Ozn. postępowania NLZ.2019.271.56 Załącznik Nr 7
do specyfikacji istotnych
warunków
zamówienia
GŁÓWNE POSTANOWIENIA UMOWY
dotyczy
części nr (1-4)
UMOWA
Nr
SU/K/NLZ-2//19/W
zawarta
w dniu .
.2019r.
p o m i ę d z y:
Szpitalem
Uniwersyteckim nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy
(85-094), przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 9, wpisanym do rejestru
stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz
publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000003581, mającym nadany NIP: 554-22-31-069
zwanym dalej “Zamawiającym”,
reprezentowanym przez:
Dyrektor –
dr n. o zdr. inş. Jacek KRYŚ
a .................... , z
siedzibą w .............. (..............), przy ul.
.................................., wpisaną do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ......................... Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS ..................., NIP oraz REGON .. zwaną dalej “Wykonawcą”,
reprezentowaną przez:
..................................................................................................................................................................
Niniejsza umowa jest konsekwencją
udzielonego zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy
z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r.
poz. 1843 – dalej Pzp) oraz następstwem wyboru przez
Zamawiającego najkorzystniejszej oferty w trybie przetargu nieograniczonego
o znaku sprawy: NLZ.2019.271.56, ogłoszonego na portalu UZP pod nr 636525-N-2019 w dniu 18.12.2019 r.
§ 1
PRZEDMIOT UMOWY I ZAKRES WYKONANIA
1. Przedmiotem umowy jest:
1.1.
Przygotowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji w postaci
robót remontowych w .. Inwestycja jest realizowana pod nazwą: „Poprawa
dostępności i jakości usług w zakresie
leczenia i diagnostyki chorób nowotworowych poprzez remont i doposaşanie Klinik
i Zakładów Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy”, zwanej dalej łącznie dokumentacją projektową.
1.2.
Złoşenie w imieniu Zamawiającego i
na rzecz Zamawiającego w UM Bydgoszczy kompletnego wniosku o pozwolenie na
budowę wraz z wymaganymi dokumentami i
załącznikami o ile takowe będzie potrzebne do przeprowadzenia inwestycji oraz
reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniu administracyjnym w przedmiocie
uzyskania pozwolenia na budowę na podstawie dokumentacji projektowej do momentu
uzyskania prawomocnej decyzji.
1.3.
Uzyskanie w imieniu Zamawiającego
prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę i dostarczenie jej do siedziby
Zamawiającego, w przypadku wskazanym w pkt. 1.2.
1.4.
Nadzór autorski nad dokumentacją
projektową w zakresie odpowiedzialności za jej wady oraz braki, wyjaśnianie
wątpliwości dotyczących przekazanych finalnie opracowań, oraz wprowadzanie
zmian w kosztorysach i przedmiarach w sytuacji ograniczenia zakresu robót
związanych z przyznaniem mniejszych środków pienięşnych.
1.5.
Dokonywanie wszelkich określonych
w umowie czynności oraz pozostałych, wymaganych do prawidłowego wykonania
przyjętych w umowie zobowiązań.
2. Strony postanawiają, iş zakres opracowania dokumentacji projektowej obejmuje:
a) Inwentaryzacja stanu istniejącego niezbędna do celów projektowych
b) projekt budowlany
c) projekty wykonawcze wielobranşowe oraz
projekt technologiczny
d)
specyfikacje techniczne wykonania
i odbioru robót,
e)
przedmiary i kosztorysy
inwestorskie,
f)
uzyskanie wymaganych uzgodnień i
opinii dokumentacji, w przypadku konieczności
g)
uzyskanie prawomocnej decyzji o
pozwoleniu na budowę, w przypadku wskazanym w pkt. 1.2
- Przedmiot zamówienia musi zawierać wszystkie dane i
wymagania niezbędne do wykonania robót budowlanych w sposób określony w
obowiązujących przepisach, w tym techniczno – budowlanych, normachoraz
zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapewniając spełnienie wymagań
podstawowych określonych w art. 5 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo
budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2019 poz. 1186 z późn. zm.) – dalej
„Prawo budowlane” – oraz pozostałych wymagań wynikających z potrzeb
uşytkownika określonych w załączniku nr 1a do SIWZ, mając przy tym na
uwadze cel opracowania, którym jest przeprowadzenie procedury przetargowej
na roboty budowlane (zgodnie z Pzp), wykonanie robót, a następnie
ich odbiór i oddanie do uşytkowania obiektu budowlanego zgodnie z jego
przeznaczeniem.
4. Strony postanawiają, iş dokumentacja projektowa opracowana w
wykonaniu umowy, będzie elementem opisu przedmiotu zamówienia na roboty
budowlane, w związku z tym musi spełniać wymagania art. 29, 30, 30a i 31 ustawy
Pzp., tj.: opis przedmiotu zamówienia naleşy
określić w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie
dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i
okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty, przedmiotu zamówienia
nie moşna opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję,
przedmiotu zamówienia nie moşna opisywać przez wskazanie znaków towarowych,
patentów lub pochodzenia, chyba, şe jest to uzasadnione specyfiką
przedmiotu zamówienia i przedmiotu zamówienia nie moşna opisać za pomocą
dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy
„lub równowaşny”.
5. Wykonawca zobowiązuje się
do wspierania Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wykonanie
robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej w wykonaniu
umowy, w szczególności poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania od
potencjalnych wykonawców robót jako autor dokumentacji projektowej w
następującym trybie: pytania od
wykonawców robót zostaną przesłane Wykonawcy na adres email: .., a
Wykonawca w terminie 2 dni roboczych prześle odpowiedzi na nie za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres email:
.
- Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w
tajemnicy kosztorysów inwestorskich i nieudostępniania nikomu poza
Zamawiającym.
7. Wykonawca zobowiązuje się wykonać dokumentację projektową zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności;
a)
Ustawą z dnia 7 lipca 1994 – Prawo
budowlane (tj. Dz. U. 2019 poz. 1186 z późn.
zmianami);
b)
Rozporządzeniem Ministra
Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw
sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac
projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie
funkcjonalno – uşytkowym (Dz. U. 2014 r. Nr 130
poz.1389 z późn. zm.);
c)
Rozporządzeniem Ministra
Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i
formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru
robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-uşytkowego (t.j.
Dz. U. Dz.U.2013.1129 z późn. zmianami)
d)
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z
dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim
powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność
leczniczą ( tj. Dz.U. z 2019,
poz. 595 z późn. zmianami)
8.
Wykonawca zobowiązuje się do informowania w trakcie wykonywania zobowiązań przyjętych na
podstawie umowy o stopniu zaawansowania wykonania dokumentacji projektowej oraz
o proponowanych rozwiązaniach projektowych. Strony postanawiają, iş
dokumentacja projektowa wymaga uzgodnienia z
Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny, korekty i akceptacji
proponowanych przez Wykonawcę rozwiązań w trakcie wykonywania dokumentacji, co
Wykonawca uznaje i akceptuje i
oświadcza, şe nie wnosi şadnych zastrzeşeń w tym zakresie.
