędzy stanem istniejącym, a projektowanym).
c)
Wyjaśnianie wątpliwości Zamawiającego i
Wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji odnoszących się do
poprawności oraz wykonalności rozwiązań zawartych w projektach budowlanych.
d)
Uzgadnianie dokumentacji warsztatowej i
montaşowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych oraz ewentualnych
sporządzonych projektów wykonawczych na zgodność z Projektem Budowlanym,
zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem
Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami itp.
e)
Opiniowanie moşliwości wprowadzania rozwiązań
zamiennych w stosunku do rozwiązań zawartych w Projekcie Budowlanym i
Projektach Wykonawczych pod kątem
zgodności z Pozwoleniem na Budowę, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i
Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi,
przepisami szczegółowymi, normami, kosztami wykonania w porównaniu do rozwiązań
pierwotnych itp. (koszt Wykonawcy).
f)
Opiniowanie przewidzianych do zastosowania
rozwiązań materiałowych i wyposaşenia z uwagi na zgodność z warunkami i
parametrami określonymi w Projekcie Budowlanym Projektach Wykonawczych,
zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem
Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami itp.
g)
Kontrolę zgodności realizacji inwestycji z
projektem, w toku wykonywania robót budowlanych.
h)
Udział na wniosek Zamawiającego lub Inspektora
Nadzoru w organizowanych komisjach i naradach technicznych dotyczących realizacji
w/w zadania w zakresie określonym przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru,
Kierownika Budowy.
i)
Na wniosek Zamawiającego przekazanie wyjaśnień
dotyczących wystąpienia ewentualnych rozbieşności pomiędzy dokumentacją
projektową, a stanem faktycznym w tym ewentualnych braków pozycji
przedmiarowych lub ich przekroczeń.
j)
Uczestnictwo na wniosek Zamawiającego w
odbiorach częściowych i odbiorze końcowym.
k)
Uczestnictwo w procedurze przetargowej na
dostawę aparatury i sprzętu medycznego i wykonawstwo robót budowlanych
obejmujące udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania uczestników
postępowania w części dotyczącej dokumentacji projektowej.
l)
Udział na wniosek Zamawiającego w przygotowaniu
protokołów konieczności na wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających polegający
na przygotowaniu wyjaśnień.
B)
Dokumentacja projektowo wykonawcza zawiera :
a)
Inwentaryzację stanu istniejącego
b)
projekt
budowlany
c)
projekty
wykonawcze wielobranşowe oraz projekt technologiczny
d)
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru
robót
e)
przedmiary i kosztorysy inwestorskie
C)
Dokumenty
opisujące zakres robót budowlanych oraz wymagania Zamawiającego związane z
realizacją zamówienia naleşy traktować jako wzajemnie wyjaśniające i
uzupełniające się. W przypadku stwierdzenia rozbieşności jakichkolwiek zapisów,
w celu interpretacji pierwszeństwo będą miały dokumenty, znajdujące się wyşej
na następującej liście:
a)
Umowa
b)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
zawierająca niniejszy opis przedmiotu zamówienia
c)
Projekt Budowlany wraz z decyzją pozwolenia na
budowę,
d)
Projekty Wykonawcze,
e)
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru
Robót,
f)
Oferta Wykonawcy
g)
Przedmiar Robót
Jeşeli zostaną znalezione dwuznaczności lub
rozbieşności między tym dokumentami, to Zamawiający przy udziale Projektanta i
inspektorów nadzoru inwestorskiego (o ile zostanie to uznane przez
Zamawiającego za niezbędne), udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień lub
wyda Wykonawcy konieczne polecenia.
D)
Charakterystyka
Obiektu:
Szpital
składa się z zespołu budynków połączonych tunelem podziemnym, pomieszczenia
przeznaczone do remontu i przebudowy znajdują się w dwóch budynkach ( Budynek
Główny Szpitala, Pawilon Łóşkowy).
Budynek główny
powstał w okresie międzywojennym XX wieku w technologii tradycyjnej i posiadał
wówczas 4 kondygnacje nadziemne oraz kondygnację piwnic. W latach 80-tych XX
wieku budynek został przebudowany i rozbudowany. Dodano dwie kondygnacje
nadziemne jedną techniczną i jedną uşytkową oraz wydłuşono ramiona skrzydeł
prostopadłych do budynku.
Budynek
posiada ściany murowane z cegły pełnej, tworzące trzytraktowy podłuşny układ
konstrukcyjny. Stropy ceramiczne. Części kubaturowe dobudowane od strony
północnej w latach 80-tych XX wieku wykonano w systemie şelbetowym słupowo-ryglowym.
Budynek przykryty jest dachem płaskim.
