Ozn. postępowania
NLZ.2020.271.114 Załącznik
Nr 2
do
specyfikacji istotnych
warunków
zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – CZĘŚĆ
NR 3
CPV 45453000-7 Roboty budowlane - Roboty remontowe i renowacyjne
„Wykonanie robót budowlanych - remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i
Chirurgii Ogólnej, Klinice Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z
Pododdziałem Audiologii i Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej,
Zakładzie Radiologii.”
Wykonanie robót budowlanych - remont
pomieszczeń Kliniki Urologii Ogólnej i Onkologicznej
Pomieszczenia znajdują się w
budynkach Szpitala Uniwersyteckiego nr 1
im. dr. Antoniego Jurasza przy ul.
Marii Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz.
Inwestycja realizowana jest w
ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020,
Działanie 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych pod nazwą:
„Poprawa dostępności i jakości usług w zakresie leczenia i
diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik i Zakładów
Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”.
Zamawiający:
Szpital Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie
9, 85-094 Bydgoszcz
Opis przedmiotu zamówienia – roboty budowlane
Przedmiotem zamówienia jest
wykonanie robót budowlanych – remont
pomieszczeń Kliniki Urologii Ogólnej i
Onkologicznej w ramach projektu pod nazwą „Poprawa dostępności i jakości
usług w zakresie leczenia i diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i
doposaşanie Klinik i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza
w Bydgoszczy”.
Realizacja robót budowlanych oraz pozostałych dostaw składających
się na przedmiot zamówienia będzie przebiegała pod nadzorem inspektorów nadzoru
oraz osób wyznaczonych spośród personelu Zamawiającego (Dział Utrzymania
Infrastruktury, Uşytkownicy).
A)
Zamawiający na potrzeby wykonania zamówienia pozyskał wielobranşowy
projekt budowlano-wykonawczy oraz pozyskał decyzję pozwolenia na budowę z dnia 15.09.2020r.
nr 857/2020r. , które wraz z specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót
zostają udostępnione Wykonawcy. Autorem projektu jest Konsorcjum Pracownia Projektowo-Inşynierska EUROPROJEKT dr inş. Ewa
Piątek Sierek oraz 2pm Pracownia architektoniczna Michał Piwowarski.
Zamawiający na potrzeby sprawowania nadzoru autorskiego zawarł z biurem
projektowym umowę o sprawowanie nadzoru autorskiego, która przewiduje
następujące zobowiązania po stronie projektantów:
a)
Usuwanie rozbieşności pomiędzy zapisami w
dokumentacji projektowej, oraz rozwiązywanie kolizji między branşami.
b)
Dostosowywanie dokumentacji do rzeczywistego
stanu infrastruktury branşowej (w tym rozwiązywanie problemów wynikających z
rozbieşności pomiędzy stanem istniejącym, a projektowanym).
c)
Wyjaśnianie wątpliwości Zamawiającego i
Wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji odnoszących się do
poprawności oraz wykonalności rozwiązań zawartych w projektach budowlanych.
d)
Uzgadnianie dokumentacji warsztatowej i montaşowej
opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych oraz ewentualnych sporządzonych
projektów wykonawczych na zgodność z Projektem Budowlanym, zapisami SIWZ,
Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym,
warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami itp.
e)
Opiniowanie moşliwości wprowadzania rozwiązań
zamiennych w stosunku do rozwiązań zawartych w Projekcie Budowlanym i
Projektach Wykonawczych pod kątem
zgodności z Pozwoleniem na Budowę, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i
Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi,
przepisami szczegółowymi, normami, kosztami wykonania w porównaniu do rozwiązań
pierwotnych itp. (koszt Wykonawcy).
f)
Opiniowanie przewidzianych do zastosowania
rozwiązań materiałowych i wyposaşenia z uwagi na zgodność z warunkami i
parametrami określonymi w Projekcie Budowlanym Projektach Wykonawczych,
zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem
Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami itp.
g)
Kontrolę zgodności realizacji inwestycji z
projektem, w toku wykonywania robót budowlanych.
h)
Udział na wniosek Zamawiającego lub Inspektora
Nadzoru w organizowanych komisjach i naradach technicznych dotyczących
realizacji w/w zadania w zakresie określonym przez Zamawiającego, Inspektora
Nadzoru, Kierownika Budowy.
i)
Na wniosek Zamawiającego przekazanie wyjaśnień
dotyczących wystąpienia ewentualnych rozbieşności pomiędzy dokumentacją
projektową, a stanem faktycznym w tym ewentualnych braków pozycji
przedmiarowych lub ich przekroczeń.
j)
Uczestnictwo na wniosek Zamawiającego w
odbiorach częściowych i odbiorze końcowym.
k)
Uczestnictwo w procedurze przetargowej na
dostawę aparatury i sprzętu medycznego i wykonawstwo robót budowlanych
obejmujące udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania uczestników
postępowania w części dotyczącej dokumentacji projektowej.
l)
Udział na wniosek Zamawiającego w przygotowaniu
protokołów konieczności na wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających
polegający na przygotowaniu wyjaśnień.