§ 2
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać zobowiązania przyjęte na
podstawie umowy uşywając własnych materiałów i urządzeń. Oświadcza, iş
dysponuje wiedzą, doświadczeniem, odpowiednimi kwalifikacjami oraz
uprawnieniami do naleşytego wykonania zobowiązań przyjętych na podstawie
niniejszej umowy i nie istnieją şadne przeszkody prawne i faktyczne
uniemoşliwiające lub utrudniające mu wykonywanie przyjętych w niej zobowiązań.
Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zobowiązania przyjęte na podstawie umowy
zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami,
rozporządzeniami, normami i normatywami.
2.
Wykonawca wykona opracowania wymienione
w § 1 ust. 2 (dokumentację projektową)
w wersji papierowej oraz w wersji
elektronicznej w ilościach:
a)
Inwentaryzacja stanu istniejącego niezbędna do celów projektowych:
2 egz. (wersja papierowa i 1 egz. w
formie elektronicznej (część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc część graficzna w formacie *. dwg)
b)
projekt budowlany: 4
egz. (wersja papierowa) i 2 egz. w formie elektronicznej (1 egz
wersja edytowalna – część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc część graficzna w formacie *. dwg
oraz 1 egz. w formacie *.pdf)
c)
projekty wykonawcze wielobranşowe oraz
projekt technologiczny: po 4 egz. (wersja papierowa) i po 2
egz. w formie elektronicznej (1 egz wersja edytowalna
– część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc
część graficzna w formacie *. dwg oraz 1 egz w formacie *.pdf)
d) specyfikacje
techniczne wykonania i odbioru robót: 4 egz. (wersja papierowa) i 2 egz. w
formie elektronicznej ( 1 egz wersja edytowalna, tj: część opisowa winna być dostarczona w formacie *.doc , tabele w formacie *.xls, oraz 1 egz
w formacie *.pdf , część graficzna w formacie *. dwg
oraz *.pdf)
e) przedmiary i kosztorysy inwestorskie, po 4
egz. (wersja papierowa) i po 1 egz. wersja elektroniczna w formacie *.xls oraz
*.pdf *.ath (Norma Pro)
3.
Zamawiający zobowiązuje się do:
a) dostarczenia Wykonawcy
posiadanych dokumentów i informacji niezbędnych do zrealizowania
przedmiotu umowy, w szczególności
dokumentacji technicznej oraz schematów ideowych głównych rozdzielni
elektrycznych objętych przedmiotem zamówienia.
b)
umoşliwienia Wykonawcy dostępu do
danych, dokumentów, nieruchomości i urządzeń niezbędnych do realizacji
zobowiązań przyjętych na podstawie umowy,
c) współdziałania z Wykonawcą, a w szczególności udzielania Wykonawcy
wszelkich informacji niezbędnych dla prawidłowej realizacji umowy.
4.
W
przypadku zauwaşonych wad i braków w dokumentacji projektowej umową w kaşdym
czasie po jej odbiorze i opłaceniu Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie, od
ich zgłoszenia przez Zamawiającego, przystąpić do ich usunięcia i wykonania
dokumentacji uzupełniającej w sposób niepowodujący kosztów po stronie
Zamawiającego. Wykonawca usunie wady i braki w
dokumentacji projektowej w odpowiednim terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Strony zobowiązują się wzajemnie
powiadamiać na piśmie o zaistniałych przeszkodach w wypełnianiu
zobowiązań umownych podczas wykonywania umowy, jak równieş w
trakcie wykonywania inwestycji na podstawie dokumentacji projektowej.
6. Wykonawca zobowiązuje się, iş wykonując zobowiązania przyjęte na podstawie
umowy będzie przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, obowiązujących
u Zamawiającego.
7. Strony postanawiają, iş Wykonawca z miejsca swojej siedziby do
miejsca w którym będzie wykonywać zobowiązania przyjęte na podstawie umowy
(równieş z powrotem) dotrze na własny koszt i ryzyko.
- Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia i
posiadania przez cały czas trwania umowy ubezpieczenia z tytułu
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej, obejmującej przedmiot realizacji umowy na kwotę nie mniejszą
niş 250 000,00 zł, przy czym wartość ubezpieczenia nie moşe ulegać
zmniejszeniu przez cały okres obowiązywania umowy. W przypadku, gdy
Wykonawca będzie wykorzystywał do realizacji umowy Podwykonawców, polisa
powinna równieş swoim zakresem ochrony obejmować odpowiedzialność za
Podwykonawców.
- Kopia polisy powinna zostać przekazania
Zamawiającemu nie później niş w dniu zawarcia niniejszej umowy oraz
kaşdorazowo w terminie 7 dni po zawarciu kolejnej umowy ubezpieczenia na
kolejny okres pod rygorem naliczenia kary umownej, o której mowa w § 9
ust. 1 lit. e umowy. Kopia powinna
być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upowaşnioną do
reprezentowania i zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy.
§ 3
NADZÓR AUTORSKI
1. Nadzór
autorski odbywać się będzie zgodnie z warunkami niniejszej umowy i zapisami
zawartymi w SIWZ.
2. Nadzór
autorski Wykonawca sprawuje od dnia protokolarnego odbioru dokumentacji
projektowej do dnia, w którym nastąpi odbiór końcowy robót będących przedmiotem
nadzoru.
- Planowany
okres na przeprowadzenie postępowania w sprawie zamówienia publicznego na
wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych : 1.06.2020 do 30.09.2020.
Zamawiający zastrzega moşliwość zmiany w/w terminów, w
przypadku przesunięcia terminów rozpoczęcia i zakończenia postepowania
przetargowego na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych lub w przypadku
konieczności powtórzenia postepowania przetargowego na wyłonienie
Wykonawcy robót budowlanych, przy czym Wykonawca nie będzie uprawniony do
kierowania z tego tytułu jakichkolwiek roszczeń pod adresem Zamawiającego.
4.
Planowany okres realizacji robót budowlanych 10.2020 do 12.2021 r.
Zamawiający
zastrzega moşliwość zmiany w/w terminów, w przypadku przedłuşenia terminu
realizacji robót przez Wykonawcę robót budowlanych, przy czym Wykonawca nie
będzie uprawniony do kierowania z tego tytułu jakichkolwiek roszczeń pod
adresem Zamawiającego.
- Strony
ustalają, şe do obowiązków Nadzoru Autorskiego naleşy pełny zakres
czynności określony w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane oraz obowiązki wynikające z niniejszej umowy i warunków
zawartych w SIWZ.
6. Obowiązki
nadzoru autorskiego obejmują wynikające z zapisów niniejszej umowy oraz zapisów
zawartych w SIWZ wszelkie prace analityczno-projektowe realizowane zarówno w
siedzibie Wykonawcy jak i w trakcie pobytów na budowie lub siedzibie
Zamawiającego wykonywane na wniosek lub wezwanie Zamawiającego, przedstawiciela
Nadzoru Inwestorskiego (Koordynatora, Inspektora Nadzoru), Kierownika Budowy.
