Adres: ul. Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz
NIP: 5542231069
REGON: 001126074


Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /przetargi/index2.php:1) in /przetargi/index2.php on line 5
Szpital Uniwersytecki im. dr. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy :: Zamówienia publiczne


nr postępowania:
| Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia | Ogłoszenia | Zawiadomienia | Zawiadomienia o wniesieniu protestu | Roztrzygnięcia protestu | Inne dokumenty |
2020-12-29 (114-20) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówieniadrukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia - część nr 1drukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia - część nr 2drukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia - część nr 3drukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia - część nr 4drukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 10 - Część nr 1 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORBdrukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 11 - Część nr 2 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORBdrukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 12 - Część nr 3 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORBdrukuj |pobierz | otwórz
2020-12-29 (114-20) Załącznik nr 13 - Część nr 4 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORBdrukuj |pobierz | otwórz
2020-12-31 (114-20) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia po modyfikacji z dn. 31.12.2020 r.drukuj |pobierz | otwórz
2020-12-31 (114-20) Załącznik nr 2 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia - część nr 1, 2, 3, 4drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-15 (114-20) SIWZ po modyfikacji z dn. 15.01.2021drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-15 (114-20) Załącznik nr 2 - Opis przedmiotu zamówienia - część nr 1_2_3_4 - 15_01_2021drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-15 (114-20) Załącznik nr 10 - Część nr 1 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORB - 15.01.2021drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-15 (114-20) Załącznik nr 11 - Część nr 2 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORB - 15.01.2021drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-15 (114-20) Załącznik nr 12 - Część nr 3 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORB - 15.01.2021drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-15 (114-20) Załącznik nr 13 - Część nr 4 - przedmiary_dok_techniczna_STWiORB - 15.01.2021drukuj |pobierz | otwórz
2021-01-22 (114-20) SIWZ po modyfikacji z dn. 22.01.2021 r.drukuj |pobierz | otwórz

Ozn. postępowania NLZ.2020.271.114                                                                                                        Załącznik Nr 2

                                                                                                                                                               do specyfikacji istotnych

                                                                                                                                                                 warunków zamówienia

 

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – CZĘŚĆ NR 4

CPV 45453000-7   Roboty budowlane  - Roboty remontowe i renowacyjne

 

„Wykonanie robót budowlanych -  remontowych w Klinice Chirurgii Wątroby i Chirurgii Ogólnej, Klinice Otolaryngologii i Onkologii Laryngologicznej z Pododdziałem Audiologii i Foniatrii, Klinice Urologii Ogólnej i Onkologicznej, Zakładzie Radiologii.”

Wykonanie robót budowlanych  -  remont  pomieszczeń Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej.

 

Pomieszczenia znajdują się w budynkach  Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. Antoniego Jurasza przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 9,  85-094 Bydgoszcz.

 

Inwestycja realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Działanie 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych pod nazwą: „Poprawa dostępności  i jakości usług w zakresie leczenia i diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”.

 

Zamawiający:

 

Szpital Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 9, 85-094 Bydgoszcz

 

Opis  przedmiotu zamówienia – roboty budowlane

 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie  robót budowlanych – remont pomieszczeń Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej w ramach projektu pod nazwą „Poprawa dostępności  i jakości usług w zakresie leczenia i diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”.

 

Realizacja robót budowlanych oraz pozostałych dostaw składających się na przedmiot zamówienia będzie przebiegała pod nadzorem inspektorów nadzoru oraz osób wyznaczonych spośród personelu Zamawiającego (Dział Utrzymania Infrastruktury, Uşytkownicy).

 

 

A)      Zamawiający na potrzeby wykonania zamówienia pozyskał wielobranşowy projekt budowlano-wykonawczy oraz pozyskał decyzję pozwolenia na budowę z dnia 16.09.2020r. nr 860/2020r. , które wraz z specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót zostają udostępnione Wykonawcy. Autorem projektu jest Konsorcjum Pracownia Projektowo-Inşynierska EUROPROJEKT dr inş. Ewa Piątek Sierek oraz 2pm Pracownia architektoniczna Michał Piwowarski. Zamawiający na potrzeby sprawowania nadzoru autorskiego zawarł z biurem projektowym umowę o sprawowanie nadzoru autorskiego, która przewiduje następujące zobowiązania po stronie projektantów:

 

a)       Usuwanie rozbieşności pomiędzy zapisami w dokumentacji projektowej, oraz rozwiązywanie kolizji między branşami.

b)      Dostosowywanie dokumentacji do rzeczywistego stanu infrastruktury branşowej (w tym rozwiązywanie problemów wynikających z rozbieşności pomiędzy stanem istniejącym, a projektowanym).

c)       Wyjaśnianie wątpliwości Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji odnoszących się do poprawności oraz wykonalności rozwiązań zawartych w projektach budowlanych.

d)      Uzgadnianie dokumentacji warsztatowej i montaşowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych oraz ewentualnych sporządzonych projektów wykonawczych na zgodność z Projektem Budowlanym, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami itp.

e)      Opiniowanie moşliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do rozwiązań zawartych w Projekcie Budowlanym i Projektach Wykonawczych  pod kątem zgodności z Pozwoleniem na Budowę, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami, kosztami wykonania w porównaniu do rozwiązań pierwotnych  itp. (koszt Wykonawcy).