B)
Dokumentacja projektowo wykonawcza zawiera :
a)
Inwentaryzację stanu istniejącego
b)
projekt
budowlany
c)
projekty
wykonawcze wielobranşowe oraz projekt technologiczny
d)
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru
robót
e)
przedmiary i kosztorysy inwestorskie
C)
Dokumenty
opisujące zakres robót budowlanych oraz wymagania Zamawiającego związane z
realizacją zamówienia naleşy traktować jako wzajemnie wyjaśniające i
uzupełniające się. W przypadku stwierdzenia rozbieşności jakichkolwiek zapisów,
w celu interpretacji pierwszeństwo będą miały dokumenty, znajdujące się wyşej
na następującej liście:
a)
Umowa
b)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
zawierająca niniejszy opis przedmiotu zamówienia
c)
Projekt Budowlano wraz z decyzją pozwolenia na
budowę,
d)
Projekty Wykonawcze,
e)
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru
Robót,
f)
Oferta Wykonawcy
g)
Przedmiar Robót
Jeşeli zostaną znalezione dwuznaczności lub
rozbieşności między tym dokumentami, to Zamawiający przy udziale Projektanta i
inspektorów nadzoru inwestorskiego (o ile zostanie to uznane przez
Zamawiającego za niezbędne), udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień lub
wyda Wykonawcy konieczne polecenia.
D)
Charakterystyka
Obiektu:
Szpital
składa się z zespołu budynków połączonych tunelem podziemnym. Pomieszczenia podlegające
przebudowie znajdują się w budynku głównym. Budynek ten powstał w okresie
międzywojennym XX wieku w technologii tradycyjnej i posiadał wówczas 4
kondygnacje nadziemne oraz kondygnację piwnic. W latach 80-tych XX wieku
budynek został przebudowany i rozbudowany. Dodano dwie kondygnacje nadziemne
jedną techniczną i jedną uşytkową oraz wydłuşono ramiona skrzydeł prostopadłych
do budynku.
Budynek
posiada ściany murowane z cegły pełnej, tworzące trzytraktowy podłuşny układ
konstrukcyjny. Stropy ceramiczne. Części kubaturowe dobudowane od strony
północnej w latach 80-tych XX wieku wykonano w systemie şelbetowym
słupowo-ryglowym. Budynek przykryty jest dachem płaskim.
E)
Ogólne załoşenia
funkcjonalno-uşytkowe.
Prace
remontowe uwzględniać muszą obowiązujące przepisy, w tym w szczególności
przepisy p.poş. oraz wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia
26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i
urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
Zasadniczym celem wykonania remontu jest uzyskanie
poprawy stanu technicznego pomieszczeń wraz z ich wyposaşeniem oraz
infrastruktury słuşącej w/w pomieszczeniom , w tym uzyskanie poprawy warunków
sanitarnych w obszarze poddanym pracom remontowych oraz zwiększenie komfortu
pacjentów podczas pobytu w klinice oraz pracy przebywającego w tym
obszarze personelu medycznego i
niemedycznego. Przewidziane niniejszym opracowaniem prace remontowe maja równieş
na celu doprowadzenie pomieszczeń kliniki do warunków spełniających w/w
rozporządzenie Ministra Zdrowia.
Remontowi
podlegać będą wszystkie pomieszczenia Kliniki
Urologii Ogólnej i Onkologicznej. Klinika zlokalizowana jest na V
piętrze budynku głównego w skrzydle zachodnim oraz na IV piętrze w części
centralnej budynku. Łączna powierzchnia pomieszczeń kliniki wynosi ok. 936 m2.
W zakresie remontu naleşy uwzględnić, şe zakresem przedsięwzięcia
objęte są pomieszczenia i obszary komunikacji wraz z następującymi instalacjami: wod.-kan.. c.o., c.w., wentylacji
mechanicznej i grawitacyjnej, klimatyzacji i chłodnictwa, instalacji
elektrycznej zasilającej, oświetleniowej, instalacji przyzywowej,
słaboprądowej, Instalacji TV, instalacji gazów medycznych, instalacji
związanych z zabezpieczeniem p.poş., sygnalizacji, itp.
Zamawiający posiada:
- prawo do dysponowania nieruchomością na
cele budowlane,
- wypis z księgi wieczystej,
Zamawiający umoşliwi Wykonawcy dokonanie
oględzin pomieszczeń, w tym dokonywanie pomiarów, badań i wizji lokalnej
(pomieszczeń technicznych).
F) Ryzyka Wykonawcy związane z wykonaniem robót budowlanych,
które winny zostać uwzględnione w zaoferowanej cenie
1.
Wszystkie elementy robót i/ lub
dostaw ujęte w jednym z ww. dokumentów, a nie ujęte w innym, winny być
traktowane jako ujęte we wszystkich tych dokumentach i powinny zostać wykonane
przez Wykonawcę.
2. O
ile Wykonawca stwierdzi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia występowanie
jakichkolwiek elementów robót lub dostaw nie ujętych w powyşszych dokumentach,
a niezbędnych do ukończenia realizacji przedmiotu zamówienia oraz przystąpienia
do jego uşytkowania, winien kaşdorazowo przyjąć, şe w ramach zaoferowanej ceny
(wynagrodzenie ryczałtowe) jest zobowiązany do ich dostarczenia,
zamontowania/wykonania i uruchomienia.
3.