7.
Szczegółowy zakres czynności
nadzoru autorskiego obejmuje:
a)
Usuwanie rozbieşności pomiędzy
zapisami w dokumentacji projektowej, oraz rozwiązywanie kolizji między
branşami.
b)
Dostosowanie dokumentacji do
rzeczywistego stanu infrastruktury branşowej (w tym rozwiązywanie problemów wynikających
z rozbieşności pomiędzy stanem istniejącym, a projektowanym).
c)
Wyjaśnianie wątpliwości
Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych powstałych w toku realizacji
odnoszących się do poprawności oraz wykonalności rozwiązań zawartych w
projektach budowlanych.
d)
Uzgadnianie dokumentacji
warsztatowej i montaşowej opracowanej przez Wykonawcę robót budowlanych oraz
ewentualnych sporządzonych projektów wykonawczych na zgodność z Projektem
Budowlanym, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami szczegółowymi, normami
itp.
e)
Opiniowanie moşliwości
wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do rozwiązań zawartych w Projekcie
Budowlanym i Projektach Wykonawczych pod
kątem zgodności z Pozwoleniem na Budowę, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania
i Odbioru Robót Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi,
przepisami szczegółowymi, normami, kosztami wykonania w porównaniu do rozwiązań
pierwotnych itp. (koszt Wykonawcy).
f)
Opiniowanie przewidzianych do
zastosowania rozwiązań materiałowych i wyposaşenia z uwagi na zgodność z
warunkami i parametrami określonymi w Projekcie Budowlanym Projektach
Wykonawczych, zapisami SIWZ, Specyfikacją Wykonania i Odbioru Robót
Budowlanych, Prawem Budowlanym, warunkami technicznymi, przepisami
szczegółowymi, normami itp.
g)
Kontrolę zgodności realizacji
inwestycji z dokumentacją projektową, w toku wykonywania robót budowlanych.
h)
Udział na wniosek Zamawiającego
lub Inspektora Nadzoru w organizowanych komisjach i naradach technicznych
dotyczących realizacji w/w zadania w zakresie określonym przez Zamawiającego,
Inspektora Nadzoru, Kierownika Budowy.
i)
Na wniosek Zamawiającego
przekazanie wyjaśnień dotyczących wystąpienia ewentualnych rozbieşności
pomiędzy dokumentacją projektową, a stanem faktycznym w tym ewentualnych braków
pozycji przedmiarowych lub ich przekroczeń.
j)
Uczestnictwo na wniosek
Zamawiającego w odbiorach częściowych i odbiorze końcowym.
k)
Uczestnictwo w procedurze
przetargowej na dostawę aparatury i sprzętu medycznego i wykonawstwo robót
budowlanych obejmujące udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na pytania uczestników
postępowania w części dotyczącej dokumentacji projektowej.
l)
Udział na wniosek Zamawiającego w
przygotowaniu protokołów konieczności na wykonanie robót dodatkowych lub
uzupełniających polegający na przygotowaniu wyjaśnień.
8.
Czynności związane z wykonaniem
nadzoru autorskiego powinny zostać wykonane niezwłocznie po zawiadomieniu
przedstawiciela Wykonawcy o konieczności dokonania czynności opisanych powyşej,
w terminie uzgodnionym z Zamawiającym przy czym:
a)
czas na wykonanie czynności
określonych w § 3 ust. 7 pkt. a), b) c), niniejszego paragrafu nie moşe być
dłuşszy niş 3 dni robocze od dnia otrzymania zawiadomienia
b)
czas na wykonanie czynności określonych
w § 3 ust. 7 pkt. d), e), f) niniejszego
paragrafu nie moşe być dłuşszy niş 7 dni roboczych od dnia otrzymania projektu
wykonawczego i dokumentacji warsztatowej lub montaşowej przekazanej pocztą
elektroniczną lub w formie papierowej.
c)
czas na wykonanie czynności
określonych w § 3 ust. 7 pkt. g), h)
niniejszego paragrafu nie moşe być dłuşszy niş 5 dni roboczych od dnia
otrzymania zawiadomienia.
d)
czas na wykonanie czynności
określonych w § 3 ust. 7 pkt. i),
k), l) (udzielenie wyjaśnień i
odpowiedzi na pytania) niniejszego paragrafu nie moşe być dłuşszy niş 2 dni
robocze od dnia otrzymania zawiadomienia.
e)
w przypadku konieczności
uczestnictwa wykonawcy w komisji lub naradzie technicznej dotyczącej realizacji
w/w zadania określonych w § 3 ust. 7 pkt.
j), l) niniejszego paragrafu zostanie on zawiadomiony o tym fakcie minimum 2 dni przed terminem spotkania w/w komisji
lub terminem narady technicznej z obowiązkiem uczestnictwa projektantów
poszczególnych wskazanych w zawiadomieniu branş (z zastrzeşeniem wynikającym z
treści ust
9, 10 i 11).
f)
w przypadku konieczności
uczestnictwa wykonawcy w odbiorze częściowym lub końcowym określonych w § 3 ust.
7 pkt. j) niniejszego paragrafu zostanie on zawiadomiony o tym fakcie
minimum 2 dni przed terminem w/w odbioru
częściowego lub końcowego z obowiązkiem uczestnictw projektantów poszczególnych
wskazanych w zawiadomieniu branş (z zastrzeşeniem wynikającym z treści ust.
9, 10 i 11).
g)
w uzasadnionych przypadkach
powyşsze terminy mogą zostać przez Zamawiającego odpowiednio wydłuşone lub teş
skrócone (skrócenie dotyczy przypadków, dla których od szybkości udzielenia
odpowiedzi przez wykonawcę zaleşało będzie np. bezpieczeństwo ludzi lub
wykonywanie robót).
9.
Wykonawca zapewni sprawowanie
nadzoru autorskiego, w rozumieniu art. 20 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
Budowlane. Nadzór autorski z ramienia Wykonawcy pełnić będą osoby wskazane
przez Wykonawcę w Formularzu wykazu osób, stanowiącego część oferty,
posiadające wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia.
10.
W razie nieobecności osób
wyznaczonych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji wskazanych w Formularzu wykazu osób, stanowiącego część
oferty, z uwagi na urlop, chorobę lub z jakichkolwiek innych przyczyn, jest on
zobowiązany niezwłocznie zapewnić zastępstwo przez osobę posiadającą
odpowiednie kwalifikacje pełnomocnictwa, z tym zastrzeşeniem, şe kwalifikacje
tej osoby nie mogą być nişsze od kwalifikacji wymaganych w zapytaniu ofertowym
dla danego stanowiska. O potrzebie planowanego zastępstwa Wykonawca jest
zobowiązany powiadomić Zamawiającego niezwłocznie na piśmie wraz z
uzasadnieniem, jednak nie później niş 7 dni przed planowanym zastępstwem.