f)        Opiniowanie przewidzianych do zastosowania rozwiązań materiałowych i wyposaşenia z uwagi na zgodność z warunkami i parametrami określonymi w Projekcie Budowlanym Projektach Wykonawczych, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami itp.

g)       Kontrolę zgodności realizacji inwestycji z projektem, w toku wykonywania robót budowlanych.

h)      Udział na wniosek Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru w organizowanych komisjach i naradach technicznych dotyczących realizacji w/w zadania w zakresie określonym przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru, Kierownika Budowy.

i)        Na wniosek Zamawiającego przekazanie wyjaśnień dotyczących wystąpienia ewentualnych rozbieşności pomiędzy dokumentacją projektową, a stanem faktycznym w tym ewentualnych braków pozycji przedmiarowych lub ich przekroczeń.

j)        Uczestnictwo na wniosek Zamawiającego w odbiorach częściowych i odbiorze końcowym.

k)       Uczestnictwo w procedurze przetargowej na dostawę aparatury i sprzętu medycznego i wykonawstwo robót budowlanych obejmujące udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania uczestników postępowania w części dotyczącej dokumentacji projektowej.

l)        Udział na wniosek Zamawiającego w przygotowaniu protokołów konieczności na wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających polegający na przygotowaniu wyjaśnień.

 

B)      Dokumentacja projektowo wykonawcza  zawiera :

 

a)       Inwentaryzację stanu istniejącego

b)      projekt budowlany

c)       projekty wykonawcze wielobranşowe oraz projekt technologiczny

d)      specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót

e)      przedmiary i kosztorysy inwestorskie

 

 

C)      Dokumenty opisujące zakres robót budowlanych oraz wymagania Zamawiającego związane z realizacją zamówienia naleşy traktować jako wzajemnie wyjaśniające i uzupełniające się. W przypadku stwierdzenia rozbieşności jakichkolwiek zapisów, w celu interpretacji pierwszeństwo będą miały dokumenty, znajdujące się wyşej na następującej liście:

a)       Umowa

b)      Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zawierająca niniejszy opis przedmiotu zamówienia

c)       Projekt Budowlany wraz z decyzją pozwolenia na budowę,

d)      Projekty Wykonawcze plus projekt technologiczny,

e)      Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót,

f)        Oferta Wykonawcy

g)       Przedmiar Robót

Jeşeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieşności między tym dokumentami, to Zamawiający przy udziale Projektanta i inspektorów nadzoru inwestorskiego (o ile zostanie to uznane przez Zamawiającego za niezbędne), udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień lub wyda Wykonawcy konieczne polecenia.

 

 

D)     Charakterystyka Obiektu:

 

Szpital składa się z zespołu budynków połączonych tunelem podziemnym, pomieszczenia przeznaczone do remontu i przebudowy znajdują się w budynku diagnostyczno-zabiegowym A.

 

 

E)      Ogólne załoşenia funkcjonalno-uşytkowe.

 

Prace remontowe uwzględniać muszą obowiązujące przepisy, w tym w szczególności przepisy p.poş. oraz wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r.  w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą,

 

Zasadniczym celem wykonania remontu jest uzyskanie poprawy stanu technicznego pomieszczeń wraz z ich wyposaşeniem oraz infrastruktury słuşącej w/w pomieszczeniom , w tym uzyskanie poprawy warunków sanitarnych w obszarze poddanym pracom remontowych oraz zwiększenie komfortu pacjentów podczas pobytu w zakładzie oraz pracy przebywającego w tym obszarze  personelu medycznego i niemedycznego. Przewidziane niniejszym opracowaniem prace remontowe maja równieş na celu doprowadzenie pomieszczeń zakładu do warunków spełniających w/w rozporządzenie Ministra Zdrowia.

 

Remontowi poddane będą pomieszczenia Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej znajdujące się na parterze w  budynku Diagnostyczno Zabiegowym A przedstawione na załączonym rzucie. Zakład Radiologii, zajmuje powierzchnię uşytkową ~1315m2 (bez komunikacji poczekalni)/ ~1615m2  (z  komunikacją poczekalnią).

 

W zakresie remontu  naleşy uwzględnić, şe zakresem przedsięwzięcia objęte są pomieszczenia i obszary komunikacji  wraz z następującymi instalacjami:   wod.-kan.. c.o., c.w., wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, klimatyzacji i chłodnictwa, instalacji elektrycznej zasilającej, oświetleniowej, instalacji przyzywowej, słaboprądowej, Instalacji TV, instalacji gazów medycznych, instalacji związanych z zabezpieczeniem p.poş., sygnalizacji, itp.

 

Zamawiający posiada:

- prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

- wypis z księgi wieczystej,

 

Zamawiający umoşliwi Wykonawcy dokonanie oględzin pomieszczeń, w tym dokonywanie pomiarów, badań i wizji lokalnej (pomieszczeń technicznych).