Wykonawca winien przed złoşeniem
oferty, w celu uwzględnienia w oferowanej cenie
ryzyka i wynikających z niego kosztów upewnić się, şe oferowane przez
niego rozwiązania, w tym rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne a takşe
parametry dostarczanych urządzeń i wyposaşenia, są moşliwe do zrealizowania i
zgodne z załoşeniami przedsięwzięcia oraz umoşliwiają osiągniecie celu
realizacji tego przedsięwzięcia. W szczególności (ale bez ograniczania się do
wymienionych ryzyk) Wykonawca winien upewnić się co do :
a.
stanu technicznego obiektu w którym
realizowane będą roboty objęte przedmiotem zamówienia, w tym: stanu
technicznego stropów, ścian, fundamentów, stolarki, stanu technicznego
instalacji do których przyłączał się będzie Wykonawca oraz instalacji
przebiegających przez obszar prowadzenia robót i dostaw a takşe urządzeń
dźwigowych o ile będą wykorzystywane w trakcie robót. Wykonawca winien takşe
uwzględnić ryzyko odmiennego niş zakłada dokumentacja projektowa usytuowania
istniejących instalacji oraz innych niş
zakłada dokumentacja projektowa parametrów istniejących instalacji, urządzeń i
konstrukcji w obiekcie w którym realizowany będzie przedmiot zamówienia,
b.
wystarczalności dróg dostępu do
obszaru prowadzenia robót oraz dróg dla transportu dostaw – zarówno na zewnątrz
jak i wewnątrz budynku, – zamawiający
nie udostępnia wind szpitalnych do transportu materiałów i urządzeń na teren
prowadzenia prac.
c.
sposobu uşytkowania przez
Zamawiającego obszarów przylegających do obszarów na których prowadzone będą
roboty oraz dostawy, oraz obszarów leşących w obszarach oddziaływania robót
(obszary naraşone na uciąşliwości związane z prowadzeniem robót– hałas, pył,
przerwy w dostawach mediów itp) oraz
ograniczeniach z tym związanych, które w następstwie mogą wywierać wpływ na
działania Wykonawcy (np. spowolnienie tempa robót, konieczność wykonania robót
tymczasowych, odtworzeniowych, zabezpieczających, prac porządkowych itp).
d.
zakresu niezbędnych prac
odtworzeniowych - w szczególności (ale
bez ograniczania się do wymienionych) związanych z prowadzeniem robót
instalacyjnych przez pomieszczenia i ciągi komunikacyjne poza obszarem robót.
Naleşy przewidzieć prace nie objęte zakresem opracowania projektowego, a
konieczne do utrzymania w pełnej sprawności instalacji istniejących na
kondygnacjach nie wchodzących w zakres
remontu.
4. Wykonawca
zobowiązany jest oszacować i uwzględnić powyşsze oraz inne nie wymienione
ryzyka i koszty z nimi związane w oferowanej cenie ryczałtowej.
G)
Organizacja robót
1.
Wykonawca musi
uwzględnić fakt, şe prace remontowe będą prowadzone w budynku czynnego
szpitala. W budynkach w których, będą wykonywane prace zarówno w
pomieszczeniach sąsiednich jak i na pozostałych kondygnacjach znajdują się
czynne oddziały i jednostki szpitala. Organizacja prac musi uwzględniać w
sposób bezwzględny zapewnienie ciągłego
dostępu personelu i pacjentów do pozostałej części szpitala, nieprzerwane
udzielanie świadczeń medycznych oraz nieprzerwane dostawy wszystkich mediów
oraz materiałów związanych z udzielaniem świadczeń medycznych a takşe ciągłe
działanie wszystkich instalacji w pozostałych czynnych częściach szpitala.
2. Naleşy
obowiązkowo załoşyć, ze prace polegające na wykonaniu remontu Kliniki Urologii
Ogólnej i Onkologicznej wykonane zostaną etapowo (2 etapy, pierwszy ok. 50%
powierzchni kliniki) oraz, şe w pierwszym etapie zapewniony będzie dostęp do
kompleksu czynnej sali zabiegowej endoskopowej
i czynna pozostanie nie objęta na danym etapie prac część kliniki. Prace
w pierwszym etapie mogą równieş obejmować niezbędne do zrealizowania zadania
prace związane z przeprowadzeniem instalacji i montaşem urządzeń na dachu w
wentylatorowni oraz na IV piętrze budynku.
Prace remontowe w pierwszym etapie muszą być tak zorganizowane aby
umoşliwić nieprzerwane udzielania świadczeń medycznych w pozostałej czynnej części kliniki,
pomieszczeniach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie zlecanych robót
budowlanych i powiązanych wspólnym ciągiem komunikacyjnym. Wykonawca przed
przystąpieniem do robót będzie zobowiązany przedstawić własny szczegółowy
harmonogram prowadzenia prac z podziałem ich na etapy oraz rodzaj przyjętych
zabezpieczeń gwarantujących ciągłość udzielania świadczeń medycznych j/w w
poszczególnych obszarach – który po zaopiniowaniu przez Inspektorów Nadzoru i
Uşytkowników będzie podlegał akceptacji Zamawiającego.