Budynek pawilonu łóşkowego
wzniesiono w latach 80-tych XX wieku o jednej kondygnacji piwnicy i czterech
kondygnacjach nadziemnych w systemie szkieletowym şelbetowym słupowo-ryglowym
ze ścianami şelbetowymi i murowanymi. Układ konstrukcyjny poprzeczny z traktami
rozpiętości 7,20m, 3,90 m, 3,60. Ściany szczytowe kondygnacji nadziemnych oraz
usztywniające i przy klatkach schodowych şelbetowe monolityczne. Ściany
osłonowe podłuşne murowane. Stropy şelbetowe prefabrykowane płytowe (kanałowe spręşone typ SP i kanałowe typu
„Żerań). W roku 2010 budynek został nadbudowany o jedną kondygnację nadziemną.
E)
Ogólne załoşenia
funkcjonalno-uşytkowe.
Prace
remontowe uwzględniać muszą obowiązujące przepisy, w tym w szczególności
przepisy p.poş. oraz wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia
26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i
urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
Zasadniczym celem wykonania remontu jest uzyskanie
poprawy stanu technicznego pomieszczeń wraz z ich wyposaşeniem oraz
infrastruktury słuşącej w/w pomieszczeniom , w tym uzyskanie poprawy warunków
sanitarnych w obszarze poddanym pracom remontowych oraz zwiększenie komfortu
pacjentów podczas pobytu w klinice oraz pracy przebywającego w tym
obszarze personelu medycznego i
niemedycznego. Przewidziane niniejszym opracowaniem prace remontowe maja równieş
na celu doprowadzenie pomieszczeń kliniki do warunków spełniających w/w
rozporządzenie Ministra Zdrowia.
Remontowi
podlegać będą pomieszczenia Kliniki Otolaryngologii i Onkologii
Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i Foniatrii. Klinika zlokalizowana jest na III piętrze
budynku głównego w skrzydle wschodnim oraz na III piętrze budynku pawilonu
łóşkowego. Łączna powierzchnia pomieszczeń kliniki wynosi ok. 1 833 m2.
W zakresie remontu naleşy uwzględnić, şe zakresem przedsięwzięcia
objęte są pomieszczenia i obszary komunikacji wraz z następującymi instalacjami: wod.-kan.. c.o., c.w.,
wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, klimatyzacji i chłodnictwa, instalacji
elektrycznej zasilającej, oświetleniowej, instalacji przyzywowej,
słaboprądowej, Instalacji TV, instalacji gazów medycznych, instalacji
związanych z zabezpieczeniem p.poş., sygnalizacji, itp.
Zamawiający posiada:
- prawo do dysponowania nieruchomością na
cele budowlane,
- wypis z księgi wieczystej,
Zamawiający umoşliwi Wykonawcy dokonanie
oględzin pomieszczeń, w tym dokonywanie pomiarów, badań i wizji lokalnej (pomieszczeń
technicznych).
F) Ryzyka Wykonawcy związane z wykonaniem robót budowlanych,
które winny zostać uwzględnione w zaoferowanej cenie
1.
Wszystkie elementy robót i/ lub
dostaw ujęte w jednym z ww. dokumentów, a nie ujęte w innym, winny być
traktowane jako ujęte we wszystkich tych dokumentach i powinny zostać wykonane
przez Wykonawcę.
2. O
ile Wykonawca stwierdzi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia występowanie
jakichkolwiek elementów robót lub dostaw nie ujętych w powyşszych dokumentach,
a niezbędnych do ukończenia realizacji przedmiotu zamówienia oraz przystąpienia
do jego uşytkowania, winien kaşdorazowo przyjąć, şe w ramach zaoferowanej ceny
(wynagrodzenie ryczałtowe) jest zobowiązany do ich dostarczenia,
zamontowania/wykonania i uruchomienia.
3.
Wykonawca winien przed złoşeniem
oferty, w celu uwzględnienia w oferowanej cenie
ryzyka i wynikających z niego kosztów upewnić się, şe oferowane przez
niego rozwiązania, w tym rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne a takşe
parametry dostarczanych urządzeń i wyposaşenia, są moşliwe do zrealizowania i
zgodne z załoşeniami przedsięwzięcia oraz umoşliwiają osiągniecie celu
realizacji tego przedsięwzięcia. W szczególności (ale bez ograniczania się do
wymienionych ryzyk) Wykonawca winien upewnić się co
do :
a.
stanu technicznego obiektu w którym
realizowane będą roboty objęte przedmiotem zamówienia, w tym: stanu
technicznego stropów, ścian, fundamentów, stolarki, stanu technicznego
instalacji do których przyłączał się będzie Wykonawca oraz instalacji
przebiegających przez obszar prowadzenia robót a takşe urządzeń dźwigowych o
ile będą wykorzystywane w trakcie robót. Wykonawca winien takşe uwzględnić
ryzyko odmiennego niş zakłada dokumentacja projektowa usytuowania
istniejących instalacji oraz innych niş
zakłada dokumentacja projektowa parametrów istniejących instalacji, urządzeń i
konstrukcji w obiekcie w którym realizowany będzie przedmiot zamówienia,
b.