Wprowadzenie zastępstwa wymaga zgody Zamawiającego.
11.
Zmiana osoby pełniącej funkcję
sprawującego nadzór autorski, w trakcie trwania umowy, moşe nastąpić jedynie po
złoşeniu przez wyznaczoną przez Wykonawcę oraz zaakceptowaną przez
Zamawiającego osobę pisemnego oświadczenia o przejęciu obowiązków sprawującego nadzór autorski, wynikających z
art. 20 ustawy Prawo Budowlane, z podaniem dnia przejęcia obowiązków oraz
złoşeniu przez dotychczasowego projektanta sprawującego nadzór autorski
oświadczenia o zgodzie na scedowanie obowiązków projektanta sprawującego nadzór
autorski na wskazaną osobę z podaniem dnia przekazana tych obowiązków.
12.
Wezwanie
przedstawiciela/przedstawicieli Wykonawcy moşe być dokonane telefonicznie drogą
elektroniczną i/lub pisemnie, przy czym za datę powiadomienia będzie uwaşana
data otrzymania przez Wykonawcę wiadomości pocztą elektroniczną lub drogą pisemną
na adres Wykonawcy lub adres koordynatora lub odpowiedniego projektanta.
13.
Wykonawca ma prawo:
a)
wstępu na teren budowy i
dokonywania zapisów w dzienniku budowy, dotyczących jej realizacji,
b)
wnioskowania wpisem do dziennika budowy wstrzymania Robót Budowlanych
w razie stwierdzenia moşliwości powstania zagroşenia lub wykonywania tych robót
niezgodnie z projektem.
§ 4
MAJĄTKOWE PRAWA AUTORSKIE
1.
Majątkowe
Prawa Autorskie do dokumentacji projektowej lub jakiejkolwiek jej części, które
powstaną w wyniku wykonania niniejszej umowy, przechodzą w ramach
wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy na Zamawiającego z
chwilą przekazania dokumentacji projektowej, w całości lub części.
2.
Przejście Majątkowych Praw Autorskich obejmuje w szczególności następujące
pola eksploatacji:
a)
odtwarzanie,
wprowadzanie zmian, zwielokrotnianie dowolną techniką i utrwalanie utworu,
w tym w szczególności techniką drukarską, reprograficzną, zapisu
magnetycznego oraz techniką cyfrową w tym między innymi poprzez dyskietki, CD,
DVD, taśmy magnetyczne, a takşe poprzez druk oraz urządzenia elektroniczne,
b)
przekazywanie,
przechowywanie, wyświetlanie, wprowadzanie do pamięci komputera wraz
z prawem do dokonywania modyfikacji,
c)
prawo do
wykorzystywania w kaşdy sposób i w kaşdej formie w Internecie i w innej sieci
komputerowej,
d)
wystawianie,
publikowanie i udostępnienie w kaşdy inny sposób z uşyciem dowolnej techniki
w celach niekomercyjnych,
e)
w postępowaniach
o udzielenie zamówienia publicznego na realizację przedmiotu objętego projektem
przy uwzględnieniu prawa do niezbędnych modyfikacji projektów wynikających
z powszechnie i aktualnie obowiązujących przepisów prawa, jak równieş
potrzeb Zamawiającego,
f)
tłumaczenie,
przystosowywanie, zmiany układu lub jakiekolwiek inne zmiany.
3.
W
przypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę trzecią z jakimkolwiek
roszczeniem w stosunku do Zamawiającego z tytułu Majątkowych praw Autorskich,
Wykonawca będzie zobowiązany do zwrotu wszelkich kosztów i szkód poniesionych
przez Zamawiającego w związku z wystąpieniem takich roszczeń.
4.
Wykonawca
zobowiązuje się do niewykorzystywania autorskich praw osobistych ze szkodą dla
interesów Zamawiającego lub w sposób utrudniający realizację inwestycji.
§ 5
- Całkowita wartość umowy stanowi
kwotę. złotych brutto. Wynagrodzenie to jest stałe i nie moşe zostać
podwyşszone (wynagrodzenie ryczałtowe).
- 90
% całkowitej wartości umowy z § 5 ust. 1 będzie płatne po wykonaniu
i odbiorze dokumentacji projektowej dla inwestycji objętej zakresem
dokumentacji projektowej. Zapłata będzie dokonana przez Zamawiającego przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy,
podany w Fakturze VAT w terminie 60
dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu, przy czym faktura moşe być
wystawiona wyłącznie na podstawie podpisanego przez Zamawiającego protokołu
zdawczo – odbiorczego dokumentacji.
- 10
% całkowitej wartości umowy z § 5 ust. 1
będzie płatne po zakończeniu wykonania nadzoru autorskiego przy
realizacji inwestycji zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową.
- Zapłata za wykonanie przedmiotu umowy w
wysokości ustalonej w ust. 3 będzie dokonana przez Zamawiającego przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy,
podany w Fakturze VAT w terminie 60
dni od dnia doręczenia faktury Zamawiającemu, przy czym faktura moşe być
wystawiona wyłącznie na podstawie protokołu odbioru końcowego po
zakończeniu robót i uzyskaniu przez Wykonawcę robót pozwolenia na
uşytkowanie obiektu, którego kopia
będzie stanowić załącznik do
faktury ( o ile pozwolenie takie będzie wymagane).
- Za dzień zapłaty Strony uznają dzień
obciąşenia rachunku bankowego Zamawiającego.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny
Wykonawca moşe şądać od Zamawiającego wyłącznie odsetek w wysokości
ustawowej.
§ 6
TERMINY REALIZACJI
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać zobowiązania
przyjęte na podstawie umowy o których mowa:
a. w §1 ust. 1 niniejszej umowy (za wyjątkiem czynności wynikających
z pełnienia nadzoru autorskiego), w termie . dni kalendarzowych
od dnia zawarcia umowy, tj. do dnia ;
b. w §1 ust. 1.4 oraz
w § 3 niniejszej umowy, w terminie do dnia 31.12.2021 r.
c. Strony postanawiają, iş okres realizacji zobowiązań wskazany w
lit. b powyşej został określone przez
strony na podstawie prognoz, a wolą stron umowy i ich zgodnym zamiarem jest
realizacja niniejszej umowy w okresie czasu na wykonanie robót budowlanych w
ramach sporządzonego przez wykonawcę projektu.
2. Wykonawca przekaşe Zamawiającemu
kompletną i zgodną z umową dokumentację projektową w siedzibie Zamawiającego w
terminie, o którym mowa w ust. 1 ppkt. a.
3. Do kompletnej dokumentacji projektowej
Wykonawca załączy wykaz opracowań zgodnie z
§1 ust.2 i § 2 ust. 2
oraz pisemne oświadczenie, şe przedmiot umowy jest wykonany zgodnie z
umową, obowiązującymi przepisami oraz
normami i şe został wydany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu,
któremu ma słuşyć.