3. Łączny czas
remontu kliniki nie moşe być dłuşszy niş 168 dni od momentu podpisania umowy
przy czym etap drugi nie moşe trwać dłuşej niş 84 dni. Powyşszy okres obejmuję równieş czas
potrzebny na uzyskanie przez Wykonawcę wszystkich niezbędnych opinii i decyzji w
tym uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na uşytkowanie.
4.
Wszelkie
niezbędne do wykonania prace, które będą wymagały krótkotrwałego wyłączenia
jakichkolwiek instalacji muszą odbywać się wyłącznie po wcześniejszym pisemnym
uzgodnieniu terminu z Uşytkownikami i Inwestorem.
5.
Wykonawca
zobowiązany będzie do naleşytego zabezpieczenia placu budowy i zaplecza budowy
poprzez wykonanie wygrodzenia terenu i zaplecza budowy, zapewnienie jego
ochrony oraz właściwe oznakowanie uniemoşliwiające wejście na jego teren osobom
nie związanym z realizacją zadania.
Wykonawca o naleşyty stan ww. ogrodzeń, zabezpieczeń, oznakowania i instalacji
oraz o naleşy porządek na terenie i wokół placu i zaplecza budowy będzie dbał
przez cały okres trwania realizacji zadania.
6.
Wykonawca
wykona we własnym zakresie, opomiaruje i odpowiednio zabezpieczy instalacje
zasilające teren i zaplecze budowy (Zamawiający wskaşe punkty poboru mediów).
7.
Wykonawca w
trakcie prowadzenia prac będzie zobowiązany do udostępnienia terenu budowy dla
wykonania innych robót i dostaw nie objętych powyşszym zamówieniem,
realizowanych przez innych Wykonawców lub Dostawców na bezpośrednie zlecenie
Zamawiającego np. wykonanie instalacji telewizji szpitalnej, dostawy
wyposaşenia ruchomego nie objętego powyşszym zamówieniem.
8.
Po zakończeniu
robót związanych z wykonaniem zadania Wykonawca uporządkuje i przywróci do
naleşytego stanu teren budowy i zaplecza
budowy. W ramach oferowanej ceny naleşy uwzględnić przed oddaniem Zamawiającemu
obszarów w uşytkowanie zarówno wyczyszczenie obszaru prowadzenia robót i dostaw
jak teş wszystkich instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych naraşonych na
oddziaływanie zanieczyszczeń i pyłów w trakcie robót.
H)
Inne wymagania dotyczące przedmiotu
zamówienia – roboty budowlane
1.
Wykonawca zobowiązany jest do
wykonania robót budowlano-montaşowych stanowiących przedmiot niniejszego
zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych
do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych
certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z
Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie
z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane.
2.
W przypadku, gdy w opisie przedmiotu
zamówienia (w dokumentacji projektowej) zostało wskazane pochodzenie (marka,
znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający
dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równowaşnych, pod warunkiem, şe
zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi
normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od załoşonych
w opisie przedmiotu zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez
Zamawiającego i projektanta.
3.
Zamawiający zorganizuje w dniu 13.01.2021 r. g. 10.00 wizję lokalną
(zbiórka - Budynek Techniczny A, pok. nr 24, wjazd od ul. Curie-Skłodowskiej) aby umoşliwić Wykonawcom dostęp do
obiektu. Dla pozostałych Wykonawców, którzy nie będą mogli uczestniczyć w ww.
spotkaniu sporządzony zostanie protokół, w którym przedstawione zostaną
wszystkie pytania wraz z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego.
Protokół zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego na
zasadach udzielania odpowiedzi na pytania zadawane przez Wykonawców. Wykonawcy,
którzy wyraşą chęć uczestnictwa w wizji lokalnej proszeni są o potwierdzenie
przybycia na dwa dni robocze przed planowanym terminem wizji lokalnej, na e-mail:
m.wachowska@jurasza.pl.
4.
Zdemontowane elementy instalacji i
osprzętu Wykonawca przekaşe protokolarnie Zamawiającemu. Pozostałe elementy z
demontaşu i gruz Wykonawca jest zobowiązany wywieźć i zutylizować we własnym
zakresie i na własny koszt. Wykonawca na bieşąco będzie usuwał z placu budowy
materiały z demontaşu oraz odpady z rozbiórki i prac budowlanych nie
dopuszczają do nadmiernego ich gromadzenia na terenie budowy.
5.
Wykonawca
winien udzielić gwarancji na wszelkie roboty objęte umową na okres 36
miesięcy licząc od dnia podpisania przez strony protokołu odbioru
końcowego. Minimalny czas gwarancji producenta na urządzenia dostarczone i
zamontowane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia to 24 miesiące od
daty protokolarnego odbioru końcowego bez zastrzeşeń.
6.
Wykonawca podczas organizacji robót
zobowiązany jest uwzględnić fakt, iş przedmiot zamówienia jest wykonywany w
podmiocie leczniczym który udziela świadczeń zdrowotnych, w związku z czym
wykonanie prac nie moşe powodować zakłóceń w działalności Szpitala i Kliniki.
7.