wystarczalności dróg dostępu do
obszaru prowadzenia robót oraz dróg dla transportu dostaw – zarówno na zewnątrz
jak i wewnątrz budynku,
c.
sposobu uşytkowania przez
Zamawiającego obszarów przylegających do obszarów na których prowadzone będą
roboty, oraz obszarów leşących w obszarach oddziaływania robót (obszary
naraşone na uciąşliwości związane z prowadzeniem robót– hałas, pył, przerwy w
dostawach mediów itp)
oraz ograniczeniach z tym związanych, które w następstwie mogą wywierać
wpływ na działania Wykonawcy (np. spowolnienie tempa robót, konieczność
wykonania robót tymczasowych, odtworzeniowych, zabezpieczających, prac
porządkowych itp).
d.
zakresu niezbędnych prac
odtworzeniowych - w szczególności (ale
bez ograniczania się do wymienionych) związanych z prowadzeniem robót
instalacyjnych przez pomieszczenia i ciągi komunikacyjne poza obszarem robót.
Naleşy przewidzieć prace nie objęte zakresem opracowania projektowego, a
konieczne do utrzymania w pełnej sprawności instalacji istniejących na
kondygnacjach nie wchodzących w zakres remontu.
4. Wykonawca
zobowiązany jest oszacować i uwzględnić powyşsze oraz inne nie wymienione
ryzyka i koszty z nimi związane w oferowanej cenie ryczałtowej.
G)
Organizacja robót
1.
Wykonawca musi
uwzględnić fakt, şe prace remontowe będą prowadzone w budynku czynnego
szpitala. W budynkach w których, będą wykonywane prace zarówno w
pomieszczeniach sąsiednich jak i na pozostałych kondygnacjach znajdują się
czynne oddziały i jednostki szpitala. Organizacja prac musi uwzględniać w
sposób bezwzględny zapewnienie ciągłego
dostępu personelu i pacjentów do pozostałej części szpitala, nieprzerwane
udzielanie świadczeń medycznych oraz nieprzerwane dostawy wszystkich mediów
oraz materiałów związanych z udzielaniem świadczeń medycznych a takşe ciągłe
działanie wszystkich instalacji w pozostałych czynnych częściach szpitala.
2.
Naleşy obowiązkowo
załoşyć, ze prace polegające na wykonaniu remontu Kliniki Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem
Audiologii i Foniatrii zostaną
wykonane etapowo (minimum 3 etapy,
maksymalnie 4 etapy) w celu umoşliwienia nieprzerwanego udzielania świadczeń
medycznych w pozostałej części kliniki,
pomieszczeniach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie zlecanych robót
budowlanych i powiązanych wspólnym ciągiem komunikacyjnym. Wykonawca przed
przystąpieniem do robót będzie zobowiązany przedstawić własny szczegółowy
harmonogram prowadzenia prac z podziałem ich na etapy oraz rodzaj przyjętych
zabezpieczeń gwarantujących ciągłość udzielania świadczeń medycznych j/w w poszczególnych obszarach – który po zaopiniowaniu przez
Inspektorów Nadzoru i Uşytkowników będzie podlegał akceptacji Zamawiającego.
3. Łączny czas
remontu kliniki nie moşe być dłuşszy niş 245 dni od momentu podpisania umowy. Powyşszy okres obejmuję równieş czas
potrzebny na uzyskanie przez Wykonawcę wszystkich niezbędnych opinii i decyzji
w tym uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na uşytkowanie.
4.
Wszelkie
niezbędne do wykonania prace, które będą wymagały krótkotrwałego wyłączenia
jakichkolwiek instalacji muszą odbywać się wyłącznie po wcześniejszym pisemnym
uzgodnieniu terminu z Uşytkownikami i Inwestorem.
5.
Wykonawca
zobowiązany będzie do naleşytego zabezpieczenia placu budowy i zaplecza budowy
poprzez wykonanie wygrodzenia terenu i zaplecza budowy, zapewnienie jego
ochrony oraz właściwe oznakowanie uniemoşliwiające wejście na jego teren osobom
nie związanym z realizacją zadania.
Wykonawca o naleşyty stan ww. ogrodzeń, zabezpieczeń, oznakowania i
instalacji oraz o naleşy porządek na terenie i wokół placu i zaplecza budowy
będzie dbał przez cały okres trwania realizacji zadania.
6.
Wykonawca
wykona we własnym zakresie, opomiaruje i odpowiednio
zabezpieczy instalacje zasilające teren i zaplecze budowy (Zamawiający wskaşe
punkty poboru mediów).
7.
Wykonawca w
trakcie prowadzenia prac będzie zobowiązany do udostępnienia terenu budowy dla
wykonania innych robót i dostaw nie objętych powyşszym zamówieniem,
realizowanych przez innych Wykonawców lub Dostawców na bezpośrednie zlecenie
Zamawiającego np. wykonanie instalacji telewizji szpitalnej, dostawy
wyposaşenia ruchomego nie objętego powyşszym zamówieniem.