 

F)       Ryzyka Wykonawcy związane z wykonaniem robót budowlanych, które winny zostać uwzględnione w zaoferowanej cenie

 

1.       Wszystkie elementy robót i/ lub dostaw ujęte w jednym z ww. dokumentów, a nie ujęte w innym, winny być traktowane jako ujęte we wszystkich tych dokumentach i powinny zostać wykonane przez Wykonawcę.

2.       O ile Wykonawca stwierdzi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia występowanie jakichkolwiek elementów robót nie ujętych w powyşszych dokumentach, a niezbędnych do ukończenia realizacji przedmiotu zamówienia oraz przystąpienia do jego uşytkowania, winien kaşdorazowo przyjąć, şe w ramach zaoferowanej ceny (wynagrodzenie ryczałtowe) jest zobowiązany do ich dostarczenia, zamontowania/wykonania i uruchomienia.

3.       Wykonawca winien przed złoşeniem oferty, w celu uwzględnienia w oferowanej cenie  ryzyka i wynikających z niego kosztów upewnić się, şe oferowane przez niego rozwiązania, w tym rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne a takşe parametry dostarczanych urządzeń i wyposaşenia, są moşliwe do zrealizowania i zgodne z załoşeniami przedsięwzięcia oraz umoşliwiają osiągniecie celu realizacji tego przedsięwzięcia. W szczególności (ale bez ograniczania się do wymienionych ryzyk) Wykonawca winien upewnić się co do :

a.       stanu technicznego obiektu w którym realizowane będą roboty objęte przedmiotem zamówienia, w tym: stanu technicznego stropów, ścian, fundamentów, stolarki, stanu technicznego instalacji do których przyłączał się będzie Wykonawca oraz instalacji przebiegających przez obszar prowadzenia robót a takşe urządzeń dźwigowych o ile będą wykorzystywane w trakcie robót. Wykonawca winien takşe uwzględnić ryzyko odmiennego niş zakłada dokumentacja projektowa usytuowania istniejących  instalacji oraz innych niş zakłada dokumentacja projektowa parametrów istniejących instalacji, urządzeń i konstrukcji w obiekcie w którym realizowany będzie przedmiot zamówienia,

b.      wystarczalności dróg dostępu do obszaru prowadzenia robót oraz dróg dla transportu dostaw – zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku – Zamawiający nie udostępnia wind szpitalnych do transportu materiałów i urządzeń na teren prowadzenia prac.  

c.       sposobu uşytkowania przez Zamawiającego obszarów przylegających do obszarów na których prowadzone będą roboty oraz obszarów leşących w obszarach oddziaływania robót (obszary naraşone na uciąşliwości związane z prowadzeniem robót i odstaw – hałas, pył, przerwy w dostawach mediów itp)  oraz ograniczeniach z tym związanych, które w następstwie mogą wywierać wpływ na działania Wykonawcy (np. spowolnienie tempa robót, konieczność wykonania robót tymczasowych, odtworzeniowych, zabezpieczających, prac porządkowych itp).

d.       zakresu niezbędnych prac odtworzeniowych -  w szczególności (ale bez ograniczania się do wymienionych) związanych z prowadzeniem robót instalacyjnych przez pomieszczenia i ciągi komunikacyjne poza obszarem robót. Naleşy przewidzieć prace nie objęte zakresem opracowania projektowego, a konieczne do utrzymania w pełnej sprawności instalacji istniejących na kondygnacjach nie  wchodzących w zakres remontu.

 

4.       Wykonawca zobowiązany jest oszacować i uwzględnić powyşsze oraz inne nie wymienione ryzyka i koszty z nimi związane w oferowanej cenie ryczałtowej.

 

G)     Organizacja robót

 

1.       Wykonawca musi uwzględnić fakt, şe prace remontowe będą prowadzone w budynku czynnego szpitala. W budynkach w których, będą wykonywane prace zarówno w pomieszczeniach sąsiednich jak i na pozostałych kondygnacjach znajdują się czynne oddziały i jednostki szpitala. Organizacja prac musi uwzględniać w sposób bezwzględny  zapewnienie ciągłego dostępu personelu i pacjentów do pozostałej części szpitala, nieprzerwane udzielanie świadczeń medycznych oraz nieprzerwane dostawy wszystkich mediów oraz materiałów związanych z udzielaniem świadczeń medycznych a takşe ciągłe działanie wszystkich instalacji w pozostałych czynnych częściach szpitala.

2.       Naleşy obowiązkowo załoşyć, ze prace polegające na wykonaniu remontu Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej zostaną wykonane etapowo. Zamawiający informuje, şe w tym samym czasie etapie nie mogą odbywać się prace:

a)       w pomieszczeniach 67, 66, 65 tomografu TK1 i pomieszczeniach 63, 64, 125, 124 tomografu TK2.

Remont pomieszczeń 67, 66, 65 naleşy wykonać w tym samym terminie co remont korytarza-poczekalni 69 - maksymalny czas na wykonanie całości prac w pom. 69, 67, 66, 65 nie moşe być dłuşszy niş 21 dni.