Zamawiający wymaga aby Wykonawca
przed przystąpieniem do prac, przedstawił Zamawiającemu harmonogram robót w
oparciu o zadeklarowaną przez siebie w ofercie ilość dni, w których zobowiązał
się do wykonania przedmiotu zamówienia. Naleşy równieş przewidzieć w
harmonogramie bezkolizyjne włączenie się do istniejących instalacji. W
harmonogramie naleşy uwzględnić etapowanie robót oraz opisać rodzaj przyjętych
zabezpieczeń gwarantujących ciągłość udzielania świadczeń medycznych w
sąsiadujących obszarach – który po zaopiniowaniu przez Inspektorów Nadzoru i
Uşytkowników będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. Wszelkie zmiany w
harmonogramie muszą być uzgodnione i zaakceptowane przez Zamawiającego.
8.
Zamawiający przekaşe Wykonawcy teren
wykonania robót protokolarnie.
9.
Wykonawca zobowiązany jest dokonać
wszelkich wymaganych prawem zgłoszeń, powiadomień, itp. oraz uzyskać wymagane
uzgodnienia, pozwolenia, opinie i dopuszczenia związane z wykonywaniem
przedmiotu zamówienia w tym obowiązkowo pozwolenie na uşytkowanie. O ile do
uzyskania pozwolenia na uşytkowanie wymagane będzie oznakowanie bądź
wyposaşenie, bądź jakikolwiek inne przygotowanie obszarów objętych robotami –
będzie to naleşało do obowiązków Wykonawcy.
10.
Wykonawca będzie zobowiązany do
zachowania w trakcie prowadzenia prac istniejącego systemu sygnalizacji poşaru
na obszarze budowy. Kaşdego dnia przed rozpoczęciem prac Wykonawca będzie
zobowiązany zabezpieczyć istniejące czujki sygnalizacji poşaru przed
zakurzeniem i zabrudzeniem, a po zakończeniu prac odbezpieczyć je i powiadomić
dyspozytora Szpitala. Wykonawca będzie zobowiązany codziennie po zakończeniu
prac powiadomić o powyşszym fakcie ochronę i dyspozytora Szpitala.
11.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać
wszelkie niezbędne roboty tymczasowe i dostosowawcze (by-passy, podłączenia
przepięcia itp.), w celu wykonania przedmiotu zamówienia w sposób naleşyty, w
szczególności w celu osiągnięcia efektów opisanych w SIWZ.
12.
Po zakończeniu robót Wykonawca
zobowiązany jest dokonać w obecności osób
upowaşnionych przez Zamawiającego uruchomienia oraz sprawdzenia
poprawności działania wykonanych instalacji i systemów ( w odniesieniu do
załoşeń dokumentacji projektowej) wraz z
wszelkimi pomiarami potwierdzającymi uzyskanie pełnej sprawności, w celu
uşywania ich zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem.
13.
Wykonawca zobowiązany jest przed
rozpoczęciem odbioru końcowego przedstawić dokumentację powykonawczą wraz z
instrukcjami obsługi i uşytkowania dla wykonanego zakresu robót, oraz
przeszkolić pracowników Zamawiającego w sposób gwarantujący właściwe uşytkowanie.
Szkolenia winny zostać potwierdzone dla kaşdego szkolonego imiennym dokumentem
przedstawiającym w punktach przedmiot i zakres szkolenia oraz umiejętności
jakie posiadła osoba przeszkolona. Szkolenia z zakresu czynności przeglądu i
konserwacji urządzeń winny zostać zakończone praktycznym sprawdzeniem
umiejętności osoby przeszkolonej i potwierdzone pisemnie przez autoryzowanego
przedstawiciela producenta urządzenia.
14.
Prace budowlane powinny przebiegać w
taki sposób, który zagwarantuje ich zakończenie i osiągnięcie zamierzonego
celu.
15.
Oferent zobowiązany jest przedstawić
po podpisaniu umowy w terminie 7 dni szczegółowy kosztorys prac związanych z
realizacją przedmiotu zamówienia, sporządzony w oparciu o umowę, opis
przedmiotu zamówienia zawarty w SIWZ, Projekt budowlany, wizję lokalną a takşe
załączony do SIWZ przedmiar robót. Zamawiający
informuje, iş załączony do SIWZ przedmiar robót nie opisuje szczegółowo zakresu
prac koniecznych do wykonania w celu prawidłowego zrealizowania przedmiotu
zamówienia, i słuşy Wykonawcy jako materiał pomocniczy. Zapisy przedmiaru robót
nie będą mogły zostać potraktowane jako podstawa do jakichkolwiek roszczeń
Wykonawcy co do zakresu i rodzaju robót, oraz wynagrodzenia z tego tytułu.
16.
Wykonawca moşe powierzyć wykonanie
części zamówienia podwykonawcy.
I)
Szczegółowy opis rodzaju robót
Zamawiający przedstawia ponişej informacje na
temat przewidywanych rodzajów robót budowlanych. Jeşeli jakakolwiek robota
budowlana jest niezbędna do wykonania przedsięwzięcia a nie została wymieniona
ponişej, lub została opisana w sposób niepełny,
nie zwalnia to Wykonawcy od jej wykonania oraz uwzględnienia tego kosztu
w oferowanej cenie.
1.
Roboty
konstrukcyjno- budowlane
Roboty wykonać naleşy zgodnie z
dokumentacją projektową architektoniczno - konstrukcyjną.