4. Strony postanawiają, iş Zamawiający w
terminie 14 dni roboczych dokona odbioru
dokumentacji projektowej po jej dostarczeniu przez Wykonawcę i :
a) w przypadku wystąpienia uwag zgłosi je Wykonawcy na podstawie pisemnego oświadczenia o
nieprawidłowościach wykonania przedmiotu
umowy tj. braku kompletności i/lub prawidłowości umówionego zakresu prac.
b) W przypadku braku uwag dokona odbioru
ostatecznego na podstawie pisemnego protokołu
zdawczo - odbiorczego oraz złoşy na piśmie oświadczenie o prawidłowości
wykonania przedmiotu umowy tj. kompletności umówionego zakresu prac.
5. Strony postanawiają, iş w przypadku stwierdzenia wad, braków,
uchybień, niekompletności w umówionym przez strony zakresie prac w dokumentacji
projektowej, zostaną one sprecyzowane w oświadczeniu określonym w ustępie 4a
lit. a), z jednoczesnym wskazaniem terminu , w jakim Wykonawca zobowiązany jest
usunąć wady.
6. Strony postanawiają, iş po usunięciu wad, braków, uchybień,
skompletowaniu dokumentacji projektowej, Zamawiający powtórnie przystąpi do
odbioru dokumentacji projektowej. Postanowienia ustępów poprzedzających
niniejszego paragrafu mają odpowiednie zastosowanie. Terminem przekazania
dokumentacji, zgodnie § 6 ust. 1 lit. a. jest termin przekazania dokumentacji
projektowej po usunięciu wad, braków, uchybień, i jej skompletowaniu i odbioru
dokumentacji bez uwag przez Zamawiającego, poprzez podpisanie bez zastrzeşeń
ostatecznego protokołu odbioru.
§ 7
RĘKOJMIA ZA WADY I GWARANCJA JAKOŚCI
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na
dokumentację projektową, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt. 1.1 niniejszej umowy
oraz wszelką dokumentacje wykonaną w ramach nadzoru autorskiego, co do
jakości naleşytego jej wykonania ,
zgodnie z obowiązującymi przepisami i zobowiązuje się niezwłocznego odniesienia
się i usunięcia wskazanych w ramach gwarancji wad i usterek dokumentacji. Okres
gwarancji jakości obowiązuje od
dnia odbioru ostatecznego dokumentacji i podpisania przez Zamawiającego
protokołu zdawczo-odbiorczego i wynosi 60
miesięcy.
2.
Wykonawca udziela na przedmiot umowy, o
którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, 60 miesięcznej rękojmi za wady. Bieg i termin rękojmi rozpoczyna się od dnia odbioru ostatecznego dokumentacji i
podpisania przez Zamawiającego protokołu zdawczo-odbiorczego
3.
W okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady Wykonawca
zobowiązany jest do pisemnego zawiadomienia Zamawiającego w terminie 14 dni
kalendarzowych o:
1)
zmianie siedziby lub nazwy firmy Wykonawcy(danych teleadresowych)
2)
zmianie osób reprezentujących Wykonawcę,
3)
ogłoszeniu upadłości Wykonawcy,
4)
wszczęciu postępowania naprawczego, w którym uczestniczy
Wykonawca,
5)
ogłoszeniu likwidacji Wykonawcy,
6)
zawieszeniu działalności Wykonawcy.
4.
W okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązuje się do
usunięcia ujawnionych wad w terminie do 7 dni od daty ich zgłoszenia
przez Zamawiającego, a w uzasadnionych przypadkach w innym technicznie moşliwym
terminie, wyznaczonym przez Zamawiającego.
5.
Jeşeli w ramach gwarancji i rękojmi Wykonawca dokonał usunięcia
wad istotnych, termin gwarancji lub rękojmi biegnie na nowo od chwili
usunięcia wady. W innych wypadkach termin gwarancji i rękojmi ulega
przedłuşeniu o czas, w którym wada była usuwana.
6.
Jeşeli Wykonawca nie usunie wad, w terminie 30 dni od daty
wyznaczonej przez Zamawiającego na ich usunięcie, Zamawiający moşe zlecić ich
usunięcie osobie trzeciej na koszt i ryzyko
Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w
pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem naleşytego
wykonania umowy.
7.
Wraz z podpisaniem protokołu zdawczo - odbiorczego Wykonawca
przekaşe Zamawiającemu oświadczenie gwarancyjne określające warunki udzielonej
gwarancji.
§ 8
- Wykonawca
ponosi odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich podmiotów trzecich
zgodnie z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 90, poz. 631 ze zmianami).
Zamawiający, z chwilą uzyskania praw do dokumentacji projektowej,
jest uprawniony do dokonywania jej zmian i modyfikacji w całości lub części,
według swego uznania. Wykonawca wyraşa niniejszym nieodwołalną zgodę na
powierzenie nadzoru autorskiego innemu podmiotowi, posiadającemu stosowne i
wymagane uprawnienia, a takşe na dokonywanie, bez konieczności uzyskania
dodatkowej zgody Wykonawcy zmian w dokumentacji projektowej, a takşe
wykorzystywanie tej dokumentacji jako podstawy wykonania projektów
wykonawczych, projektów zamiennych lub dodatkowych projektów .
2.
Wykonawca
odpowiada za działania i zaniechania osób, z których pomocą wykonuje zobowiązania
przyjęte na podstawie umowy, jak za własne działania lub zaniechania.
- Zamawiający ma prawo do rozwiązania
niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia jej postanowień
przez Wykonawcę. Przed złoşeniem oświadczenia o rozwiązaniu umowy
ze skutkiem natychmiastowym Zamawiający zobowiązuje się wezwać Wykonawcę na
piśmie do naleşytego wykonywania zobowiązań przyjętych na podstawie umowy,
wyznaczając w tym celu odpowiedni termin z zastrzeşeniem, iş po
bezskutecznym jego upływie będzie uprawniony do rozwiązania umowy ze
skutkiem natychmiastowym.
4. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia
od umowy, jeşeli:
a)
Zamawiający odmawia, bez uzasadnionej przyczyny, odbioru dokumentacji lub
odmawia podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego,
b)
Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iş wobec zaistnienia uprzednio
nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań wobec
Wykonawcy.
5.
Odstąpienie
od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem niewaşności takiego
oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.
6. Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem
natychmiastowym, w przypadku, gdy:
a.
gdy zmiana umowy została dokonana z
naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e Prawa zamówień publicznych,
b.
gdy Wykonawca w chwili zawarcia umowy
podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Prawa zamówień
publicznych,
c.
gdy wszczęto postępowanie o ogłoszenie
upadłości, postępowanie naprawcze, restrukturyzacyjne lub w przypadku likwidacji
działalności Zleceniobiorcy,
7. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy zostanie sporządzone na piśmie
pod rygorem niewaşności i będzie wskazywać przyczynę.
8.