Prace w pomieszczeniach 125, 124, 123, 122, 121, 120 naleşy wykonać w tym samym terminie co realizowana przez Zamawiającego wymiana tomografu TK2 w pomieszczeniu 63 - maksymalny czas na wykonanie całości prac w pom. 125, 124, 123, 122, 121, 120 nie moşe być dłuşszy niş 21 dni.

b)      w pomieszczeniach rtg 111, 106, 105 - maksymalny czas na wykonanie całości prac w kaşdym z tych pomieszczeń wraz z przynaleşnymi do nich pomieszczeniami sterowni, przebieralni korytarza wc itp. nie moşe być dłuşszy niş 21 dni.

Zamawiający dopuszcza realizację prac w tym samym terminie w jednym zespołów pomieszczeń tomografu komputerowego pkt a) i jednym z zespołów pomieszczeń rtg pkt b).

Remont pozostałych pomieszczeń zakładu musi być równieş podzielony na etapy minimum 4  w celu umoşliwienia nieprzerwanego udzielania świadczeń medycznych w  pozostałej części zakładu, pomieszczeniach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie zlecanych robót budowlanych i powiązanych wspólnym ciągiem komunikacyjnym. Wykonawca przed przystąpieniem do robót będzie zobowiązany przedstawić własny szczegółowy harmonogram prowadzenia prac z podziałem na etapy oraz rodzaj przyjętych zabezpieczeń gwarantujących ciągłość udzielania świadczeń medycznych j/w w poszczególnych obszarach – który po zaopiniowaniu przez Inspektorów Nadzoru i Uşytkowników będzie podlegał akceptacji Zamawiającego.

3.       Łączny czas remontu zakładu nie moşe być dłuşszy niş 245 dni od momentu podpisania umowy.  Powyşszy okres obejmuję równieş czas potrzebny na uzyskanie przez Wykonawcę wszystkich niezbędnych opinii i decyzji w tym uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na uşytkowanie.

4.       Wszelkie niezbędne do wykonania prace, które będą wymagały krótkotrwałego wyłączenia jakichkolwiek instalacji muszą odbywać się wyłącznie po wcześniejszym pisemnym uzgodnieniu terminu z Uşytkownikami i Inwestorem.

4.       Wykonawca zobowiązany będzie do naleşytego zabezpieczenia placu budowy i zaplecza budowy poprzez wykonanie wygrodzenia terenu i zaplecza budowy, zapewnienie jego ochrony oraz właściwe oznakowanie uniemoşliwiające wejście na jego teren osobom nie związanym z realizacją zadania.  Wykonawca o naleşyty stan ww. ogrodzeń, zabezpieczeń, oznakowania i instalacji oraz o naleşy porządek na terenie i wokół placu i zaplecza budowy będzie dbał przez cały okres trwania realizacji zadania.

5.       Wykonawca wykona we własnym zakresie, opomiaruje i odpowiednio zabezpieczy instalacje zasilające teren i zaplecze budowy (Zamawiający wskaşe punkty poboru mediów).

6.       Wykonawca w trakcie prowadzenia prac będzie zobowiązany do udostępnienia terenu budowy dla wykonania innych robót i dostaw nie objętych powyşszym zamówieniem, realizowanych przez innych Wykonawców lub Dostawców na bezpośrednie zlecenie Zamawiającego np. wykonanie instalacji telewizji szpitalnej, dostawy wyposaşenia ruchomego nie objętego powyşszym zamówieniem.

7.       Po zakończeniu robót związanych z wykonaniem zadania Wykonawca uporządkuje i przywróci do naleşytego stanu  teren budowy i zaplecza budowy. W ramach oferowanej ceny naleşy uwzględnić przed oddaniem Zamawiającemu obszarów w uşytkowanie zarówno wyczyszczenie obszaru prowadzenia robót i dostaw jak teş wszystkich instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych naraşonych na oddziaływanie zanieczyszczeń i pyłów w trakcie robót.

 

H)     Inne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia ­– roboty budowlane

 

1.       Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlano-montaşowych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. – Prawo Budowlane.

2.       W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia (w dokumentacji projektowej) zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równowaşnych, pod warunkiem, şe zagwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od załoşonych w opisie przedmiotu zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego i projektanta.

3.       Zamawiający zorganizuje w dniu 13.01.2021 r. g. 10.00 wizję lokalną (zbiórka - Budynek Techniczny A, pok. nr 24, wjazd od ul. Curie-Skłodowskiej) aby umoşliwić Wykonawcom dostęp do obiektu. Dla pozostałych Wykonawców, którzy nie będą mogli uczestniczyć w ww. spotkaniu sporządzony zostanie protokół, w którym przedstawione zostaną wszystkie pytania wraz z odpowiedziami udzielonymi przez Zamawiającego. Protokół zostanie udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego na zasadach udzielania odpowiedzi na pytania zadawane przez Wykonawców. Wykonawcy, którzy wyraşą chęć uczestnictwa w wizji lokalnej proszeni są o potwierdzenie przybycia na dwa dni robocze przed planowanym terminem wizji lokalnej, na numer e-mail: m.wachowska@jurasza.pl.

4.       Zdemontowane elementy instalacji i osprzętu Wykonawca przekaşe protokolarnie Zamawiającemu. Pozostałe elementy z demontaşu i gruz Wykonawca jest zobowiązany wywieźć i zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt. Wykonawca na bieşąco będzie usuwał z placu budowy materiały z demontaşu oraz odpady z rozbiórki i prac budowlanych nie dopuszczają do nadmiernego ich gromadzenia na terenie budowy.