Realizacja nie obejmuje pomieszczeń
sal endoskopowych nr 528-537 na 5 piętrze. Roboty remontowe na 4 piętrze
obejmować będą tylko pomieszczenia nr 404, 405 i 406.
Zakres prac:
a)
Demontaş starych okładzin posadzek winylowych i
z płytek pcv.
b) Demontaş
starych cokołów drewnianych przy posadzkach pcv.
c) Montaş
nowych posadzek winylowych z wywinięciem cokołu na ściany na wysokość 10 cm,
zabezpieczonych PU (ułoşenie posadzek winylowych dotyczy: korytarzy, pokoi łóşkowych, pomieszczeń
biurowych i socjalnych personelu, pokoi dziennego pobytu, kuchenek
oddziałowych, pomieszczeń pomocniczych, technicznych itp.).
d) Wymiana
zniszczonych posadzek betonowych wraz z izolacjami.
e) Wykonanie
wylewek wyrównawczych na posadzkach betonowych pod wykładziny winylowe
i płytki ceramiczne.
f)
Zmycie i zeskrobanie starej farby ze ścian i
sufitów.
g) Naprawy
tynków ścian i sufitów, ościeşy okiennych i drzwiowych.
h) Malowania
ścian i sufitów farbami lateksowymi zmywalnymi.
i)
Okładziny ścian sal zabiegowych 511 i 518
wykładziną winylową;
j)
Skucie istniejących okładzin ceramicznych ścian
oraz posadzek, w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych, kuchni, brudowniku,
pomieszczeniach porządkowych, fartuchy na salach chorych i pozostałych na terenie Kliniki.
k) Ułoşenia
nowych podłogowych płytek ceramicznych oraz licowania ścian płytkami
ceramicznymi. (ułoşenie nowych płytek ceramicznych na posadzkach dotyczy:
pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, , brudownika, pomieszczeniach
porządkowych,.
l)
fartuchy na salach chorych i w pozostałych
pomieszczeniach Kliniki z okładziny pcv.
m) dostosowanie
co najmniej jednego z pomieszczeń higieniczno-sanitarnych dla potrzeb osób
niepełnosprawnych oraz wyposaşenie wszystkich pomieszczeń
higieniczno-sanitarnych
w pochwyty, krzesełka prysznicowe, wieszaki, oświetlenie, itp. wyposaşenie
ułatwiające czynności higieniczne i zapewniające bezpieczeństwo
n) demontaş
starych drewnianych pochwytów i odbojnic w korytarzach, salach chorych i
gabinetach lekarskich.
o) montaş
w pokojach łóşkowych na ścianach odbojnic z tworzyw sztucznych wysokości 200mm
i grubości minimum 20 mm, naroşników ochronnych z tworzyw sztucznych oraz
wyklejenie ścian do wysokość 70 cm wykładziną winylową.
p) montaş
w korytarzach odbojoporęczy z tworzyw sztucznych wysokości minimum 140 mm,
naroşników ochronnych z tworzyw sztucznych oraz wyklejenie ścian do wysokość 70
cm wykładziną winylową.
q) demontaş
wszystkich starych drzwi drewnianych do pomieszczeń.
r) montaş
nowych drzwi aluminiowych i drewnianych do pomieszczeń.
s) demontaş
istniejących stalowych i mineralnych sufitów podwieszanych.
t)
montaş nowych sufitów podwieszanych mineralnych
kasetonowych 60x60 cm przystosowanych do obiektów słuşby zdrowia w
pomieszczeniach nr 505, 506, 519, 522, 523, 538, 539, 526. W pomieszczeniach
sal endoskopowych nr 528-537 zdemontować istniejący sufit na czas prac
związanych z instalacjami wentylacji i klimatyzacji. Po zakończeniu prac
ponownie zamontować.
u) wymiana
zabudów instalacji z płyt g-k oraz obudów szachtów instalacyjnych.
v) doposaşenia
oraz wymiany na nowe uchwytów, pochwytów, poręczy w pomieszczeniach
przeznaczonych dla pacjentów (sale chorych, sanitariaty) .
w) montaş
wewnętrznych rolet okiennych (wszystkie okna) wraz z demontaşem starych rolet.
x) montaş
parawanów przyłóşkowych podwieszanych.
y) demontaş
starych i montaş nowych szaf wbudowanych.
z) dostosowanie
jednego z pomieszczeń na izolatkę.
2.
Instalacje
wod-kan oraz centralnego ogrzewania
Roboty związane z instalacjami
wod-kan. oraz centralnego ogrzewania wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją
projektową dotyczącą robót sanitarnych.
Realizacja nie obejmuje pomieszczeń
sal endoskopowych nr 528-537 na 5 piętrze. Roboty remontowe na 4 piętrze
obejmować będą tylko pomieszczenia nr 404, 405 i 406.
3.
Instalacja
gazów medycznych.
Roboty związane z instalacjami gazów
medycznych wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową dotyczącą robót
sanitarnych.
Realizacja nie obejmuje pomieszczeń
sal endoskopowych nr 528-537 na 5 piętrze.
4.
Instalacja
wentylacji i klimatyzacji.
Roboty związane z instalacjami
wentylacji i klimatyzacji wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową.