8.
Po zakończeniu
robót związanych z wykonaniem zadania Wykonawca uporządkuje i przywróci do
naleşytego stanu teren budowy i zaplecza
budowy. W ramach oferowanej ceny naleşy uwzględnić przed oddaniem Zamawiającemu
obszarów w uşytkowanie zarówno wyczyszczenie obszaru prowadzenia robót i dostaw
jak teş wszystkich instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych naraşonych na
oddziaływanie zanieczyszczeń i pyłów w trakcie robót.
J) Inne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia –
roboty budowlane
1.
Wykonawca zobowiązany jest do
wykonania robót budowlano-montaşowych stanowiących przedmiot niniejszego
zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych
do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych
certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z
Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie
z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane.
2.
W przypadku, gdy w opisie przedmiotu
zamówienia (w dokumentacji projektowej) zostało wskazane pochodzenie (marka,
znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający
dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równowaşnych, pod warunkiem, şe
zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi
normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od załoşonych
w opisie przedmiotu zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez
Zamawiającego i projektanta.
3.
Zamawiający zorganizuje w dniu 13.01.2021 r. g. 10.00 wizję lokalną (zbiórka - Budynek
Techniczny A, pok. nr 24, wjazd od ul. Curie-Skłodowskiej) aby umoşliwić Wykonawcom dostęp do obiektu. Dla pozostałych
Wykonawców, którzy nie będą mogli uczestniczyć w ww. spotkaniu sporządzony zostanie
protokół, w którym przedstawione zostaną wszystkie pytania wraz z odpowiedziami
udzielonymi przez Zamawiającego. Protokół zostanie udostępniony na stronie
internetowej Zamawiającego na zasadach udzielania odpowiedzi na pytania
zadawane przez Wykonawców. Wykonawcy, którzy wyraşą chęć uczestnictwa w wizji
lokalnej proszeni są o potwierdzenie przybycia na dwa dni robocze przed
planowanym terminem wizji lokalnej, na e-mail: m.wachowska@jurasza.pl
.
4.
Zdemontowane elementy instalacji i
osprzętu Wykonawca przekaşe protokolarnie Zamawiającemu. Pozostałe elementy z
demontaşu i gruz Wykonawca jest zobowiązany wywieźć i zutylizować we własnym
zakresie i na własny koszt. Wykonawca na bieşąco będzie usuwał z placu budowy
materiały z demontaşu oraz odpady z rozbiórki i prac budowlanych nie
dopuszczają do nadmiernego ich gromadzenia na terenie budowy.
5.
Wykonawca
winien udzielić gwarancji na wszelkie roboty objęte umową na okres 36 miesięcy
licząc od dnia podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. Minimalny
czas gwarancji producenta na urządzenia dostarczone i zamontowane w ramach
realizacji przedmiotu zamówienia to 24 miesiące od daty protokolarnego
odbioru końcowego bez zastrzeşeń.
6.
Wykonawca podczas organizacji robót
zobowiązany jest uwzględnić fakt, iş przedmiot zamówienia jest wykonywany w
podmiocie leczniczym który udziela świadczeń zdrowotnych, w związku z czym
wykonanie prac nie moşe powodować zakłóceń w działalności Szpitala i Kliniki.
7.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca
przed przystąpieniem do prac, przedstawił Zamawiającemu harmonogram robót w
oparciu o zadeklarowaną przez siebie w ofercie ilość dni, w których zobowiązał
się do wykonania przedmiotu zamówienia. Naleşy równieş przewidzieć w harmonogramie
bezkolizyjne włączenie się do istniejących instalacji. W harmonogramie naleşy
uwzględnić etapowanie robót oraz opisać rodzaj przyjętych zabezpieczeń
gwarantujących ciągłość udzielania świadczeń medycznych w sąsiadujących
obszarach – który po zaopiniowaniu przez Inspektorów Nadzoru i Uşytkowników
będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. Wszelkie zmiany w harmonogramie muszą
być uzgodnione i zaakceptowane przez Zamawiającego.
8.
Zamawiający przekaşe Wykonawcy teren
wykonania robót protokolarnie.
9.
Wykonawca zobowiązany jest dokonać
wszelkich wymaganych prawem zgłoszeń, powiadomień, itp. oraz uzyskać wymagane
uzgodnienia, pozwolenia, opinie i dopuszczenia związane z wykonywaniem
przedmiotu zamówienia w tym obowiązkowo pozwolenie na uşytkowanie. O ile do
uzyskania pozwolenia na uşytkowanie wymagane będzie oznakowanie bądź
wyposaşenie, bądź jakikolwiek inne przygotowanie obszarów objętych robotami –
będzie to naleşało do obowiązków Wykonawcy.
10.