5.       Wykonawca winien udzielić gwarancji na wszelkie roboty objęte umową na okres 36 miesięcy licząc od dnia podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. Minimalny czas gwarancji producenta na urządzenia dostarczone i zamontowane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia to 24 miesiące od daty protokolarnego odbioru końcowego bez zastrzeşeń.

6.       Wykonawca podczas organizacji robót zobowiązany jest uwzględnić fakt, iş przedmiot zamówienia jest wykonywany w podmiocie leczniczym który udziela świadczeń zdrowotnych, w związku z czym wykonanie prac nie moşe powodować zakłóceń w działalności Szpitala i Kliniki.

7.       Zamawiający wymaga aby Wykonawca przed przystąpieniem do prac, przedstawił Zamawiającemu harmonogram robót w oparciu o zadeklarowaną przez siebie w ofercie ilość dni, w których zobowiązał się do wykonania przedmiotu zamówienia. Naleşy równieş przewidzieć w harmonogramie bezkolizyjne włączenie się do istniejących instalacji. W harmonogramie naleşy uwzględnić etapowanie robót oraz opisać rodzaj przyjętych zabezpieczeń gwarantujących ciągłość udzielania świadczeń medycznych w sąsiadujących obszarach – który po zaopiniowaniu przez Inspektorów Nadzoru i Uşytkowników będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. Wszelkie zmiany w harmonogramie muszą być uzgodnione i zaakceptowane przez Zamawiającego.

8.       Zamawiający przekaşe Wykonawcy teren wykonania robót protokolarnie.

9.       Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszelkich wymaganych prawem zgłoszeń, powiadomień, itp. oraz uzyskać wymagane uzgodnienia, pozwolenia, opinie i dopuszczenia związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia w tym obowiązkowo pozwolenie na uşytkowanie. O ile do uzyskania pozwolenia na uşytkowanie wymagane będzie oznakowanie bądź wyposaşenie, bądź jakikolwiek inne przygotowanie obszarów objętych robotami – będzie to naleşało do obowiązków Wykonawcy.

10.   Wykonawca będzie zobowiązany do zachowania w trakcie prowadzenia prac istniejącego systemu sygnalizacji poşaru na obszarze budowy. Kaşdego dnia przed rozpoczęciem prac Wykonawca będzie zobowiązany zabezpieczyć istniejące czujki sygnalizacji poşaru przed zakurzeniem i zabrudzeniem, a po zakończeniu prac odbezpieczyć je i powiadomić dyspozytora Szpitala. Wykonawca będzie zobowiązany codziennie po zakończeniu prac powiadomić o powyşszym fakcie ochronę i dyspozytora Szpitala.

11.   Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszelkie niezbędne roboty tymczasowe i dostosowawcze (by-passy, podłączenia przepięcia itp.), w celu wykonania przedmiotu zamówienia w sposób naleşyty, w szczególności w celu osiągnięcia efektów opisanych w SIWZ.

12.   Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest dokonać w obecności osób  upowaşnionych przez Zamawiającego uruchomienia oraz sprawdzenia poprawności działania wykonanych instalacji i systemów ( w odniesieniu do załoşeń dokumentacji projektowej) wraz  z wszelkimi pomiarami potwierdzającymi uzyskanie pełnej sprawności, w celu uşywania ich zgodnie z właściwościami i przeznaczeniem.

13.   Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem odbioru końcowego przedstawić dokumentację powykonawczą wraz z instrukcjami obsługi i uşytkowania dla wykonanego zakresu robót, oraz przeszkolić pracowników Zamawiającego w sposób gwarantujący właściwe uşytkowanie. Szkolenia winny zostać potwierdzone dla kaşdego szkolonego imiennym dokumentem przedstawiającym w punktach przedmiot i zakres szkolenia oraz umiejętności jakie posiadła osoba przeszkolona. Szkolenia z zakresu czynności przeglądu i konserwacji urządzeń winny zostać zakończone praktycznym sprawdzeniem umiejętności osoby przeszkolonej i potwierdzone pisemnie przez autoryzowanego przedstawiciela producenta urządzenia.

14.   Prace budowlane powinny przebiegać w taki sposób, który zagwarantuje ich zakończenie i osiągnięcie zamierzonego celu.

15.   Oferent zobowiązany jest przedstawić w terminie 7 dni po podpisaniu umowy szczegółowy kosztorys prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, sporządzony w oparciu o umowę, opis przedmiotu zamówienia zawarty w SIWZ, Projekt budowlany i Projekty wykonawcze, wizję lokalną a takşe załączony do SIWZ przedmiar robót. Zamawiający informuje, şe załączony do SIWZ przedmiar robót nie opisuje szczegółowo zakresu prac koniecznych do wykonania w celu prawidłowego zrealizowania przedmiotu zamówienia, i słuşy Wykonawcy jako materiał pomocniczy. Zapisy przedmiaru robót nie będą mogły zostać potraktowane jako podstawa do jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy co do zakresu i rodzaju robót, oraz wynagrodzenia z tego tytułu.