Zakres prac obejmuje równieş
demontaş starej nieczynnej centrali wentylacyjnej zlokalizowanej w
wentylatorowni na 5 piętrze wraz z starymi kanałami wentylacyjnymi i starą
instalacją chłodu w wentylatorowni oraz stare kanały wentylacyjne w
pomieszczeniach 528-537. Wykonawca zutylizuje wszystkie materiały z rozbiórki.
5.
Instalacje
elektryczne i teletechniczne.
Roboty związane z instalacjami
elektrycznymi i teletechnicznymi wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją
projektową.
Realizacja nie obejmuje pomieszczeń
sal endoskopowych nr 528-537 na 5 piętrze. Roboty remontowe na 4 piętrze
obejmować będą tylko pomieszczenia nr 404, 405 i 406.
Realizacja nie obejmuje
wykonania w pomieszczeniu
4081 zabudowy szafy dystrybucyjnej
zgodnie ze schematem dla sieci strukturalnej.
Realizacja nie obejmuje wewnętrznych linii
zasilających.
J)
Szczegółowe
wymagania materiałowe
Szczegółowe wymagania
materiałowe dotyczące materiałów jakie Wykonawca winien zastosować przy
wykonywaniu poszczególnych robót podane są w projektach wykonawczych dla kaşdej
branşy.
Przed zamówieniem i wbudowaniem jakiegokolwiek rodzaju materiału
przeznaczonego do realizacji robót Wykonawca winien uzyskać pozytywną opinię
właściwego branşowego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz ostateczną akceptację Zamawiającego. W celu uzyskania powyşszej
akceptacji Wykonawca ma co najmniej 10 dni przed zamówieniem materiału/urządzenia
złoşy do akceptacji kartę materiałową wraz z niezbędnymi dokumentami
potwierdzającymi dopuszczenie materiału/urządzenia do stosowania w budownictwie
oraz potwierdzającymi spełnienie przez materiał/urządzenie parametrów
określonych w dokumentacji projektowej, STWiORB oraz SIWZ.
Drzwi D1, D2, D3, D4, D4A, D5, D5A, D6, D6A,
D10 wykonać jako drewniane, jednoskrzydłowe, płytowe w minimum III klasie
odporności mechanicznej lub równowaşnej.
- skrzydła wypełnienie płyta wiórowa otworowa
lub pełna, ramiak z drewna, poszycie z
płyty HDF wzmocnione, okleina HPL lub CPL lub równowaşna gr minimum 0,7 mm, pionowe
krawędzie skrzydła po obu stronach osłonięte listwami ze stali nierdzewnej gr
minimum 0,5 mm,
- ościeşnica metalowa kątowa z blachy ocynkowanej
gr. minimum 1,2 mm, lakierowana proszkowo wyposaşona w uszczelkę,
- drzwi wyposaşone w trzy wzmocnione zawiasy,
zamek na klucz patentowy z minimum 3 kluczami, okucia standardowe typu C z
stali nierdzewnej,
- drzwi do pokoi łóşkowych i zabiegowych wyposaşone
dodatkowo w panel ze stali nierdzewnej wysokości ok. 30 cm usytuowany na
wysokości klamki.
Kolorystykę drzwi określi Zamawiający na
etapie realizacji.
Pozostałe drzwi zgodne z projektem
wykonawczym.
Wykładzina do sal zabiegowych posiadająca
dokumenty dopuszczające do stosowania w szpitalach w tym pomieszczeniach
higieniczno-sanitarnych,
- grubość całkowita minimum 0,90mm,
- grubość warstwy uşytkowej
minimum 0,12mm,
- waga całkowita – min. 1500 g/m2,
- wyrób trudno-zapalny/ klasa
reakcji na ogień minimum B s2 d0; lub
równowaşna
-
rolki szerokość min. 2000mm,
-
clean room test (pomieszczenia sterylne) klasa A, ISO klasa minimum 4, lub
równowaşna
-
dobra odporność przeciw grzybom i bakteriom nie sprzyjająca wzrostowi,
-
dobra odporność chemiczna na środki uşywane do dezynfekcji pomieszczeń
sanitarnych, niedopuszczalne jest odbarwienie wykładzin pod wpływem tych
środków,
-
zabezpieczenie powierzchni poliuretanem,
-
kolor do uzgodnienia z Zamawiającym,
K)
Próby,
badania, pomiary
Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić wszelkie próby, badania
i pomiary wynikające z przepisów prawa, warunków technicznych, dokumentacji
projektowej, STWiORB oraz przedmiotowych norm.
L)
Odbiór
końcowy i dokumentacja powykonawcza
1.
Operat
kolaudacyjny.
Zamawiający
przed przystąpieniem do odbioru końcowego będzie wymagał przekazania operatu w
3 egzemplarzach (w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie
*pdf na płycie CD). Operat moşe być podzielony na tomy w układzie branşowym i
musi być zaopatrzony w spis zawartości.
2.
Dokumentacja powykonawcza
2.1.
Dokumentacja
powykonawcza powinna być sporządzona poprzez wprowadzenie na rysunkach
wchodzących w skład projektów budowlanych oraz projektów wykonawczych
wszystkich branş zmian, jakie miały miejsce podczas realizacji robót.
2.2.