Wykonawca będzie zobowiązany do
zachowania w trakcie prowadzenia prac istniejącego systemu sygnalizacji poşaru
na obszarze budowy. Kaşdego dnia przed rozpoczęciem prac Wykonawca będzie
zobowiązany zabezpieczyć istniejące czujki sygnalizacji poşaru przed
zakurzeniem i zabrudzeniem, a po zakończeniu prac odbezpieczyć je i powiadomić
dyspozytora Szpitala. Wykonawca będzie zobowiązany codziennie po zakończeniu
prac powiadomić o powyşszym fakcie ochronę i dyspozytora Szpitala.
11.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać
wszelkie niezbędne roboty tymczasowe i dostosowawcze (by-passy, podłączenia
przepięcia itp.), w celu wykonania przedmiotu zamówienia w sposób naleşyty, w
szczególności w celu osiągnięcia efektów opisanych w SIWZ.
12.
Po zakończeniu robót Wykonawca
zobowiązany jest dokonać w obecności osób
upowaşnionych przez Zamawiającego uruchomienia oraz sprawdzenia
poprawności działania wykonanych instalacji i systemów ( w odniesieniu do
załoşeń dokumentacji projektowej) wraz z
wszelkimi pomiarami potwierdzającymi uzyskanie pełnej sprawności, w celu uşywania
ich zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem.
13.
Wykonawca zobowiązany jest przed
rozpoczęciem odbioru końcowego przedstawić dokumentację powykonawczą wraz z
instrukcjami obsługi i uşytkowania dla wykonanego zakresu robót, oraz
przeszkolić pracowników Zamawiającego w sposób gwarantujący właściwe
uşytkowanie. Szkolenia winny zostać potwierdzone dla kaşdego szkolonego
imiennym dokumentem przedstawiającym w punktach przedmiot i zakres szkolenia
oraz umiejętności jakie posiadła osoba przeszkolona. Szkolenia z zakresu
czynności przeglądu i konserwacji urządzeń winny zostać zakończone praktycznym
sprawdzeniem umiejętności osoby przeszkolonej i potwierdzone pisemnie przez
autoryzowanego przedstawiciela producenta urządzenia.
14.
Prace budowlane powinny przebiegać w
taki sposób, który zagwarantuje ich zakończenie i osiągnięcie zamierzonego
celu.
15.
Oferent zobowiązany jest przedstawić
w terminie 7 dni po podpisaniu umowy szczegółowy kosztorys prac związanych z
realizacją przedmiotu zamówienia, sporządzony w oparciu o umowę, opis
przedmiotu zamówienia zawarty w SIWZ, Projekt budowlany i Projekty wykonawcze,
wizję lokalną a takşe załączony do SIWZ przedmiar robót. Zamawiający informuje, iş załączony do SIWZ przedmiar robót nie opisuje
szczegółowo zakresu prac koniecznych do wykonania w celu prawidłowego zrealizowania
przedmiotu zamówienia, i słuşy Wykonawcy jako materiał pomocniczy. Zapisy
przedmiaru robót nie będą mogły zostać potraktowane jako podstawa do
jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy co do zakresu i rodzaju robót, oraz
wynagrodzenia z tego tytułu.
16.
Wykonawca moşe powierzyć wykonanie
części zamówienia podwykonawcy.
H)
Szczegółowy opis rodzaju robót
Zamawiający przedstawia ponişej informacje na
temat przewidywanych rodzajów robót budowlanych. Jeşeli jakakolwiek robota
budowlana jest niezbędna do wykonania przedsięwzięcia a nie została wymieniona
ponişej, lub została opisana w sposób niepełny,
nie zwalnia to Wykonawcy od jej wykonania oraz uwzględnienia tego kosztu
w oferowanej cenie.
1.
Roboty
konstrukcyjno- budowlane
Roboty wykonać naleşy
zgodnie z dokumentacją projektową architektoniczno -
konstrukcyjną.
Realizacja nie obejmuje
pomieszczeń łazienek nr 2030 i 2030a oraz sal łóşkowych
nr 3029 i 3028 w budynku Pawilonu Łóşkowego.