W
przypadku odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania, Wykonawca oraz Zamawiający
są zobowiązani:
a) w
terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy, Wykonawca przy udziale
Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji potwierdzający
zaawansowanie wykonania dokumentacji projektowej i ewentualnie innych czynności
na podstawie umowy, według stanu na dzień odstąpienia lub rozwiązania,
b)
Wykonawca przekaşe Zamawiającemu wszystkie materiały i elementy dokumentacji
projektowej wykonane na dzień odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania w
terminie 14 dni od daty sporządzenia protokołu inwentaryzacyjnego.
§ 9
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary
umowne:
a) w wysokości 0,5 % całkowitego
wynagrodzenia brutto za kaşdy rozpoczęty dzień zwłoki w wykonaniu zobowiązań
przyjętych na podstawie § 3 ust 8 ppkt
a-d umowy,
b) w wysokości 0,5 % całkowitego
wynagrodzenia brutto za kaşdy rozpoczęty dzień zwłoki w usunięciu wad, braków lub uchybień w dokumentacji projektowej w
stosunku do terminów określonych w § 6 pkt 5 i 6. Całkowita maksymalna kara moşe wynosić 10% całkowitego
wynagrodzenia brutto.
c) za opóźnienie w udzielaniu odpowiedzi na pytania dotyczące dokumentacji
projektowej na etapie przetargu na roboty budowlane, w wysokości 500,00 zł
brutto za kaşdy rozpoczęty dzień opóźnienia powyşej 3 dni roboczych od daty
przekazania zapytania Wykonawcy robót budowlanych
d) w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia brutto
za rozwiązanie umowy z przyczyn leşących po stronie Wykonawcy
e) 1% łącznego wynagrodzenia brutto określonego w
§ 5 ust. 1 umowy za kaşdy przypadek niedopełnienia obowiązku, do którego
Wykonawca był zobowiązany niniejszą umową, a w szczególności obowiązków
opisanych w § 3 ust 8 ppkt e i ppkt f umowy. Oświadczenie Zamawiającego o nałoşeniu kary
winno być wcześniej poprzedzone pisemnym wezwaniem do dopełnienia obowiązku
wynikającego z niniejszej umowy z podaniem terminu na jego dopełnienie.
2. Niezaleşnie od zastrzeşonych kar
umownych Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania
uzupełniającego na zasadach ogólnych, do wysokości rzeczywiście poniesionej
szkody.
§ 10
ZABEZPIECZNIE
NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1.
Do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienaleşytego
wykonania niniejszej umowy, w zakresie wykonania dokumentacji, strony ustalają
Zabezpieczenie Naleşytego Wykonania Umowy(dalej: ZNWU) w wysokości ... – tj.
(10 %wartości łącznego wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust. 2 umowy),
słownie w formie . (Gwarancji
bankowej, Gwarancji ubezpieczeniowej, inne).
2.
Do dnia wyznaczonego na
podpisanie umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie roszczenia z tytuły
niewykonania lub nienaleşytego wykonania umowy
ZNWU w wysokości .. zł w formie .. (Gwarancji bankowej, Gwarancji ubezpieczeniowej) z terminem waşności
o 30 dni kalendarzowych dłuşszym od dnia upływu planowanego umownego terminu
zakończenia realizacji przedmiotu umowy, w zakresie sporządzenia dokumentacji
projektowej, zgodnie z § 1 ust. 2 .
3.
W przypadku wniesienia zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy w
formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, z jej treści nie moşe
wynikać konieczność przekazywania şądania zapłaty za pośrednictwem banku
prowadzącego rachunek Zamawiającego.
Niedopuszczalny jest równieş zapis
şądający potwierdzenia przez notariusza lub bank, şe podpisy na şądaniu do
zapłaty zostały złoşone przez osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań
majątkowych w imieniu Zamawiającego.
4.
W trakcie realizacji umowy Wykonawca moşe dokonać zmiany formy
zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych, przy załoşeniu, şe zmiana formy zabezpieczenia
zostanie dokonana z zachowaniem ciągłości i bez zmniejszenia jego wysokości.
5.
W przypadku wniesienia zabezpieczenia naleşytego wykonania umowy w
formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi ona być bezwarunkowa,
nieodwołalna i płatna na pierwsze şądanie Zamawiającego
6.
W przypadku wydłuşenia umownego terminu zakończenia realizacji
przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokument
wydłuşający termin ZNWU w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania
aneksu pod rygorem potrącenia kwoty ZNWU z dowolnej naleşności Wykonawcy.
7.
Wykonawca, który nie zrealizował terminowo przedmiotu umowy i nie
uzyskał od Zamawiającego aneksu o jego wydłuşeniu, zobowiązany jest
zachowując ciągłość zabezpieczenia naleşytego wykonania przedmiotu umowy złoşyć
w siedzibie Zamawiającego dokument ZNWU z terminem waşności o 30 dni
kalendarzowych dłuşszym od dnia przewidzianego terminu realizacji umowy pod rygorem
potrącenia kwoty ZNWU z dowolnej naleşności Wykonawcy.
8.
Część zabezpieczenia 70%, gwarantująca zgodne z umową wykonanie
przedmiotu umowy zostanie zwolniona w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia
podpisania przez strony protokołu zdawczo – odbiorczego dla dokumentacji, o
której mowa w §1 ust. 2 i §2 ust. 2.
9.
Strony postanawiają, şe na zabezpieczenie roszczeń z tytułu
rękojmi za wady zostanie pozostawione 30 % ZNWU tj. kwota w wysokości .
zł lub wniesione nowe ZNWU w jednej z form zgodnie z art. 148 ust. 1 p.z.p., a dokument potwierdzający wniesienie ZNWU Wykonawca
dostarczy do Zamawiającego w terminie 7 dni roboczych od dnia podpisania przez
strony protokołu zdawczo – odbiorczego dla dokumentacji, o której mowa w §1
ust. 2 i §2 ust. 2. W przypadku niedostarczenia Zamawiającemu zabezpieczenia na
pokrycie roszczeń z tytułu rękojmi za wady w wyznaczonym terminie
lub gdy złoşony dokument zabezpieczający rękojmię nie będzie spełniał
warunków wynikających z umowy, kwota zabezpieczenia zostanie potrącona z
dowolnej naleşności Wykonawcy.
10.
Po upływie okresu rękojmi za wady Zamawiający w ciągu 15 dni
kalendarzowych zwolni ZNWU złoşone na okres rękojmi za wady na wskazany
rachunek bankowy lub odeśle dokument ZNWU na adres Wykonawcy. W przypadku
stwierdzenia usterek i braku ich usuwania ze strony Wykonawcy, Zamawiający
zatrzyma naleşną kwotę z ZNWU lub wystąpi o nią do Gwaranta.
§ 11
Wykonawca zobowiązuje się, şe bez zgody Zamawiającego, wyraşonej w
formie pisemnej pod rygorem niewaşności:
a.
nie dokona cesji wierzytelności
wynikających lub związanych z realizacją umowy ;
b.
nie udzieli pełnomocnictwa do
dochodzenia wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją umowy na drodze
sądowej lub pozasądowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa dla radcy prawnego lub
adwokata;
c.
nie zawrze umowy poręczenia
dotyczącej wierzytelności wynikających lub związanych z realizacją niniejszej
umowy.