Dokumentacja
powykonawcza powinna być sporządzona w następujący sposób:
2.2.1.wszelkie
zmiany powinny być naniesione na rysunkach kolorem czerwonym,
2.2.2.rysunki,
na których naniesiono zmiany muszą zawierać klauzulę „ZMIANY NANIESIONO KOLOREM CZERWONYM” oraz podpis
właściwego kierownika robót lub kierownika budowy,
2.2.3.rysunki,
na których nie naniesiono zmian muszą zawierać klauzulę „BEZ ZMIAN” oraz podpis
właściwego kierownika robót lub kierownika budowy,
2.2.4.wszystkie
strony dokumentacji powinny być opatrzone klauzulą „DOKUMENTACJA POWYKONAWCZA”.
3.
Dokumenty odbiorowe dotyczące wbudowanych materiałów i
urządzeń
3.1.
Wykonawca
przekaşe Zamawiającemu komplet dokumentów potwierdzających, şe wszystkie
wbudowane materiały i urządzenia są dopuszczone do stosowania w budownictwie oraz
spełniają wymogi innych przepisów szczegółowych.
3.2.
Dokumenty
te stanowią w szczególności:
3.2.1.deklaracja
zgodności CE lub
3.2.2.krajowa
deklaracja zgodności, w przypadku wyrobów znakowanych znakiem budowlanym „B”,
3.2.3.w
przypadku wyrobów, których to dotyczy – atesty PZH,
3.2.4.inne
atesty lub certyfikaty wymagane przepisami szczególnymi.
3.3.
Dokumenty
powyşsze naleşy kompletować wraz z zaakceptowanymi kartami zatwierdzenia
materiału lub urządzenia do wbudowania i
załączyć do dokumentacji odbiorowej.
3.4.
Wykonawca
obowiązany jest skompletować w/w dokumenty w odrębnym zbiorze, wyposaşonym w
spis zawartości. Kaşda karta powinna być opatrzona klauzulą „WBUDOWANO
...(podać nazwę i adres obiektu) i podpisana przez właściwego kierownika
robót lub kierownika budowy.
3.5.
Wykonawca
przekaşe Zamawiającemu kopie gwarancji producenckich oraz kopie DTR i
instrukcji obsługi i konserwacji a w szczególności wymagania producentów
dotyczące warunków udzielonej gwarancji.
4. Protokoły
badań, prób i sprawdzeń
4.1.
Wykonawca
w zakresie operatu kolaudacyjnego obowiązany jest przedstawić komplet
dokumentów potwierdzających wykonanie badań, prób i sprawdzeń wymaganych
zgodnie z zapisami SIWZ, dokumentacji projektowej oraz obowiązującymi
przepisami prawa, do których naleşą w szczególności:
4.1.1.protokoły
z prób szczelności instalacji wewnętrznych,
4.1.2.sprawozdanie
z badań bakteriologicznych wody pobranej z instalacji wodociągowej,
4.1.3.protokół
z płukania instalacji c.o. i napełnienia jej czynnikiem grzewczym,
4.1.4.protokoły
z regulacji instalacji c.o.,
4.1.5.protokoły
z pierwszego uruchomienia urządzeń zamontowanych na obiekcie,
4.1.6.protokoły
z pomiarów elektrycznych,
4.1.7.protokoły
pomiarów instalacji słaboprądowych,
4.1.8.protokoły
odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających.
5.
Instrukcje
Wykonawca obowiązany jest przekazać w 2 egzemplarzach następujące
opracowania:
5.1.
Instrukcję
eksploatacji i konserwacji obiektu
5.1.1.Instrukcja
winna zawierać zawierającą wszelkie informacje i wytyczne dotyczące wszystkich
wykonanych instalacji, wbudowanych materiałów oraz wszystkich zainstalowanych
urządzeń, a niezbędne dla Uşytkownika w celu uşytkowania obiektu i instalacji w
sposób bezpieczny, ekonomiczny i trwały
oraz nie powodujący powstawania szkód oraz obnişania wartości uşytkowej obiektu
i instalacji.
5.1.2.
Instrukcja musi zawierać wszelkie informacje i wytyczne niezbędne dla
uşytkownika w celu prawidłowego prowadzenia czynności eksploatacyjnych,
konserwacyjnych, dezynfekcyjnych oraz wykonywania przeglądów serwisowych,
technicznych (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym) itp.
5.1.3.Do
instrukcji naleşy załączyć szczegółowe instrukcje eksploatacyjne i dokumentacje
techniczno ruchowe oraz karty gwarancyjne wszystkich dostarczonych i
wbudowanych urządzeń i wyposaşenia.
5.1.4.Instrukcja
musi zawierać ponadto wykaz wszystkich urządzeń i wyposaşenia podlegających
przeglądom serwisowym i technicznym wynikającym z warunków gwarancji wraz z
podaniem terminów tych przeglądów i autoryzowanych przez producentów punktów serwisowych.
5.1.5.Instrukcję
naleşy opracować w języku polskim. Wszystkie załączone instrukcje
eksploatacyjne, dokumentacje techniczno ruchowe i karty gwarancyjne muszą być
równieş sporządzone w języku polskim. Nie dopuszczalne jest stosowanie opisów
na urządzeniach w językach obcych, w przypadku zastosowania języków obcych w
menu sterowników urządzeń naleşy do tych urządzeń dołączyć instrukcję z
przetłumaczonymi komunikatami na język polski.