Zakres robót rozbiórkowych
obejmuje m.in.:
a)
wycięcie
otworów w ścianach i stropach na przejścia projektowanych instalacji,
b)
usunięcie
warstw podłogowych w części istniejącej w projektowanych pomieszczeniach z
instalacją odwadniającą,
c)
demontaş
wewnętrznych parapetów okiennych blaszanych, drewnianych, PCV,
d)
skucie
istniejących okładzin z płytek ceramicznych,
e)
usunięcie
istniejących posadzek PCV (w komunikacji nr 3042, 3043, 3044 pozostawić
istniejącą wykładzinę; w komunikacji nr 3087 w części północnej, od
pomieszczenia 3086 do 3083 pozostawić istniejącą wykładzinę),
f)
usunięcie
wykładzin dywanowych,
g)
usunięcie
istniejących okładzin ściennych, np. z tapety flizelinowej w korytarzu oddziału
(jeşeli występują)
h)
demontaş
drzwi wewnętrznych, witryn okiennych, drzwi do szachtów ( drzwi E1, E2, E3, E4,
E5, E6, E7 pozostawić. istniejące spełniają warunki dokumentacji)
i)
demontaş
sufitów podwieszanych
j)
demontaş
ścian i zabudów z płyt g-k
k)
demontaş
urządzeń sanitarnych
l)
wyburzenia
ścian (zgodnie z rysunkami dokumentacji projektowej)
m)
demontaş
opraw oświetleniowych i pozostałych urządzeń instalacji elektrycznej,
teletechnicznej i niskoprądowej oraz okablowania (zgodnie z projektem
branşowym),
n)
demontaş
paneli nadłóşkowych,
o)
demontaş
odbojnic ściennych,
p)
demontaş
instalacji wod-kan (zgodnie z projektem branşowym -w łazienkach nr 2030 i 2030a oraz salach łóşkowych
nr 3029 i 3028 pozostawić istniejącą instalację wraz z armaturą),
q)
demontaş
instalacji wentylacji i klimatyzacji (zgodnie z projektem branşowym),
r)
demontaş
instalacji gazów medycznych i urządzeń przynaleşnych do instalacji (zgodnie z
projektem branşowym),
s)
demontaş
instalacji c.o. (zgodnie z projektem branşowym – w łazienkach nr 2030 i 2030a
pozostawić istniejącą instalację),
t)
demontaş
zabudów meblowych,
u)
demontaş
kabiny ciszy i przeniesienie wraz z ponownym montaşem w pom. 3083
v)
skucie
płytek posadzkowych.
Roboty
budowlane nowoprojektowane
a)
przebudowa
sanitariatów
b)
przebudowa
pomieszczeń oddziału (wg rzutu kondygnacji)
c)
roboty
wykończeniowe ścian, sufitów i posadzek
d)
wymiana
posadzek na nowe wykładziny winylowe (w komunikacji nr 3042, 3043, 3044
pozostawić istniejącą wykładzinę; w komunikacji nr 3087 w części północnej od
pomieszczenia 3086 do 3083 pozostawić istniejącą wykładzinę)
e)
naprawa
wypraw tynkarskich
f)
roboty
malarskie wewnętrzne
g)
obudowa
kanałów wentylacji mechanicznej – wybrane pomieszczenia.
h)
wykonanie
nowych otworów drzwiowych – wg rzutu kondygnacji.
i)
montaş
drzwi wewnętrznych, witryn okiennych, drzwi do szachtów zgodnie z projektem
architektury ( drzwi E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 pozostawić istniejące,
spełniają warunki określone w dokumentacji),
j)
montaş
parapetów z konglomeratu lub równowaşne
k)
wykonanie
nowych sufitów podwieszanych ( w komunikacji nr 3042 pozostawić istniejący-
sufit zdemontować na czas prac związanych z instalacjami wentylacji i klimatyzacji,
po zakończeniu ponownie zamontować),
l)
wykonanie
nowych zabudów z płyt g-k
m)
wykonanie
nowych instalacji wod-kan, c.o., gazów medycznych,
elektrycznych, teletechnicznych, niskoprądowych, wentylacji i klimatyzacji
n)
montaş
paneli nadłóşkowych, kolumn gazowych itp.
o)
Montaş
nowych rolet okiennych na wszystkich kwaterach okiennych,
p)
Montaş
odbojnic i naroşników systemowych z PCV,
q)
Wymiana
grzejników,
r)
Malowanie
grzejników nie podlegających wymianie,
s)
Wymiana
wszystkich kratek wentylacyjnych do czynnych kanałów wentylacyjnych na nowe w
kolorze szarym,
t)
Zamurowanie
otworów wentylacyjnych, nie przewidzianych do wykorzystania.
2.
Instalacje
wod-kan. oraz centralnego ogrzewania.
Roboty związane z instalacjami wod-kan. oraz centralnego ogrzewania wykonać naleşy zgodnie
z dokumentacją projektową dotyczącą robót sanitarnych.
Realizacja nie obejmuje
pomieszczeń łazienek nr 2030 i 2030a oraz sal
łóşkowych nr 3029 i 3028 w budynku Pawilonu Łóşkowego.
3.
Instalacja
gazów medycznych.
Roboty związane z
instalacjami gazów medycznych wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową
dotyczącą robót sanitarnych.
Realizacja nie obejmuje
pomieszczeń sal łóşkowych nr 3029 i 3028 w budynku
Pawilonu Łóşkowego.
4.
Instalacja
wentylacji i klimatyzacji.
Roboty związane z instalacjami wentylacji
i klimatyzacji wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową.
5.
Instalacje
elektryczne i teletechniczne.
Roboty związane z
instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi wykonać naleşy zgodnie z
dokumentacją projektową.