16.   Wykonawca moşe powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

 

I)        Szczegółowy opis rodzaju robót

 

Zamawiający przedstawia ponişej informacje na temat przewidywanych rodzajów robót budowlanych. Jeşeli jakakolwiek robota budowlana jest niezbędna do wykonania przedsięwzięcia a nie została wymieniona ponişej, lub została opisana w sposób niepełny,  nie zwalnia to Wykonawcy od jej wykonania oraz uwzględnienia tego kosztu w oferowanej cenie.

 

1.       Roboty konstrukcyjno- budowlane

Roboty wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową architektoniczno - konstrukcyjną.

Realizacja nie obejmuje pomieszczenia łazienki nr  126 oraz sali nr 72.

Wykonanie rejestracji (62a) zgodnie z odrębnym projektem.

Zakres robót:

a)       Demontaş starych okładzin posadzek winylowych i z płytek pcv.

b)      Demontaş starych cokołów drewnianych przy posadzkach pcv.

c)       Demontaş elementów drewnianych – odbojnic, listew drewnianych, boazerii,  listew przypodłogowych, itp.

d)      Wymiana zniszczonych posadzek betonowych wraz z izolacjami.

e)      Wykonanie wylewek wyrównawczych na posadzkach betonowych pod wykładziny winylowe i płytki ceramiczne.

f)        Zmycie i zeskrobanie starej farby ze ścian i sufitów.

g)       Montaş nowych posadzek winylowych z wywinięciem cokołu na ściany na wysokość 10 cm

h)      Demontaşu stropu podwieszanego metalowego wraz z istniejącymi oprawami oświetleniowymi.

i)        Montaşu sufitu podwieszanego – opartego na płytach wypełniających 60cm/60cm z uwzględnieniem montaşu rewizji do instalacji technicznych.

j)        Demontaşu istniejących grzejników şeberkowych.

k)       Wymiany istniejących posadzek typu PCV, gres na posadzki winylowe zabezpieczone PU.

l)        Wymiana uszkodzonych posadzek winylowych w pomieszczeniach badań angiografii, RM, TK.

m)    Wymiany na nowe drzwi do pomieszczeń badań radiologicznych ( z osłoną z Pb).

n)      Wymiany stolarki drzwiowej.

o)      Ułoşenia nowych podłogowych płytek ceramicznych oraz licowania ścian płytkami ceramicznymi.

p)      Naprawy tynków ścian i sufitów, ościeşy okiennych i drzwiowych.

q)      Malowania ścian i sufitów z pracami naprawczymi.

r)       Wymiany starych i uszkodzonych okładzin ceramicznych i winylowych ścian oraz uzupełnienie spoin.

s)       Doposaşenie wc pacjentów w uchwyty, pochwyty ułatwiające korzystanie z wc przez osoby starsze i z ograniczoną zdolnością ruchową.

t)        Montaşu na ścianach nowych odbojnic płaskich z tworzyw sztucznych oraz odbojoporęczy, naroşników ochronnych, odbojników do drzwi w posadzce.

u)      Wymiana zabudów instalacji z płyt g-k oraz obudów szachtów instalacyjnych

v)       Wymiany maskownic kanałów wentylacyjnych.

w)     Wymiany drzwiczek rewizyjnych w pomieszczeniach i ciągach komunikacyjnych.

x)       Montaş nowych sufitów podwieszanych mineralnych kasetonowych 60x60 cm przystosowanych do obiektów słuşby zdrowia. Z realizacji wyłączono  pomieszczenia 77a, 77b oraz 78. W pomieszczeniach w których pozostaje istniejący sufit podwieszany zdemontować na czas prac związanych z instalacjami wentylacji i klimatyzacji. Po zakończeniu prac ponownie zamontować.

y)       Montaş wewnętrznych rolet okiennych (wszystkie okna) wraz z demontaşem starych rolet.

z)       Montaş parawanów podwieszanych.

aa)   Demontaş starych i montaş nowych szaf wbudowanych.

bb)  Roboty instalacyjne wg. projektów branşowych.

 

 

2.       Instalacje wod-kan

 

Roboty związane z instalacjami wod-kan. oraz centralnego ogrzewania wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową dotyczącą robót sanitarnych.

Realizacja nie obejmuje pomieszczeń nr 56, 58, 65, 66, 72, 95, 96, 97, 98 , 103, 126.

 

3.       Instalacje centralnego ogrzewania

 

Roboty związane z instalacjami wod-kan. oraz centralnego ogrzewania wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową dotyczącą robót sanitarnych.

Istniejące głowice termostatyczne naleşy zdemontować i zamontować do nowych grzejników.

Realizacja nie obejmuje pomieszczeń nr 56-60, 62, 65-68, 71, 72, 95-98, 103, 105, 115, 126, 127.

 

4.       Instalacja wentylacji i klimatyzacji.

 

Roboty związane z instalacjami wentylacji i klimatyzacji wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową.

Zakres prac obejmuje równieş demontaş 2 starych central wentylacyjnych (nawiewnej i wywiewnej) wraz z starymi kanałami wentylacyjnymi w piwnicy i przygotowanie miejsca pod nową centralę i kanały oraz demontaş starej centrali wentylacyjnej wraz z starymi kanałami wentylacyjnymi i nieczynną instalacją wody lodowej w wentylatorowni na 3 piętrze i przygotowanie miejsca pod nowe centrale oraz kanały i instalację chłodniczą. Wykonawca zutylizuje wszystkie materiały z rozbiórki.