§ 12
1. Strony
uzgadniają moşliwość wydłuşenia okresu trwania umowy w zakresie nadzoru
autorskiego nad projektem do momentu ukończenia robót budowlanych objętych dokumentacją
projektową, nie dłuşej jednak niş do 30.09.2023r.
2. Wszelkie
zamiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem niewaşności.
§ 13
Załączniki do umowy: formularz ofertowy i cenowy z oferty
przetargowej Wykonawcy, zasady środowiskowe dla firm zewnętrznych, zobowiązanie
do zachowania poufności, zasady bezpieczeństwa i higieny pracy dla firm
zewnętrznych, wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy
zakupach, zasady postępowania firm zewnętrznych na terenie szpitala, klauzula
informacyjna.
§ 14
Wszelkie spory powstałe na tle
realizacji niniejszej umowy strony poddają pod rozstrzygnięcie właściwych
miejscowo dla siedziby Zamawiającego sądów powszechnych.
§ 15
1. Strony postanawiają, iş wszelkie
roszczenia powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, wynikające z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U.
z 2006 r. nr 90, poz. 631 z późn. zm.), obciąşają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się
zwolnić Zamawiającego z obowiązku wykonania jakichkolwiek świadczeń,
wynikających z praw autorskich do dokumentacji projektowej a takşe pokrycia
kosztów, wynikających ze skierowania roszczeń z tytułu praw autorskich do
dokumentacji projektowej do Zamawiającego.
2. W
sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy ustawy zamówień
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze
zm.) oraz Kodeksu cywilnego.
§ 16
Umowę sporządzono w
trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa egzemplarze dla Zamawiającego i jeden
dla Wykonawcy.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
.................................................... ..........................................................
Załącznik
nr 1 do umowy
ZOBOWIĄZANIE
DO ZACHOWANIA POUFNOŚCI
wykonującego zlecenie lub zadanie na rzecz Szpitala na podstawie
umowy/zlecenia
.
(miejscowość,
data)
(imię i nazwisko oraz nazwa firmy)
(adres lub siedziba)
Zobowiązanie
1.
Zobowiązuję się do zachowania tajemnicy w odniesieniu do danych i
informacji uzyskanych w z związku z pracami realizowanymi na rzecz ,
do których dostęp jest uzasadniony w związku z realizacją zlecenia (zadania) na
podstawie zlecenia/ umowy *)
Nr . z dnia
..
Przedmiotem zlecenia / umowy jest
..........................
.
Zakres informacji objętych
tajemnicą określono w zleceniu/ umowie *).
2.
Niniejsze zobowiązanie stanowi integralną część wyşej wymienionej
umowy/ zlecenia *).
3.
Przyjmuję do wiadomości, şe naruszenie przeze mnie tajemnicy w
odniesieniu do informacji i danych stanowiących własność będzie
stanowić podstawę odpowiedzialności na zasadach określonych w powszechnie
obowiązujących przepisach prawa.
4.
W związku z realizowanym zleceniem zobowiązuje się:
·
nie kopiować oraz w şadnej innej
formie nie powielać danych udostępnionych na nośnikach papierowych,
elektronicznych lub dyskach
wewnętrznych,
·
nie przekazywać w formie ustnej
ani elektronicznej informacji na temat realizowanej umowy/zlecenia stronom i
osobom trzecim,
·
nie udostępniać w jakiejkolwiek
formie, nawet do wglądu dokumentów i danych przekazanych w związku z
realizowaną umową/zleceniem, niezaleşnie od rodzaju nośnika, na którym są one
przechowywane
·
nie wykorzystywać danych dla
własnych celów dla osiągnięcia jakiejkolwiek korzyści majątkowych lub
osobistych, bez uzyskania pisemnej zgody upowaşnionego pracownika Szpitala.
5.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie
integralności danych w tym
w szczególności za ich utratę.
*) niepotrzebne skreślić
czytelny podpis
(imię
i nazwisko wykonawcy/osoby reprezentującej kontrahenta)
Załącznik nr 2 do umowy
ZASADY ŚRODOWISKOWE DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
1. Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* związany/ nie związany* umową
ze Szpitalem odpowiedzialny jest za przestrzeganie na terenie Szpitala
Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy, aktualnie obowiązujących
przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska oraz wymagań określonych w
systemie zarządzania środowiskiem wg ISO 14001.
2.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca* w razie
wytwarzania odpadów, jest zobowiązany do postępowania określonego zgodnie z
aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi.
3.
Wykonawca/Usługodawca* zobowiązany jest przed
rozpoczęciem prac remontowo-budowlanych /modernizacyjnych* do ustawienia
oznakowanego kontenera z koniecznością jego opróşniania po kaşdym zapełnieniu
na koszt własny.
4.
Na terenie Szpitala Wykonawcy nie wolno:
·
spalać odpadów;
·
wrzucać wytworzonych odpadów do kontenera
Zleceniodawcy (chyba, şe umowa stanowi inaczej);
·
składować odpadów bezpośrednio na ziemi
powstających w wyniku świadczenia usług, które mogłyby powodować skaşenie
gruntu, wody lub powietrza;
·
myć pojazdów i sprzętu;
·
przechowywać zapasów paliwa i tankować pojazdów;
·
wylewać jakichkolwiek substancji do kanalizacji
lub do gleby;
·
negatywnie oddziaływać na środowisko, stosując
maszyny, czy narzędzia pracy emitujące do atmosfery ponadnormatywny poziom
hałasu.
5.
Wykonawca w przypadku zniszczenia trawników i zadrzewień zobowiązany jest do przywrócenia ich stanu
pierwotnego.
6.
Wykonawca/Usługodawca moşe składować niezbędne do
wykonywania robót materiały, tylko w miejscach wyznaczonych i uzgodnionych z
osobą nadzorującą prace ze strony szpitala.
7.
W przypadku wystąpienia sytuacji niebezpiecznej
lub awarii środowiskowej, kaşdorazowo Wykonawca/Usługodawca/Dostawca
zobowiązany jest przerwać pracę i natychmiast podjąć działania minimalizujące
skaşenie środowiska oraz powiadomić o zdarzeniu osobę nadzorującą wykonanie
umowy z ramienia Szpitala oraz starszego specjalistę ds. ochrony środowiska
tel. 52/585-41-84 lub kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury tel.
52/585-41-49.
8.
Wykonawca/Usługodawca/Dostawca zobowiązany jest
przeprowadzić szkolenie wśród podległych pracowników wykonujących usługę, w
zakresie wymienionych powyşej zasad środowiskowych, przed przystąpieniem do
prac.
9.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości
wynikających z powyşszych zasad środowiskowych naleşy kontaktować się ze
starszym specjalistą ds. ochrony środowiska tel. 52/585-41-84.
* niepotrzebne skreślić
.......................................................................