Realizacja nie obejmuje
pomieszczeń łazienek nr 2030 i 2030a oraz sal
łóşkowych nr 3029 i 3028 w budynku Pawilonu Łóşkowego.
Realizacja nie obejmuje
prac związanych z przeniesieniem istniejącego punktu dystrybucyjnego,
wykonaniem nowych punktów dystrybucyjnych PD1 i PD2, doprowadzeniem
światłowodów do punktów dystrybucyjnych PD1 i PD2, poprowadzeniem przewodów
telefonicznych z rozdzielnika do punktów dystrybucyjnych PD1 i P2.
Oświetlenie awaryjne oraz ewakuacyjne
w pomieszczeniach w budynku Pawilonu łóşkowego wykonać zgodnie z odrębnym
projektem.
Zakres prac związanych z
kontrolą dostępu obejmuje wykonanie instalacji kontroli dostępu wraz z
uruchomieniem i podłączeniem całości do działającej w Szpitalu instalacji
kontroli dostępu – systemu RACS – 4 ROGER w dwóch lokalizacjach: wejście do
Kliniki Otolaryngologii od strony Holu Głównego- budynek F oraz wejście –
klatka schodowa 3027- pawilon łóşkowy .
Jako kontrolę dostępu zastosować system składający się z kontrolerów i czytników
kart zblişeniowych usytuowanych przy
wejściach na oddziały. System zrealizować w oparciu o centralę systemu CRP-32NET i
lokalne kontrolery zlokalizowane przy drzwiach współpracujące ze sobą poprzez
interfejs komunikacyjny RS 485.
System musi być zaprojektowany tak aby umoşliwić
jego dalszą rozbudowę w przyszłości.
Naleşy wyposaşyć drzwi objęte kontrolą dostępu
w odpowiednie akcesoria elektromechaniczne na etapie produkcji i montaşu drzwi:
-samozamykacz
-elektrorygiel normalnie
otwarty (NO)
-gałkę lub pochwyt od wejściowej strony drzwi
-zamek z moşliwością wycofania języka za pomocą
klucza (na wypadek awarii elektrorygla lub
długotrwałego zaniku zasilania).
Okablowanie naleşy wykonać jako podtynkowe w
rurce ochronnej w części ponişej sufitów podwieszanych, w przestrzeni nad
sufitami podwieszanymi okablowanie moşna prowadzić w korytkach metalowych dla
instalacji niskoprądowych.
I)
Szczegółowe wymagania materiałowe
Szczegółowe wymagania
materiałowe dotyczące materiałów jakie Wykonawca winien zastosować przy
wykonywaniu poszczególnych robót podane są w projektach wykonawczych dla kaşdej
branşy.
Przed zamówieniem i wbudowaniem jakiegokolwiek rodzaju materiału
przeznaczonego do realizacji robót Wykonawca winien uzyskać pozytywną opinię
właściwego branşowego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz ostateczną akceptację Zamawiającego. W celu uzyskania powyşszej akceptacji
Wykonawca na co najmniej 10 dni przed zamówieniem materiału/urządzenia złoşy do
akceptacji kartę materiałową wraz z niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi
dopuszczenie materiału/urządzenia do stosowania w budownictwie oraz
potwierdzającymi spełnienie przez materiał/urządzanie parametrów określonych w
dokumentacji projektowej, STWiORB oraz SIWZ.
J)
Próby,
badania, pomiary
Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić wszelkie próby, badania
i pomiary wynikające z przepisów prawa, warunków technicznych, dokumentacji
projektowej, STWiORB, SIWZ oraz przedmiotowych norm.
K)
Odbiór
końcowy i dokumentacja powykonawcza
1.
Operat
kolaudacyjny.
Zamawiający
przed przystąpieniem do odbioru końcowego będzie wymagał przekazania operatu w
3 egzemplarzach (w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie
*pdf na płycie CD). Operat moşe być podzielony na tomy w układzie branşowym i
musi być zaopatrzony w spis zawartości.
2.
Dokumentacja powykonawcza
2.1.
Dokumentacja
powykonawcza powinna być sporządzona poprzez wprowadzenie na rysunkach
wchodzących w skład projektów budowlanych oraz projektów wykonawczych
wszystkich branş zmian, jakie miały miejsce podczas realizacji robót.
2.2.
Dokumentacja
powykonawcza powinna być sporządzona w następujący sposób:
2.2.1.wszelkie
zmiany powinny być naniesione na rysunkach kolorem czerwonym,
2.2.2.rysunki,
na których naniesiono zmiany muszą zawierać klauzulę „ZMIANY NANIESIONO KOLOREM CZERWONYM” oraz podpis
właściwego kierownika robót lub kierownika budowy,
2.2.3.rysunki,
na których nie naniesiono zmian muszą zawierać klauzulę „BEZ ZMIAN” oraz podpis
właściwego kierownika robót lub kierownika budowy,
2.2.4.wszystkie
strony dokumentacji powinny być opatrzone klauzulą „DOKUMENTACJA POWYKONAWCZA”.