 

5.       Instalacje elektryczne i teletechniczne.

 

Roboty związane z instalacjami elektrycznymi i teletechnicznymi wykonać naleşy zgodnie z dokumentacją projektową.

 

Realizacja nie obejmuje wewnętrznych linii zasilających oraz sieci strukturalnej z wyjątkiem wymiany gniazd.

 

Prace związane z kontrolą dostępu obejmować mają tylko wykonanie instalacji kontroli dostępu wraz z uruchomieniem i podłączeniem całości do działającej w Szpitalu instalacji kontroli dostępu – systemu RACS – 4 ROGER w dwóch lokalizacjach: nowoprojektowane drzwi w korytarzu 71 oraz 101.  Jako kontrolę dostępu zastosować system składający się z kontrolerów i czytników kart zblişeniowych  usytuowanych przy wejściach na oddziały. System zrealizować  w oparciu o centralę systemu CRP-32NET i lokalne kontrolery zlokalizowane przy drzwiach współpracujące ze sobą poprzez interfejs komunikacyjny RS 485.

 System musi być zaprojektowany tak aby umoşliwić jego dalszą rozbudowę w przyszłości.          

Naleşy wyposaşyć drzwi objęte kontrolą dostępu w odpowiednie akcesoria elektromechaniczne na etapie produkcji i montaşu drzwi:

– samozamykacz

elektrorygiel normalnie otwarty (NO)

– gałkę lub pochwyt od wejściowej strony drzwi

– zamek z moşliwością wycofania języka za pomocą klucza (na wypadek awarii elektrorygla lub długotrwałego zaniku zasilania).

 Okablowanie naleşy wykonać jako podtynkowe w rurce ochronnej w części ponişej sufitów podwieszanych, w przestrzeni nad sufitami podwieszanymi okablowanie moşna prowadzić w korytkach metalowych dla instalacji niskoprądowych.

 

 

J)        Szczegółowe wymagania materiałowe

 

Szczegółowe wymagania materiałowe dotyczące materiałów jakie Wykonawca winien zastosować przy wykonywaniu poszczególnych robót podane są w projektach wykonawczych dla kaşdej branşy.

Przed zamówieniem i wbudowaniem jakiegokolwiek rodzaju materiału przeznaczonego do realizacji robót Wykonawca winien uzyskać pozytywną opinię właściwego branşowego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz  ostateczną akceptację Zamawiającego. W celu uzyskania powyşszej akceptacji Wykonawca na co najmniej 10 dni przed zamówieniem materiału/urządzenia złoşy do akceptacji kartę materiałową wraz z niezbędnymi dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie materiału/urządzenia do stosowania w budownictwie oraz potwierdzającymi spełnienie przez materiał/urządzenie parametrów określonych w dokumentacji projektowej, STWiORB oraz SIWZ.

 

Drzwi D1, D2, D3, D4, D4, D5, D5A, D6, D6A, D7 wykonać jako drewniane, jednoskrzydłowe, płytowe w minimum III klasie odporności mechanicznej lub równowaşnej.

- skrzydła wypełnienie płyta wiórowa otworowa lub pełna, ramiak z drewna,  poszycie z płyty HDF wzmocnione, okleina HPL lub CPL lub równowaşna gr minimum 0,7 mm, pionowe krawędzie skrzydła po obu stronach osłonięte listwami ze stali nierdzewnej gr minimum 0,5 mm,

- ościeşnica metalowa kątowa z blachy ocynkowanej gr. minimum 1,2 mm, lakierowana proszkowo wyposaşona w uszczelkę,

- drzwi wyposaşone w trzy wzmocnione zawiasy, zamek na klucz patentowy z minimum 3 kluczami, okucia standardowe typu C z stali nierdzewnej,

- drzwi do pokoi łóşkowych i zabiegowych wyposaşone dodatkowo w panel ze stali nierdzewnej wysokości ok. 30 cm usytuowany na wysokości klamki.

Kolorystykę drzwi określi Zamawiający na etapie realizacji.

 

Pozostałe drzwi zgodne z projektem wykonawczym.

 

 

 

K)      Próby, badania, pomiary

 

Wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić wszelkie próby, badania i pomiary wynikające z przepisów prawa, warunków technicznych, dokumentacji projektowej, STWiORB oraz przedmiotowych norm.

 

L)       Odbiór końcowy i dokumentacja powykonawcza

 

1.       Operat kolaudacyjny.

Zamawiający przed przystąpieniem do odbioru końcowego będzie wymagał przekazania operatu w 3 egzemplarzach (w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie *pdf na płycie CD). Operat moşe być podzielony na tomy w układzie branşowym i musi być zaopatrzony w spis zawartości.

 

2.       Dokumentacja powykonawcza

2.1.    Dokumentacja powykonawcza powinna być sporządzona poprzez wprowadzenie na rysunkach wchodzących w skład projektów budowlanych oraz projektów wykonawczych wszystkich branş zmian, jakie miały miejsce podczas realizacji robót.