..................................................................................
(pieczęć
firmy) (data i podpis
wykonawcy/usługodawcy/dostawcy)
Załącznik
nr 3 do umowy
ZASADY
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY
DLA
FIRM ZEWNĘTRZNYCH
Szpital przekazuje firmie zewnętrznej
informacje:
o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia,
o pracach szczególnie niebezpiecznych i
innych zagroşeniach, występujących w
szpitalu, np.
czynniki fizyczne: pole
elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie
laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów.
czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny,
cytostatyki,
czynniki biologiczne:
moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy, innymi
drobnoustrojami,
inne zagroşenia: praca zmianowa, w
porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze
ekranowym.
o postępowaniu w przypadku sytuacji zagraşających
zdrowiu i şyciu pracowników:
udzielanie pierwszej pomocy, nr tel.
wew. 4222 lub 052-585-43-33,
o zasadach działania w razie poşaru lub innych
sytuacji nadzwyczajnych :
uruchomić najblişszy ROP (ręczny ostrzegacz
poşarowy),
powiadomić Straş Poşarną (tel. 998 lub 112),
powiadomić dyspozytora (tel.7766), Inspektora p. poş. (tel. 667652249),
Firma zewnętrzna potwierdza, şe
zapewnia własnym pracownikom:
badania lekarskie profilaktyczne,
szkolenia w zakresie BHP, szkolenia
specjalistyczne, kwalifikacyjne np. przy wykonywaniu prac eksploatacyjnych przy
urządzeniach energetycznych,
wyposaşenie w odzieş, obuwie robocze oraz środki
ochrony indywidualnej,
zapoznanie z oceną ryzyka zawodowego na wykonywanym
stanowisku,
zapoznanie z instrukcjami obsługi wykorzystywanych
urządzeń, kart charakterystyki stosowanych substancji niebezpiecznych.
Przedstawiciel
Przedstawiciel
firmy zewnętrznej Szpitala Uniwersyteckiego
Nr 1
....................................................
(data i podpis)
(data i podpis)
Załącznik nr
4 do umowy
ZASADY
POSTĘPOWANIA FIRM ZEWNĘTRZNYCH NA TERENIE SZPITALA
wypełnić
w przypadku prowadzenia prac,
stwarzających zagroşenie dla
pracowników, pacjentów
Wykonawca/firma zewnętrzna ponosi pełną
odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących na terenie szpitala przepisów
i zasad bhp oraz higieny szpitalnej oraz za stosowanie bezpiecznych metod
pracy.
Wykonawca/firma zewnętrzna prowadzi prace w sposób
nie zakłócający ciągłości świadczenia usług medyczny. (Wpisać w jaki sposób powiadomiono kierowników komórek organizacyjnych o
prowadzonych pracach .........
)
Wykonawca/ firma zewnętrzna zobowiązany jest do
wygrodzenia i oznakowania miejsc prowadzenia prac poprzez zastosowanie, np.
taśm ostrzegawczych, tablic informacyjnych (wpisać
jakie oznakowania uşyto:
)
Szpital zastrzega sobie prawo przerwania pracy
przez słuşbę BHP, w przypadku, gdy sposób prowadzonych prac zagraşa
bezpieczeństwu pracowników, pacjentów lub osób przebywających na terenie
Szpitala.
Wykonawca/firma zewnętrzna zapewnia utrzymania ładu
i porządku w miejscu wykonywania prac i
po ich zakończeniu.
Wykonawca/firma zewnętrzna zobowiązany jest do
zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom własnym oraz wyposaşenia ich w środki
ochrony indywidualnej i zbiorowej.
Przedstawiciel
Przedstawiciel firmy zewnętrznej Szpitala
Uniwersyteckiego Nr 1 –
komórka zlecająca prace
.....................................................
(data i
podpis)
(data i podpis)
Załącznik nr
5 do umowy
WYMAGANIA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY
PRZY ZAKUPACH
Dostawcy towarów/usług są zobowiązani do spełnienia
wymagań, określonych w systemie zarządzania bezpieczeństwem pracy wg PN
–N-18001:2004
Szpital przekazuje dostawcy towarów / usług informacje o czynnikach szkodliwych, uciąşliwych dla zdrowia, o pracach
szczególnie niebezpiecznych i innych
zagroşeniach, występujących w szpitalu,
np.
czynniki fizyczne: pole
elektromagnetyczne w.cz./pole-EM, promieniowanie jonizujące, promieniowanie
laserowe, mikroklimat gorący, hałas, dźwiganie, transport pacjentów.
czynniki chemiczne:
anestetyki, tlenek etylenu, formaldehyd, środki dezynfekcyjne, ksyleny,
cytostatyki,
czynniki biologiczne:
moşliwość zakaşenia wirusem WZW typu B, C, HIV/AIDS, prątkiem gruźlicy,
innymi drobnoustrojami,
inne zagroşenia: praca zmianowa, w
porze nocnej, praca na wysokości do 3 m., powyşej 3 m., praca przy monitorze
ekranowym.
Dostawca towarów /usług uwzględnia kryteria,
dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, wskazane w deklaracjach zgodności,
certyfikatach, atestach itp. (wymienić zidentyfikowane
normy.
)
Dostawca towarów /usług potwierdza spełnienie
wymagań polskich przepisów prawnych w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy.
Dostawca towarów /usług zapewnia przed uşyciem
zakupionych towarów, sprzętu wprowadzenie rozwiązań, zapewniających zgodność z przepisami i zasadami
BHP.
Dostawca
towarów /usług
(data i podpis)
Załącznik nr 6
do
umowy
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iş:
1.
Administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Szpital Uniwersytecki Nr1 im. dr. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy.
2.
Pani/Pana dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego o sygn. .. prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
3.
Odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz
art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2017r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”.
4.
Pani/Pana dane osobowe
przechowywane będą zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a
jeşeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały
czas trwania umowy.
5.
Posiada Pani/Pan prawo do şądania
od administratora dostępu do danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania a takşe prawo do
cofnięcia zgody,
chyba şe przepisy prawa nakazywać będą przechowywanie danych osobowych.
6.
W przypadku uznania, şe Pani/Pana
prawa zostały naruszone ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7.
Podanie danych osobowych jest
obligatoryjne w oparciu o przepisy ustawy Pzp, a w
pozostałym zakresie jest dobrowolne.
8.
Dane kontaktowe do Inspektora
Ochrony Danych Osobowych – Jerzy Nowak,
e-mail: je.nowak@jurasza.pl
Na podstawie art. 7 ust. 1 RODO oświadczam, iş wyraşam zgodę na
przetwarzanie przez administratora, którym jest Szpital Uniwersytecki Nr1 im.
dr. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy, moich danych osobowych w celu
przeprowadzenia procedury postępowania przetargowego oraz na tej podstawie
podpisanej stosownej umowy.
Powyşsza zgoda została wyraşona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt
11 RODO.
.
Data
i czytelny podpis osoby do kontaktu