3.
Dokumenty odbiorowe dotyczące wbudowanych materiałów i
urządzeń
3.1.
Wykonawca
przekaşe Zamawiającemu komplet dokumentów potwierdzających, şe wszystkie
wbudowane materiały i urządzenia są dopuszczone do stosowania w budownictwie
oraz spełniają wymogi innych przepisów szczegółowych.
3.2.
Dokumenty
te stanowią w szczególności:
3.2.1.deklaracja
zgodności CE lub
3.2.2.krajowa
deklaracja zgodności, w przypadku wyrobów znakowanych znakiem budowlanym „B”,
3.2.3.w
przypadku wyrobów, których to dotyczy – atesty PZH,
3.2.4.inne
atesty lub certyfikaty wymagane przepisami szczególnymi.
3.3.
Dokumenty
powyşsze naleşy kompletować wraz z zaakceptowanymi kartami zatwierdzenia
materiału lub urządzenia do wbudowania i
załączyć do dokumentacji odbiorowej.
3.4.
Wykonawca
obowiązany jest skompletować w/w dokumenty w odrębnym zbiorze, wyposaşonym w
spis zawartości. Kaşda karta powinna być opatrzona klauzulą „WBUDOWANO
...(podać nazwę i adres obiektu) i podpisana przez właściwego kierownika
robót lub kierownika budowy.
3.5.
Wykonawca
przekaşe Zamawiającemu kopie gwarancji producenckich oraz kopie DTR i
instrukcji obsługi i konserwacji a w szczególności wymagania producentów
dotyczące warunków udzielonej gwarancji.
4. Protokoły
badań, prób i sprawdzeń
4.1.
Wykonawca
w zakresie operatu kolaudacyjnego obowiązany jest przedstawić komplet
dokumentów potwierdzających wykonanie badań, prób i sprawdzeń wymaganych
zgodnie z zapisami SIWZ, dokumentacji projektowej oraz obowiązującymi
przepisami prawa, do których naleşą w szczególności:
4.1.1.protokoły
z prób szczelności instalacji wewnętrznych,
4.1.2.sprawozdanie
z badań bakteriologicznych wody pobranej z instalacji wodociągowej,
4.1.3.protokół
z płukania instalacji c.o. i napełnienia jej czynnikiem grzewczym,
4.1.4.protokoły
z regulacji instalacji c.o.,
4.1.5.protokoły
z pierwszego uruchomienia urządzeń zamontowanych na obiekcie,
4.1.6.protokoły
z pomiarów elektrycznych,
4.1.7.protokoły
pomiarów instalacji słaboprądowych,
4.1.8.protokoły
odbioru robót budowlanych ulegających zakyciu lub
zanikających.
5.
Instrukcje
Wykonawca obowiązany jest przekazać w 2 egzemplarzach następujące
opracowania:
5.1.
Instrukcję
eksploatacji i konserwacji obiektu
5.1.1.Instrukcja
winna zawierać zawierającą wszelkie informacje i wytyczne dotyczące wszystkich
wykonanych instalacji, wbudowanych materiałów oraz wszystkich zainstalowanych
urządzeń, a niezbędne dla Uşytkownika w celu uşytkowania obiektu i instalacji w
sposób bezpieczny, ekonomiczny i trwały
oraz nie powodujący powstawania szkód oraz obnişania wartości uşytkowej obiektu
i instalacji.
5.1.2.
Instrukcja musi zawierać wszelkie informacje i wytyczne niezbędne dla
uşytkownika w celu prawidłowego prowadzenia czynności eksploatacyjnych,
konserwacyjnych, dezynfekcyjnych oraz wykonywania przeglądów serwisowych,
technicznych (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym) itp.
5.1.3.Do
instrukcji naleşy załączyć szczegółowe instrukcje eksploatacyjne i dokumentacje
techniczno ruchowe oraz karty gwarancyjne wszystkich
dostarczonych i wbudowanych urządzeń i wyposaşenia.
5.1.4.Instrukcja
musi zawierać ponadto wykaz wszystkich urządzeń i wyposaşenia podlegających
przeglądom serwisowym i technicznym wynikającym z warunków gwarancji wraz z
podaniem terminów tych przeglądów i autoryzowanych przez producentów punktów serwisowych.
5.1.5.Instrukcję
naleşy opracować w języku polskim. Wszystkie załączone instrukcje
eksploatacyjne, dokumentacje techniczno ruchowe i
karty gwarancyjne muszą być równieş sporządzone w języku polskim. Nie
dopuszczalne jest stosowanie opisów na urządzeniach w językach obcych, w
przypadku zastosowania języków obcych w menu sterowników urządzeń naleşy do
tych urządzeń dołączyć instrukcję z przetłumaczonymi komunikatami na język
polski.