2.2.    Dokumentacja powykonawcza powinna być sporządzona w następujący sposób:

2.2.1.wszelkie zmiany powinny być naniesione na rysunkach kolorem czerwonym,

2.2.2.rysunki, na których naniesiono zmiany muszą zawierać klauzulę „ZMIANY  NANIESIONO KOLOREM CZERWONYM” oraz podpis właściwego kierownika robót lub kierownika budowy,

2.2.3.rysunki, na których nie naniesiono zmian muszą zawierać klauzulę „BEZ ZMIAN” oraz podpis właściwego kierownika robót lub kierownika budowy,

2.2.4.wszystkie strony dokumentacji powinny być opatrzone klauzulą „DOKUMENTACJA POWYKONAWCZA”.

 

3.       Dokumenty odbiorowe dotyczące wbudowanych materiałów i urządzeń

3.1.    Wykonawca przekaşe Zamawiającemu komplet dokumentów potwierdzających, şe wszystkie wbudowane materiały i urządzenia są dopuszczone do stosowania w budownictwie oraz spełniają wymogi innych przepisów szczegółowych.

3.2.    Dokumenty te stanowią w szczególności:

3.2.1.deklaracja zgodności CE lub

3.2.2.krajowa deklaracja zgodności, w przypadku wyrobów znakowanych znakiem budowlanym „B”,

3.2.3.w przypadku wyrobów, których to dotyczy – atesty PZH,

3.2.4.inne atesty lub certyfikaty wymagane przepisami szczególnymi.

3.3.    Dokumenty powyşsze naleşy kompletować wraz z zaakceptowanymi kartami zatwierdzenia materiału lub urządzenia  do wbudowania i załączyć do dokumentacji odbiorowej.

3.4.    Wykonawca obowiązany jest skompletować w/w dokumenty w odrębnym zbiorze, wyposaşonym w spis zawartości. Kaşda karta powinna być opatrzona klauzulą „WBUDOWANO ‌.‌‌‌..(podać nazwę i adres obiektu) i podpisana przez właściwego kierownika robót lub kierownika budowy.

3.5.    Wykonawca przekaşe Zamawiającemu kopie gwarancji producenckich oraz kopie DTR i instrukcji obsługi i konserwacji a w szczególności wymagania producentów dotyczące warunków udzielonej gwarancji.

 

4.       Protokoły badań, prób i sprawdzeń

4.1.    Wykonawca w zakresie operatu kolaudacyjnego obowiązany jest przedstawić komplet dokumentów potwierdzających wykonanie badań, prób i sprawdzeń wymaganych zgodnie z zapisami SIWZ, dokumentacji projektowej oraz obowiązującymi przepisami prawa, do których naleşą w szczególności:

4.1.1.protokoły z prób szczelności instalacji wewnętrznych,

4.1.2.sprawozdanie z badań bakteriologicznych wody pobranej z instalacji wodociągowej,

4.1.3.protokół z płukania instalacji c.o. i napełnienia jej czynnikiem grzewczym,

4.1.4.protokoły z regulacji instalacji c.o.,

4.1.5.protokoły z pierwszego uruchomienia urządzeń zamontowanych na obiekcie,

4.1.6.protokoły z pomiarów elektrycznych,

4.1.7.protokoły pomiarów instalacji słaboprądowych,

4.1.8.protokoły odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających.

 

5.       Instrukcje

Wykonawca obowiązany jest przekazać w 2 egzemplarzach następujące opracowania:

5.1.    Instrukcję eksploatacji i konserwacji obiektu

5.1.1.Instrukcja winna zawierać zawierającą wszelkie informacje i wytyczne dotyczące wszystkich wykonanych instalacji, wbudowanych materiałów oraz wszystkich zainstalowanych urządzeń, a niezbędne dla Uşytkownika w celu uşytkowania obiektu i instalacji w sposób bezpieczny, ekonomiczny  i trwały oraz nie powodujący powstawania szkód oraz obnişania wartości uşytkowej obiektu i instalacji.

5.1.2. Instrukcja musi zawierać wszelkie informacje i wytyczne niezbędne dla uşytkownika w celu prawidłowego prowadzenia czynności eksploatacyjnych, konserwacyjnych, dezynfekcyjnych oraz wykonywania przeglądów serwisowych, technicznych (w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym) itp.

5.1.3.Do instrukcji naleşy załączyć szczegółowe instrukcje eksploatacyjne i dokumentacje techniczno ruchowe oraz karty gwarancyjne wszystkich dostarczonych i wbudowanych urządzeń i wyposaşenia.

5.1.4.Instrukcja musi zawierać ponadto wykaz wszystkich urządzeń i wyposaşenia podlegających przeglądom serwisowym i technicznym wynikającym z warunków gwarancji wraz z podaniem terminów tych przeglądów i autoryzowanych  przez producentów punktów serwisowych.

5.1.5.Instrukcję naleşy opracować w języku polskim. Wszystkie załączone instrukcje eksploatacyjne, dokumentacje techniczno ruchowe i karty gwarancyjne muszą być równieş sporządzone w języku polskim. Nie dopuszczalne jest stosowanie opisów na urządzeniach w językach obcych, w przypadku zastosowania języków obcych w menu sterowników urządzeń naleşy do tych urządzeń dołączyć instrukcję z przetłumaczonymi komunikatami na język polski.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Panel Administracyjny